Overdreven reactie, maar toch..

06-08-2021 14:15 51 berichten
Hi Vivaforum,

Als stille meelezer schiet ik jullie toch weer eens te hulp.

Ik heb al meerdere jaren een relatie waar ik mij over het algemeen fijn in voel. En dat zeg ik om het volgende: door omstandigheden is de relatie een tijd terug stopgezet. Dit is weer goed samen gekomen, alles van toen is uitgepraat. Later toen we alweer een tijd samen waren is er nog iets voorgevallen wat een klap in het gezicht was voor mij (iets met drank en een andere vrouw), op dat moment ging het namelijk super. Communicatie hierna was heel open, hij had veel spijt, ik heb het bericht naar haar gelezen waarin hij schreef veel van mij te houden en veel spijt te hebben. Dit vormt niet het huidige probleem, maar heeft er wellicht mee te maken. Communicatie is verder ook open, ik mag altijd zijn telefoon pakken etc. Toch ben ik af en toe onzeker.

Nu het volgende: ik was op zoek naar een brief en vond onderin ergens weggestopt een geprinte foto van hem met een andere vrouw in een café. Deze vrouw is iemand waarmee hij een vrienden zei te zijn, maar waarmee hij toen onze relatie op pauze stond veel contact had. Verder bewaart hij nooit wat, alleen een paar brieven en foto’s van ons.

Ik voel me zo stom. Ik werd misselijk en kon die avond geen hap door mijn keel krijgen. Nu 2 dagen later merk ik dat ik er bewust en onbewust zo veel aan denk. Vandaar dit topic..

Ik weet dat jullie geen psychologen zijn, maar ik zou graag van jullie horen of ik mij aanstel, of dat het niet raar is dat ik me zo voel. Ik heb het kort proberen op te schrijven, maar ik kan verder uitweiden.
Alle reacties Link kopieren
Hoe stonden ze erop dan? Gewoon poserend als twee vrienden?

Als ik iets te verbergen had zou ik die foto juist niet bewaren. Of überhaupt niet afdrukken (ik weet niet hoe hij eraan gekomen is).
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik snap je wel en zou dat ook hebben.
Ik zou hem er toch nog een keer naar vragen, want ik zou wel echt nog een keer willen horen dat hoe dat toen zat.
En als hij erbij blijft dat het gewoon vrienden waren zou ik dat accepteren, maar ik zou wel even doorvragen en er gerust op terugkomen als er nog een andere vraag opborrelt nadat hij iets meer heeft verteld.
Als jullie uit elkaar waren mocht hij natuurlijk doen wat hij wil, maar het zou mij meer gaan om het wel echt eerlijk zijn.
Waar je zin in hebt, of je accepteert dat dit nooit gaat worden wat je wil of je kapt er mee.
Hangt van je leeftijd af. Als je jong bent begrijp ik wel dat dit allesomvattend lijkt.

Vraag hem als je er zo mee zit.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Ellerlilalinne schreef:
06-08-2021 14:19
Hangt van je leeftijd af. Als je jong bent begrijp ik wel dat dit allesomvattend lijkt.

Vraag hem als je er zo mee zit.
Eerder dat een relatie hebben heel belangrijk is en je niet 'zomaar' moet opgeven. Ofzo.
Je vertrouwd hem niet en bent aan het wachten tot je opnieuw gelijk krijgt.
Is dat hoe je wilt leven?

Ja; Mooi verder gaan in deze relatie.
Nee: Deze relatie beëindigen, omdat de basis te erg stuk is om nog op verder te gaan.
FeeLucifer01 schreef:
06-08-2021 14:21
Eerder dat een relatie hebben heel belangrijk is en je niet 'zomaar' moet opgeven. Ofzo.
Als je het zelf maar begrijpt. :)
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Doreia* schreef:
06-08-2021 14:22
Je vertrouwd hem niet en bent aan het wachten tot je opnieuw gelijk krijgt.
Is dat hoe je wilt leven?

Ja; Mooi verder gaan in deze relatie.
Nee: Deze relatie beëindigen, omdat de basis te erg stuk is om nog op verder te gaan.
Ja, hier ben ik het eigenlijk ook wel mee eens.
Dus het is meer het feit DAT hij deze foto heeft bewaard, dan hoe ze op de foto staan? Vraag het hem. Misschien weet hij niet eens meer dat hij deze foto nog heeft.
Jullie te hulp schieten betekent dat je ons wil.helpen.

Nou ons help je echt niet met dit verhaal.

Mijn eindconclusie is dat jullie geen goede relatie hebben.
Ellerlilalinne schreef:
06-08-2021 14:24
Als je het zelf maar begrijpt. :)
Ja hoor.
Gezien jullie communicatie nu open is zoals je zegt en je de foto gevonden hebt bij het zoeken naar iets anders en niet expres gesnuffel zou ik het gewoon vragen /zeggen, goh ik ben bij het opruimen dit tegengekomen wat betekent die foto voor jou dat je hem bewaard hebt. Anders ga jezelf veels te veel invullen en dat bevordert het evenueel rustig uitpraten vast niet en het is ook nog een zenuwenslopend, wat de uitkomst ook is, je kunt het maar beter zo snel mogelijk weten en dan verder denken/aanpakken. Succes
Ik denk dat, doordat er te weinig vertrouwen is, dit je zo raakt.
En idd, vraag ernaar (niet op een verwijtende toon), anders blijft het bij je sudderen
Kan wel hoor, dat hij met een vriendin wat meer contact heeft in de tijd dat zijn relatie uit is. Ik heb ook vrienden die meer contact zoeken als ze single zijn, maar daar zijn vrienden toch voor? Om je op te vangen als je liefdesverdriet hebt? Of leuke dingen mee te doen (en als je single bent heb je daar nu eenmaal meer tijd voor).

Je weet inderdaad niet hoe hij aan die foto komt, en waarom die daar ligt, en wanneer die foto gemaakt is en waarom hij 'm bewaart. Die vragen kunnen wij ook niet voor je beantwoorden dus als je het niet vertrouwt zou ik het hem vragen.
Is het echt zo raar als iemand een foto bewaard? Moeten alle foto's, waarop hij met andere vrouwen staat weggegooid worden?

Ik heb nog foto's van m'n exen. Die slingeren ook wel rond in laatjes en dozen, kwam ik laatst achter,

Maar goed, ik ben vrij zeker van m'n relatie. Ik had niet na een paar jaar een pauze en een communicatieprobleem gehad, naast nog iets met vrouw en drank
Later is nu
Je vertrouwt hem niet en als ik lees wat hij je tot nu toe al geflikt hebt begrijp ik dat. Aan jou de vraag waarom je dit allemaal gepikt hebt en waarom je bij hem blijft.
Dankjewel allemaal voor de reacties. Ik had niet verwacht zo veel respons te krijgen!

Ik heb ook aan een groot deel van de reacties wat. Normaal gesproken vraag ik dit soort dingen ook gelijk, maar nu houdt me iets tegen. Enerzijds omdat ik het misschien niet wil weten (ik bedoel, het is maar een foto) en anderzijds omdat ik niet iets van 2 jaar terug wil oprakelen. Dat hebben we uitgepraat en is afgesloten.

Verder wil ik ook zeggen dat ik maar één kant van onze relatie heb belicht. Hiernaast zijn er ontzettend veel dingen geweest, gezegd en gebeurd die zeer positief zijn. Mijn vraag is geen kwestie van moet ik doorgaan met deze relatie of niet. Vooral om te boordelen waarom ik zo verdrietig werd van een foto..
Dreamer schreef:
06-08-2021 14:52
Is het echt zo raar als iemand een foto bewaard? Moeten alle foto's, waarop hij met andere vrouwen staat weggegooid worden?

Ik heb nog foto's van m'n exen. Die slingeren ook wel rond in laatjes en dozen, kwam ik laatst achter,

Maar goed, ik ben vrij zeker van m'n relatie. Ik had niet na een paar jaar een pauze en een communicatieprobleem gehad, naast nog iets met vrouw en drank
Nee zeker niet! Het is alleen niks voor hem om iets te bewaren. Hij bewaart ook geen geprinte foto's van ons, ook niet degene die ik hem heb gegeven.
dag1 schreef:
06-08-2021 14:50
Kan wel hoor, dat hij met een vriendin wat meer contact heeft in de tijd dat zijn relatie uit is. Ik heb ook vrienden die meer contact zoeken als ze single zijn, maar daar zijn vrienden toch voor? Om je op te vangen als je liefdesverdriet hebt? Of leuke dingen mee te doen (en als je single bent heb je daar nu eenmaal meer tijd voor).

Je weet inderdaad niet hoe hij aan die foto komt, en waarom die daar ligt, en wanneer die foto gemaakt is en waarom hij 'm bewaart. Die vragen kunnen wij ook niet voor je beantwoorden dus als je het niet vertrouwt zou ik het hem vragen.
Dankjewel. Vooral dat laatste is precies wat ik ga doen. Het heeft geen zin om verhalen te maken in mijn hoofd.
kes49240 schreef:
06-08-2021 14:44
Gezien jullie communicatie nu open is zoals je zegt en je de foto gevonden hebt bij het zoeken naar iets anders en niet expres gesnuffel zou ik het gewoon vragen /zeggen, goh ik ben bij het opruimen dit tegengekomen wat betekent die foto voor jou dat je hem bewaard hebt. Anders ga jezelf veels te veel invullen en dat bevordert het evenueel rustig uitpraten vast niet en het is ook nog een zenuwenslopend, wat de uitkomst ook is, je kunt het maar beter zo snel mogelijk weten en dan verder denken/aanpakken. Succes
Dankjewel <3
cactusplantjes schreef:
06-08-2021 15:02
Nee zeker niet! Het is alleen niks voor hem om iets te bewaren. Hij bewaart ook geen geprinte foto's van ons, ook niet degene die ik hem heb gegeven.
Je kunt overal iets achter zoeken.
Daar worden jij en hij niet blij van. Gewoon echt niet.
Je bent bang om opnieuw gekwetst te worden. Daarom wil je het ook niet weten. Want dan moet je er iets mee.

Hoe oud zijn jullie? Wonen jullie samen? Wat maakt dat je het kans op kans wilt geven, ook al ben je niet overtuigd van jullie relatie? Wat maakt dat je jezelf in zo'n onzekere situatie wilt houden?
Je wordt zo verdrietig omdat het een trigger is die je aan eerdere gebeurtenissen doet denken. Daar heb je waarschijnlijk in het dagelijks leven niet zoveel last meer van, maar zoiets als bijv die foto kan je toch weer even oude pijn doen voelen.
Volgens mij zit er flink wat wantrouwen in je relatie met je partner.
cactusplantjes schreef:
06-08-2021 15:03
Dankjewel. Vooral dat laatste is precies wat ik ga doen. Het heeft geen zin om verhalen te maken in mijn hoofd.
Goedzo, succes met dat gesprek.

Of dat dit verder terecht is om te voelen is niet zo relevant: jij zit er al 2 dagen mee dus je moet er iets mee.
Dat je bang bent voor het antwoord, of misschien bang bent dat hij boos wordt als je er naar vraat, dat is iets anders. Maar misschien zijn díe angsten wel helemaal niet terecht want het kan ook een heel normaal gesprek worden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven