Bimbo look Amsterdam

10-08-2021 09:37 16 berichten
Ik ga met mijn nichtje van 14 naar Amsterdam om te winkelen. Op dit moment heeft ze een voorkeur voor roze, zwart en te bloot om over straat te kunnen. Ze vat het zelf samen als de bimbo look met een beetje barbie. Ik zie ook wel wat gothic elementen. Zijn er winkels die dat soort kleding verkopen? Behalve de 18+ winkels en ik wil ook niet naar gebieden waar kinderen niet thuis horen.

Onderstaande afbeeldingen geven een beetje een idee. Zo'n choker vind ik nog wel oke. Ze mag er niet mee naar buiten tenzij redelijk heel erg fatsoenlijk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Volgens mij zijn er zat van dit soort winkels in het centrum van Amsterdam
Alle reacties Link kopieren
Bestaat Coolcat nog?
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Ik denk dat je met Claire’s al een heel eind komt vwb assecoires zoals choker, tasje, oorbellen.
MrsNiceGuy schreef:
10-08-2021 09:51
Bestaat Coolcat nog?
nee hartstikke failliet,

TO je zou Diablo op de nieuwe hoogstraat kunnen proberen of de Albert Cuyp markt
Relax we're all crazy, it's not a competition
Lijkt me ook een beetje Japans geïnspireerd, misschien daar op zoeken?
Bestaat Cyberdog nog in Amsterdam?
Ik zou dit rondje doen:
Vanaf cs Beginnen op de zeedijk want daar zitten ook een paar van die kleinere boetiekjes plus bubble tea om even te drinken.
Even kawaii googlen, op de Gelderse kade (daarachter) zit een winkeltje waar ze kawaii spulletjes schijnen te verkopen en dat kan overeenkomen met die onderste haarband, weet ik niet zeker. Sowieso leuk voor schoolspulletjes.

Stukje jodenbree aflopen richting nieuwe hoogstraat, en daar heb je ook Waterlooplein etc dus misschien is daar iets wat ze zoekt (zitten wel wat vintage zaakjes).
Dan terug over de nieuwe hoogstraat, nu veel beetje Nutella achtige zaken maar ook wat vintage en bijzondere kleding.
Dan naar de pull and bear op de kalverstraat, terug naar de Nieuwendijk en daar naar de bershka, misschien Primark.
New Yorker en dan daar tegenover zit ergens zo'n vage eigen merk schoenenwinkel waar ze dat soort hakken verkopen.
Ik denk dat dat wel een leuk rondje is waar je dat soort kleding, duur en minder duur, hebt en onderweg ook genoeg te eten en even zitten etc.

Albert Cuyp is inderdaad ook een goede. Of wat ook leuk is; Kinkerstraat en dan wat eten bij de hallen. Al zijn daar veel winkels veranderd, meer ketens nu.
Er staat me bij dat als je de Kinkerstraat zo terug afloopt richting Marnixstraat dat daar ook een aantal boetiekjes zitten.
Surebaby schreef:
10-08-2021 10:15
Ik zou dit rondje doen:
Vanaf cs Beginnen op de zeedijk want daar zitten ook een paar van die kleinere boetiekjes plus bubble tea om even te drinken.
Even kawaii googlen, op de Gelderse kade (daarachter) zit een winkeltje waar ze kawaii spulletjes schijnen te verkopen en dat kan overeenkomen met die onderste haarband, weet ik niet zeker. Sowieso leuk voor schoolspulletjes.

Stukje jodenbree aflopen richting nieuwe hoogstraat, en daar heb je ook Waterlooplein etc dus misschien is daar iets wat ze zoekt (zitten wel wat vintage zaakjes).
Dan terug over de nieuwe hoogstraat, nu veel beetje Nutella achtige zaken maar ook wat vintage en bijzondere kleding.
Dan naar de pull and bear op de kalverstraat, terug naar de Nieuwendijk en daar naar de bershka, misschien Primark.
New Yorker en dan daar tegenover zit ergens zo'n vage eigen merk schoenenwinkel waar ze dat soort hakken verkopen.
Ik denk dat dat wel een leuk rondje is waar je dat soort kleding, duur en minder duur, hebt en onderweg ook genoeg te eten en even zitten etc.

Albert Cuyp is inderdaad ook een goede. Of wat ook leuk is; Kinkerstraat en dan wat eten bij de hallen. Al zijn daar veel winkels veranderd, meer ketens nu.
Er staat me bij dat als je de Kinkerstraat zo terug afloopt richting Marnixstraat dat daar ook een aantal boetiekjes zitten.
Dank je.
Ik denk dat je Wah Kiu Asian Store bedoelt en die is permanent gesloten las ik zojuist. Jammer, want dat leek me wel leuk voor haar. We komen van Zuid, dus ik hoop op winkels daar in de buurt. Ik zal aan de hand van de straten die je noemt een route plannen. De ketens wil ik overslaan. Clairs en Primark vindt ze wel leuk, maar die zitten ook in Rotterdam.

Ik ga nog even zoeken naar die vage eigen merk schoenenwinkel. :D
In Amsterdam had je ooit een winkeltje met wat meer alternatieve en aparte kleding weet alleen niet hoe het heet en of het er nog is want zo vaak kom ik niet in Amsterdam. Die zat toen in de Nieuwendijk.

En is Wah kui dicht? Zo jammer! Ging altijd naar de vestiging in Rotterdam maar toen die dicht ging is Amsterdam die ik toch wat minder vond. Kocht daar altijd leuke hebbedingetjes die ze bij de toko dan weer niet hadden. Ik weet niet hoe die toko's daar allemaal heten maar die mooie aangeklede toko op een hoek, dacht ik) heeft ook een afdeling met hebbedingetjes.
Niet in Amsterdam maar misschien wel geschikt; www.succubus.nl
Webwinkel met een fysieke winkel in Assendelft.
safrat schreef:
10-08-2021 10:49
Dank je.
Ik denk dat je Wah Kiu Asian Store bedoelt en die is permanent gesloten las ik zojuist. Jammer, want dat leek me wel leuk voor haar. We komen van Zuid, dus ik hoop op winkels daar in de buurt. Ik zal aan de hand van de straten die je noemt een route plannen. De ketens wil ik overslaan. Clairs en Primark vindt ze wel leuk, maar die zitten ook in Rotterdam.

Ik voelde me net tante Toos laatst toen ik met mijn kind de stad in ging.
'hier zat vroeger dit en daar hadden ze dat en dat'
'oh dat is er ook niet meer, maar hier zat vroeger...
Tot haar grote horror kwamen we ook nog een kennis tegen, die in zo'n winkel had gewerkt en gingen we nog even in de herhaling bespreken wat er allemaal niet meer is en hoe goedkoop alles was en zo leuk etc.
En ik dacht ook dat ik snapte wat ze zocht maar dat was dus helemaaaal niet zo...
Heb je echt wat aan als puber (not)
anoniem_669679bf76515 wijzigde dit bericht op 10-08-2021 13:13
4.21% gewijzigd
safrat schreef:
Dank je.

Ik ben er nooit binnen geweest maar lijkt te kunnen voldoen aan je wensen, je hebt op de Jodenbree FAC shop, en verderop ook nog de kilo vintageshop en Episode zit aan het waterlooplein. Wellicht zijn er ook nog kramen op het waterlooplein die leuk zijn. Sowieso leuk om daar een rondje te maken! Je neemt vanaf zuid zo de metro naar het Waterlooplein.

Veel plezier!
Albert Cuyp.
safrat schreef:
Dank je.

Ik woon vlakbij Zuid en daar is weinig te beleven, in alle opzichten. Je kunt beter even de Metro naar de Vijzelgracht of het Waterlooplein nemen en daarvandaan lekker verder struinen.
Leuk tips allemaal, weinig aan toe te voegen maar volgens mij gaan jullie een goed gevulde middag tegemoed.
We gaan met de tram naar de Albert Cuyp. Ze kan daar wel wat leuks vinden en er zitten ook wat clubachtige winkels in de buurt zag ik. Daarna met de tram naar Bodyworlds. Dan lopen we naar de 9 straatjes voor A Space Oddity en dan via Marnixstraat naar de Kinkerstraat.

Waterlooplein doen we wel een andere keer.

Dank je wel allemaal. Het wordt vast leuk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven