Milaan of Venetië?

23-07-2021 15:01 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
We willen nog een lang weekend (5 dagen) weg plannen in oktober, liefst een bestemming waar het dan nog een beetje aardig weer is. Italië vind ik altijd leuk, maar nu twijfel ik tussen Venetië en Milaan. In Venetië ben ik al vaker geweest, altijd leuk, en mijn vriend is er nog nooit geweest. In Milaan zijn we beide nog nooit geweest, het lijkt me een leuke stad en voor mijn vriend zou een bezoek aan het voetbalstadion ook leuk zijn.
Welke stad zouden jullie kiezen? Of een geheel andere?
NB Rome en Florence kennen we beide al, dus die doen we niet.

Welke stad voor korte reis?

Totaal aantal stemmen: 30

Milaan (47%)
Venetië (33%)
Anders, zie hieronder. (20%)
Venetie, voor het weer stampvol is met toeristen van buiten Europa.
Honey, you should see me in a crown
Wij zijn vorig jaar in beide steden geweest. Venetië was heerlijk zo zonder toeristen, wij zullen daar niet nog een keer naar terug gaan. Ik zou ook niet meerdere nachten naar Venetië hoeven, wij waren er 1 nacht.
Dus ik zou voor Milaan kiezen. Leuke stad, behapbaar qua afstanden om af te leggen. Hadden een leuke plek waar we verbleven, kan ik wel even opzoeken voor je, mocht je dat willen.
Appels met peren vergelijken. Wat wil je in je citytrip gaan doen? Ik zou Milan eens kiezen, maar enkel omdat ik daar nog niet geweest ben. Venetie is prachtig, maar als je daar al vaker geweest bent misschien niet zo leuk.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Venetië heb ik na een dag wel gezien. En zeker als je er al eens bent geweest.
Milaan is erg leuk! En je kan vanaf daar ook makkelijk naar het comomeer. Dat is ook een aanrader.
motorbloemetje schreef:
23-07-2021 15:10
Wij zijn vorig jaar in beide steden geweest. Venetië was heerlijk zo zonder toeristen, wij zullen daar niet nog een keer naar terug gaan. Ik zou ook niet meerdere nachten naar Venetië hoeven, wij waren er 1 nacht.
Dus ik zou voor Milaan kiezen. Leuke stad, behapbaar qua afstanden om af te leggen. Hadden een leuke plek waar we verbleven, kan ik wel even opzoeken voor je, mocht je dat willen.
Ik ben twee keer een dag in Venetië geweest en een keer drie dagen. Dat was wel hartje zomer, waardoor het bloedheet was en heel druk, dus dan is het fijn als je er wat langer bent zodat je niet op een dag alles hoeft te zien. Wat ik vooral heerlijk vond was dat de stad laat op gang komt. Om 10 uur ‘s morgens zijn er nog geen dagjesmensen, dus kun je op je gemak een wandelingetje maken, broodje halen e.d.
Ik geloof dat ik toch een voorkeur heb :)
Maar goed, Milaan ken ik dus niet. Daar hebben ze vast ook lekker eten.
Sowieso Milaan. Venetie is gewoon zo toerist en daarom duur. En je hebt het in 1 dag gezien, er is daar verder niks.
Milaan, 5 dagen Venetië is veel te lang. Dat heb je naar 2 dgn wel gezien.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Voor meerdere dagen zou ik ook voor Milaan kiezen
ExodusRedux schreef:
23-07-2021 15:25
Sowieso Milaan. Venetie is gewoon zo toerist en daarom duur. En je hebt het in 1 dag gezien, er is daar verder niks.
Dat is dus echt onzin, er zijn meerdere eilanden daar die je ook kan bezoeken. Stuk rustiger en prachtig.
Honey, you should see me in a crown
Gezien toeristen terroristen zijn zou ik zeker niet voor Venetie gaan. Dat kan je de bewoners daar gewoon niet aandoen.
Verona
Als je niet gelukkig bent, doe er dan wat aan!
OhDeer schreef:
23-07-2021 15:37
Gezien toeristen terroristen zijn zou ik zeker niet voor Venetie gaan. Dat kan je de bewoners daar gewoon niet aandoen.
We gaan niet met een cruiseboot. Ik denk dat ze juist wel blij zijn met toeristen die in de stad overnachten, na twee magere jaren.
KamilleT schreef:
23-07-2021 15:14
Ik ben twee keer een dag in Venetië geweest en een keer drie dagen. Dat was wel hartje zomer, waardoor het bloedheet was en heel druk, dus dan is het fijn als je er wat langer bent zodat je niet op een dag alles hoeft te zien. Wat ik vooral heerlijk vond was dat de stad laat op gang komt. Om 10 uur ‘s morgens zijn er nog geen dagjesmensen, dus kun je op je gemak een wandelingetje maken, broodje halen e.d.
Ik geloof dat ik toch een voorkeur heb :)
Maar goed, Milaan ken ik dus niet. Daar hebben ze vast ook lekker eten.
En wil je dan echt nog een keer naar Venetië? Ik zou het dan wel gezien hebben en juist een keer ergens anders naar toe gaan.
Ga naar Turijn! Prachtige, sfeervolle stad. Heerlijk eten (google op apericena) en heel veel leuke musea.
't Is al met al een heel gedoe
Àls je nog een keer naar Venetië wil (vooral je man dan) dan is dit wel ongeveer je enige kans om het nog te doen voordat het weer volledig overstroomt met japanners en amerikanen.
Ik zeg dan Milaan omdat jullie daar beiden niet zijn geweest. Leuke, hippe stad. We zijn ook in het voetbalstadion geweest. Vergane glorie vrees ik maar wel de moeite waard om te zien (en bepaal zelf wie de mooiste kleedkamer heeft: AC Milan of Inter). Ingewikkeld uit/thuissysteem omdat er twee voetbalteams dit stadion delen.

Ga ook zeker naar de wijk Navigli, reuze gezellig.

En uiteraard il Duomo, de Galleria Vittorio Emanuele II, winkelen in de straat Via Torino (incl. het Amsterdams Friethuys mocht je de pizza en pasta zat zijn).
Bari en Lecce vind ook leuke steden voor een paar dagen. Vanuit Bari kun je naar het strand daar of naar Alberobello, Monopoli, Polignano a mare.
Of Lecce is ook een leuke plaats met veel oude gebouwen.
Reizen met de trein is niet duur in Italië.
Ik heb vreselijk te doen met de inwoners van Venetië vandaar ik voor Milaan gekozen heb.
KamilleT schreef:
23-07-2021 16:02
We gaan niet met een cruiseboot. Ik denk dat ze juist wel blij zijn met toeristen die in de stad overnachten, na twee magere jaren.
Dat zijn ze niet. De bedrijven met buitenlandse investeerders wellicht wel, maar de lokale bewoners echt niet.
Pingu schreef:
23-07-2021 16:06
Ga naar Turijn! Prachtige, sfeervolle stad. Heerlijk eten (google op apericena) en heel veel leuke musea.
Ik was ook zeer aangenaam verrast, wát een leuke stad!
Maar dat vind ik van Bologna ook.
Milaan lijkt me erg saai.
Kleiner stadje als Siena of Lucca kan ook, of twee daarvan.

Venetië vind ik geweldig. Alleen al in de musea (of op biënnale als het er tijd voor is) kun je je dagen vermaken, dus mensen die in één dag klaar zijn snap ik niet. Heerlijk om er te verdwalen ook. Milaan heb ik geen beeld bij, behalve hip, mode en design. Ook leuk, maar totaal anders qua sfeer dan magisch Venetië lijkt me.
Metallover schreef:
23-07-2021 16:42
Ik was ook zeer aangenaam verrast, wát een leuke stad!
Maar dat vind ik van Bologna ook.
Milaan lijkt me erg saai.
Milaan is inderdaad geen leuke stad voor een trip van langer dan 1 dag. Een dagje is prima, maar ik vind het echt de minst bijzondere stad van Italië.

Bologna is inderdaad super! Net als Genua trouwens.
't Is al met al een heel gedoe
Milaan in de zomer is niks. De Italianen zijn dan zelf de stad uitgevlucht.
Iedere dag is gehaktdag
Ik zou eerder voor Bologna of Verona kiezen. Leuke steden en een prima uitvalsbasis voor andere steden/dorpen in de omgeving.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven