Dochter voelt zich niet lekker
donderdag 5 augustus 2021 om 15:42
Aanstaande zaterdag vertrekken we voor vakantie, maar mijn dochter van 10 heeft nu buikpijn en is misselijk. Als het zo door gaat kunnen we misschien niet mee. We hebben wel annuleringsverzekering maar maak me wel zorgen en we balen ook. Deze reis hebben we 2 weken geleden geboekt. Hopelijk is ze snel beter, maar we stressen wel en niet wetende dat we ons geld terug krijgen.
Meer mensen hier zo kort voor de reis moesten afzeggen en wat moesten jullie daarvoor regelen.
Meer mensen hier zo kort voor de reis moesten afzeggen en wat moesten jullie daarvoor regelen.

vrijdag 6 augustus 2021 om 09:31

vrijdag 6 augustus 2021 om 10:05
Ziekte is wel degelijk een reden. Ik heb twee jaar geleden ook een vakantie afgezegd, omdat ik door een oorontsteking absoluut niet tot reizen in staat was.

vrijdag 6 augustus 2021 om 10:09
En ik zou ook zeker wel balen als een kind vlak voor een vliegvakantie ziek zou worden. Ik snap dan ook niets van de reacties in dit topic. Ik heb een kind dat altijd ziek wordt in de vakantie en dat is voor mij wel een reden om nu niet met het vliegtuig te reizen.
Ik zou kind in elk geval laten testen vandaag. TO, ik hoop dat het meevalt.

vrijdag 6 augustus 2021 om 10:30
Ik snap wel dat iemand baalt, maar het heeft toch geen zin om erover te stressen? Wat gebeurt, gebeurt. Je hebt het nou eenmaal niet allemaal in de hand.Alecta schreef: ↑06-08-2021 10:09En ik zou ook zeker wel balen als een kind vlak voor een vliegvakantie ziek zou worden. Ik snap dan ook niets van de reacties in dit topic. Ik heb een kind dat altijd ziek wordt in de vakantie en dat is voor mij wel een reden om nu niet met het vliegtuig te reizen.
vrijdag 6 augustus 2021 om 10:38
Sowieso is eerst even aankijken het eerste wat ik doe. Als er nu wel koorts is, dan ook testen op corona.
In de tussentijd had je al kunnen kijken wat er in de voorwaarden van je eigen verzekering staat, wat er vaak of meestal in staat is niet relevant. Alleen die van jouw verzekering.
Inderdaad, wat gebeurt, gebeurt.
In de tussentijd had je al kunnen kijken wat er in de voorwaarden van je eigen verzekering staat, wat er vaak of meestal in staat is niet relevant. Alleen die van jouw verzekering.
Inderdaad, wat gebeurt, gebeurt.

vrijdag 6 augustus 2021 om 10:41
Tja, mogelijk moet je actie gaan ondernemen. Dus ik snap wel dat je hierover in de stress zit. Nuttig is het niet altijd, maar dat is bijna nooit het geval voor stress, dus dat vind ik niet echt een criterium.
vrijdag 6 augustus 2021 om 10:54

vrijdag 6 augustus 2021 om 10:58
vrijdag 6 augustus 2021 om 11:14
doornroosje9 schreef: ↑06-08-2021 10:50Paniek is niet nodig natuurlijk, maar ik hoor vaak 'darmklachten' voorbij komen. Dus even testen voor de zekerheid.
Ik had niet het idee dat TO zich druk maakte over corona, meer dat haar dochter te ziek zou zijn om te reizen? Kan het mis hebben natuurlijk..
TO, hoe is het nu?
vrijdag 6 augustus 2021 om 11:16
Agen schreef: ↑05-08-2021 23:47Dat is geen verhoging, dat is koorts.
Beetje jammer wel, al die ‘stop er een paracetamol in en gaan’, ‘ik stap met mijn zwaar verkouden kinderen gewoon in de trein’ en ‘als er geen meuk uit komt is je kind niet ziek’ verhalen hier. Na anderhalf jaar covid had ik gehoopt dat we daar vanaf zouden zijn.
Vind je echt dat mensen de vakantie waar ze soms wel een jaar naar toe hebben geleefd en voor hebben gespaard, maar moeten annuleren omdat er een kind met een virusje is? Als het geen corona is, dan is er geen wet die verbiedt je op vakantie te gaan, gelukkig.
Overigens is verkouden kind 1 hier alweer helemaal beter, en verkouden kind 2 morgen vast ook. Groetjes vanuit de Thalys
vrijdag 6 augustus 2021 om 11:41
In de OP was het buikpijn en misselijk daar werd op gereageerd.pamelacourson schreef: ↑06-08-2021 09:20Ze heeft ook koorts. En hoofdpijn is wel degelijk een symptoom van corona. Ik zou haar zeker laten testen, ik denk niet dat medepassagiers erop zitten te wachten om straks voor de terugreis naar NL positief te testen en in quarantaine te moeten omdat TO met haar zieke dochter in het vliegtuig gaat zitten.
Honey, you should see me in a crown
vrijdag 6 augustus 2021 om 11:43
Fijne vakantie!rosadebree schreef: ↑06-08-2021 11:16Vind je echt dat mensen de vakantie waar ze soms wel een jaar naar toe hebben geleefd en voor hebben gespaard, maar moeten annuleren omdat er een kind met een virusje is? Als het geen corona is, dan is er geen wet die verbiedt je op vakantie te gaan, gelukkig.
Overigens is verkouden kind 1 hier alweer helemaal beter, en verkouden kind 2 morgen vast ook. Groetjes vanuit de Thalys
Honey, you should see me in a crown

vrijdag 6 augustus 2021 om 12:03
Mijn dochter (toen 3) kreeg een keer blaasontsteking, compleet met flinke koorts en buikpijn, net voor vertrek naar Mallorca. We zouden met mijn ouders gaan, wij hadden toen wel de optie om te annuleren, zij niet. Wel zouden we maar een fractie van het reisgeld terugkrijgen, maar dat was omdat het zo kort voor vertrek was. Uiteindelijk was ze net op tijd weer opgeknapt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

vrijdag 6 augustus 2021 om 12:08
Dan was dat niet op basis van annuleringsverzekering, dan krijg je namelijk alles terug. De reisorganisatie keert dan de fractie van het reisgeld uit, de annuleringsverzekering vult dit aan tot totale reissom. Uiteraard mits goed verzekerd.Susan schreef: ↑06-08-2021 12:03Mijn dochter (toen 3) kreeg een keer blaasontsteking, compleet met flinke koorts en buikpijn, net voor vertrek naar Mallorca. We zouden met mijn ouders gaan, wij hadden toen wel de optie om te annuleren, zij niet. Wel zouden we maar een fractie van het reisgeld terugkrijgen, maar dat was omdat het zo kort voor vertrek was. Uiteindelijk was ze net op tijd weer opgeknapt.
vrijdag 6 augustus 2021 om 12:15
O ja, dat zou heel goed kunnen inderdaad.
vrijdag 6 augustus 2021 om 12:37
Ja, dat denk ik ook.
Ik heb zelf al een aantal keer een vakantie moeten afbreken of annuleren door ziekte helaas, en dat werd altijd volledig vergoed. Zelfs toen mijn moeder onverwacht gediagnosticeerd werd met kanker (vergevorderd) en we daarvoor terug gingen en die keer dat ik 2 dagen voor vertrek een miskraam kreeg, vergoedde de verzekering alles. Dus als er echt wat aan de hand is met de dochter van TO en ze heeft een goede annuleringsverzekering, dan hoeft ze zich over het geld geen zorgen te maken.
Ik heb zelf al een aantal keer een vakantie moeten afbreken of annuleren door ziekte helaas, en dat werd altijd volledig vergoed. Zelfs toen mijn moeder onverwacht gediagnosticeerd werd met kanker (vergevorderd) en we daarvoor terug gingen en die keer dat ik 2 dagen voor vertrek een miskraam kreeg, vergoedde de verzekering alles. Dus als er echt wat aan de hand is met de dochter van TO en ze heeft een goede annuleringsverzekering, dan hoeft ze zich over het geld geen zorgen te maken.

vrijdag 6 augustus 2021 om 12:50
Niet alles is corona...Agen schreef: ↑05-08-2021 23:47Dat is geen verhoging, dat is koorts.
Beetje jammer wel, al die ‘stop er een paracetamol in en gaan’, ‘ik stap met mijn zwaar verkouden kinderen gewoon in de trein’ en ‘als er geen meuk uit komt is je kind niet ziek’ verhalen hier. Na anderhalf jaar covid had ik gehoopt dat we daar vanaf zouden zijn.
vrijdag 6 augustus 2021 om 12:51
Nee, maar het lullige van corona is dat je niet altijd weet wanneer het het wel is.
vrijdag 6 augustus 2021 om 13:35
Het gaat er meer om dat je ziek gaat werken en dergelijke. Dan kan je ook andere mensen ziek maken. Corona of niet. Dat zou van mij ook niet meer hoeven hoor.
Life is short. Eat dessert first.
vrijdag 6 augustus 2021 om 13:37
Dat inderdaad.doornroosje9 schreef: ↑06-08-2021 13:35Het gaat er meer om dat je ziek gaat werken en dergelijke. Dan kan je ook andere mensen ziek maken. Corona of niet. Dat zou van mij ook niet meer hoeven hoor.