Heerlijk thuis...
maandag 9 augustus 2021 om 01:15
Wij zijn net thuisgekomen van vakantie. O wat heb ik uitgekeken naar mn eigen douche en bed.
De accommodatie was netjes en goed schoon. Daar lag het niet aan.
De uitstapjes waren leuk.
Ik voel me zo n muts, dat ik dan alleen maar naar thuis verlang. Niet echt heimwee want was er niet ziek van. Herkenbaar of totaal niet?
De accommodatie was netjes en goed schoon. Daar lag het niet aan.
De uitstapjes waren leuk.
Ik voel me zo n muts, dat ik dan alleen maar naar thuis verlang. Niet echt heimwee want was er niet ziek van. Herkenbaar of totaal niet?

maandag 9 augustus 2021 om 14:12
Kihei schreef: ↑09-08-2021 07:44Ik herken dit totaal niet eigenlijk, vind het ook altijd even verschrikkelijk om weer in Nederland te zijn, dat gevoel ebt wel weer weg maar ik kom vaak van plekken met veel rust en natuur. En dan alle reclame, gebouwen, drukte ik kan er niet zo goed tegen
Nee ik kijk er nooit naar uit om naar huis te gaan.
Dit jaar thuis gebleven met al het gedoe en omdat ik dit jaar aan schoolvakantie gebonden zat, maar ik heb nu het gevoel dat ik nog niet echt vakantie heb gehad terwijl ik echt wel rustig aan heb gedaan.
En daar woon ik! Dus ja, ik kijk er altijd enorm naar uit om weer naar huis te gaan

maandag 9 augustus 2021 om 14:23
Dit dus, ik heb precies 1 keer gehad dat ik echt naar huis wilde, maar dat was omdat het hotel echt verschrikkelijk was (incl verschrikkelijke bedden en airco die 's nachts werd uitgezet bij 40°C), verder altijd balen als ik weer weg moest. Gelukkig is iedereen anders en het is toch ook heel fijn als je het thuis zo naar je zin hebt.
maandag 9 augustus 2021 om 14:26
Ik ga alleen als ik zin heb, ik vind het zo bijzonder dat iedereen perse weg gaat in de zomervakantie (snap het als je kinderen hebt hoor). Die massa dat vind ik niets aan. Ga straks heerlijk in september of oktober een weekje weg.
Ben nu 3 weken vrij en heerlijk thuis, ontladen, relaxen, doen waar ik zin in heb. Heerlijk vind ik dat! Ultieme rust.
Ben nu 3 weken vrij en heerlijk thuis, ontladen, relaxen, doen waar ik zin in heb. Heerlijk vind ik dat! Ultieme rust.
maandag 9 augustus 2021 om 14:33
Ik vind thuis zijn heerlijk en kan me prima vermaken in de tuin of in huis. Maar ergens op vakantie vind ik echt nog veel leuker. Maakt niet uit of het kamperen in Nederland is, een bergbeklimming in de Alpen, backpacken in Thailand of een huisje in Spanje. Ik vind het allemaal leuk en geniet van de nieuwe omgeving, nieuwe mensen en rust.
maandag 9 augustus 2021 om 14:34
Ik heb geen kinderen en ben dus niet gebonden aan de schoolvakanties. Ik ga nooit weg in de zomervakantie. Eerder werkte ik altijd gewoon door maar vorig jaar semi-verplicht uren op moeten nemen en ben gewoon thuis gebleven. Dit jaar weer. Toch wel lekker hoor, gewoon een paar weekjes in en om het huis rommelen en dan ook nog van alle gemakken voorzien. Ik ga dan wel vaker uit eten, lunchen, koffie drinken, museum etc.Limoen schreef: ↑09-08-2021 14:26Ik ga alleen als ik zin heb, ik vind het zo bijzonder dat iedereen perse weg gaat in de zomervakantie (snap het als je kinderen hebt hoor). Die massa dat vind ik niets aan. Ga straks heerlijk in september of oktober een weekje weg.
maandag 9 augustus 2021 om 14:41
Lady_Day schreef: ↑09-08-2021 14:34Ik heb geen kinderen en ben dus niet gebonden aan de schoolvakanties. Ik ga nooit weg in de zomervakantie. Eerder werkte ik altijd gewoon door maar vorig jaar semi-verplicht uren op moeten nemen en ben gewoon thuis gebleven. Dit jaar weer. Toch wel lekker hoor, gewoon een paar weekjes in en om het huis rommelen en dan ook nog van alle gemakken voorzien. Ik ga dan wel vaker uit eten, lunchen, koffie drinken, museum etc.
Zalig.

maandag 9 augustus 2021 om 14:44
maandag 9 augustus 2021 om 14:56
Ja precies dat. Ik heb ook (nog) geen kinderen, dat maakt het natuurlijk ook makkelijker om te doen wat jezelf wil. Dus ik geniet er nog even heerlijk van.Lady_Day schreef: ↑09-08-2021 14:34Ik heb geen kinderen en ben dus niet gebonden aan de schoolvakanties. Ik ga nooit weg in de zomervakantie. Eerder werkte ik altijd gewoon door maar vorig jaar semi-verplicht uren op moeten nemen en ben gewoon thuis gebleven. Dit jaar weer. Toch wel lekker hoor, gewoon een paar weekjes in en om het huis rommelen en dan ook nog van alle gemakken voorzien. Ik ga dan wel vaker uit eten, lunchen, koffie drinken, museum etc.
maandag 9 augustus 2021 om 14:58
Ik ben sowieso al veel thuis. Werk 24 uur en heb 2 dagen thuis doordeweeks en dan nog het weekend. Doordeweeks ben ik van half 9 tot 2 helemaal alleen en kan ik doen wat ik wil. Dus ik heb daar in mijn vakantie niet echt behoefte aan, omdat ik dat gedurende het hele jaar al doe.Lady_Day schreef: ↑09-08-2021 14:34Ik heb geen kinderen en ben dus niet gebonden aan de schoolvakanties. Ik ga nooit weg in de zomervakantie. Eerder werkte ik altijd gewoon door maar vorig jaar semi-verplicht uren op moeten nemen en ben gewoon thuis gebleven. Dit jaar weer. Toch wel lekker hoor, gewoon een paar weekjes in en om het huis rommelen en dan ook nog van alle gemakken voorzien. Ik ga dan wel vaker uit eten, lunchen, koffie drinken, museum etc.

maandag 9 augustus 2021 om 15:15
Oh wow, ik voel me nu ineens wel dom hahaha!! Ik dacht altijd wat moet ik met die info, ik ga niet de weg op om je aan te rijden kind of geen kindBaileyslife schreef: ↑09-08-2021 08:59Totaal off topic, maar die sticker is bedoeld voor hulpdiensten om te laten weten dat er dus een kleintje in de auto zit, die zichzelf niet kan redden.
On topic: ik vind het heerlijk om op reis te zijn en mis m’n huis dan echt niet, maar zodra ik weer in m’n eigen bed lig kan ik die ook weer extra waarderen!
Wil niet eerder naar huis, maar als dan eenmaal de terugreis zich aandient wil ik wel zo snel mogelijk thuis zijn
Don't cry, buy a bag and move on.
maandag 9 augustus 2021 om 15:17
ja hallo, wat is het nou?Irregular_Choice schreef: ↑09-08-2021 09:04Nee hoor. Vooral om overig verkeer afstand te laten houden. Hulpdiensten kijken zelf wat er in de auto zit. Je haalt die sticker ook niet weg als je de baby eens niet bij hebt hè.
https://www.anwb.nl/experts/auto/99/bab ... rd-sticker
Don't cry, buy a bag and move on.

maandag 9 augustus 2021 om 15:25
Afstand houden.
maandag 9 augustus 2021 om 15:46
In Tunesië (2002) heb ik wel echt heimwee gehad. Dat kwam omdat zowel ik en ouders flinke diarree kregen van het eten. Bij mij verdween een aantal uren de eetlust helemaal, bij hen niet. Een minihapje- of slokje kostte al veel moeite. Constant droge mond. Ik was al een paar kilo afgevallen door de diarree. We kregen er die ochtend ruzie om. Ik voelde me op dat moment vreselijk ellendig en ongebrepen. Verlangde alleen maar naar huis. De eetlust kwam wel weer terug diezelfde avond en de sfeer werd weer normaal. Maar we moesten nog 4 dagen en die zat ik echt af te tellen.
Sinds 2005 niet meer buiten de Benelux geweest. Toen mijn ouders het jaar daarop scheidden ging ik bij mijn moeder wonen. We zijn toen gaan nadenken over wat we nou echt belangrijk vinden. Ook omdat we minder te besteden hadden. We kwamen tot de conclusie dat een vakantie naar zonnig en Zuid niet perse hoefde voor ons. Een midweek Centerparcs of Landal vonden we ook goed. En we wilden graag hondjes.
Het eenmaal op vakantie ZIJN vind ik leuk, maar alles eromheen een gedoe.
Sinds 2005 niet meer buiten de Benelux geweest. Toen mijn ouders het jaar daarop scheidden ging ik bij mijn moeder wonen. We zijn toen gaan nadenken over wat we nou echt belangrijk vinden. Ook omdat we minder te besteden hadden. We kwamen tot de conclusie dat een vakantie naar zonnig en Zuid niet perse hoefde voor ons. Een midweek Centerparcs of Landal vonden we ook goed. En we wilden graag hondjes.
Het eenmaal op vakantie ZIJN vind ik leuk, maar alles eromheen een gedoe.

maandag 9 augustus 2021 om 16:00
Topic gelezen hebbende; inderdaad eigen keuken, douche en bank. Ik woon ook nog eens in een prachtige stad niet ver van het strand dus ik houd gewoon van mijn dagelijks leven waarin ik daarvan geniet. Anderen wonen misschien weer anders of elders en hebben dat dan niet en zoeken dat pas in de vakantie op.
Maar bovenal; mijn diertjes. De honden gaan vaak gelukkig mee maar als dat niet kan mis ik ze vreselijk.
Maar bovenal; mijn diertjes. De honden gaan vaak gelukkig mee maar als dat niet kan mis ik ze vreselijk.
maandag 9 augustus 2021 om 18:14
Wij zijn al heel lang niet op vakantie geweest naar het buitenland, alleen kortere (steden)tripjes en ook dat was voor het laatst vóór corona, maar ik weet nog dat ik het als tiener ook altijd heerlijk vond om weer thuis te zijn, hoe leuk ik het ook vond in het vakantieland, en dat ik dan extra kon genieten van mijn eigen kamer, onze eigen stad, enzovoort.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
maandag 9 augustus 2021 om 18:19
Ik vind vakantie over 't algemeen geweldig.
Maar thuiskomen, eigen nest, eigen spullen, vrolijk miauwende katten die ons gemist hebben, ... toch écht ook leuk.
De bijhorende opruim neem ik er dan maar bij.
En liefst wel zo snel mogelijk.
Maar thuiskomen, eigen nest, eigen spullen, vrolijk miauwende katten die ons gemist hebben, ... toch écht ook leuk.
De bijhorende opruim neem ik er dan maar bij.
En liefst wel zo snel mogelijk.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
maandag 9 augustus 2021 om 18:34
Ik ook. Ik werk al meer dan 3 jaar vanuit huis! En ik woon alleen. Maar ik vind het gewoon heerlijk om in mijn eigen huisje te rommelen. Ik snap best dat mensen een 'change of scenery' willen en ik ben ook echt niet anti-vakantie of zo maar momenteel ben ik kamp 'oost west, thuis best'.Irregular_Choice schreef: ↑09-08-2021 14:58Ik ben sowieso al veel thuis. Werk 24 uur en heb 2 dagen thuis doordeweeks en dan nog het weekend. Doordeweeks ben ik van half 9 tot 2 helemaal alleen en kan ik doen wat ik wil. Dus ik heb daar in mijn vakantie niet echt behoefte aan, omdat ik dat gedurende het hele jaar al doe.