Dag uit /pretpark kind 4,5 jaar

24-07-2021 19:20 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga komende week een dagje uit met mijn jongste van 4,5. Het idee was eerst de efteling, maar ik vind 90 euro entree om vervolgens 2 uur in de rij te gaan staan voor attracties geen optie. Tja en dan? Hij vind eigenlijk alles leuk, maar is natuurlijk nog maar 4,5. We wonen dichtbij een dierentuin dus dat kennen we wel. Julianatoren zijn we onlangs geweest, dat vond ie leuk dus ik zoek ook iets van een park met attracties. Hij houdt van nieuwe dingen ontdekken, bewegen, dieren, voertuigen, klimmen en klauteren. Het liefst ook met wat binnen mogelijkheden aangezien er regen wordt voorspelt. Afstand maakt niet zoveel uit, we maken er een hele dag uit van.

Is het nu in de zomervakantie trouwens niet erg druk in de pretparken? Ik heb een gigantische hekel aan lange wachtrijen en zoontje wordt daar ook niet blij van. Dan stel ik het wel uit en zoek ik iets anders.
Mijn oudste is met een vereniging regelmatig naar Toverland geweest en die zei laatst dat dat heel leuk voor mijn jongste zou zijn, die is even oud als jouw kind. Dus ik zou eens naar Toverland kijken, dat is volgens mij ook niet zo bizar duur.
Am Yisrael Chai!
De spelerij/uitvinderij in Dieren.
Het is overal in Nederland druk deze weken. Half Nederland blijft deze vakantie in de buurt en doet dagjes uit.
Tivoli in berg en dal.
Plaswijckpark Rotterdam is niet echt een pretpark in de zin van achtbanen enzo maar wel een grote speeltuin,verkeersplein, kabelbaan, dieren waterattracties enzo echt een aanrader.
Gizmoreturns schreef:
24-07-2021 19:24
Het is overal in Nederland druk deze weken. Half Nederland blijft deze vakantie in de buurt en doet dagjes uit.
Ja dat is ook logisch idd. Ik had de hoop dat er nog wat parken zijn die wat minder druk/ populair zijn als een efteling.
Jungle City in België.
Toverland is fantastisch!
Oud Valkeveen. Meer speeltuin dan pretpark, maar ideaal voor deze leeftijd en fijn ruim maar toch overzichtelijk opgezet.
Maar juist bij de Efteling is er toch een hoop te zien en te doen zonder wachtrijen van 2 uur? Sprookjes bos, land van laaf, anton pieckplein, toffe speeltuin. En ja, dan ga je in de rij voor die ene achtbaan waar hij in mag, eet je ondertussen een broodje. Echt 2 uur wachten heb ik eigenlijk nog nooit meegemaakt bij de Efteling (behalve bij de nieuwste van de nieuwste achtbaan, de eerste maand ofzo... niet bij de kleuterattracties).

Mijn dochter vond sprookjeswonderland helemaal leuk. Maar dat is ook niet echt denderend qua attracties.
Toverland! Heeft ook meer attracties voor zijn leeftijd dan de Efteling. En is ook wat goedkoper.
Duinen Zathe.
Rosalind schreef:
24-07-2021 19:36
Toverland! Heeft ook meer attracties voor zijn leeftijd dan de Efteling. En is ook wat goedkoper.
Inderdaad! Heel groot indoor gedeelte. Wij zijn er onlangs geweest met een net 5 jarige. Die vond het geweldig. Je moet wel reserveren.
Drouwenerzand
Sprookjeswonderland, goedkoop schattig pretparkje met sprookjesbos en hij kan in alle attracties. Precies voor die kleintjes.
kerrie-79 schreef:
24-07-2021 19:26
Plaswijckpark Rotterdam is niet echt een pretpark in de zin van achtbanen enzo maar wel een grote speeltuin,verkeersplein, kabelbaan, dieren waterattracties enzo echt een aanrader.
heel erg leuk met een 4,5 jarige. en ze hebben er ook een halve dierentuin en je kan er zwemmen en varen.
Don't cry, buy a bag and move on.
Plaswijckpark!
Dierenpark Amersfoort, veel te klimmen en klauteren en te zien en ontdekken.
Dropdrop schreef:
24-07-2021 19:56
Sprookjeswonderland, goedkoop schattig pretparkje met sprookjesbos en hij kan in alle attracties. Precies voor die kleintjes.
En zeer betaalbare consumpties en volgens mij gratis parkeren. Erg leuk park voor een kind van 4.5 jaar. Het is in Enkhuizen.
https://sprookjeswonderland.nl/
Wij zijn deze week naar Drievliet geweest, nergens langer dan een kwartier in de rij gestaan. Erg leuk voor die leeftijd
Myra22 schreef:
24-07-2021 19:34
Oud Valkeveen. Meer speeltuin dan pretpark, maar ideaal voor deze leeftijd en fijn ruim maar toch overzichtelijk opgezet.
Ik sluit me hierbij aan!
Honey, you should see me in a crown
De Waarbeek in Hengelo is ook een tip. Niet zo spannend, mooi als een Efteling, maar het is perfect voor de leeftijd 2-7 jaar.

Wij zijn vorig weekend geweest met 4 kinderen tussen de 2 en 5 jaar. Het was fantastisch.

Geen wachttijden, soms even een rondje wachten van een attractie die loopt, all in prijs (15,50 pp) dus je kunt naast de attracties ook patat, snacks, limonade, koffie, thee, waterijs en fruit ophalen.

Attracties zijn niet vreselijk spannend, sommigen zijn al tientallen jaren oud en de mogelijk oudste werkende achtbaan staat hier en werkt nog.

Heerlijk overzichtelijk en dat vond ik zelf erg prettig met een dochter van 4 en van 2.
chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 24-07-2021 20:30
13.67% gewijzigd
Gizmoreturns schreef:
24-07-2021 19:24
Nou dat. Paar dagen terug ook lang moeten wachten in de rijen van een pretpark in NL
Voor iedereen een groene tuin
Dropdrop schreef:
24-07-2021 19:56
Kende ik niet maar ziet er leuk uit :)
Voor iedereen een groene tuin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven