Kobo plus of storytell?
donderdag 22 juli 2021 om 20:05
Ik heb al tijden -naar alle tevredenheid- een storytell account. Man heeft voor zn verjaardag een kobo e reader gekregen, maar doet er weinig mee. Nu heeft dochter e reader ontdekt en haar eerste boek gedownload. Sindsdien is ze aan het lezen geslagen.
Is het nu handig om mijn storytell abo om te zetten in kobo plus? Wie kent allebei de apps en weet of (luister)boekenaanbod ongeveer gelijk is?
En kan het dan zo zijn dat mijn dochter op de e reader een boek leest en ik tegelijk op mijn telefoon een boek luister? Of werkt het niet zo simpel?
En bij een 2e e reader, kan je dan op iedere e reader tegelijkertijd een ander boek lezen? Of heb je dan een 2e abo nodig?
En weet iemand of er - net als bij Spotify - iets van een gezinsabonnement bestaat? Ik kon het niet vinden, dus denk van niet.
Dank voor jullie hulp!
Is het nu handig om mijn storytell abo om te zetten in kobo plus? Wie kent allebei de apps en weet of (luister)boekenaanbod ongeveer gelijk is?
En kan het dan zo zijn dat mijn dochter op de e reader een boek leest en ik tegelijk op mijn telefoon een boek luister? Of werkt het niet zo simpel?
En bij een 2e e reader, kan je dan op iedere e reader tegelijkertijd een ander boek lezen? Of heb je dan een 2e abo nodig?
En weet iemand of er - net als bij Spotify - iets van een gezinsabonnement bestaat? Ik kon het niet vinden, dus denk van niet.
Dank voor jullie hulp!
Het is beter een kaars aan te steken, dan de duisternis te vervloeken ~ In loving memory of AnnA.

donderdag 22 juli 2021 om 20:23
Ik heb een poos Kobo plus gehad, maar vond het aanbod tegenvallen. Alle boeken die ik graag wilde lezen waren niet beschikbaar of kostten alsnog geld.
Maar misschien als je van een bepaald genre houdt en niet zo hecht aan specifieke schrijvers is dat niet zo'n probleem.
Als je ook luisterboeken wil, krijg je volgens mij wel een duurder abonnement dan met alleen ebooks.
Volgens mij is het abonnement gekoppeld aan je ereader, dus bij een 2e ereader zou je dan een 2e abonnement moeten, maar dat weet ik niet zeker.
Tegelijk via app en ereader lezen kan wel.
Maar misschien als je van een bepaald genre houdt en niet zo hecht aan specifieke schrijvers is dat niet zo'n probleem.
Als je ook luisterboeken wil, krijg je volgens mij wel een duurder abonnement dan met alleen ebooks.
Volgens mij is het abonnement gekoppeld aan je ereader, dus bij een 2e ereader zou je dan een 2e abonnement moeten, maar dat weet ik niet zeker.
Tegelijk via app en ereader lezen kan wel.
donderdag 22 juli 2021 om 20:30
Je kan wel met meerdere onder 1 kant op Kobo plus. Ik heb het heel even gedaan, maar ik vond het irritant want ik vond het verwarrend dat diegene haar favo boeken had opgeslagen en met de mijne erbij werd dat verwarrend. En het boek wat zij dan las kon ik niet tegelijk ook lezen.
Maar ook wat bovenstaande zegt, dat je veel boeken alsnog moet kopen.
Maar ook wat bovenstaande zegt, dat je veel boeken alsnog moet kopen.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

donderdag 22 juli 2021 om 20:31
Ik heb een Kobo abonnement en ik ben tevreden. Niet alle boeken die ik wil lezen staan erop, maar ik heb ook vaak boeken gelezen die ik tegen kwam als ik door het aanbod aan het struinen was, die ik anders nooit gelezen zou hebben.
Je kunt Kobo geloof ik op 5 verschillende apparaten gebruiken per abonnement. Ik heb trouwens geen luisterboeken.
Je kunt Kobo geloof ik op 5 verschillende apparaten gebruiken per abonnement. Ik heb trouwens geen luisterboeken.
donderdag 22 juli 2021 om 20:34
Dat kan allebei.
Ik heb geen Storytell en ben dus niet bekend met het aanbod, maar met Kobo Plus ben ik heel tevreden.
donderdag 22 juli 2021 om 20:34
En dit.Miranda_86 schreef: ↑22-07-2021 20:31Ik heb een Kobo abonnement en ik ben tevreden. Niet alle boeken die ik wil lezen staan erop, maar ik heb ook vaak boeken gelezen die ik tegen kwam als ik door het aanbod aan het struinen was, die ik anders nooit gelezen zou hebben.

donderdag 22 juli 2021 om 20:50
Ik heb al jaren Storytel en heb laatst 2 maanden gratis Kobo Plus gehad en heb een sterke voorkeur voor Storytel.
Het aanbod op Storytel is (naar mijn smaak) veel beter. Vaak staan al heel snel de nieuwste boeken erop. Bij Kobo heb je regmatig dat het eerste deel van een serie onder het abonnement valt, maar als je dan de volgende delen wil lezen, moet je ze kopen.
Het aanbod op Storytel is (naar mijn smaak) veel beter. Vaak staan al heel snel de nieuwste boeken erop. Bij Kobo heb je regmatig dat het eerste deel van een serie onder het abonnement valt, maar als je dan de volgende delen wil lezen, moet je ze kopen.
donderdag 22 juli 2021 om 21:56
Ik ben heel tevreden over Kobo plus, voor mijn zijn er zat boeken zeker ook series die ik graag lezen wil.
Heb er ruim 400 op staan en kan dus wel even voort.
Ik deel mijn abonnement niet maar dat heeft ermee te maken dat ik geen fanatieke e-reader lezers heb in mijn gezin. En buiten mijn gezin zou ik mijn abonnement sowieso niet delen.
Overigens heb ik geen ervaring met Storytel. Ik luister overigens ook geen boeken.
Heb er ruim 400 op staan en kan dus wel even voort.
Ik deel mijn abonnement niet maar dat heeft ermee te maken dat ik geen fanatieke e-reader lezers heb in mijn gezin. En buiten mijn gezin zou ik mijn abonnement sowieso niet delen.
Overigens heb ik geen ervaring met Storytel. Ik luister overigens ook geen boeken.
donderdag 22 juli 2021 om 22:43
Ik heb al jaren storytel. Toevallig afgelopen maand mijn gratis maand kobo plus gedaan. Er waren een aantal boeken die ik geluisterd heb die speciaal voor kobo zijn ingesproken maar jeetje wat is die app vervelend. Kan veel dingen niet vinden. Bovendien zijn er veel boeken waar je alsnog voor moet betalen.
Ik heb nog een paar dagen kobo maar ben weer terug bij storytel. Maar je kan een maand gratis uittesten ik heb er echt wel een paar leuke boeken geluisterd.
Ik heb nog een paar dagen kobo maar ben weer terug bij storytel. Maar je kan een maand gratis uittesten ik heb er echt wel een paar leuke boeken geluisterd.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
donderdag 22 juli 2021 om 22:47
Bieb abonnement!
Gratis of goedkoop voor dochter en best een groot aanbod (www.onlinebibliotheek.nl) in zowel lees- als luisterboeken!
Gratis of goedkoop voor dochter en best een groot aanbod (www.onlinebibliotheek.nl) in zowel lees- als luisterboeken!
vrijdag 23 juli 2021 om 07:57
Normaal heb je in de zomer de vakantiebieb maar dat is er dit jaar niet maar wel speciaal voor kinderen /jongeren :
https://www.jeugdbibliotheek.nl/boekntrip.html
vrijdag 23 juli 2021 om 20:51
Hier is wel de vakantiebieb. Heb ik van de week afgesloten.dolfje schreef: ↑23-07-2021 07:57Normaal heb je in de zomer de vakantiebieb maar dat is er dit jaar niet maar wel speciaal voor kinderen /jongeren :
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben