Dochter voelt zich niet lekker

05-08-2021 15:42 166 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aanstaande zaterdag vertrekken we voor vakantie, maar mijn dochter van 10 heeft nu buikpijn en is misselijk. Als het zo door gaat kunnen we misschien niet mee. We hebben wel annuleringsverzekering maar maak me wel zorgen en we balen ook. Deze reis hebben we 2 weken geleden geboekt. Hopelijk is ze snel beter, maar we stressen wel en niet wetende dat we ons geld terug krijgen.

Meer mensen hier zo kort voor de reis moesten afzeggen en wat moesten jullie daarvoor regelen.
Agen schreef:
06-08-2021 13:37
Dat inderdaad.
Ja ook eens, dat vond ik ook al voor corona.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Dahlia74 schreef:
06-08-2021 12:08
Dan was dat niet op basis van annuleringsverzekering, dan krijg je namelijk alles terug. De reisorganisatie keert dan de fractie van het reisgeld uit, de annuleringsverzekering vult dit aan tot totale reissom. Uiteraard mits goed verzekerd.
Als Corona is uitgesloten (wat goed kan) en het kind mocht toch Corona hebben dan is het goed pech.
TO, heb je de testuitslag al?
Moiren schreef:
06-08-2021 13:50
Als Corona is uitgesloten (wat goed kan) en het kind mocht toch Corona hebben dan is het goed pech.
Corona = ziek toch? Dat dekken de meeste annuleringsverzekeringen gewoon, dacht ik?

Quarantaine zonder ziek zijn en dergelijke niet.
Life is short. Eat dessert first.
Moiren schreef:
06-08-2021 13:50
Ziek door Corona, dus positieve test voordat je op vakantie gaat, is niet uitgesloten bij annuleringsverzekering.
rosadebree schreef:
06-08-2021 11:16
Vind je echt dat mensen de vakantie waar ze soms wel een jaar naar toe hebben geleefd en voor hebben gespaard, maar moeten annuleren omdat er een kind met een virusje is? Als het geen corona is, dan is er geen wet die verbiedt je op vakantie te gaan, gelukkig.

Overigens is verkouden kind 1 hier alweer helemaal beter, en verkouden kind 2 morgen vast ook. Groetjes vanuit de Thalys
MWahh...beetje kort door de bocht. Er zijn een aantal ziektes waarmee je geweerd wordt door een luchtvaartmaatschappij. Dus als jij (of je kind) zichtbaar ziek aan boord stapt dan zou je wat vragen kunnen krijgen. Als er genoeg twijfel is dan ga je gewoon niet mee. Daar heb je een reisverzekering voor.

Je kunt je ook afvragen of het slim is om met een ziek kind te gaan vliegen. Je kunt de ziekte ook verergeren door te gaan vliegen. Eenieder die snipverkouden het vliegtuig in is gestapt kan je vertellen dat dat een enorm pijnlijke ervaring is. Gun je je kind die ellende (en potentiële schade)?
doornroosje9 schreef:
06-08-2021 00:01
Ik denk er blijkbaar anders over, maar ik zou haar laten testen. Buikpijn, misselijk en koorts. Een groot deel van mensen die corona hebben, hebben ook darmklachten, dus ja, ik zou testen.
Het is een no-brainer. Testen. Gezien de korte tijd die rest zou ik zelf betalen voor een spoed-pcr test ander komt de uitslag mogelijk niet op tijd.
Nou een update: het gaat al wat beter ze ligt niet meer ziek op de bank. Net wat gespuugd, maar ze is zich ook druk aan het maken. Gelukkig geen koorts meer of hoofdpijn. Ik ben super blij. Bedankt voor jullie advies❤
misvrolijk schreef:
06-08-2021 15:02
Nou een update: het gaat al wat beter ze ligt niet meer ziek op de bank. Net wat gespuugd, maar ze is zich ook druk aan het maken. Gelukkig geen koorts meer of hoofdpijn. Ik ben super blij. Bedankt voor jullie advies❤
Heb je haar wel laten testen?
Life is short. Eat dessert first.
Maar dus niet getest? Vakantie of geen vakantie, met deze klachten hadden jullie je dochter gisteren al moeten testen. Er is nu nog tijd voor een spoedtest...
Fairway schreef:
06-08-2021 15:20
Maar dus niet getest? Vakantie of geen vakantie, met deze klachten hadden jullie je dochter gisteren al moeten testen. Er is nu nog tijd voor een spoedtest...
Gisteren had ze hoofdpijn en wat misselijk, geen enkele reden om te testen!
Dahlia74 schreef:
06-08-2021 14:24
Ziek door Corona, dus positieve test voordat je op vakantie gaat, is niet uitgesloten bij annuleringsverzekering.
Dan snap ik het gestrest al helemaal niet.
Moiren schreef:
06-08-2021 16:17
Gisteren had ze hoofdpijn en wat misselijk, geen enkele reden om te testen!
Ze had koorts, dus alle reden om te testen
misvrolijk schreef:
Dankjewel voor de update, en superfijn dat het weer beter gaat. Ik wens jullie een mooie vakantie!
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Muurbloempje115 schreef:
06-08-2021 16:23
Ze had koorts, dus alle reden om te testen
Toen het topic geopend werd niet.
misvrolijk schreef:
Getest? Anders bedankt namens al die mensen bij wie je haar in een vliegtuig zet.
Moiren schreef:
06-08-2021 16:27
Toen het topic geopend werd niet.
Jawel, als je verder leest dan de OP dan wordt het duidelijk dat het kind al de hele dag verhoging c.q. koorts had.
Fairway schreef:
06-08-2021 16:57
Jawel, als je verder leest dan de OP dan wordt het duidelijk dat het kind al de hele dag verhoging c.q. koorts had.
Om 21.04 eerste keer melding van verhoging.
doornroosje9 schreef:
06-08-2021 15:20
Heb je haar wel laten testen?
ik gok van niet .
Moiren schreef:
06-08-2021 17:03
Om 21.04 eerste keer melding van verhoging.
Terloops, wat gewoon koorts bleek te zijn.
Fairway schreef:
06-08-2021 18:10
Terloops, wat gewoon koorts bleek te zijn.
Dus niet de hele dag al, dus vandaar ook geen berichten om te laten testen.
Ja we hebben haar getest!!
misvrolijk schreef:
06-08-2021 19:17

En, uitslag binnen? Of was het een zelf-/sneltest?
misvrolijk schreef:
06-08-2021 19:17
Dus je maakt je het hele topic druk over wel of geen Corona, maar meldt dit en de uitslag dan even niet?
S-Groot schreef:
06-08-2021 19:19
En, uitslag binnen? Of was het een zelf-/sneltest?

Gisteren bij de ggd laten testen (dochter)vandaag binnen. Die van ons hebben we gisteren gedaan en op de zelfde dag s avonds binnen.
Moiren schreef:
06-08-2021 19:21
Dus je maakt je het hele topic druk over wel of geen Corona, maar meldt dit en de uitslag dan even niet?

Nou dan heb je verkeerd gelezen. Ik maakte me als moeder eerder druk om een ziek mee te nemen en haar dat allemaal te laten door maken. En het verloop van hoe lang ze ziek zou zijn. En of de annuleringsverzekering wel alles zou dekken. Dat was voor dit geval niet zo las ik van anderen hier. Dus hebben we alvast voor de zekerheid al laten testen. Dan hebben we dat in ieder geval gehad. En mochten het niet gaan dan gingen we gewoon niet.fijne dag verder

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven