Kleinere android smartphone?

22-07-2021 17:46 25 berichten
Ik ben momenteel op zoek naar een nieuwe android smartphone. Eigenlijk het liefst een Samsung, maar na even speuren blijken die alleen te komen in formaatje groot en nog groter.
Ik heb nu al jaren een S7 en die vond ik nog net handzaam, maar eigenlijk alle android telefoons die momenteel verkocht worden zijn minstens 2cm groter, een stuk breder en zwaarder (>6.5 inch).
Die past niet meer in m'n broekzak, is niet meer lekker vast te houden en bedienen gaat ook niet echt soepel.

Is dit nou normaal, die megagrote telefoons? Hebben jullie die ook? Is er nog een alternatief (behalve naar Iphone overstappen, wat ik niet van plan ben).
Ik vind nog wel telefoons uit 2016 of 2017 die kleiner zijn, maar wil het liefst een nieuw model wat gewoon nog ondersteund wordt.
Dus.. tips? Of gewoon maar accepteren dat handzame telefoons 'uit' zijn en dat ik voortaan twee handen nodig heb om m'n telefoon te bedienen? :|
Alle reacties Link kopieren
Ik heb precies hetzelfde " probleem " dus lees graag even mee.... :P
Ja dit heb ik ook! Ik heb kleine handen dus kan echt niks met zo'n mega ding. En ook de koptelefoon ingang die nu bijna geen enkele telefoon meer heeft, vind ik echt vervelend. Net alsof ze willen dat ik maar zo lang mogelijk op m'n oude telefoon teer.
Ik had hetzelfde paar weken geleden! Ik ben uitgekomen op de S21, is net iets smaller maar scheelt net voor mijn handen :). Wel duur helaas maar had een goede aanbieding bij Vodafone waardoor ik het toch heb gedaan.
Oja, S21 zag ik ook, zou net een tikkie schelen (6.2 inch toch?) maar ik zou het liefst onder de 500 euro blijven (vind dat eigenlijk al bizar veel geld).
Google Pixel 5. Ook duurder idd. Maar zeer goede camera, batterij die lang mee gaat (1 dag+) en standaard Android (dus geen overbodige zooi). Standaard android betekent ook snelle update's . 6 inch. 480 euro.
spectre2020 wijzigde dit bericht op 22-07-2021 18:02
Reden: prijs toegevoegd
2.45% gewijzigd
spectre2020 schreef:
22-07-2021 18:01
Google Pixel 5. Ook duurder idd. Maar zeer goede camera, batterij die lang mee gaat (1 dag+) en standaard Android (dus geen overbodige zooi). Standaard android betekent ook snelle update's . 6 inch. 480 euro.
Ik zie 'm alleen voor rond de 650 euro? Die 480 is incl abonnement als ik het goed zie.
Ik had dit probleem ook, de kleinste die ik nog kon vinden (vond ik eigenlijk ook nog een tikje te groot, maar vooruit) was de Samsung Galaxy A41. Kleiner vond ik niet voor het soort telefoon dat ik wilde.
Ik zocht ook een kleinere telefoon en uiteindelijk toch 1 met een 6,7 inch scherm. Het was ontzettend wennen maar nu weet ik niet beter. Het bevalt prima. Past nog steeds in mijn broekzak.

Een kleinere was gewoon bijna niet meer te vinden voor mijn budget wat ik ervoor uit wilde geven.

Ik heb nu 1 van Xiaomi.
05-2019 wijzigde dit bericht op 22-07-2021 20:01
34.19% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
Ik heb de Samsung s10E (de kleinste van de s10 serie). Prima telefoon en een fijn formaat, niet zo groot als wat ik gemiddeld om me heen zie. Past prima in mijn broekzak, jaszak etc en ligt makkelijk in de hand.
Tweakers heeft een fijne zoekfunctie.
Op max 6 inch, 500 euro, android 10 of 11, 2 jaar oud heb je 42 opties;

https://tweakers.net/smartphones/vergel ... lD_QeJZSvg

Ik zou denk ik voor de Google pixel 4a gaan
Look at the stars, look how they shine for you
And everything you do; Yeah, they were all yellow
Misschien gewoon naar een telefoonwinkel gaan en live kijken naar alle formaten? Zo heb ik de mijne toentertijd makkelijk gekozen bij de BelSimpel, een Samsung A3 versie 2017.

Gewoon een simpele smartphone, maar er zijn nu bijna 4 jaar later nog altijd software-updates van en hij heeft een scherm van maar 4.7 inch diagonaal. Dat vond ik toen groot, want groter dan mijn oude Samsung Galaxy S3 mini, maar als hij het zou begeven dan denk ik dat ik ook moeilijk nog een nieuwe onder de 5 inch ga vinden...
Bedankt voor de opties! Ik denk dat de A10 of Pixel 4 wel in aanmerking komen, ik ga me er eens in verdiepen.
Ik stap binnenkort over op de fairphone 3+

Klein genoeg en je kan onderdelen makkelijk zelf vervangen.
Ik zoek mijn telefoon ook al jaren uit op Samsung, klein, betaalbaar en zou nu voor een A20 of A40 gaan ofzo... 5.8 inch scherm (ik heb nu 5.6) en doet waar ik het voor nodig heb. Voor minder dan €250. Koop ik over een paar jaar wel weer een nieuwe als het geheugen weer te snel vol is (is meestal het probleem) of de batterij geen zin meer heeft.
Ik heb sinds kort deze
https://www.sony.nl/electronics/smartphones/xperia-10m3
Niet zo breed, grote batterij, jackplug aansluiting en 6 inch scherm.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik heb een Pixel 4a 5G en vindt 'm eigenlijk wel een beetje te groot en flink zwaar. Had hiervoor een Samsung J7.
Ik heb zelf de sony xperia z2 compact om dezelfde reden. Altijd heel tevreden over de Sony telefoons geweest. Dit is een wat ouder model inmiddels. (denk 2 of 3 jaar) maar wordt volledig ondersteund.
Ik zou ook voor de Sony Xperia 10 III of pixel 4a gaan. Die eerste is wat nieuwer en ook op veel plaatsen in de aanbieding onder de 400,- nu.
Hier ook de Samsung s10e, refurbished voor ca. 300 euro te koop. Ik heb hem nu 2 jaar, batterij wordt iets minder, maar werkt verder nog perfect.
Unihertz Jelly 2, maar die is met een 3,5 inch scherm misschien weer te klein. Verder wel goede specificaties:

https://www.unihertz.com/jelly-2.html
Love is the meaning of life
Gewoon even langs een mediamarkt gaan. Daar staan alle gangbare telefoon en kan je ze makkelijk even proberen. Makkelijker dan in een kleine telecomwinkel waar meteen een verkoper in je nek staat te hijgen.
Mijn laatste exemplaren waren steeds Sony Xperia Compacts. Mijn XZ1 is al jaren oud, maar doet het nog steeds helemaal goed en is nog steeds supersnel. Maar er is inmiddels vast wel een opvolger (of meerdere). Ik wil echt geen grote telefoon, hij moet gewoon in de broekzak passen en met 1 hand te bedienen zijn.
vampierprinsesje schreef:
22-07-2021 17:51
Ja dit heb ik ook! Ik heb kleine handen dus kan echt niks met zo'n mega ding. En ook de koptelefoon ingang die nu bijna geen enkele telefoon meer heeft, vind ik echt vervelend. Net alsof ze willen dat ik maar zo lang mogelijk op m'n oude telefoon teer.
Nee ze willen juist dat je nieuwe koptelefoons en opladers moet aanschaffen
Vuurenvlam26 schreef:
06-08-2021 08:29
Nee ze willen juist dat je nieuwe koptelefoons en opladers moet aanschaffen
Sorry, even off topic maar inderdaad! Man kreeg van de week een iphone van het werk, zat er een oplaadkabel bij met aan de ene kant een Lightning aansluiting wat alleen apple heeft en aan de andere kant een usb-C, die normaal alleen in een apparaat gaat. Maar er zit geen oplader bij en een normale oplader heeft een usb 2.0 poort. Dus moeten we om de telefoon op te laden een andere kabel kopen of een speciale lader. :facepalm:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven