Kampeerders: matje of luchtbed?

26-07-2021 09:42 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Wij zijn aan het kamperen. Één puber klaagt over dat zijn luchtbed niet lekker ligt. Nu moeten we er 1 vervangen omdat deze lek is en ben ik mij aan het oriënteren.Ik zie ook dikkere matjes voorbij komen. Ligt dat lekker? Wat is jouw mening?
Ik zal wel pech gehad hebben, maar daardoor zou ik zelf niet meer zo snel voor een dik inflate matras kiezen.
Voor iedereen een groene tuin
Froezel schreef:
26-07-2021 10:01
Team matje! Grootste nadeel is dat ze zo groot zijn!.
Wij hebben er drie en dan is de achterbak bijna vol :-D
Dit inderdaad. Ik heb daarom nog een extra matje, voor als ik bagage op andere manier dan met de auto moet vervoeren. Dat is er een van decathlon, die verder zeker niet comfortabel is, maar wel compact en prima voor 1 of 2 nachten.

Voor langer: dik matje of toch luchtbed.
Luchtbed!

Wel goed isoleren óp het luchtbed. Zorgen dat je lichaamswarmte bij je blijft en dat je niet probeert de lucht van het bed op te warmen met je lichaam.

Onder het luchtbed isoleren hebt geen enkele zin. De lucht in het bed wordt toch wel koud. (Verliest warmte aan de zijkant)
Andersom schreef:
26-07-2021 10:50
Luchtbed!

Wel goed isoleren óp het luchtbed. Zorgen dat je lichaamswarmte bij je blijft en dat je niet probeert de lucht van het bed op te warmen met je lichaam.

Onder het luchtbed isoleren hebt geen enkele zin. De lucht in het bed wordt toch wel koud. (Verliest warmte aan de zijkant)
Klopt, beter iets tussen jezelf en het luchtbed leggen, isolatie matje oid
Top! Fijn dat er merken zijn genoemd van matjes. Zal eens kijken, bedankt in ieder geval.
Thermarest Matje!
Ik heb als kind altijd op een luchtbed geslapen en had het dan nooit koud, als volwassene 2 vakanties op een matje en ik bevroor. En lag voor geen meter ook.

Nu ga ik gewoon niet meer in een tent :P
Wij sparen voor een camper :lol:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
lux- schreef:
26-07-2021 11:10
Ik heb als kind altijd op een luchtbed geslapen en had het dan nooit koud, als volwassene 2 vakanties op een matje en ik bevroor. En lag voor geen meter ook.

Nu ga ik gewoon niet meer in een tent :P
Wij sparen voor een camper :lol:
Hier idem. Alleen sparen we niet voor een camper :biggrin:
GroenTuintje schreef:
26-07-2021 10:33
Ik zal wel pech gehad hebben, maar daardoor zou ik zelf niet meer zo snel voor een dik inflate matras kiezen.
Er zit toch garantie op
Ugli schreef:
26-07-2021 09:48
Ik heb als tiener 1 nacht op een matje gelegen. Gebroken was ik. Je ligt gewoon op de grond. Op een luchtbed kan ik heel prima een nacht slapen. Ik zou dus altijd voor een luchtbed gaan.
Deze mening deelde ik tot voor kort, ik heb vroeger op de eerste generatie matjes geslapen en wat lag dat beroerd. Daarna op luchtbedden maar dat vind ik ook niks.
Kort geleden hebben we echter 10 cm exped gekocht en dat ligt echt heel fijn! Een lxw megamat
aardbeienslof schreef:
26-07-2021 12:00
Deze mening deelde ik tot voor kort, ik heb vroeger op de eerste generatie matjes geslapen en wat lag dat beroerd. Daarna op luchtbedden maar dat vind ik ook niks.
Kort geleden hebben we echter 10 cm exped gekocht en dat ligt echt heel fijn! Een lxw megamat
nouja dit inderdaad. En het gaat echt om de cm's!

Ik ben van lichtgewicht 1,2cm, naar 2,0 (marginaal beter) , naar 5,0 (dan voel je steentjes ed niet meer, maar nog niet echt om te juichen. Voor kinderen al wel snel voldoende; kleine heupen en schouders) naar 10 cm gegaan (slaapt echt prima, nauwelijks verschil met thuis). Wij hebben de nomad dreamzone trouwens.
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Luchtbed.
Niet te hard oppompen.
Als je er op zit moeten je billen net de grond niet raken.

Dekentje erop.
Hoeslaken erop.
Dan slaapzak of dekbed afh van waar je kampeert.
GroenTuintje schreef:
26-07-2021 10:33
Exped downmat zijn niet heel
Groot.
Matje!

Wij hebben deze: https://www.vrijbuiter.nl/redwood-stre ... _cfca0124/

Hij ligt heerlijk.
Ik ben voor dit jaar voor de Intex ultra plush luchtbed gegaan. Getwijfeld tussen met en luchtbed maar ik vind dat lage van een matje niet prettig.
Benieuwd hoe 't bevalt. Ik leg er een isolatiemateriaal onder en erop, daar een fleecedeken overheen en dan een hoeslaken.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Hier luchtbed, ik leg er altijd een fleecekleed onder zodat het niet koud is, dit kleed gaat ook over de spullen als we met de auto rijden
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Luchtbed is altijd koud, lek en het kraakt! Wij hebben sinds 3 jaar de sleepwell 10 van obelink. Ligt zooo lekker, zelfs met ons overgewicht voelen we de grond niet en heb t nooit meer koud.
GroenTuintje schreef:
26-07-2021 09:49
Tenzij het ventiel kapot is, en ja dat heb ik meteen de eerste nacht meegemaakt
Ik ook, iemand ging op het dopje staan de eerste nacht. Toen moest ik nog 5 nachten in de middle of nowhere.
aardbeienslof schreef:
26-07-2021 11:57
Er zit toch garantie op
Geld terug gekregen gelukkig :)
madamecannibale schreef:
26-07-2021 14:52
Ik ook, iemand ging op het dopje staan de eerste nacht. Toen moest ik nog 5 nachten in de middle of nowhere.
Oef dat is ook balen. Ik moest ook destijds nog een paar dagen, maar kreeg gelukkig een matras uit iemands stacaravan :)
Ik slaap op een veldbed van isabella met daarop een zelfopblazend matje. Slaapt heerlijk. Onder het veldbed kun je een hoop spullen kwijt. Slaapcabine blijft heel netjes. Opstaan gaat een stuk makkelijker dan vanaf de grond. Wel groot om mee te nemen. Maar we kamperen nog maar samen.
Voor nu is het een luchtbed geworden omdat we echt vandaag niets nodig hadden!
Team matje. Maar wel een luxe van Exped (synmat). Klein op te rollen.
Team SI-matje.
Die gaan hier rustig tien jaar mee.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven