Is dit normaal?

woensdag 28 juli 2021 om 20:34
Een vriend van ons heeft zijn vrouw verteld dat hij al een paar maanden app contact had met een andere vrouw. Niks seksueels gewoon goed met elkaar over alles praten.
Ze konden elkaar van eerder van het werk en waren aan de praat gekomen. Nooit wat gebeurd. Het is niet goed dat weet ik. Maar wat ik een beetje raar vind is dat zijn vrouw dit nu aan iedereen aan het vertellen is. In plaats van het met hem op te lossen. En hij moet nu aan iedereen constant sorry zeggen om wat hij gedaan heeft. Hij moet zich precies aan haar regels houden. Zo niet dan mag hij vertrekken.
Ik vind het raar dat je dit aan iedereen gaat vertellen en vervolgens kijkt hoe je man door het stof moet kruipen. Ik vind het langzaam zielig worden. En ze blijft er maar over doorgaan tegen iedereen. Hoe kijken jullie ertegen aan?
Ze konden elkaar van eerder van het werk en waren aan de praat gekomen. Nooit wat gebeurd. Het is niet goed dat weet ik. Maar wat ik een beetje raar vind is dat zijn vrouw dit nu aan iedereen aan het vertellen is. In plaats van het met hem op te lossen. En hij moet nu aan iedereen constant sorry zeggen om wat hij gedaan heeft. Hij moet zich precies aan haar regels houden. Zo niet dan mag hij vertrekken.
Ik vind het raar dat je dit aan iedereen gaat vertellen en vervolgens kijkt hoe je man door het stof moet kruipen. Ik vind het langzaam zielig worden. En ze blijft er maar over doorgaan tegen iedereen. Hoe kijken jullie ertegen aan?

woensdag 28 juli 2021 om 21:26
Nee is niet mijn man. Het zijn vrienden.
En ik vraag het omdat ik het zo heel langzaam zielig vind worden. En ik niet weet wat ik er mee moet. Maar ik ga de reactie gebruiken van dit weten we al volgend onderwerp. Het zorgt altijd voor een pijnlijke stilte en we gaan binnenkort met een aantal koppels naar de camping. En ik wil niet dat dit dagelijks een onderwerp gaat worden
En ik vraag het omdat ik het zo heel langzaam zielig vind worden. En ik niet weet wat ik er mee moet. Maar ik ga de reactie gebruiken van dit weten we al volgend onderwerp. Het zorgt altijd voor een pijnlijke stilte en we gaan binnenkort met een aantal koppels naar de camping. En ik wil niet dat dit dagelijks een onderwerp gaat worden

woensdag 28 juli 2021 om 21:30

woensdag 28 juli 2021 om 21:31

woensdag 28 juli 2021 om 21:40
Bedankt, ik ben dat topic gisteren beginnen lezen, maar vandaag niet meer bekeken. Ik ben nog aan 't bijlezen. Had gedacht dat ze onder druk was gezet om het toe te geven, maar ze vertelt het spontaan.

woensdag 28 juli 2021 om 22:20
Nou, gewoon praten via de app is op zich natuurlijk niet zo raar, maar waarschijnlijk missen we een nuance. Als bijvoorbeeld thuis die man zwijgend als een zak hooi op de bank ligt, maar wel een diep, rijk gevoelsleven blootlegt aan een ander, dan zou ik dat ook niet bijzonder waarderen. Ik weet niet of dat het geval is hoor, maar ik kan wel situaties bedenken waarbij ik toch not amused zou zijn.Tutjebelletje schreef: ↑28-07-2021 21:31"Niks seksueels gewoon goed met elkaar over alles praten"
Waarom is dit eigenlijk zo fout dat die vrouw er helemaal van over de zeik is en er met iedereen over praat?![]()
woensdag 28 juli 2021 om 22:26
Aan haar natuurlijk

Als hij tenminste nog een telefoon heeft.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
woensdag 28 juli 2021 om 22:43
Gezien haar reactie, zou het me niks verbazen als hij het verzweeg omdat elk individueel contact met een andere vrouw taboe is.Jufjoke schreef: ↑28-07-2021 22:20Nou, gewoon praten via de app is op zich natuurlijk niet zo raar, maar waarschijnlijk missen we een nuance. Als bijvoorbeeld thuis die man zwijgend als een zak hooi op de bank ligt, maar wel een diep, rijk gevoelsleven blootlegt aan een ander, dan zou ik dat ook niet bijzonder waarderen. Ik weet niet of dat het geval is hoor, maar ik kan wel situaties bedenken waarbij ik toch not amused zou zijn.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

woensdag 28 juli 2021 om 22:43
ditJufjoke schreef: ↑28-07-2021 22:20Nou, gewoon praten via de app is op zich natuurlijk niet zo raar, maar waarschijnlijk missen we een nuance. Als bijvoorbeeld thuis die man zwijgend als een zak hooi op de bank ligt, maar wel een diep, rijk gevoelsleven blootlegt aan een ander, dan zou ik dat ook niet bijzonder waarderen. Ik weet niet of dat het geval is hoor, maar ik kan wel situaties bedenken waarbij ik toch not amused zou zijn.

woensdag 28 juli 2021 om 22:51
Dat kan ook. De reactie is sowieso buitenproportioneel, maar ik kan me wel indenken dat het, ondanks dat het niet seksueel was, tóch ongepast zou kunnen zijn geweest.lollypopje schreef: ↑28-07-2021 22:43Gezien haar reactie, zou het me niks verbazen als hij het verzweeg omdat elk individueel contact met een andere vrouw taboe is.
woensdag 28 juli 2021 om 23:39

donderdag 29 juli 2021 om 00:03
Wij hadden in de kennissenkring een stel waarbij de vrouw zoiets had 'gedaan'. Die vrouw bleef het zelf maar ter sprake brengen alsof er weet ik veel wat was gebeurd en haar man maar blij mocht zijn dat zij zo eerbaar was en toch voor hem koos. Want die andere man was toch ook wel erg leuk en het was heel verleidelijk en heel lastig geweest.
Heel vermoeiend. Ik had er na keer 3 dit verhaal geen geduld voor en heb dat ook verteld. Je kunt toch je mening geven.
'Greet dit gaat mij niks aan verder, ik ben blij dat je hier nu met Henk zit en neem nog een bitterbal'.
Heel vermoeiend. Ik had er na keer 3 dit verhaal geen geduld voor en heb dat ook verteld. Je kunt toch je mening geven.
'Greet dit gaat mij niks aan verder, ik ben blij dat je hier nu met Henk zit en neem nog een bitterbal'.
donderdag 29 juli 2021 om 00:27
Dit is van haar uit een sabotage. Als je je relatie wil redden, dan ga je met je partner in gesprek. Niet met anderen. Kwestie van tijd dat hij er de brui aan geeft en dat zij zich kan wentelen in “zie je wel”.
Hij is misschien niet helemaal zuiver geweest, maar zij maakt het onoverkomelijk. Ik zou hier met mijn partner uit kunnen komen. Maar niet uit die rare shaming. Dat is voor mij moeilijker, geloof ik.
En nee, nog nooit in zo’n situatie geweest, dus identificeer me met geen van beiden.
Hij is misschien niet helemaal zuiver geweest, maar zij maakt het onoverkomelijk. Ik zou hier met mijn partner uit kunnen komen. Maar niet uit die rare shaming. Dat is voor mij moeilijker, geloof ik.
En nee, nog nooit in zo’n situatie geweest, dus identificeer me met geen van beiden.
Everything is fluid
donderdag 29 juli 2021 om 00:43
Ik vind het niet zielig voor de man.
Maar wel een beetje dom van die vrouw.
Als zij er namelijk uiteindelijk toch voor kiest om hem te vergeven en met hem verder te gaan, zal iedereen hem veroordelen en daarmee haar dus ook, omdat ze met dit type verder gaat.
Ze kan dit soort dingen, als ze die behoefte zo heeft, beter pas gaan lopen rondbazuinen als ze uit elkaar zijn.
Zo’n vriendin had ik ook. Overal over lopen zeiken wat hij deed (en ja hij was inderdaad een rat), en mijn mening vragen enzo. En dan achteraf toch bij hem blijven. Ik had echt niet meer de behoefte daarna om ooit nog met hun samen tijd door te brengen.
Als je hier last van hebt TO, zou ik verder niet op de inhoud gaan zitten, maar wel duidelijk maken dat je dit niet steeds hoeft te horen en dat dit iets tussen hun is.
Maar wel een beetje dom van die vrouw.
Als zij er namelijk uiteindelijk toch voor kiest om hem te vergeven en met hem verder te gaan, zal iedereen hem veroordelen en daarmee haar dus ook, omdat ze met dit type verder gaat.
Ze kan dit soort dingen, als ze die behoefte zo heeft, beter pas gaan lopen rondbazuinen als ze uit elkaar zijn.
Zo’n vriendin had ik ook. Overal over lopen zeiken wat hij deed (en ja hij was inderdaad een rat), en mijn mening vragen enzo. En dan achteraf toch bij hem blijven. Ik had echt niet meer de behoefte daarna om ooit nog met hun samen tijd door te brengen.
Als je hier last van hebt TO, zou ik verder niet op de inhoud gaan zitten, maar wel duidelijk maken dat je dit niet steeds hoeft te horen en dat dit iets tussen hun is.
donderdag 29 juli 2021 om 00:47
Wow, lekker ongepast. Daar zou ik niet mee om kunnen gaan, kwetsend zeg voor jullie vriend. Een schop na. In het verhaal van de To is dit dus compleet anders.Surebaby schreef: ↑29-07-2021 00:03Wij hadden in de kennissenkring een stel waarbij de vrouw zoiets had 'gedaan'. Die vrouw bleef het zelf maar ter sprake brengen alsof er weet ik veel wat was gebeurd en haar man maar blij mocht zijn dat zij zo eerbaar was en toch voor hem koos. Want die andere man was toch ook wel erg leuk en het was heel verleidelijk en heel lastig geweest.