Wat denken jullie?twijfels over leeftijdsverschil?

27-07-2021 20:49 93 berichten
Hoii iedereen 😊

Ik heb al laaange tijd een crush op een oude buurman van mij.
Met lang bedoel ik echt al jaren🤭

Enkele jaren geleden zijn we in contact geraakt en apten we soms met elkaar.
Hij is geen type die constant berichten stuurt of bezig is met fb ed.
Ik heb hem toen duidelijk gemaakt dat ik hem leuk vond, maar hij zei me toen dat het vriendschappelijk zou blijven ondanks het grote leeftijdsverschil.
Na enkele maanden is dan het contact volledig gestopt.
Ik ben dan dichter bij het werk gaan wonen, en we zagen elkaar ook niet meer.

Nu, 6 jaar later ,zag ik hem bij toevalop een terrasje vorige vrijdag.
We hadden allebei wat gedronken en raakten aan de praat.
Hij zei dat hij vrijkaarten voor de zoo heeft ,en ik reageerde dat ik wel graag met hem zou willen gaan.
Hij zei meteen dat we dat wknd nog zouden daten en dat ik nog van hem zou horen.
Omdat we wat gedronken hadden, verwachte ik niet nog iets te horen van hem.

S'ochtends had ik'n berichtje van hem, dat hij de vrijkaarten gevonden had,en dat ik mijn zondag moest vrijhouden zodat we 'n leuke dag samen zouden hebben, en dat hij er enorm naar uitkeek.
Ik was meteen superenthouisiast, en kon niet goed geloven dat hij ineens na al die jaren wel wilden afspreken 🥰

Ik liet via app wel niet te veel merken dat ik superblij was ,want in het verleden had hij me al eens gezegd dat hij het type is dat niks wil overhaasten en rustig aan wil..

De date zelf was heel erg leuk, we hebben heel de dag gelachen en konden supergoed praten met elkaar.
Daarna nog iets gaan eten, en hijzei me dat hij het erg leuk vond en er nog een tweede date zeker komt.

Toen hij me afzette bij de deur, vroeg hij of hij nog effe mee binnen mocht om mijn moeder goeiedag te zeggen( zij paste op mijn zoontje) .
Hij kent haar enkel van ziens omdat ze in dezelfde wijk woonden vroeger, maar ik zei hem dat ik dit liever niet wilde.
Hij leek erg zenuwachtig,ik zelf ook hahaha 😅, en er was enkel een kus op de wang bij het afscheid nemen, wat voor mij meer dan oke was omdat ik ook rustig aan wil doen op zijn tempo.

Ik heb hem nadien nog een berichtje gestuurd dat ik het erg leuk vond en hoop dat er een tweede date komt, en hij reageerde dat hij dat ook hoopt maar dan wel chill zodat hij zich meer op zijn gemak voelt ..
Ik weet niet goed wat hiervan te denken?

Uit zichzelf stuurt hij niet, en ik weet het is nog maar 2 dagen geleden, en wanneer ik stuur reageert hij meteen..
Maar ik ben een stresstype en vind hem zo leuk dat ik het gewoon goed wil doen.
Hoe lang zou ik nu wachten om hem voor een tweede date te vragen?

Ik wil me ook niet opdringen of hem wegjagen door constant berichtjes te sturen, dus dat doe ik dan ook niet .

Hij heeft tijdens de date wel enkele keren gezegd dat hij te oud is,maar ik heb aangegeven dat ik hier helemaal geen problemen mee heb.
Wat ook zo is, want in mijn ogen is hij geweldig, mooi, intelligent,... en degene waar ik echt bij wil zijn 😍

Ik ben trouwens 28, hij is 46.

Wat denken jullie?
Lijkt er interesse van zijn kant of moet ik het gewoon hierbij laten?
Of gewoon over enkele dagen vragen voor die 2e date?

Sorry voor het lange verhaal 🤷‍♀️😅

Xx
Er is niet zoiets als 'het goed doen' bij daten. Je klikt of niet.

Even los van het leeftijdsverschil lijkt hij een stuk passiever dan jou. Vind je dat zelf wel leuk, dat jij steeds de 'communicatiekar' moet trekken?

En daarnaast: je hebt pas je eerste date gehad, chill! :D Dat verdient echt nog niet een hele analyse zoals hierboven. Kijk gewoon hoe dingen lopen. En geef er vooral nog niet teveel energie aan.
Alle reacties Link kopieren
Als hij aangeeft rustig aan te willen doen kun je misschien beter niet 's nachts berichtjes gaan sturen.
Mulatje92 schreef:
28-07-2021 09:55
In mijn ogen is het geen oude vent..ieder zijn ding toch 🙄🤷‍♀️
Hij is bijna 20 jaar ouder dan jij. Tegen de tijd dat jij zijn leeftijd hebt is hij gepensioneerd en moet je de boodschappentas van zijn scootmobiel tillen.
Iedere dag is gehaktdag
Ik vind het leeftijds verschil best groot.
Ik ben zelf 48,ik moet er niet aan denken om met een vent van 68 te daten.
Ik zit totaal in een ander levens fase dan iemand van boven de 55.

Maar goed.
Je moet gewoon gaan daten,als je daar goed bij voel.
Na een eerste date is het veel te vroeg om te zeggen dat hij echt diegene is met wie je wil zijn. Je moet hem nog veel beter leren kennen, ondanks dat je al jaren een crush hebt.

Doe iets rustiger aan. Probeer los te laten dat je het 'goed moet doen' voor hem. Doe gewoon wat goed is voor jou en als dat niet goed is voor hem dan pas je niet bij elkaar.
Hij wou je moeder gedag zeggen, kan het zijn dat hij je een crush op je moeder heeft en dat jij dat onbewust aanvoelde en hem daarom niet binnenliet?
windring schreef:
28-07-2021 13:20
Hij wou je moeder gedag zeggen, kan het zijn dat hij je een crush op je moeder heeft en dat jij dat onbewust aanvoelde en hem daarom niet binnenliet?
Zou heel goed kunnen.
Iedere dag is gehaktdag
Sommige reacties.....
Stuur hem gewoon nu een berichtje om af te spreken.
Waarom wachten...spontaan is niks mis mee.
Kijk hoe het loopt en ik hoop voor je dat je een leuke tijd met hem gaat hebben.
cemile schreef:
28-07-2021 14:03
Sommige reacties.....
Kijk hoe het loopt en ik hoop voor je dat je een leuke tijd met hem gaat hebben.
Hij wil geen relatie heeft hij gezegd. Waarom zou ze blijven zeuren?
Iedere dag is gehaktdag
Mulatje92 schreef:
28-07-2021 10:11
Ik weet het niet echt. Hij vertelde me dat hij al meer dan 6jaar single is en niet aan daten doet, omdat hij geen behoefte had aan 'n relatie en geen verantwoording af wil leggen aan niemand.

Daarom dat ik meteen positief dacht ,omdat hij mij wel uit zichzelf vroeg om op date te gaan.
En ook op het einde zei dat hij zeker nog een 2e date wilde en het erg leuk heeft gehad..

Dus ik weet ni goed wat er van te denken.

Ik had hem vannacht ook 'n berichtje gestuurd om te kijken hoe hij zou reageren erop.
" ik zou het leuk vinden nu bij jouw te zijn gezellig met 'n wijntje",
en kreeg als reactie deze ochtend dat we snel fijn gaan samenzitten,hij het leuk vind dat ik eerlijk ben , en dat ik niet te veel aan hem moet denken want dat ik hem verlegen maak,met een knipogende smilie 😅
Hij geeft subtiele hints dat je er niet teveel van moet verwachten. Je zit er enorm bovenop, terwijl hij al meerdere keren " take it easy" heeft gezegd. Je jaagt hem weg. Alhoewel ik betwijfel of hij uberhaupt iets wil. Hij date bewust niet, want wil geen verantwoording afleggen. En jij bent juist iemand die er bovenop zit. Dit wordt niks.
En je titel is twijfels over leeftijdsverschil, terwijl je geen enkele twijfel hebt daarover. Dat klopt dus niet.

Wat jij wil weten is of hij interesse heeft.
Hij wilde geen relatie gedurende voorbije jaren, staat ook duidelijk in het topic..
Indien er nu geen enkele kans inzat ,zou hij ook niet om een date vragen uit zichzelf ..dus is toch normaal dat ik twijfel 🙄

Gelukkig zijn er ook nog die normaal reageren en waar ik iets aan heb❤
anoniem_64c68a2e85f8b wijzigde dit bericht op 28-07-2021 14:46
Reden: Schrijffout
0.34% gewijzigd
Jij wil alleen datgene horen wat in jouw voordeel is. In dat geval zal ik niet meer reageren.
Mulatje92 schreef:
28-07-2021 14:46
Gelukkig zijn er ook nog die normaal reageren en waar ik iets aan heb❤
Wauw...

Ik vind mijn reactie gezien de OP heel normaal.

Dat jij dat niet wil lezen betekent niet dat ik geen punt heb.
DeSlager schreef:
28-07-2021 11:02
Hij is bijna 20 jaar ouder dan jij. Tegen de tijd dat jij zijn leeftijd hebt is hij gepensioneerd en moet je de boodschappentas van zijn scootmobiel tillen.
Haha ...blij dat je uzelf zo grappig vindt🙂
En je moet er zeker niet van wakker liggen dat ik zijn boodschappentas moet tillen of voor hem zou moeten zorgen over 20 jaar, is mijn leven en doe ik met veel plezier 😉
Liever met een "oude" vent dan met een kinderachtig persoon met 'n walgelijk karakter zoals u.
Dus dag en bespaar me uw commentaar 👋👋
windring schreef:
Ha ha ha 🤣🥱🥱🥱🥱
Man: "Ik wil geen relatie"

Vrouw: "Wat bedoelt hij eigenlijk?"
cemile schreef:
28-07-2021 14:03
Sommige reacties.....
Dankje !!☺
Ik wacht nog even af voor ik hem vraag en hoop het zelf ook ☺
windring schreef:

Ik dacht het, jij zegt het.
Oei, wat een nare reacties geef je, TO. Waarom? Ik zie allerlei mensen die de moeite nemen om te reageren. Als dat niet is wat jij wilt horen, zijn ze opeens kinderachtig of hebben een walgelijk karakter. Ik neem mijn serieuze reactie terug, wat een trieste domheid dit.
Noemde hij het op het terras echt daten? Of was dat meer als een grapje bedoeld, en vond hij het gewoon gezellig om niet in zijn eentje weg te hoeven. Zonder verder gedoe
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Trol of zelf een naar karakter. Bah!
TO, laat jezelf niet zo kennen. Reageer als een volwassen vrouw hier op het forum en in reallife. Is ook veel aantrekkelijker voor je buurman. :lightbulb:
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
nlies schreef:
28-07-2021 15:04
Noemde hij het op het terras echt daten? Of was dat meer als een grapje bedoeld, en vond hij het gewoon gezellig om niet in zijn eentje weg te hoeven. Zonder verder gedoe

Ja toch, To is gefriendzoned.
Wat een gezellige reacties allemaal....

TO je hebt 1 leuke date gehad en hij geeft zelf aan dat hij het ook leuk vond en graag een tweede wil. Gewoon plannen en dan zie je het vanzelf wel.

In dat leeftijdsverschil zou ik geen trek hebben. Nu valt het nog wel mee maar als jij iets ouder bent zit je wel met een bejaarde. Maar dat is een eigen keuze, er zijn ook voorbeelden waar het wel goed gaat.

Veel plezier in ieder geval!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven