Vriendin en vriend hebben 15 jaar lang iets verzwegen.
zondag 1 augustus 2021 om 18:40
Hoi Allemaal,
Ik wil graag jullie mening over het volgende:
Toen mijn man en ik vrij jong waren 17 en 20, uit elkaar geweest. Ik was nog verliefd op mijn ex en heb hier kort een relatie mee gehad, maar hield teveel van mijn man en hij wilde mij graag terug, dus kwamen we weer bij elkaar. Na ongeveer 1 maand bij elkaar geweest te zijn geweest maakte hij het toch uit, omdat hij toch niet verder kon. Dit gebeurde nadat wij uit eten waren geweest met mijn beste vriendin en toen haar beste vriendin (ik noem haar even angela). Angela was volop aan het flirten met mijn man destijds en stuurde hem berichtje, waarna hij het dus uitmaakte met mij.
Ik heb er alles aan gedaan om hem terug te krijgen en dit lukte na ongeveer 1 maand later. Zowel mijn man en mijn beste vriendin zeiden dat er niks was gebeurt tussen angela en mijn man.
Nu is er vorige week ruzie geweest tussen mijn beste vriendin en mijn man waar ik bij zat en mijn beste vriendin vertelde dat ze ook nog wel wat over mijn man wist en ze vertelde waar ik bij zat dat mijn man destijds met angela heeft lopen kloten, maar geen sex gehad.
Ik voel me zo verraden en dom dat ik dit niet eerder wist. Ik ben zo boos op mijn beste vriendin dat ik haar niet meer wil zien. Vraag me af of dit een te overtrokken reactie is.
Alvast bedankt.
Groetjes Becky
Ik wil graag jullie mening over het volgende:
Toen mijn man en ik vrij jong waren 17 en 20, uit elkaar geweest. Ik was nog verliefd op mijn ex en heb hier kort een relatie mee gehad, maar hield teveel van mijn man en hij wilde mij graag terug, dus kwamen we weer bij elkaar. Na ongeveer 1 maand bij elkaar geweest te zijn geweest maakte hij het toch uit, omdat hij toch niet verder kon. Dit gebeurde nadat wij uit eten waren geweest met mijn beste vriendin en toen haar beste vriendin (ik noem haar even angela). Angela was volop aan het flirten met mijn man destijds en stuurde hem berichtje, waarna hij het dus uitmaakte met mij.
Ik heb er alles aan gedaan om hem terug te krijgen en dit lukte na ongeveer 1 maand later. Zowel mijn man en mijn beste vriendin zeiden dat er niks was gebeurt tussen angela en mijn man.
Nu is er vorige week ruzie geweest tussen mijn beste vriendin en mijn man waar ik bij zat en mijn beste vriendin vertelde dat ze ook nog wel wat over mijn man wist en ze vertelde waar ik bij zat dat mijn man destijds met angela heeft lopen kloten, maar geen sex gehad.
Ik voel me zo verraden en dom dat ik dit niet eerder wist. Ik ben zo boos op mijn beste vriendin dat ik haar niet meer wil zien. Vraag me af of dit een te overtrokken reactie is.
Alvast bedankt.
Groetjes Becky
zondag 1 augustus 2021 om 21:42
Wat naar dat jij met dit geheim zit. Vind het heel lastig om hier iets (nuttigs) op te zeggen, omdat nu in mijn situatie heb ik zoiets van wat niet weet wat niet deert, maar mijn man heeft geen sex gehad met haar, om mij.
Mijn (destijds beste vriendin

zondag 1 augustus 2021 om 21:46
Hoe vaak heb je het aan je man gevraagd ?Becky1985 schreef: ↑01-08-2021 21:42Wat naar dat jij met dit geheim zit. Vind het heel lastig om hier iets (nuttigs) op te zeggen, omdat nu in mijn situatie heb ik zoiets van wat niet weet wat niet deert, maar mijn man heeft geen sex gehad met haar, om mij. Hoezo, om jou ? Het was toch uit ? Je moest zelfs alles uit de kast trekken om hem weer terug te krijgen, schreef je.
Mijn (destijds beste vriendin) heeft het verzwegen, aangezien zij mijn man en angela graag samen zag. Dus ze heeft er alles aan gedaan om hun 2 te koppelen, vandaar dat zij al die jaren haar mond heeft gehouden, omdat ze zelf anders door de mand zou vallen. Zou ze het niet verzwegen hebben omdat ze dat je man had beloofd en om jou te sparen ? En nu achteraf doet het pijn, mede omdat er zolang gelogen is. Heb het zovaak aan haar gevraagd.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 1 augustus 2021 om 21:58
Alleen in het begin 1 of 2 keer, maar heb altijd een onderbuik gevoel gehad.
Zag dat iemand een reactie had geplaatst met of ik zeker wist of er geen sex is geweest. Dit weet ik zeker, omdat die vriendin die angela een whatsapp bericht stuurde met wat was er nog tussen jou en .... gebeurt? Waarop zij reageerde, en er nog achteraan stuurde, maar geen sex. Ook stuurde die vriendin haar nog bel je zo wel om het uit te leggen, wat ook als een steek voelde.
zondag 1 augustus 2021 om 22:19
Allemaal van horen zeggen.Becky1985 schreef: ↑01-08-2021 21:58Alleen in het begin 1 of 2 keer, maar heb altijd een onderbuik gevoel gehad.
Zag dat iemand een reactie had geplaatst met of ik zeker wist of er geen sex is geweest. Dit weet ik zeker, omdat die vriendin die angela een whatsapp bericht stuurde met wat was er nog tussen jou en .... gebeurt? Waarop zij reageerde, en er nog achteraan stuurde, maar geen sex. Ook stuurde die vriendin haar nog bel je zo wel om het uit te leggen, wat ook als een steek voelde.
Neem aan dat ze die appjes geen jaren bewaard heeft.
zondag 1 augustus 2021 om 22:21
Nee ze heeft die angela geappt tijdens die ruzie. Dus dit waren nieuwe appjesblijfgewoonbianca schreef: ↑01-08-2021 22:19Allemaal van horen zeggen.
Neem aan dat ze die appjes geen jaren bewaard heeft.
zondag 1 augustus 2021 om 22:22
Waarom neem je het je man niet kwalijk dat hij er over gelogen heeft en haar wel ? Het zal door beiden met dezelfde bedoeling geweest zijn : jou niet kwetsen.
Nu heeft zij in haar boosheid er iets uitgeflapt wat jouw vent gedaan / gelaten heeft om hem te kwetsen wat jou eigenlijk erger gekwetst heeft.
Of was ze ook boos op jou ?
zondag 1 augustus 2021 om 22:42
Mijn man ging gelijk zelf door het stof. Hij heeft mij uitgelegd waarom hij het mij destijds niet heeft verteld en we praten er nog steeds over om alles te verwerken. Zij daarin tegen had zelf een reden, namelijk dat ik er dan achter zou komen dat zij destijds heeft lopen stoken en angela en mijn man bij elkaar wilde zien. Ze heeft daar alles aan gedaan destijds, zelfs mij toen berichtjes gestuurd waar mijn man en die angela waren met hun.blijfgewoonbianca schreef: ↑01-08-2021 22:22Waarom neem je het je man niet kwalijk dat hij er over gelogen heeft en haar wel ? Het zal door beiden met dezelfde bedoeling geweest zijn : jou niet kwetsen.
Nu heeft zij in haar boosheid er iets uitgeflapt wat jouw vent gedaan / gelaten heeft om hem te kwetsen wat jou eigenlijk erger gekwetst heeft.
Of was ze ook boos op jou ?
Het was een ontzettend pijnlijke tijd, waar zij zelf ook zeker schuld aan heeft.
zondag 1 augustus 2021 om 22:44
Ik had zelf geen ruzie met haar. Maar mij heeft ze het meest gekwetst hiermee. En voor mijn gevoel wilde ze een bom onder mijn relatie gooien. Ze had eerder al naar mijn man gedreigd dat ze het zou zeggen, dus het was er niet zomaar uitgeflapt, maar zeker wel doordacht. Alleen dacht zei dat ik helemaal door het lint zou gaan naar mijn man toe.Becky1985 schreef: ↑01-08-2021 22:42Mijn man ging gelijk zelf door het stof. Hij heeft mij uitgelegd waarom hij het mij destijds niet heeft verteld en we praten er nog steeds over om alles te verwerken. Zij daarin tegen had zelf een reden, namelijk dat ik er dan achter zou komen dat zij destijds heeft lopen stoken en angela en mijn man bij elkaar wilde zien. Ze heeft daar alles aan gedaan destijds, zelfs mij toen berichtjes gestuurd waar mijn man en die angela waren met hun.
Het was een ontzettend pijnlijke tijd, waar zij zelf ook zeker schuld aan heeft.
zondag 1 augustus 2021 om 23:04
Becky1985 schreef: ↑01-08-2021 21:20Bedankt voor jullie reacties allemaal!
Ik ben niet boos op mijn man. Hij is uit zichzelf diep door het stof gegaan en wilde me destijds niet nog meer pijn doen. We praten er veel over. Dit heeft ons ook dichter bij elkaar gebracht op een of andere manier.
Mijn beste vriendin is tevens mijn schoonzus (vriendin van mijn man zijn broer). Ze hebben vaker een woordje, aangezien ze nogal pittig is en mijn man en zijn broer samen werken en er nog al eens een discussie is helaas. Hier heb ik mij allang bij neergelegd.
Fijn dat jullie ook bevestigen dat zij blijkbaar geen echt vriendin is. Voel me zo dom, omdat ik dit niet eerder heb geweten. Wil echt geen contact meer met haar. Heb echt het gevoel dat ze hiermee een bom onder mijn relatie wilde leggen.
Waarover precies? Over dat jij het uitmaakte, hij het later weer uitmaakte, hoe hij geen seks had met Angela en jij hem toen terug veroverd hebt? En dat 15 jaar geleden?
zondag 1 augustus 2021 om 23:13
We hebben het inderdaad over destijds, omdat dit helaas wel wat oude wonden heeft opengehaald, maar we hebben het vooral erover waarom hij niet eerlijk was en hoe dit zo is gekomen. Over hoe ik me nu voel. Dit heeft ons gek genoeg ook dichter bij elkaar gebracht.
maandag 2 augustus 2021 om 00:30

maandag 2 augustus 2021 om 19:55
Wat vind de broer van je man ervan, dat zijn vriendin zo'n bom onder de verhoudingen heeft gelegd?Becky1985 schreef: ↑01-08-2021 21:20Bedankt voor jullie reacties allemaal!
Ik ben niet boos op mijn man. Hij is uit zichzelf diep door het stof gegaan en wilde me destijds niet nog meer pijn doen. We praten er veel over. Dit heeft ons ook dichter bij elkaar gebracht op een of andere manier.
Mijn beste vriendin is tevens mijn schoonzus (vriendin van mijn man zijn broer). Ze hebben vaker een woordje, aangezien ze nogal pittig is en mijn man en zijn broer samen werken en er nog al eens een discussie is helaas. Hier heb ik mij allang bij neergelegd.
Fijn dat jullie ook bevestigen dat zij blijkbaar geen echt vriendin is. Voel me zo dom, omdat ik dit niet eerder heb geweten. Wil echt geen contact meer met haar. Heb echt het gevoel dat ze hiermee een bom onder mijn relatie wilde leggen.
Lijkt mij dat het nu wel, ongemakkelijk kan worden aan de kerstdis bij de (schoon)ouders.
Verder, dit is geen vriendin en al zeker geen beste!

maandag 2 augustus 2021 om 20:56
The pain is new, but the lie is very very old. Goed dat jij en je man hierover niet geëscaleerd zijn. In het grote geheel van wat jullie inmiddels samen hebben opgebouwd, is dat akkefietje van jaren geleden helemaal niks.
Je schoonzus klinkt als een vals kreng. Ze was dus geïrriteerd naar je man en dacht jou te kunnen ‘laden’ met deze informatie en jou woedend op je man af te kunnen vuren. Niks van het verzwijgen destijds of openbaren nu is gedaan met het oog op goede bedoelingen naar jou toe. Ik zou ook gezegd hebben dat haar ware gezicht niet om aan te gluren is en haar niet meer in mijn leven uitnodigen.
Je schoonzus klinkt als een vals kreng. Ze was dus geïrriteerd naar je man en dacht jou te kunnen ‘laden’ met deze informatie en jou woedend op je man af te kunnen vuren. Niks van het verzwijgen destijds of openbaren nu is gedaan met het oog op goede bedoelingen naar jou toe. Ik zou ook gezegd hebben dat haar ware gezicht niet om aan te gluren is en haar niet meer in mijn leven uitnodigen.
dinsdag 3 augustus 2021 om 00:06
De broer van mijn man zegt dat ik geen goede vriendin ben, omdat ik haar nu laat vallen. Ze vinden het maar overdreven mijn reactie. Haar woorden zijn en ook die van de broer van mijn man "ik heb iets gezegd wat ik niet had moeten zeggen en verzwegen wat ik niet had moeten verzwijgen, maar hier gooi je toch geen vriendschap voor weg. Vandaar dat ik dit topic ben gestart.
Kerstdiner maak ik me geen zorgen om, aangezien mijn schoonmoeder al eerder doorhad hoe zij in elkaar zit en ze al eerder geen contact meer heeft met hun.
dinsdag 3 augustus 2021 om 07:56
Ik ben 20 jaar geleden ook met de vriend van een vriendin van me naar bed geweest, maar ja zij was toen 16 ofzo en ik 22, haar vriend 21. Vriend en ik hebben afgesproken dat het wat ons betreft nooit gebeurd is en we hebben er nooit een woord meer over gesproken. Ze zijn nog samen en we gaan nog steeds met ze om.
Ik heb nooit de behoefte gehad het haar te vertellen.
dinsdag 3 augustus 2021 om 16:03
Nee ik denk dat het ook echt beter is in dat geval wat niet weet wat niet deert. Het doet echt wel pijn om dit na al die jaren te horen. En dan is er nog geen eens sex geweest. Wat hiervoor al werd gezegd ''The pain is new, but the lie is very very old.". Al is het wel heel dubbel.beetjegek schreef: ↑03-08-2021 07:56Ik ben 20 jaar geleden ook met de vriend van een vriendin van me naar bed geweest, maar ja zij was toen 16 ofzo en ik 22, haar vriend 21. Vriend en ik hebben afgesproken dat het wat ons betreft nooit gebeurd is en we hebben er nooit een woord meer over gesproken. Ze zijn nog samen en we gaan nog steeds met ze om.
dinsdag 3 augustus 2021 om 16:08
Ik vind dat je er wel een heel heel groot drama van maakt.Becky1985 schreef: ↑03-08-2021 16:03Nee ik denk dat het ook echt beter is in dat geval wat niet weet wat niet deert. Het doet echt wel pijn om dit na al die jaren te horen. En dan is er nog geen eens sex geweest. Wat hiervoor al werd gezegd ''The pain is new, but the lie is very very old.". Al is het wel heel dubbel.
Jullie waren uit elkaar, er is weinig gebeurd en het is 15 jaar geleden
Pffff.....
Frankly my dear, I don"t give a damn
dinsdag 3 augustus 2021 om 16:22
Dat mag je vinden uiteraard. Het meeste pijn doet gewoon dat ik me zo stom voel dat ik het niet wist en dat ik dit ineens moet horen. En nu een vriendschap kwijt ben die mij heel veel waard was, maar ik nu echt niet mee verder kan.
dinsdag 3 augustus 2021 om 21:54
Duidelijk dan, en jij weet nu dat dit geen vrienden zijn.Becky1985 schreef: ↑03-08-2021 00:06De broer van mijn man zegt dat ik geen goede vriendin ben, omdat ik haar nu laat vallen. Ze vinden het maar overdreven mijn reactie. Haar woorden zijn en ook die van de broer van mijn man "ik heb iets gezegd wat ik niet had moeten zeggen en verzwegen wat ik niet had moeten verzwijgen, maar hier gooi je toch geen vriendschap voor weg. Vandaar dat ik dit topic ben gestart.
Kerstdiner maak ik me geen zorgen om, aangezien mijn schoonmoeder al eerder doorhad hoe zij in elkaar zit en ze al eerder geen contact meer heeft met hun.
Slimme schoonmoeder.
Heel veel geluk in jullie huwelijk en met mensen die wel er zijn.
dinsdag 3 augustus 2021 om 21:57
Voor jou was het belangrijk, maar je weet nu het ware aard van (het beestje).
Geniet van wat je hebt.