Heerlijk thuis...

09-08-2021 01:15 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn net thuisgekomen van vakantie. O wat heb ik uitgekeken naar mn eigen douche en bed.
De accommodatie was netjes en goed schoon. Daar lag het niet aan.
De uitstapjes waren leuk.

Ik voel me zo n muts, dat ik dan alleen maar naar thuis verlang. Niet echt heimwee want was er niet ziek van. Herkenbaar of totaal niet?
Ik vind thuis zijn ook zo heerlijk. Ik heb dit jaar geen vakantie en het boeit me echt helemaal niks. Als het lukt met de drukte en ik heb thuis medestanders neem ik gewoon lekker vrij om thuis te blijven.
Zeer herkenbaar!
Zo héél af en toe een weekend België of Frankrijk vind ik mooi (en lang) genoeg.
Ik ben heel erg geïnteresseerd in documentaires over dieren en werkelijk alle andere landen in de hele wereld. En die bekijk ik dan ook graag....maar totaal geen behoefte om daar dan ook zo nodig allemaal zelf naar toe te gaan.
Lekker thuiskomen is altijd een van de hoogtepunten van mijn vakantie (hoeveel ik ook genoten heb)
Onee ik moet er echt regelmatig uit, andere omgeving, nieuwe dingen leren. Ff weg. Daarna vind ik het ook weer net zo leuk om naar huis te gaan. Maar niet weg gaan. Nee vreselijk.
Ik wil altijd eerder naar huis dan dat ik wegga. Ga ik 3 weken weg, dan heb ik het na tweeënhalve week gezien, ga ik 5 dagen weg, dan wil ik dag 4 naar huis. Verder geen heimwee ofzo, maar ik ben dan in m’n hoofd al bezig met lekker naar huis gaan. Ik vind de reis naar huis ook altijd langer voelen dan de heenreis.

Ben nu het tweede jaar niet op vakantie. Ik mis het niet.
Wij staan op het punt om vanuit Slovenië naar huis te gaan. Ik heb genoten maar kan niet wachten om thuis te komen. Lekker in mijn eigen bed.
Dat wel maar na een of twee dagen is alles weer gewoon en heb je spijt dat je niet wat meer van je vakantie hebt genoten toen je daar nog was.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
09-08-2021 06:33
Dat wel maar na een of twee dagen is alles weer gewoon en heb je spijt dat je niet wat meer van je vakantie hebt genoten toen je daar nog was.
Genieten, genieten…. ik vind dat een beetje hetzelfde als een baby-on-board sticker. als mensen dat zeggen, wat verwachten ze dan van mij? wat moet ik dan anders doen dan anders?
alsof ik er 3 weken bij moet zitten met sterretjes in mijn ogen en een ultiem wow gevoel ofzo? Mag ik dan nog wel wat zeggen tegen mijn kinderen als ze lastig zijn of geniet ik dan niet genoeg?
Ik heb net een hele leuke en fijne vakantie gehad, en de laatste dagen baalde ik dat we weer weggingen. maar nu thuis vind ik het ook weer heerlijk. koffers uitpakken heeft bijna iets therapeutisch, alles weer lekker op zijn eigen plek, de gewassen was die weer naar mijn wasmiddel ruikt etc.
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik herken dit totaal niet eigenlijk, vind het ook altijd even verschrikkelijk om weer in Nederland te zijn, dat gevoel ebt wel weer weg maar ik kom vaak van plekken met veel rust en natuur. En dan alle reclame, gebouwen, drukte ik kan er niet zo goed tegen :-?

Nee ik kijk er nooit naar uit om naar huis te gaan.

Dit jaar thuis gebleven met al het gedoe en omdat ik dit jaar aan schoolvakantie gebonden zat, maar ik heb nu het gevoel dat ik nog niet echt vakantie heb gehad terwijl ik echt wel rustig aan heb gedaan.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Toen ik nog kind was had mijn moeder dit altijd en dat vond ik zo stom. Ik wilde nooit naar huis. Nu snap ik het heel goed. Sterker nog, de laatste jaren heb ik nauwelijks zin om weg te gaan.
Nee herken het totaal niet. We zijn hier nu 4 weken en hebben nog 11 dagen te gaan. Zou nog wel een maand willen blijven.

Maar ieder zn ding toch?
Ja hoor herken ik.
Ik zei het gisteren nog tegen mijn man, dat je je eigen huis weer zo gaat waarderen als je weer terug bent van vakantie.
Ik geniet nu ook in mijn caravan, maar thuis is ook heerlijk.
Zelf zie ik me niet echt als een luxe-paard maar ik mis op een gegeven moment het comfort. Mijn eigen lekkere bank, mijn eigen lekkere bed, mijn eigen keukenspullen en voorraadkast, mijn eigen kunst aan de muur.

Meestal verblijf ik niet in luxe oorden dus dat zou dan nog wel begrijpelijk zijn maar ik had het ook in de Conrad in Tokio.
Ik had een fijne vakantie, lang genoeg, goede campings, allemaal prima. Naar huis gaan vind ik nooit zo leuk. De avond voor vertrek alles al een beetje ingepakt, laatste ochtend opbreken, en in dit geval moesten we ook nog een keer overnachten, dus halve vouwwagen weer opzetten. Daar een hele avond in de regen doorbrengen en toen naar huis.

Thuis moet je dan alles opruimen en in ons geval dus ook de kampeerspullen. En, en dat viel vies tegen, door het groeizame weer van de afgelopen weken de tuin flink snoeien enzo. We hadden iets te eten mee voor de dag van thuiskomst maar de volgende dag moeten er gelijk weer boodschappen gehaald. Alles hoeft niet in één keer opgeruimd, maar zolang alles niet is opgeruimd is mijn huis, mijn huis nog niet, dus gaan we wel even door.

Het duurt bij mij dus wel een dag of vier voor ik weer 'lekker thuis ben'.
Ik ben drie jaar niet op vakantie geweest en vind het helemaal prima. Mijn eigen huis is fijn.

In een tentje slapen heb ik nog wel eens een weekendje gedaan en elke keer weer vraag ik me af waarom ik in zo'n pruttent ga liggen terwijl ik thuis een heel fijn huis heb met een bed en plafonds waar ik niet voor hoef te bukken.
Nee voor mij niet herkenbaar. Of ik nu een midweek ga of 3 weken. Ik wil altijd wel langer blijven en nooit naar huis. Laatste keer had ik een week en heb ik zelfs ter plekke nog gekeken of ik een paar dagen langer kon blijven.
Herken het totaal niet. Ik ben nu 2,5 week weg en mis helemaal niks aan thuis. Het liefst blijf ik nog 6 weken hier :mrgreen: en ik zit gewoon in Nederland op de camping. Wel in onze eigen caravan, dus in principe heb ik mijn eigen huis gewoon bij ook. Ik vind vakantie echt heerlijk en neem ook echt geen vrije dagen op als ik niet weg ga. Vind ik zo zonde van mijn vakantiedagen. Ik moet weg dan, ga niet thuis zitten. Ik wil ook het liefst de volgende vakantie al geboekt hebben staan als deze nog niet voorbij is. Ik heb graag iets om naar uit te kijken. Dan heb ik de herfstvakantie alweer geboekt, daar tel ik dan alweer naar af. Nu met Corona gaan we naar mijn ouders in de herfstvakantie, dat is toch een beetje anders maar kijk er wel al naar uit weer! Ik kan echt niet zonder vakantie. En ik vind ook alle soorten vakantie fijn. Of dat nou de camping in Nederland, Frankrijk of Duitsland is, vakantiehuisje bij landal of CenterParcs, een all in hotel in Turkije, een appartement in Spanje of een rondreis door Amerika is. Ik geniet overal evenveel van :) en ik wil nooit naar huis. Ik heb geen hekel aan thuis zijn verder overigens. Kan echt genieten van op de bank zitten, geurkaars aan, lekker knus en mijn huis is prima. Fijne buren ook enz. Maar als ik op vakantie ben vermaak ik me altijd zo goed dat ik echt niet terug wil.
Erg herkenbaar. De laatste paar keren dat ik op vakantie was vroeg ik me af waarom ik dit nog deed. Thuis vind ik alles veel fijner, bed, badkamer, keuken etc.
Als ik kind had ik al vreselijke heimwee, ik wilde altijd naar huis. Ik ben in 2017 voor het laatst op vakantie geweest en mis het totaal niet.
Ook een Pluviofiel
Bij mij komt dat trouwens vooral ook door het weer, ben dol op zon en warmte
jonesboro wijzigde dit bericht op 09-08-2021 08:38
20.63% gewijzigd
Dat mensen dat hebben weet ik, maar zelf leef ik juist altijd enorm toe naar vakantie.
(Over 4 dagen gaan we!!)

Ik heb nooit heimwee gehad. En van simpel weg in het buitenland zijn voel ik me gelukkig. Bijna overdreven hoeveel ik kan genieten van elke steen of plant of straat, en elk winkeltje of markt of gerecht. In NL heb ik dat echt niet zo, nou ja, misschien in de herfst, dan geniet ik ook wel van alle kleuren.
Maar veel steden zien er hier zo allemaal hetzelfde uit.

En ik verheug me ook op de hitte. Weinig dingen zo lekker als 's avonds buiten zijn zonder het fris te hebben. Hier thuis eten we ook zodra het een beetje kan buiten, maar heel vaak met jas/vest aan.

Ik heb het eerder andersom. Als ik op vakantie ben en het einde komt in zicht zie ik er tegenop om weer naar huis te gaan. En dan weer zolang te moeten wachten tot we weer gaan.

Wij hebben een camper dus we gaan ook vaak korte weekendjes weg.

Het is dus niet zo dat ik niet in een leuke straat woon ofzo, nee, heb juist best een fijne buurt. Maar ik ben denk ik een zwerver in mijn hart, zou het liefste de hele wereld nog zien :D
Ik ga al jaren niet meer op vakantie. Mijn eigen bed en bank vind ik belangrijker dan wat dan ook.

Alleen al het feit dat je je er een muts door voelt geeft al aan hoeveel je je laat beïnvloeden door anderen.

Ja, sommigen vinden mij een muts, omdat ik het liefst thuis ben, het zij zo.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Oh nee niet herkenbaar. Vind op vakantie heerlijk! Naar huis wil ik uiteindelijk wel weer, maar meestal pas ruim nadat ik al terug ben haha. Thuiskomen voelt wel vertrouwd en in dat opzicht fijn maar het echte vakantiegevoel is dan meestal wel over. Wel gaan we eigenlijk altijd vrij luxe op vakantie. Ik wil niet back to basics, dan zou ik wel eerder naar huis verlangen.
Herkenbaar. Ik ga graag eropuit maar het is altijd ook weer heerlijk om thuis te komen. Soms als een vakantie echt heel leuk is en maar kort duurt dan vind ik het jammer om weer terug te gaan. Maar meestal kijk ik er wel naar uit om weer naar huis te gaan. Vaak is zo’n laatste dag van een lange vakantie ook niets meer. Dan ben ik alleen druk met pakken en de naderende reis terug.
daenerys79 schreef:
09-08-2021 07:35
Genieten, genieten…. ik vind dat een beetje hetzelfde als een baby-on-board sticker
Totaal off topic, maar die sticker is bedoeld voor hulpdiensten om te laten weten dat er dus een kleintje in de auto zit, die zichzelf niet kan redden.

On topic: ik vind het heerlijk om op reis te zijn en mis m’n huis dan echt niet, maar zodra ik weer in m’n eigen bed lig kan ik die ook weer extra waarderen!
Wil niet eerder naar huis, maar als dan eenmaal de terugreis zich aandient wil ik wel zo snel mogelijk thuis zijn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven