Is toch niet netjes
zondag 25 juli 2021 om 21:13
Onze zoon en schoondochter zijn aan het verbouwen en terwijl mijn man ze helpt ga ik mee naar hun om onze kleinkinderen te zien. Echter, elke keer als ik mee kom gaat onze schoondochter na een uurtje of zo weg om ergens op visite te gaan. Ze neemt dan de kleinkinderen mee en ik blijf alleen achter.
Ik vind dat niet netjes en vandaag heb ik dat ook tegen haar gezegd. Ze reageerde met: ik heb ook niet om deze verbouwing gevraagd en ik ga dus mijn gang zodat ik geen last ervan heb.
Je visite alleen laten is toch niet netjes of ben ik nu een pietlut?
Ik vind dat niet netjes en vandaag heb ik dat ook tegen haar gezegd. Ze reageerde met: ik heb ook niet om deze verbouwing gevraagd en ik ga dus mijn gang zodat ik geen last ervan heb.
Je visite alleen laten is toch niet netjes of ben ik nu een pietlut?
maandag 26 juli 2021 om 12:15
Dit inderdaad.
Maarre....waar ís schoonmoe eigenlijk? To?
There is always something happening, and it's usually right now

maandag 26 juli 2021 om 12:17
Op visite, denk ik.
maandag 26 juli 2021 om 12:21
Tunamelt schreef: ↑26-07-2021 11:59In je openingspost dacht ik eerst te lezen dat jij mee komt om op de kleinkinderen *te passen* (en ik las er impliciet bij: zodat schoondochter mee kan klussen). Maar in je laatste zin noem je jezelf "visite" en begrijp ik dat je meekomt om de kleinkinderen te *zien*.
Dit ja. Je schoondochter ziet het niet als visite... Je man komt klussen en jij kiest ervoor om mee te komen. Haar argument 'ik heb ook niet om zo'n verbouwing gevraagd' vind ik wel raar als excuus. Niemand kijkt uit naar een verbouwing, maar het eindresultaat staat haar waarschijnlijk wel aan en het is nu eenmaal zo dat je dan door een verbouwing heen moet! Maar eigenlijk heeft ze helemaal geen excuus nodig. Je zou kunnen uitspreken wat je verwachting is... mocht je schoondochter dat anders zien, dan kun je altijd nog besluiten om zelf thuis te blijven.
maandag 26 juli 2021 om 12:31
Nou ja, de OP is van gisteravond en toen heeft er niemand gereageerd. Ik kan me voorstellen dat de discussie van vanmorgen haar even ontgaan is.
maandag 26 juli 2021 om 12:39
Bij een verbouwing denk ik dat zoon en jouw man iets aan het bouwen/ slopen zijn wat veel herrie en rommel geeft. Lijkt mij niet meer dan logisch dat schoondochter geen zin heeft om met de kinderen in de herrie en rommel te zitten en er dus voor kiest om een paar uurtjes met de kinderen het huis te verlaten. Snap dus ook niet zo goed waarom jij elke keer meegaat? Hebben zoon en schoondochter daar om gevraagd of leek het jou wel gezellig en ga je er vanuit dat zij dat ook vinden?
maandag 26 juli 2021 om 12:56
Mijn schoonmoeder zou ook tot dit soort dingen in staat zijn. Sterker nog; ze heeft, vooral toen mijn kinderen nog klein waren, heel vaak van dit soort dingen geflikt.
Als ik in de schoenen van je schoondochter had gestaan, was ik niet blij geweest. Ik zou me een soort van gegijzeld voelen in mijn eigen huis. Want het is geen pretje wanneer er in je huis een verbouwing gaande is en je zit met twee kleine kinderen. Natuurlijk probeer je dan te kijken hoe je het voor jou en de kinderen zo prettig mogelijk kan maken, ondanks de chaos, het lawaai en de stress wat een verbouwing normaal gesproken meegeeft.
Ik denk ook dat ze dat bedoelt met haar opmerking dat ze niet voor de verbouwing gekozen heeft. Natuurlijk heeft ze er wel voor gekozen, maar nu het aan de gang is, is er geen uitwijken mogelijk en zal ze er zo goed mogelijk met haar gezin doorheen moeten komen.
Ik denk dat je het niet kwaad bedoelt, maar dat je nu echt wel even de plank misslaat. Dit is niet het moment om 'op visite' te gaan. Tenzij je het heel duidelijk hebt afgesproken.
Als ik in de schoenen van je schoondochter had gestaan, was ik niet blij geweest. Ik zou me een soort van gegijzeld voelen in mijn eigen huis. Want het is geen pretje wanneer er in je huis een verbouwing gaande is en je zit met twee kleine kinderen. Natuurlijk probeer je dan te kijken hoe je het voor jou en de kinderen zo prettig mogelijk kan maken, ondanks de chaos, het lawaai en de stress wat een verbouwing normaal gesproken meegeeft.
Ik denk ook dat ze dat bedoelt met haar opmerking dat ze niet voor de verbouwing gekozen heeft. Natuurlijk heeft ze er wel voor gekozen, maar nu het aan de gang is, is er geen uitwijken mogelijk en zal ze er zo goed mogelijk met haar gezin doorheen moeten komen.
Ik denk dat je het niet kwaad bedoelt, maar dat je nu echt wel even de plank misslaat. Dit is niet het moment om 'op visite' te gaan. Tenzij je het heel duidelijk hebt afgesproken.
jillian69 wijzigde dit bericht op 26-07-2021 13:03
3.42% gewijzigd
♥
maandag 26 juli 2021 om 12:58
Zolang zal de verbouwing niet duren? Mijn vriendin is al anderhalf jaar aan het verbouwen, elke dag na haar fulltime baan en elk weekend. Ik heb haar in de tussentijd nauwelijks gezien, tenzij ik daar mee ga klussen. Je zult in die tijd ook elk weekend je schoonmoeder op bezoek krijgen, crisis.Huiskwijt65 schreef: ↑26-07-2021 11:52Ik snap schoonmama ook wel. Je man hele dagen kwijt met klussen bij je zoon, dus je mag wel komen om arbeid te leveren maar de lusten om even lekker met je kleinkinderen te knuffelen die kunnen er even niet bij. Als je schoonouders een grote hulp zijn bij de verbouwing kun je ook een leuke middag met kinderen en schoonmoeder plannen. Zo lang zal die verbouwing niet duren. Als schoonmama elk weekend komt is het natuurlijk een ander verhaal maar die paar keer gewoon de beleefdheid in acht neme vind ik niet teveel gevraagd. Ze zou ook zelf weg kunnen gaan en kinderen bij oma laten als het echt niet botert tussen ze.
Mocht schoonmoeder elk weekend voor de deur staan dan is het natuurlijk een heel ander verhaal maar als dit om een paar middagen gaat vind ik dat schoondochter wel wat dankbaarder mag zijn voor hulp van schoon pa en vriendelijk voor schoonmama.

maandag 26 juli 2021 om 12:58
Als behangen ook al onder verbouwen valt, dan zal ik hier maar niet vertellen wat ik ooit allemaal gedaan heb.
Verbouwen is ook niet zoals iemand suggereerde een muurtje stuccen of een laminaatje leggen.
Verbouwingen zie ik als veel grotere klussen, het woord zegt het zelf V E R B O U W. Aan de bouw iets veranderen.
Dan kan je meubels verplaatsen ook onder verbouwingen klasseren.

maandag 26 juli 2021 om 13:04
Ik ben helemaal niet geïnteresseerd in wat jij allemaal al gedaan hebt, dus nee.. vertel maar niet. Heb zomaar het idee dat ik in jouw situatie ook team Schoondochter ben..mammezel schreef: ↑26-07-2021 12:58Als behangen ook al onder verbouwen valt, dan zal ik hier maar niet vertellen wat ik ooit allemaal gedaan heb.
Verbouwen is ook niet zoals iemand suggereerde een muurtje stuccen of een laminaatje leggen.
Verbouwingen zie ik als veel grotere klussen, het woord zegt het zelf V E R B O U W. Aan de bouw iets veranderen.
Maar eh, was gezellig.. ik ga op visite!

Nou ja.. dat dus..
maandag 26 juli 2021 om 13:17
Verbouwing kan echt wel het plaatsen van een muurtje voor een nieuwe slaapkamer zijn. Met alles wat daarbij komt kijken: schilderen, behangen, vloer leggen etc. etc.mammezel schreef: ↑26-07-2021 12:58Als behangen ook al onder verbouwen valt, dan zal ik hier maar niet vertellen wat ik ooit allemaal gedaan heb.
In het geval van TO is het in ieder geval een flinke verbouwing, omdat er ze er al weken mee bezig zijn.
maandag 26 juli 2021 om 13:31
maandag 26 juli 2021 om 13:37
maandag 26 juli 2021 om 13:45
Als schoondochter zou ik hier ook niet op zitten wachten, het staat schoondochter toch vrij om zelf te bepalen hoe zij haar weekenden indeelt met haar kinderen als haar man met zijn vader samen aan het klussen is. Ik geef schoondochter groot gelijk dat ze de verbouwing met kinderen ontvlucht. Ik denk dat schoondochter hooguit uit beleefdheid nog even een uurtje aandacht geeft aan schoonmoeder die zichzelf blijkbaar steeds als uitgenodigd beschouwt en dat is al heel aardig van schoondochter.
gelsomina wijzigde dit bericht op 26-07-2021 13:47
0.20% gewijzigd

maandag 26 juli 2021 om 13:46
Ben wel blij met mijn schoonmoeder. Die neemt zoon mee en zie ik niet meer terug tot een uur of 19.00 zodat ik lekker kan doorwerken. Of ze komt met een koelbox vol dik belegde broodjes en dirigeert schoonpa met een gigantische pan vol versgemaakte soep naar binnen. Vanaf een uur of 16.00 begint ze de zaadjes te planten voor afhaalchinees