Ouders
dinsdag 27 juli 2021 om 22:14
Oké ik probeer het kort te houden.
Mijn ouders zitten graag op de camping, vanaf dat het seizoen opent zijn ze er 4 dagen in de week en nu 4 weken aaneengesloten. Zij hebben twee stacaravans waarvan eentje in gebruik is door ons gezin (man en ik met de kinderen).
Voor ons is het ruim 3 uur rijden dus wij zijn er niet zo vaak, alleen in de vakanties, geen weekendjes oid. Dat is voor ons te veel gedoe.
Voor hen is het ongeveer 1,5 uur rijden en dus logisch dat zij er meer gebruik van maken.
Nu zou onze oudste eigenlijk vorige week met hun mee gaan naar de camping, maar wegens omstandigheden (van onze kant) ging dat niet door. Ouders teleurgesteld / beledigd.
Ik had voorgesteld om kind dan dit weekend naar de camping te brengen. Dan zouden wij zelf een nachtje blijven en dan weer naar huis (ik werk in het weekend dus kan niet langer blijven).
Nu heeft mijn man onverhoopt ook een weekenddienst die hij niet kan wijzigen of ruilen en kunnen wij dus weer niet gaan om kind te brengen. In mijn eentje met 3 kinderen 3 uur rijden zie ik niet zitten.
De week erna gaan we zelf met gezin 3 weken die kant op.
Nu appte ik mijn ouders dit dus gisteren en er werd in één zinnetje erg bot op gereageerd. Ik zei dat ik het ook erg vervelend vind dat het weer niet gaat lukken, maar ze zijn blijkbaar te beledigd. Ik heb niets meer gehoord.
Nou snap ik dat ze teleurgesteld zijn dat kind niet komt dit weekend, maar deze negeerstand is nieuw voor mij.
Normaal gesproken zou ik erachteraan bellen uit een soort schuldgevoel (ze zijn dus wel vaker beledigd als er iets aan de hand is). Maar nu heb ik er gewoon geen zin in. Ik weet hoe ze zijn, ze zitten nu vast tegen hun campingvrienden aldaar hun ongenoegen te uiten over ons.
Eerlijk gezegd heb ik er niet eens meer behoefte aan om überhaupt nog te gaan als het zo moet.
De band met mijn ouders is opzich ok, maar ze kunnen er niet tegen als er iets veranderd in een planning. Dan word ik gelijk weer in die kind-modus geplaatst voor mijn gevoel.
Stel ik me aan? Moet ik bellen? Moet ik ze in hun sop laten gaarkoken (wat mijn man vind)?
Mijn ouders zitten graag op de camping, vanaf dat het seizoen opent zijn ze er 4 dagen in de week en nu 4 weken aaneengesloten. Zij hebben twee stacaravans waarvan eentje in gebruik is door ons gezin (man en ik met de kinderen).
Voor ons is het ruim 3 uur rijden dus wij zijn er niet zo vaak, alleen in de vakanties, geen weekendjes oid. Dat is voor ons te veel gedoe.
Voor hen is het ongeveer 1,5 uur rijden en dus logisch dat zij er meer gebruik van maken.
Nu zou onze oudste eigenlijk vorige week met hun mee gaan naar de camping, maar wegens omstandigheden (van onze kant) ging dat niet door. Ouders teleurgesteld / beledigd.
Ik had voorgesteld om kind dan dit weekend naar de camping te brengen. Dan zouden wij zelf een nachtje blijven en dan weer naar huis (ik werk in het weekend dus kan niet langer blijven).
Nu heeft mijn man onverhoopt ook een weekenddienst die hij niet kan wijzigen of ruilen en kunnen wij dus weer niet gaan om kind te brengen. In mijn eentje met 3 kinderen 3 uur rijden zie ik niet zitten.
De week erna gaan we zelf met gezin 3 weken die kant op.
Nu appte ik mijn ouders dit dus gisteren en er werd in één zinnetje erg bot op gereageerd. Ik zei dat ik het ook erg vervelend vind dat het weer niet gaat lukken, maar ze zijn blijkbaar te beledigd. Ik heb niets meer gehoord.
Nou snap ik dat ze teleurgesteld zijn dat kind niet komt dit weekend, maar deze negeerstand is nieuw voor mij.
Normaal gesproken zou ik erachteraan bellen uit een soort schuldgevoel (ze zijn dus wel vaker beledigd als er iets aan de hand is). Maar nu heb ik er gewoon geen zin in. Ik weet hoe ze zijn, ze zitten nu vast tegen hun campingvrienden aldaar hun ongenoegen te uiten over ons.
Eerlijk gezegd heb ik er niet eens meer behoefte aan om überhaupt nog te gaan als het zo moet.
De band met mijn ouders is opzich ok, maar ze kunnen er niet tegen als er iets veranderd in een planning. Dan word ik gelijk weer in die kind-modus geplaatst voor mijn gevoel.
Stel ik me aan? Moet ik bellen? Moet ik ze in hun sop laten gaarkoken (wat mijn man vind)?
woensdag 28 juli 2021 om 00:36
Dit. Met de achtergrondinformatie en argumenten die erbij gegeven worden, snap ik de ouders eigenlijk nog meer. Zijn in mijn ogen geen gevallen van overmacht, maar je maakt gewoon andere keuzes. Dat mag, maar zeg dat dan gewoon.PogingTwee schreef: ↑27-07-2021 22:20Als je iets afzegt waar mensen naartoe leven kun je dat volgens mij veel beter niet via een appje doen. Zeker mensen die een generatie ouder zijn vinden appjes daar vaak niet geschikt voor, en ik kan me voorstellen dat ze zich nu makkelijk aan de kant gezet voelen. Dat er niet eens een belletje af kon. Dus ik zou er zeker achteraan bellen als ik jou was.
Edit: overigens vind ik het ook niet gek dat ze even tijd nodig hebben om een tweede afzegging in één week te laten landen. Ze lijken niet echt prioriteit te zijn voor jullie. Dat mag zo zijn, maar is geen leuk gevoel.
En als je eigenlijk dwars zit dat je graag wil dat zij vanaf de camping eens een keer richting jullie komen voor een verjaardag o.i.d., bespreek dat dan gewoon met ze.
woensdag 28 juli 2021 om 00:48
Dit.Jufjoke schreef: ↑27-07-2021 22:33Toch begrijp ik dan niet waarom het hele plan niet door kan gaan omdat je man moet werken. Jij kunt toch nog steeds gaan? Maar dat wil je niet. Dat mag, maar het is nou ook weer niet zo dat het complete overmacht is. Je hebt gewoon geen zin om alleen te gaan met de kinderen. Is je goed recht, maar overmacht is iets anders.
Maar na verder te hebben gelezen, voor nu je schouders ophalen en volgende keer eens even echt met ze praten? Komt vast goed!
justagirly wijzigde dit bericht op 28-07-2021 00:59
13.52% gewijzigd
woensdag 28 juli 2021 om 00:52
Nou, het lijkt wel alsof je alleen mag afzeggen als je huis is weggespoeld. Doorbijten hoor, niks vakantie voor de ontspanning, afspraak is afspraak. Gooi je zieke huisdier maar in de auto. Bleh.
Ik vind het genoeg legitieme redenen om af te zeggen. Het is vakantie, geen werk. Dat andere mensen dat allemaal onder “niet willen” scharen moeten ze zelf weten, ik zou dat wel overmacht noemen.
Het plan was lekker met het hele gezin. En dat kan nu even niet. Volgende keer beter.
Maar nooit meer iets beloven, want je krijgt het altijd weer in je gezicht geworpen door starre en inflexibele mensen. Dus houd het gewoon open en als je een weekend kunt, rijd je gewoon op eigen gelegenheid die kant op. Tadaaa, we zijn er.
Iemand mag bij mij ook altijd iets afzeggen, al zeg je voor de 10e keer af, of heb je gewoon die dag de bokkenpruik op, vrijheid, blijheid hoor.
Ik vind het genoeg legitieme redenen om af te zeggen. Het is vakantie, geen werk. Dat andere mensen dat allemaal onder “niet willen” scharen moeten ze zelf weten, ik zou dat wel overmacht noemen.
Het plan was lekker met het hele gezin. En dat kan nu even niet. Volgende keer beter.
Maar nooit meer iets beloven, want je krijgt het altijd weer in je gezicht geworpen door starre en inflexibele mensen. Dus houd het gewoon open en als je een weekend kunt, rijd je gewoon op eigen gelegenheid die kant op. Tadaaa, we zijn er.
Iemand mag bij mij ook altijd iets afzeggen, al zeg je voor de 10e keer af, of heb je gewoon die dag de bokkenpruik op, vrijheid, blijheid hoor.
woensdag 28 juli 2021 om 06:33
Dat je weer moet afzeggen is natuurlijk jammer, maar zo via een appje (en ik heb je appje niet gelezen natuurlijk) kan verkeerd overkomen. Misschien voelt het voor je ouders alsof ze heel makkelijk aan de kant worden gezet. Als je belt kan je het vaak wat beter uitleggen en komt dat beter over. Minder ruimte tot verkeerde interpretatie.
De verdere dingen die je dwars zitten, over dat ze nooit jullie kant op komen, zou ik hier los van zien. Dat heeft hier niet zo veel mee te maken, maar als je het vervelend vindt zou ik dat zeker wel bespreken met je ouders.
De verdere dingen die je dwars zitten, over dat ze nooit jullie kant op komen, zou ik hier los van zien. Dat heeft hier niet zo veel mee te maken, maar als je het vervelend vindt zou ik dat zeker wel bespreken met je ouders.
woensdag 28 juli 2021 om 06:39
woensdag 28 juli 2021 om 07:09
Ja precies! Opa en oma kunnen toch ook zelf een keer op en neer rijden om hun kleinkind op te halen?Ttroeteltje schreef: ↑28-07-2021 06:39Kom op. Jullie gezin, jullie plannen, jullie keuzes.
Wat een onzin zeg, dat volwassen mensen zich zo laten kennen.
Als het zo onontbeerlijk voor ze is kunnen ze kind of kinderen zelf komen halen. Zij hebben blijkbaar zeeën van tijd, jullie werken.
Echt, ik zou hier snel klaar mee zijn.
woensdag 28 juli 2021 om 07:14
Ik snap niet waarom TO verwacht dat haar ouders nog een hele conversatie moeten gaande houden, terwijl ze zelf geen zin heeft in bellen. TO heeft afgezegd en de ouders hebben daarop gereageerd. Ik vind het heel begrijpelijk dat de ouders in hun reactie hun gevoelens laten doorschemeren. Er is geen dringende reden meer om op korte termijn te communiceren via de app, als er geen nieuw belangrijk nieuws is en je binnenkort toch voor 3 weken op de camping zit? Ik vind dat TO zich aanstelt en met 2 maten meet. Ze voelt blijkbaar wel erg snel negatieve gedachten over haar ouders als die niet snel genoeg reageren.
Als iemand niet binnen 48 uur reageert op een app, denk ik niet gelijk dat mensen mij negeren, maar dat ze blijkbaar druk bezig zijn met andere (leukere?) dingen en/of dat mijn app geen antwoord nodig heeft op korte termijn.
En als je kinderen altijd ruzie maken op de achterbank, dan zou ik daar opvoedadvies voor vragen ipv niet meer alleen durven/willen rijden.
Als iemand niet binnen 48 uur reageert op een app, denk ik niet gelijk dat mensen mij negeren, maar dat ze blijkbaar druk bezig zijn met andere (leukere?) dingen en/of dat mijn app geen antwoord nodig heeft op korte termijn.
En als je kinderen altijd ruzie maken op de achterbank, dan zou ik daar opvoedadvies voor vragen ipv niet meer alleen durven/willen rijden.
woensdag 28 juli 2021 om 07:18
Het voelt alsof hier al langer wederzijdse irritatie zit over de verschillen in levensinstelling en verwachtingen. En dat je nu zoiets hebt geappt in plaats van even te bellen is waarschijnlijk de druppel.
Ik lees van beide kanten een gebrekkig inlevingsvermogen voor de andere kant. Zij kunnen zich niet meer voorstellen hoe druk en variabel een gezinsleven voor jullie is (klinkt bekend, hebben mijn schoonouders ook soms moeite mee) maar daarmee is het campingbezoek, wat voor jullie slechts een bijrol speelt in jullie drukke leven, voor hen misschien wel een hoofdrol waar al tijden naartoe geleefd wordt. En om dat dan in een appje aan de kant geschoven te zien worden.. voor de 2e keer in een week. Tsja, daar komt teleurstelling bij kijken en daar had je je zelf ook beter in kunnen inleven door het niet per app te doen.
Begrip gaat beide kanten op. En begrip kun je alleen krijgen door het gesprek aan te gaan en van beide kanten uit te spreken hoe dingen ervaren worden.
Dus ik zou toch het gesprek aangaan en even bellen. En je geeft aan dat halverwege afspreken een optie was geweest maar dat je geen reactie meer kreeg.. nee logisch, want jij had al eenzijdig besloten dat het hele feest niet doorging. Dan hoeven zij ook niet meer met alternatieve oplossingen te komen.
Ik lees van beide kanten een gebrekkig inlevingsvermogen voor de andere kant. Zij kunnen zich niet meer voorstellen hoe druk en variabel een gezinsleven voor jullie is (klinkt bekend, hebben mijn schoonouders ook soms moeite mee) maar daarmee is het campingbezoek, wat voor jullie slechts een bijrol speelt in jullie drukke leven, voor hen misschien wel een hoofdrol waar al tijden naartoe geleefd wordt. En om dat dan in een appje aan de kant geschoven te zien worden.. voor de 2e keer in een week. Tsja, daar komt teleurstelling bij kijken en daar had je je zelf ook beter in kunnen inleven door het niet per app te doen.
Begrip gaat beide kanten op. En begrip kun je alleen krijgen door het gesprek aan te gaan en van beide kanten uit te spreken hoe dingen ervaren worden.
Dus ik zou toch het gesprek aangaan en even bellen. En je geeft aan dat halverwege afspreken een optie was geweest maar dat je geen reactie meer kreeg.. nee logisch, want jij had al eenzijdig besloten dat het hele feest niet doorging. Dan hoeven zij ook niet meer met alternatieve oplossingen te komen.
woensdag 28 juli 2021 om 07:20
Al zou Tuinbankje de logeerpartij annuleren omdat zij liever op de bank zit plafond te staren, of omdat zij liever het aantal grassprieten in haar gazon wil tellen………zij hoeft niet te verantwoorden waarom de logeerpartij niet doorgaat. Over enkele dagen zitten zij en haar gezin 3 hele weken op diezelfde camping. Het is niet zo dat ze het contact verbreekt of weigert ooit nog die kant op te gaan, dus waar gaar dit over?
Op deze manier zou ik genegen zijn mijn vakantie elders te vieren. Dit verplichte gedoe en al die betutteling er omheen zou mijn gevoel van vrijheid dermate beperken dat ik resoluut zou omdenken en vriendelijk zou bedanken voor alle eer.
Op deze manier zou ik genegen zijn mijn vakantie elders te vieren. Dit verplichte gedoe en al die betutteling er omheen zou mijn gevoel van vrijheid dermate beperken dat ik resoluut zou omdenken en vriendelijk zou bedanken voor alle eer.
woensdag 28 juli 2021 om 07:28
woensdag 28 juli 2021 om 07:42
Ttroeteltje schreef: ↑28-07-2021 06:39Kom op. Jullie gezin, jullie plannen, jullie keuzes.
Wat een onzin zeg, dat volwassen mensen zich zo laten kennen.
Als het zo onontbeerlijk voor ze is kunnen ze kind of kinderen zelf komen halen. Zij hebben blijkbaar zeeën van tijd, jullie werken.
Echt, ik zou hier snel klaar mee zijn.
Dit. 6 uur in de auto met jonge kinderen lijkt me de hel. Als je ouders toch graag willen doen ze die 6 uur toch gewoon zelf; hoeven ze niet eens naar het gedoe op de achterbank te luisteren.
woensdag 28 juli 2021 om 07:46
Ik kan me wel voorstellen dat je even helemaal klaar bent met de campingsituatie. Begrijp ik het goed dat jullie voor verjaardagen van jullie zelf ook richting camping moeten om het met opa en oma te kunnen vieren?
Is er vanuit hun ook de verwachting dat jullie alle vakanties daar doorbrengen of voel je je ook vrij om ergens anders heen te gaan?
Is er vanuit hun ook de verwachting dat jullie alle vakanties daar doorbrengen of voel je je ook vrij om ergens anders heen te gaan?
woensdag 28 juli 2021 om 07:49
Heb je helemaal gelijk in, hoeft ook niet natuurlijk, maar zal het de band ten goede komen?Ttroeteltje schreef: ↑28-07-2021 07:20Al zou Tuinbankje de logeerpartij annuleren omdat zij liever op de bank zit plafond te staren, of omdat zij liever het aantal grassprieten in haar gazon wil tellen………zij hoeft niet te verantwoorden waarom de logeerpartij niet doorgaat. Over enkele dagen zitten zij en haar gezin 3 hele weken op diezelfde camping. Het is niet zo dat ze het contact verbreekt of weigert ooit nog die kant op te gaan, dus waar gaar dit over?
Als jij met je moeder een gezellig weekend gepland hebt en ze appt af want ze telt liever grassprieten, hoe voel jij je daar dan door? Ik zou er best verdrietig van worden denk ik, en me niet belangrijk voelen voor haar.
Het is prima als TO geen zin heeft, maar dan moet ze geen afspraken maken. Al lijkt dit trouwens helemaal niet van toepassing op TO, ze heeft andere redenen dan gras staren.
-
woensdag 28 juli 2021 om 07:55
Hoewel ik het met je eens bent dat je je eigen tijd mag indelen, vraag ik me af of jij het ook altijd prima vindt als mensen gewoon een afspraak met jou afzeggen? Want je zegt in feite dat ze dat recht altijd heeft en dat de ander daar niks van mag vinden. Maar ze had gewoon een afspraak gemaakt, helemaal zelf. Jij vraagt je ook nooit af waarom een ander een afspraak met jou afzegt? Jij vindt het altijd helemaal prima als jouw planning wordt omgegooid, zelfs als dat iemand is die liever grassprietjes gaat tellen?Ttroeteltje schreef: ↑28-07-2021 07:20Al zou Tuinbankje de logeerpartij annuleren omdat zij liever op de bank zit plafond te staren, of omdat zij liever het aantal grassprieten in haar gazon wil tellen………zij hoeft niet te verantwoorden waarom de logeerpartij niet doorgaat. Over enkele dagen zitten zij en haar gezin 3 hele weken op diezelfde camping. Het is niet zo dat ze het contact verbreekt of weigert ooit nog die kant op te gaan, dus waar gaar dit over?
Ik vind dat TO haar ouders het hoog oppakken, hoor, daar niet van. Maar volkomen voorbij gaan aan dat de gemiddelde mens het gewoon even niet leuk vindt als een afspraak wordt afgezegd is wel het andere uiterste.
woensdag 28 juli 2021 om 08:05
Soms doe je dingen waarvan je later denkt; had ik dat maar anders gedaan. Vaak denk je daaraan als je het niet meer kunt uitspreken tegen je ouders.
En dat blijft een rotgevoel, geloof mij.
Maar daar sta je nu niet bij stil en dat is normaal.
Ik ga je niet zeggen wat je moet doen. Maar ik wilde wel dat iemand dit vroeger, toen mijn ouders nog leefden, tegen mij had gezegd.
Ik ga je niet zeggen wat je moet doen. Maar ik wilde wel dat iemand dit vroeger, toen mijn ouders nog leefden, tegen mij had gezegd.
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
woensdag 28 juli 2021 om 08:07
Ik vind het oprecht niet erg als mensen bij mij afzeggen, zeker door een samenloop van omstandigheden. Ik zou het vreselijk vinden als mensen zich voor mij in allerlei bochten moeten wringen omdat ze mij iets beloofd hebben. Kom gewoon een ander keertje!
Kijk, als je zou komen helpen verhuizen en je komt opeens niet, zonder echt goede reden, dan baal ik wel. Maar verder is het voor mij onvoorstelbaar dat mensen hier zo ontzettend moeilijk over doen en zo vreselijk teleurgesteld zijn over zo iets kleins.
Bij dat soort mensen leg ik me dus gewoon niet meer vast. “Ik zie wel”, en, “ik laat het nog weten” is het meest concrete dat ik dan zal beloven, want ik wil gewoon mijn plannen kunnen wijzigen als mij dat zo uitkomt.
Kijk, als je zou komen helpen verhuizen en je komt opeens niet, zonder echt goede reden, dan baal ik wel. Maar verder is het voor mij onvoorstelbaar dat mensen hier zo ontzettend moeilijk over doen en zo vreselijk teleurgesteld zijn over zo iets kleins.
Bij dat soort mensen leg ik me dus gewoon niet meer vast. “Ik zie wel”, en, “ik laat het nog weten” is het meest concrete dat ik dan zal beloven, want ik wil gewoon mijn plannen kunnen wijzigen als mij dat zo uitkomt.
woensdag 28 juli 2021 om 08:26
Hoeveel kinderen had jij ook al weer? En van welke leeftijd?
woensdag 28 juli 2021 om 08:37
Op onze verjaardagen komen ze niet als we in het weekend vieren want camping.Leslie Knobe schreef: ↑28-07-2021 07:46Ik kan me wel voorstellen dat je even helemaal klaar bent met de campingsituatie. Begrijp ik het goed dat jullie voor verjaardagen van jullie zelf ook richting camping moeten om het met opa en oma te kunnen vieren?
Hun verjaardagen vieren ze ook daar. De familie kan meestal niet komen dus vieren ze dat alleen met de camping vrienden. Jammer, maar dat is hun keuze.
Ik denk dat zij wel hadden verwacht dat wij vaker naar de camping zouden gaan. Zeggen ook vaak dat ik niet in het weekend moet werken omdat ik dan nooit meer naar de camping kan.
Zij hebben gewoon een andere kijk erop. Hebben inderdaad de tijd en ruimte om te gaan. En ik moet me steeds verantwoorden / verdedigen waarom we er niet elk weekend en elke vakantie zijn. Zij begrijpen dat niet.
Het is dat de kinderen het leuk vinden op de camping, anders had ik wat anders geboekt.
woensdag 28 juli 2021 om 08:39
Daarom juist. Ze heeft notabene heel legitieme redenen om niet te gaan. Maar al zou ze die niet hebben, dan nog is dat haar keuze of de keuze van haar gezin in zijn totaliteit.Phloxx schreef: ↑28-07-2021 07:49Heb je helemaal gelijk in, hoeft ook niet natuurlijk, maar zal het de band ten goede komen?
Als jij met je moeder een gezellig weekend gepland hebt en ze appt af want ze telt liever grassprieten, hoe voel jij je daar dan door? Ik zou er best verdrietig van worden denk ik, en me niet belangrijk voelen voor haar.
Het is prima als TO geen zin heeft, maar dan moet ze geen afspraken maken. Al lijkt dit trouwens helemaal niet van toepassing op TO, ze heeft andere redenen dan gras staren.
Over enkele dagen kunnen ze die gezellige dag dubbel en dwars inhalen. Dan zijn 3 weken 24/7 zelfs heel lang.
Nee, ik ben niet zo snel op mijn tenen getrapt.
woensdag 28 juli 2021 om 08:42
Het gewoon even niet leuk vinden is iets anders dan de verbolgenheid die ik in enkele berichten in het topic lees.PogingTwee schreef: ↑28-07-2021 07:55Hoewel ik het met je eens bent dat je je eigen tijd mag indelen, vraag ik me af of jij het ook altijd prima vindt als mensen gewoon een afspraak met jou afzeggen? Want je zegt in feite dat ze dat recht altijd heeft en dat de ander daar niks van mag vinden. Maar ze had gewoon een afspraak gemaakt, helemaal zelf. Jij vraagt je ook nooit af waarom een ander een afspraak met jou afzegt? Jij vindt het altijd helemaal prima als jouw planning wordt omgegooid, zelfs als dat iemand is die liever grassprietjes gaat tellen?
Ik vind dat TO haar ouders het hoog oppakken, hoor, daar niet van. Maar volkomen voorbij gaan aan dat de gemiddelde mens het gewoon even niet leuk vindt als een afspraak wordt afgezegd is wel het andere uiterste.
Plannen kunnen wijzigen. Ja, van beide kanten.
woensdag 28 juli 2021 om 08:43
Kappen hiermee zeg. Dit is dan weer een dooddoener van jewelste.felice71 schreef: ↑28-07-2021 08:05Soms doe je dingen waarvan je later denkt; had ik dat maar anders gedaan. Vaak denk je daaraan als je het niet meer kunt uitspreken tegen je ouders.
In geval van een leuk contact is een keer sorry zeggen geen ramp. In geval van geen of slecht contact is er meer voor nodig om respect voor iemand te voelen dan enkel bloedband. Dus de termen……het zijn je ouders, gaat niet altijd op.
woensdag 28 juli 2021 om 08:47
Nou inderdaad, ik rolde ook met mijn ogen toen ik dat las. Heb me in het verleden vaak genoeg aan mijn overleden vader geërgerd, of dingen niet gedaan zoals hij dat graag zag. Geen spijt van hoor. Zo is het leven. Verder was het een heel lieve vader. Betekent toch niet dat je nooit eens onenigheid mag hebben.Ttroeteltje schreef: ↑28-07-2021 08:43Kappen hiermee zeg. Dit is dan weer een dooddoener van jewelste.
In geval van een leuk contact is een keer sorry zeggen geen ramp. In geval van geen of slecht contact is er meer voor nodig om respect voor iemand te voelen dan enkel bloedband. Dus de termen……het zijn je ouders, gaat niet altijd op.
woensdag 28 juli 2021 om 08:54
Mijn schoonouders hadden ook zo'n campingobsessie. Alleen in het buitenland, dus 2-3 maanden in de zomer. Hun hele jaar draaide er alsnog om.Tuinbank schreef: ↑28-07-2021 08:37Op onze verjaardagen komen ze niet als we in het weekend vieren want camping.
Hun verjaardagen vieren ze ook daar. De familie kan meestal niet komen dus vieren ze dat alleen met de camping vrienden. Jammer, maar dat is hun keuze.
Ik denk dat zij wel hadden verwacht dat wij vaker naar de camping zouden gaan. Zeggen ook vaak dat ik niet in het weekend moet werken omdat ik dan nooit meer naar de camping kan.
Zij hebben gewoon een andere kijk erop. Hebben inderdaad de tijd en ruimte om te gaan. En ik moet me steeds verantwoorden / verdedigen waarom we er niet elk weekend en elke vakantie zijn. Zij begrijpen dat niet.
Het is dat de kinderen het leuk vinden op de camping, anders had ik wat anders geboekt.
Voordat het eerste kleinkind geboren werd kregen we al spullen voor de baby op de camping en toen ik tegen hun verwachting in niet met de baby naar de camping wilde begrepen ze daar niets van.
Ik wilde eigenlijk wel voorkomen dat de kinderen het daar leuk zouden vinden, anders moesten we er alsnog heen. Dus de kinderen zijn nooit geweest. Het duurde wel een paar jaar voordat opa en oma dat konden loslaten.