Uitje met overnachting in Nl

09-08-2021 10:29 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort ben ik jarig en wil ik graag met partner en met mijn moeder die op leeftijd is, een uitje gaan maken met overnachting. Ik wil eigenlijk vooral dat het voor mijn moeder leuk is.

Vorig jaar met haar naar de kasteeltuinen in Arcen geweest n.a.v. een tip hier op het forum, was geweldig. Texel, de orchideeënhoeve, de Keukenhof en het openluchtmuseum hebben we al gedaan.

Friesland, en Terschelling spreken mij aan, alleen mijn moeder is niet goed te been.

Zeeland ken ik niet goed, tips zijn welkom.

Eigenlijk sta ik overal voor open.

Wie heeft er leuke tips?
Kasteel het Loo?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

merano schreef:
09-08-2021 11:06
Kasteel het Loo?
dat is nog dicht toch? alleen de tuinen/stallen open?
Tuinen van Appeltern?
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
houdt je moeder van musea?
lilalinda schreef:
09-08-2021 12:13
houdt je moeder van musea?

Nee, ze houdt meer van gezelligheid, wat lekkers eten en koffie met gebak, maar wij willen wel wat leuks zien, moest een combinatie zijn.
een high tea ergens?
in een mooi stad?
https://tearose.nl/en/ zo iets?
Woont je moeder nog in de plaats waar ze geboren is?
Een uitje daar naar toe? Langs het ouderlijk huis, de oude basisschool etc, eventueel met een duo-fiets, lekker lunchen.
Liezze schreef:
09-08-2021 12:21
Woont je moeder nog in de plaats waar ze geboren is?
Een uitje daar naar toe? Langs het ouderlijk huis, de oude basisschool etc, eventueel met een duo-fiets, lekker lunchen.
Ja daar woont ze nog, maar ik wil dus een uitje met overnachting in een andere stad, ik wil haar een leuke dag geven, maar het moet voor mij en partner ook leuk zijn, het is tenslotte mijn verjaardag.
Gisselle schreef:
09-08-2021 12:23
Ja daar woont ze nog, maar ik wil dus een uitje met overnachting in een andere stad, ik wil haar een leuke dag geven, maar het moet voor mij en partner ook leuk zijn, het is tenslotte mijn verjaardag.
en als jij nou eens kiest, wat jij echt wil!
en als ze mee wil, mag ze mee
Terschelling is leuk, maar de overtocht voor drie personen met auto is al ongeveer 200-250 euro als ik het goed zie. Die auto is duur en die heb je waarschijnlijk nodig als je moeder slecht ter been is.
Weet niet of je dat ervoor over hebt.

Wat is je budget? En wat zoek je qua overnachting? Een hotel met een eigen kamer voor je moeder, of een appartementje of huisje? In dat laatste geval is één nacht misschien wat lastig.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Maastricht? Mooie stad en lekker vlaai eten op een terrasje.
Gisselle schreef:
09-08-2021 12:23
Dat snap ik!
Misschien vinden jullie de botanische tuinen in Utrecht leuk.
Gisselle schreef:
09-08-2021 12:18
Nee, ze houdt meer van gezelligheid, wat lekkers eten en koffie met gebak, maar wij willen wel wat leuks zien, moest een combinatie zijn.
Naar Egmond of Bergen aan zee. Bezoek aan het zeeaquarium.

Naar Deventer, Alkmaar, Groningen, inklapbare rolstoel mee?
Is een rondvaart iets? Hier in Friesland bijvoorbeeld heb je rondvaarten met kleinere en grotere boten rondom Sneek, Leeuwarden en andere plekken. Combineren met een dagje strand of een high tea ergens.
ikbenhet1982 schreef:
09-08-2021 19:40
Is een rondvaart iets? Hier in Friesland bijvoorbeeld heb je rondvaarten met kleinere en grotere boten rondom Sneek, Leeuwarden en andere plekken. Combineren met een dagje strand of een high tea ergens.

Ja dit lijkt me leuk, omdat ik Friesland nog niet ken, high tea hebben we toevallig vorige week gedaan.

Overtocht naar Terschelling is wel heel prijzig, had ik niet verwacht.
Misschien een bootje huren en daarvoor of erna lunchen of high tea bijvoorbeeld? Dat kan bijvoorbeeld in Weesp.
Giethoorn? Rondje varen, terrasje, lekker eten.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Dank voor alle suggesties
Ik vond het volgende heel geslaagd: high tea in het Tassenmuseum in Amsterdam. Is heel anders dan ik dacht veel uitgebreider. Grappig en leerzaam. En de high tea is super en de setting ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven