Is toch niet netjes

25-07-2021 21:13 174 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze zoon en schoondochter zijn aan het verbouwen en terwijl mijn man ze helpt ga ik mee naar hun om onze kleinkinderen te zien. Echter, elke keer als ik mee kom gaat onze schoondochter na een uurtje of zo weg om ergens op visite te gaan. Ze neemt dan de kleinkinderen mee en ik blijf alleen achter.
Ik vind dat niet netjes en vandaag heb ik dat ook tegen haar gezegd. Ze reageerde met: ik heb ook niet om deze verbouwing gevraagd en ik ga dus mijn gang zodat ik geen last ervan heb.

Je visite alleen laten is toch niet netjes of ben ik nu een pietlut?
mammezel schreef:
26-07-2021 12:58
Als behangen ook al onder verbouwen valt, dan zal ik hier maar niet vertellen wat ik ooit allemaal gedaan heb.

Verbouwen is ook niet zoals iemand suggereerde een muurtje stuccen of een laminaatje leggen.

Verbouwingen zie ik als veel grotere klussen, het woord zegt het zelf V E R B O U W. Aan de bouw iets veranderen.

Dan kan je meubels verplaatsen ook onder verbouwingen klasseren.
Nou, waarvan akte.
calvijn1 schreef:
26-07-2021 13:19
Vreselijk trouwens, van die vrouwen die mee willen met hun man, omdat ze niet alleen thuis wil zijn
Ja echt.
Je bent een pietlut. Het idee dat je op visite kan gaan bij mensen die midden in een verbouwing zitten... ook al zijn dat je eigen zoon en (schoon)dochter, hoe kom je erbij?

Als er van tevoren afspraken waren gemaakt over de visite, is het natuurlijk anders. Maar tussen de regels door lees ik dat je onaangekondigd op sleeptouw meekomt met je man (die daar ook niet gezellig alleen taart en koek gaat eten, maar gaat helpen) en verwacht dat je schoondochter en kleinkinderen gezellig met je komen kletsen.

Ik zou niet zo beledigd zijn TO en leukere alternatieven bedenken om je kleinkinderen te zien. Misschien schoondochter en de kleinkinderen bij jou op visite uitnodigen?
Als ik mijn klussende man elke hamer en schroevendraaier zou moeten aangeven en als hij niet zelf de koffie zou kunnen schenken uit de thermos, dan zou er bij mij ook niet verbouwd hoeven te worden. Ik ben niet te beroerd om een kom pastasalade of een pan soep achter te laten. Zelfs een berg broodjes wil ik nog in de klaar smeren. Maar ik ga niet de hele dag stof lopen happen in huis als er verbouwd wordt. Tenzij ik echt nuttig kan helpen (ik kan wel goed slopen bijvoorbeeld).
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Er mist wat context in dit verhaal, dus to geef ons even wat meer info dan krijg je passendere tips/reacties.
Op basis van de info die je geeft vind ik je wel een pietlut ja
mammezel schreef:
26-07-2021 11:46
Dat mag jij vinden, maar als ik dan een beetje doordenk bij jouw reactie op het vette in mijn post:
dat zijn vrouwen die vinden dat hun man alles moet doen en zorgen dat alles in orde is.
En als ze dan gaan scheiden, dan hebben ze weer een mening: elk de helft is het eerlijkst.
Als een man de ganse dag gaan werken is en vrouw blijft thuis, dan vind je het misschien ook normaal dat die vent zijn eigen potje nog moet koken. Dat kan.
(deze reactie zegt niks over de situatie van gezin zoon van TO).

Maar ieder zijn mening natuurlijk.
Oeh, je zou maar een mening hebben!
a) wie zegt dat dit om doordeweekse dagen gaan
b) in jouw beleving wellicht volslagen onmogelijk maar er zijn vrouwen die gewoon fulltime werken. Hence; er zijn vrouwen die meer verdienen dan hun man. Gaan lief en ik uit elkaar is het inderdaad de helft voor beiden aangezien we net zo veel binnenbrengen. En WIE zegt dat de schoondochter van TO ' de hele dag' thuisblijft? Misschien werkt die vrouw gewoon door de weeks en gaat dit om de schamele vrije dagen die ze heeft. En in dezelfde lijn. Ja hoor, vriend en ik werken evenveel en dus koken we om en om ' het potje'.
alleen de OP gelezen Hoezo ga je mee op visite als er een verbouwing gaande is? Dan heb je al genoeg aan je hoofd, om dan ook nog schoonmoeder te entertainen is wel wat veel. Kom gewoon lekker als alles af is.

Dat van die verbouwing waar ze niet om gevraagd heeft snap ik niet, maar misschien even aan je zoon vragen wat daar is voorgevallen. Misschien heeft hij er een plan doorgedrukt.
sparoodislekker schreef:
26-07-2021 14:03
Er mist wat context in dit verhaal, dus to geef ons even wat meer info dan krijg je passendere tips/reacties.
Is dat zo?
Als mijn schoonmoeder elke keer op de stoep staat ga ik ook mijn eigen weg hoor!
Moet ze dan telkens met jou gaan keuvelen?

Ze heeft ook gewoon haar eigen leven en bezigheden.
Als er is afgesproken dat jij meekomt op visite is het niet netjes, als jij elke keer ook onverwacht voor de deur staat als je man daar gaat klussen, snap ik schoondochter wel. Misschien gaat ze juist bewust op visite met de kinderen, zodat die tijdens de verbouwing niet in de weg lopen o.i.d.

En verder inderdaad heel veel vragen. Hoe vaak ben je daar, hoe lang, hoe lang duurt de verbouwing verder nog, wat is normaal gesproken jullie band?

ik zie mijn schoonouders 2x per maand maximaal een uurtje. Als ik mijn schoonmoeder opeens welke week 5 uren lang zou moeten entertainen zou ik daar ook niet gelukkig van worden.
calvijn1 schreef:
26-07-2021 13:19
Vreselijk trouwens, van die vrouwen die mee willen met hun man, omdat ze niet alleen thuis wil zijn
Die behoren vast ook tot de categorie ‘man meesleuren tijdens kleding winkelen’. Dat heb ik ook nooit begrepen, ik ga namelijk het liefst alleen winkelen ;-D
Voor iedereen een groene tuin
Alles doorgespit om te kijken of TO meer info gaf maar ze is weg? Ik snap wel dat schoondochter niet steeds bij schoonma blijft zitten maar het verhaal is te kort om er echt over te kunnen oordelen.
GroenTuintje schreef:
26-07-2021 14:42
Die behoren vast ook tot de categorie ‘man meesleuren tijdens kleding winkelen’. Dat heb ik ook nooit begrepen, ik ga namelijk het liefst alleen winkelen ;-D
Die van mij wil graag mee samen winkelen .dus daar valt niks te slepen .het is wel zo dat hij zijn winkels binnengaat en ik waar mijn interesse ligt .we bellen als we elkaar even nodig hebben .hij vraagt wel altijd of ik iets mooi vind wat hij kopen wil.ik vraag dat andersom niet,
En we hebben het nog hartstikke gezellig ook. Even ter aanvulling ik ga ook wel met vriendinnen alleen hoor .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Moet er niet aan denken dat schoonmoeder een hele dag ‘op visite’ meekomt terwijl de mannen aan het klussen zijn.
Ik begrijp je schoondochter volledig, nu jij nog.
Ik zou mijn eigen moeder ook niet de hele dag op visite willen hebben, tenzij we dat hebben afgesproken.
Misschien zeur ik. Micky, je geboortejaar is 1969? Dan ben je 50 jaar en heb je neem ik aan werk, projecten, actief in de buurt, op pad met vriendinnen, vrijwilligerswerk, kanoen, geen idee. Dan ben je toch blij met een 'vrije dag' in je eigen huis en tijd.
Je man lekker klussen en jij freewheelen, gewoon lekker Micky zijn en even geen oma, moeder of vrouw van. Geniet ervan.
Alles sal reg kom
Sharing* schreef:
26-07-2021 17:56
Misschien zeur ik. Micky, je geboortejaar is 1969? Dan ben je 50 jaar en heb je neem ik aan werk, projecten, actief in de buurt, op pad met vriendinnen, vrijwilligerswerk, kanoen, geen idee. Dan ben je toch blij met een 'vrije dag' in je eigen huis en tijd.
Je man lekker klussen en jij freewheelen, gewoon lekker Micky zijn en even geen oma, moeder of vrouw van. Geniet ervan.
Da's een lieve post!
Hallo TO?
:sherlock:
Attraverso schreef:
26-07-2021 16:30
Moet er niet aan denken dat schoonmoeder een hele dag ‘op visite’ meekomt terwijl de mannen aan het klussen zijn.
Ik begrijp je schoondochter volledig, nu jij nog.
Ik moet er niet aan denken dat klussen speciaal iets voor ‘de mannen’ is. Kom op to, handjes laten wapperen.
ClumsyNinja schreef:
27-07-2021 08:32
Ik moet er niet aan denken dat klussen speciaal iets voor ‘de mannen’ is. Kom op to, handjes laten wapperen.

In heeeel veel gezinnen is dat nog zo hoor, de mannen klussen en de vrouwen doen het huishouden.

Ik ken ze wel waar de man nog geen aardappel kan schillen en de vrouw nog geen spijker in de muur kan slaan.

Om te janken natuurlijk, maar het is zo.
RikM schreef:
27-07-2021 08:39
In heeeel veel gezinnen is dat nog zo hoor, de mannen klussen en de vrouwen doen het huishouden.

Ik ken ze wel waar de man nog geen aardappel kan schillen en de vrouw nog geen spijker in de muur kan slaan.

Om te janken natuurlijk, maar het is zo.
In mijn omgeving zijn die brontosaurussen dan blijkbaar helemaal uitgestorven. Gelukkig. Ik ken er werkelijk geen een. Mijn ouders (inmiddels beiden overleden) deden klussen en verbouwen al samen.
BuzzieBee schreef:
27-07-2021 08:43
In mijn omgeving zijn die brontosaurussen dan blijkbaar helemaal uitgestorven. Gelukkig. Ik ken er werkelijk geen een. Mijn ouders (inmiddels beiden overleden) deden klussen en verbouwen al samen.
Nah mijn moeder is enorm onhandig en mijn man ook. Dus mijn vader en ik klussen samen.
ClumsyNinja schreef:
27-07-2021 08:32
Eindelijk toch iemand die erover denkt zoals ik! De meeste vrouwen kunnen alleen zeggen wat hun man moet doen en dan zijn ze weg. Moet dan verbouwd en opgepoetst zijn als ze terug thuiskomen, want man kan ook poetsen. Maar als ik lees dat als mijn man heeft gekookt, dan zal ik wel eens opruimen: hallo. Als je (zelfs een uitgebreide) maaltijd koken vergelijkt met verbouwen, dan heb ik daar een ander gedacht over.
En als ik hier lees dat man ook wel een boterham kan smeren als ie aan het verbouwen is, dan zeg ik: ofwel hebben jullie en ik een ander beeld van wat 'verbouwen' is, ofwel heb ik medelijden met jullie mannen.

Als je lichamelijk niet kan, dan is het een andere zaak, maar vele vrouwen die ik ken, zijn regelrechte profiteurs. En dat meen ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven