Aangetekende brief Amerika

06-08-2021 10:14 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een aangetekende brief sturen naar Amerika via post.nl.

Wie heeft hier ervaring mee?
Ik lees er namelijk veel klachten over dat de tracking heel slecht is.
Is dat zo?

Welk post bedrijf raden jullie mij aan?
Hebben jullie tips wat ik het beste kan doen en duurt de bezorgtijd lang van nl naar Amerika op dit moment?
Fedex
Oke kan je mij meer info geven?
Mijn ervaring met dingen die internationaal aangetekend worden verstuurd met PostNL is niet heel goed. Er wordt een sticker op geplakt waar in het Nederlands 'Aangetekend' op staat, wat in veel (of eigenlijk: de meeste) landen niet begrepen wordt. Ik woon in Engeland en als ik aangetekende post uit Nederland krijg, wordt die hier eigenlijk altijd gewoon in de brievenbus gestopt en ik begrijp wel dat zo'n sticker een postbode weinig zegt.
FedEx is inderdaad een bezorgdienst die heel erg op Amerika gericht is. Daar zou ik eens naar kijken als je iets belangrijks naar de Verenigde Staten wil sturen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Tetra86 schreef:
06-08-2021 10:22
Oke kan je mij meer info geven?
Kijk op de site van Fedex. Daar staat alle info lijkt me.
DG2015 schreef:
06-08-2021 10:33
Mijn ervaring met dingen die internationaal aangetekend worden verstuurd met PostNL is niet heel goed. Er wordt een sticker op geplakt waar in het Nederlands 'Aangetekend' op staat, wat in veel (of eigenlijk: de meeste) landen niet begrepen wordt. Ik woon in Engeland en als ik aangetekende post uit Nederland krijg, wordt die hier eigenlijk altijd gewoon in de brievenbus gestopt en ik begrijp wel dat zo'n sticker een postbode weinig zegt.
FedEx is inderdaad een bezorgdienst die heel erg op Amerika gericht is. Daar zou ik eens naar kijken als je iets belangrijks naar de Verenigde Staten wil sturen.
Ik dacht dat er in dunner letters nog "recommandée" op staat.
Maar ik weet niet PostNL goede tracking in het buitenland heeft.
De antwoorden op het forum zijn niet altijd bedoeld als hulp.
Sommige mensen maken soms onaardige opmerkingen.

Reageren is niet altijd nodig, en zeker niet verplicht.
Fedex inderdaad, dan kan je goed tracken en krijg je een bevestiging van bezorging (volgens mij zelfs afschrift van de handtekening).
Fedex ziet er heel ingewikkeld uit op de site.
En dhl dan?
Krijgen Amerikanen een briefje in de bus als ze de bezorging gemist hebben?
Ik lees even mee. Moet binnenkort ook wat versturen. Wilde het eigenlijk met post.nl doen. Eerder ook gedaan en dat ging goed. Maar nu toch ook maar even kijken hoe fedex werkt.
Ik verzend alles naar de VS met UPS, kijk eens op hun site.
Fedex lijkt me zo ingewikkeld en erg duur..
Ups of Dhl. Dhl is goed te tracken en eenvoudig te verzenden.
Ja ik zit net bij Fedex te kijken en dan kom ik op €108.
Ups leek me ook wel wat, staan wel veel klachten online.
Van alle internationale koeriersdiensten die ik zakelijk gebruik, bevalt UPS mij het best.

Hebben de klachten betrekking op een verzending zoals jij gaat doen?
Het is niet zakelijk, maar particulier
Tetra86 schreef:
06-08-2021 11:27
Krijgen Amerikanen een briefje in de bus als ze de bezorging gemist hebben?
Volgens mij wordt een pakket in Amerika standaard voor je deur/bij de garage/op de veranda gezet als je er niet bent, maar dat kan per staat, stad, dienst en pakket vast verschillen.
Tetra86 schreef:
06-08-2021 12:47
Het is niet zakelijk, maar particulier
UPS kan ook particulier, dat is geen enkel probleem. Maar je had het over slechte reviews, terwijl er dus ook veel tevreden klanten zijn en het de vraag is of de klachten hetzelfde betreffen als jij wilt doen.
Fedex gebruik ik voor zakelijke documenten die echt niet verkeerd mogen gaan incl handtekening voor ontvangst. UPS ook weleens maar niet voor officiele dingen.
Dahlia74 schreef:
06-08-2021 12:27
Van alle internationale koeriersdiensten die ik zakelijk gebruik, bevalt UPS mij het best.

Hebben de klachten betrekking op een verzending zoals jij gaat doen?
Ik heb zelf wel een goed gevoel erbij.
Ga ups proberen.

Voordeel is denk ik dat het niet perse aangetekend hoeft, maar er is wel een track code dat je weet dat het daar is.

Dan doen ze het hopelijk gewoon in de brievenbus.
Als het niet zakelijk is, is mailen dan geen optie?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven