Is toch niet netjes

25-07-2021 21:13 174 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze zoon en schoondochter zijn aan het verbouwen en terwijl mijn man ze helpt ga ik mee naar hun om onze kleinkinderen te zien. Echter, elke keer als ik mee kom gaat onze schoondochter na een uurtje of zo weg om ergens op visite te gaan. Ze neemt dan de kleinkinderen mee en ik blijf alleen achter.
Ik vind dat niet netjes en vandaag heb ik dat ook tegen haar gezegd. Ze reageerde met: ik heb ook niet om deze verbouwing gevraagd en ik ga dus mijn gang zodat ik geen last ervan heb.

Je visite alleen laten is toch niet netjes of ben ik nu een pietlut?
Spreek je verwachtingen uit en kijk of je dit op een manier kunt realiseren waarbij alle partijen tevreden zijn. Misschien is het fijn als jij met de kleinkinderen iets leuks buiten de deur gaat doen. Op die manier zie jij je kleinkinderen, hebben de kleinkinderen geen last hebben van de verbouwing, hebben de verbouwers geen last van de kleinkinderen en heeft je schoondochter haar handen even vrij.
Eens met wat hier voor is gezegd.

Deze vond ik wel raar klinken: "ik heb ook niet om deze verbouwing gevraagd".

Wordt er een Man Cave gebouwd of zo :biggrin:
For whom the bell tolls
Je zegt dat de visite alleen achter blijft. Gaat je zoon dan ook weg?
BuzzieBee schreef:
26-07-2021 10:28
Nee natuurlijk niet .Incidenteel is een schoonmoeder best welkom een hele dag. Maar niet elk weekend bijvoorbeeld. En zeker niet op eigen uitnodiging waardoor ik chronisch mijn eigen plannen zou moeten wijzigen.
Ik heb een leuke schoonmoeder en ze mag rustig elke keer mee komen, maar ik ga dan toch wel meehelpen bij eventuele klusjes. :-P Dus ja...
Dan zal ze zichzelf moeten vermaken :biggrin:
Dubbel
PogingTwee schreef:
26-07-2021 10:43
Je zegt dat de visite alleen achter blijft. Gaat je zoon dan ook weg?
:-D
Ik zou voorstellen om de kleinkinderen een dagje mee te nemen. Dat lijkt me voor iedereen prettiger.
Ik kan me best voorstellen dat het niet leuk is voor je schoondochter om elke dag midden in een verbouwing de hele dag bezoek te moeten bezighouden.
Ha ha, klinkt als de verbouwing bij onze buren, jong gezin. Vader is handig, klust en helpt graag. Iedere keer komt moeders ook mee, wil niet alleen thuisblijven. De hele buurt moet weten hoe onmisbaar ze, zij weet alles beter :P Geven ze tegengas dan is het van 'ik bedoel het goed'. Buurvrouw 'vlucht' ook naar de speeltuin, even geen commentaar, frisse lucht na een volle week werk, kdv en half afgebouwd huis.
Alles sal reg kom
Ik snap niet dat je daar zelf zin in hebt.
Ook over het meenemen van de kleinkinderen zou ik eerst goed bespreken welke wensen er zijn. Moeders heeft blijkbaar plannen voor zichzelf én haar kinderen.

Die zit misschien helemaal niet te wachten op een oppas of even de handen vrij. Dan had ze dat oma allang eerder kunnen vragen.

Dat herken ik zelf nog van toen mijn kinderen klein waren, dat mensen je even willen 'bevrijden' van je kinderen met van die goede intenties. Terwijl ik het juist leuk vond om op een vrije dag tijd te hebben om iets met mijn kinderen te doen anders dan het verplichte aankleden en opschieten. .
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
En hoe lang duurt die visite dan eigenlijk? Ze blijft nog een uur koffie drinken of zoiets, dat vindt ik best netjes.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
lolapaloeza schreef:
26-07-2021 11:18
En hoe lang duurt die visite dan eigenlijk? Ze blijft nog een uur koffie drinken of zoiets, dat vindt ik best netjes.
Voor zolang pa er aan het klussen is die dag lijkt me.
Als 'elke keer' wekelijks is en een paar uur duurt zou ik dat als schoondochter niet trekken, maar als schoonma ook niet. Tenzij je meeklust, maar dan is het ook geen visite meer.
There is always something happening, and it's usually right now
Een uurtje uittrekken voor gezellig visite is toch niet heel kort? Waarom blijf je zelf achter als je dat niet wil?
awina wijzigde dit bericht op 26-07-2021 11:29
27.07% gewijzigd
Wat doe je dan in de tussentijd eigenlijk, als schoondochter en kinderen de deur uit zijn. Zit je dan op hun bank een boek te lezen of hun onkruid te wieden? Of ga je ook nog eens het huis lopen schoonmaken, de was opvouwen (en zijn daar afspraken over gemaakt).
Als je daar alleen maar zit om een boek te lezen of een wandelingentje te maken, dan zou ik me al helemaal afvragen waarom je daar bent. Kun je niet gewoon je man afzetten, even een half uurtje met de kids spelen en dan weer lekker terug naar je eigen huis. Kun je je eigen dingen doen. Zit schoondochter niet ongewenst met jou opgescheept en is iedereen blij!
Niet alle reacties gelezen, maar ik denk (en hopelijk ben ik fout) dat er meer speelt.

Er zijn twee mogelijkheden waarvan ik denk dat de tweede eerder de echte oorzaak is.
Ofwel voelt ze zich (terecht of onterecht) niet op haar gemak bij jou/jullie en ontvlucht ze jouw/jullie gezelschap.
Ofwel zit het tussen jouw zoon en zijn echtgenote niet helemaal goed en ontvlucht ze het huis/het werk.

Als een koppel aan hetzelfde zeel (touw) trekt, dan blijft de vrouw thuis om zaken aan te geven, weg te doen (bijvb stukken hout, natuurlijk geen betonblokken), op tijd voor drinken te zorgen, er zijn voldoende klusjes die iemand die niet actief de verbouwingen mee uitvoert, kan doen. Maar zij gaat weg.

Als jij meegaat om je met de kleinkinderen bezig te houden, zodat die zorg uit hun handen worden genomen (want jouw schoondochter kan niet natuurlijk én voor haar kinderen zorgen én jouw man en zoon helpen) dan zie ik geen reden waarom zij het huis moet verlaten.
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 28-07-2021 09:45
28.69% gewijzigd
DeSlager schreef:
26-07-2021 10:12
Team schoondochter!
Absoluut!

Zit je in een verbouwing met jonge kinderen, wordt er ook nog van je verwacht dat je je schoonmoeder gaat zitten entertainen.

Hell no!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Je topic alleen laten is ook niet netjes.
mammezel schreef:
26-07-2021 11:29

Als een koppel aan hetzelfde zeel (touw) trekt, dan blijft de vrouw thuis om zaken aan te geven, weg te doen (bijvb stukken hout, natuurlijk geen betonblokken), op tijd voor drinken te zorgen, er zijn voldoende klusjes die iemand die niet actief de verbouwingen mee uitvoert, kan doen. Maar zij gaat weg.

De jaren 50 roepen je. :rofl: :rofl: :rofl:
" Als een koppel aan hetzelfde zeel (touw) trekt, dan blijft de vrouw thuis om zaken aan te geven, weg te doen (bijvb stukken hout, natuurlijk geen betonblokken), op tijd voor drinken te zorgen, er zijn voldoende klusjes die iemand die niet actief de verbouwingen mee uitvoert, kan doen. Maar zij gaat weg."

Oh. My. God....
Je hele epistel trouwens. Nee, echt, je schoondochter moest werken en natuurlijk is het HAAR taak als vrouw des huizes de hele boel na haar werk te kuizen. En meteen natuurlijk even het eten te koken en de kinderen te entertainen zodat het ' mannetje' met de door haar gebrachte sloffen onder loofgezang voor het gestucte muurtje met de voeten op de tafel kan gaan zitten.

Werkelijk. met de kaak op tafel.

overigens kan ik prima betonblokken slepen. Een muurtjes doen. En vent kan prima zijn eigen drinken pakken....
buzziebee wijzigde dit bericht op 26-07-2021 11:44
4.12% gewijzigd
calvijn1 schreef:
26-07-2021 11:30
Absoluut!

Zit je in een verbouwing met jonge kinderen, wordt er ook nog van je verwacht dat je je schoonmoeder gaat zitten entertainen.

Hell no!
TP, waarom neem je de kleinkinderen niet mee, zodat je zoon en zijn vrouw door kunnen gaan met verbouwen?
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Ik snap dat die relatie het niet redde.

Maar ontopic, TO, ga je nog reageren?

Werd je uitgenodigd?
Heerlijk hier, echte Nederlandse gastvrije cultuur (not). Lever je niets op of kom je onverwacht, daar zijn veel mensen allergisch voor. :)

Als ik de TS was zou ik het bespreekbaar maken. Vraag het gewoon en als ze het niet fijn vindt, ga de volgende keer niet meer mee. Aanpassen kan ook.
lacasa wijzigde dit bericht op 26-07-2021 11:46
0.52% gewijzigd
mammezel schreef:
dan zie ik geen reden waarom zij het huis moet verlaten.

Wat gaat jou dat aan?

Team schoondochter hier :cheer2:
anoniem_376303 wijzigde dit bericht op 26-07-2021 11:49
Reden: Aanpassing
31.14% gewijzigd
FeeLucifer01 schreef:
26-07-2021 11:35
De jaren 50 roepen je. :rofl: :rofl: :rofl:
Dat mag jij vinden, maar als ik dan een beetje doordenk bij jouw reactie op het vette in mijn post:
dat zijn vrouwen die vinden dat hun man alles moet doen en zorgen dat alles in orde is.
En als ze dan gaan scheiden, dan hebben ze weer een mening: elk de helft is het eerlijkst.
Als een man de ganse dag gaan werken is en vrouw blijft thuis, dan vind je het misschien ook normaal dat die vent zijn eigen potje nog moet koken. Dat kan.
(deze reactie zegt niks over de situatie van gezin zoon van TO).

Maar ieder zijn mening natuurlijk.
mammezel schreef:
Niet alle reacties gelezen, maar ik denk (en hopelijk ben ik fout) dat er meer speelt.
Ik had ook zo een schoondochter: terwijl mijn man en mijn zoon zich uit de naad werkten om op hete zomerdagen de zolder om te bouwen tot extra slaapkamers, ging mijn schoondochter werken als leerkracht. Tot daar allemaal normaal. Maar toen ze thuis kwam en zag wat dat allemaal voor stof en rommel had meegebracht, wat normaal is bij een verbouwing, zegde ze doodleuk tegen mijn zoon: Jij moet dit allemaal wel opruimen en poetsen, he schat, want jij hebt het 'vuil' gemaakt. o_o o_o

En dat denk ik dat er ook bij jullie speelt en er zijn twee mogelijkheden waarvan ik denk dat de tweede eerder de echte oorzaak is.
Ofwel voelt ze zich (terecht of onterecht) niet op haar gemak bij jou/jullie en ontvlucht ze jouw/jullie gezelschap.
Ofwel zit het tussen jouw zoon en zijn echtgenote niet helemaal goed en ontvlucht ze het huis/het werk.

Als jij meegaat om je met de kleinkinderen bezig te houden, zodat die zorg uit hun handen worden genomen (want jouw schoondochter kan niet natuurlijk én voor haar kinderen zorgen én jouw man en zoon helpen) dan zie ik geen reden waarom zij het huis moet verlaten.

Volgens mij speelt hier meer, ik heb het allemaal meegemaakt: een schoondochter die de ganse dag bij haar moeder ging zitten koffiekletsen, terwijl er in haar huis een ganse ploeg vrijwilligers bezig was.

PS Intussen is bij mijn zoon de bom dus gebarsten en zijn ze uit mekaar.
Ben ik niet helemaal mee eens. Ik snap best dat je als vrouw (of man) aan het werk bent en je komt terug in een, pardon my french, klerezooi, dat je dan not amused bent. Van het klusvolk kun je dan best verwachten dat ze de boel opruimen. Tenzij het zo'n grote verbouwing is dat je niet kan opruimen omdat je dan morgen weer in de zooi zit.

Ik wil bij klussen best mee helpen. Maar er zijn klussen die ik niet kan en waarbij ik ook niet kan assisteren. Dan kan ik ook zomaar een boek gaan lezen of iets anders gaan doen. Ik blijf dan niet om te kijken hoedanig ik in de weg kan lopen. Of dat ik eindelijk een beetje troep kan weggooien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven