Kampeerders: matje of luchtbed?

26-07-2021 09:42 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Wij zijn aan het kamperen. Één puber klaagt over dat zijn luchtbed niet lekker ligt. Nu moeten we er 1 vervangen omdat deze lek is en ben ik mij aan het oriënteren.Ik zie ook dikkere matjes voorbij komen. Ligt dat lekker? Wat is jouw mening?
Beide ligt vreselijk en gaan snel lek, althans dat is mijn ervaring. Zelf een dure dikke was bij mij in 1 nacht al kapot. Een veldbed leek mij nog een meest comfortabel. Maar daar moet je wel plek voor hebben.
Voor iedereen een groene tuin
self-inflating matje, van een goed merk. Ze zijn duur maar gaan lang mee. En dan hoe dikker hoe lekkerder het ligt.
"Just because something is typed - whether it is typed on a business card or typed in a newspaper or book - this does not mean it is true.” (The Wide Window - Lemony Snicket)
Team matje hier. Is even een investering als je een goede wilt maar is het wel waard. Ik zou een lekkere dikke kopen. Blaast zichzelf op, scheelt gedoe met een pomp en ligt prima.
.
sauvage- wijzigde dit bericht op 26-07-2021 09:50
Reden: dubbel
98.89% gewijzigd
.
Reden: dubbel
98.89% gewijzigd
.
Reden: Dubbel
98.89% gewijzigd
Ik heb als tiener 1 nacht op een matje gelegen. Gebroken was ik. Je ligt gewoon op de grond. Op een luchtbed kan ik heel prima een nacht slapen. Ik zou dus altijd voor een luchtbed gaan.
Ik ben geen fanatiek kampeerder, doe het meestal alleen uit noodzaak. Maar ik vind een matje meestal fijner dan een luchtbed. In mijn ervaring ook stabieler.
Ik zweer bij onze self inflating mat; 10 cm.
Lekken zijn vrij eenvoudig te lijmen. Het is net bandenplakken :)
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Dat is duidelijk @Sauvage :hihi:
Sauvage- schreef:
26-07-2021 09:48
Team matje hier. Is even een investering als je een goede wilt maar is het wel waard. Ik zou een lekkere dikke kopen. Blaast zichzelf op, scheelt gedoe met een pomp en ligt prima.
Jij bent wel een heel team met zijn 3en :lol:
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Kleinezon schreef:
26-07-2021 09:48
Ik zweer bij onze self inflating mat; 10 cm.
Lekken zijn vrij eenvoudig te lijmen. Het is net bandenplakken :)
Tenzij het ventiel kapot is, en ja dat heb ik meteen de eerste nacht meegemaakt
Team matje, maar dan wél een goede. Ik heb goede ervaringen met Exped.
Kleinezon schreef:
26-07-2021 09:49
Jij bent wel een heel team met zijn 3en :lol:
Haha ja heel gezellig met elkaar in een tentje!
Ik ben erg tevreden over de Thermarest opblaasmatjes. Ze zijn ook goed warmteisolerend.
https://www.bever.nl/merken/therm-a-res ... est&sred=1
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
Ik ben ook team matje, en dan een combi tussen foam + beetje lucht bijblazen. Ik herken het verhaal van GroenTuintje ook niet. Mijn matje gaat al jaren mee. Blijft comfortabel en is nog nooit lek geweest. Neem deze mee als we een weekendje gaan, of voor trektochten.

Zoiets heb ik: https://www.vaude.com/nl-NL/Uitrusting/ ... 8118160000

Als wij langer op één plek blijven, dan nemen we een grotere tent en een 2 persoons luchtbed mee (https://www.decathlon.nl/p/luchtbed-voo ... 90&c=BLAUW) . Die blazen we dan op met een elektrische pomp, dan is 'ie echt goed gevuld en kan je 's nachts ook omrollen zonder problemen.
Team matje! Grootste nadeel is dat ze zo groot zijn!.
Wij hebben er drie en dan is de achterbak bijna vol :-D
Matje. Exped. En dan de syn of downmat. Je hebt verschillende diktes. Duur maar goed
Luchtbed niet te hard opgepompt? Dat ligt namelijk echt niet lekker. Als je erop gaat zitten, moet je met je achterste net de grond niet raken.
Luchtbed is koud
Team zelf opblazend matje!

Of die van termarest waarbij wel een pompje handig is. Maar ieder geval met schuim er in. Dat ligt veel comfortabeler en warmer.
Hier vinden ze een matje op scouting fijner (max een week) en bij de caravan een luchtbed (2 weken).
Neem geen veldbedje, volgens de dames hier is dat erg koud (geen isolatie onder je).
Intex ultra plush luchtbed, ik slaap hier met bekkenklachten zelfs goed op. Goed hard opblazen, lijkt net een matras, wiebelt ook niet. Wel met een isolerend matje eronder en een fleecedeken erop ivm doortrekkende kou.

Zelf geen ervaring met een matje.
Phopho schreef:
26-07-2021 10:24
Hier vinden ze een matje op scouting fijner (max een week) en bij de caravan een luchtbed (2 weken).
Neem geen veldbedje, volgens de dames hier is dat erg koud (geen isolatie onder je).
Als je op het veldbed een deken oid legt, heb je geen last van kou. Mijn ervaring is juist bij luchtbedden die kou.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven