Verschil in bellen of gebeld worden
dinsdag 10 augustus 2021 om 22:35
Hey allemaal,
Heb iets raars als ik bel met een vriend van me....
Ik belde hem vanavond op en ik was voor hem goed verstaanbaar en hij voor mij, maar ik klonk volgens hem wel wat ver weg en wat blikkerig.
We hebben opgehangen en hij heeft mij toen terug gebeld. De geluidskwaliteit was merkbaar een heel stuk beter! Heb dit al eerder gemerkt, maar geen flauw idee hoe dit kan...
Iemand van jullie die dit kan verklaren?
Heb iets raars als ik bel met een vriend van me....
Ik belde hem vanavond op en ik was voor hem goed verstaanbaar en hij voor mij, maar ik klonk volgens hem wel wat ver weg en wat blikkerig.
We hebben opgehangen en hij heeft mij toen terug gebeld. De geluidskwaliteit was merkbaar een heel stuk beter! Heb dit al eerder gemerkt, maar geen flauw idee hoe dit kan...
Iemand van jullie die dit kan verklaren?
zaterdag 14 augustus 2021 om 00:15
Was alweer even vergeten dat ik dit topic aangemaakt had...madamecannibale schreef: ↑10-08-2021 23:08Als je “WiFi calling” aan het staan en je hebt slecht bereik dan bel je automatisch over WiFi. Het kan zijn dat de ene keer over WiFi gebeld werd en de andere keer via de zendmast. Stond/zat je op precies dezelfde plek?

Ik heb het met en zonder wifi geprobeerd, maar de kwaliteit van de verbinding is dan hetzelfde en dus minder goed dan wanneer hij mij belde.
We zaten allebei precies op dezelfde plek, dus daar kan 't ook niet aan liggen...
zaterdag 14 augustus 2021 om 00:17
Heb ik geprobeerd toen ik merkte dat het beter klonk toen hij terugbelde... opgehangen en ik weer gebeld, toen was de kwaliteit weer minder... Weer opgehangen en hij weer gebeld en we hadden weer goede kwaliteit... En eerder ook al dit verschil gemerkt. Niet echt toeval meer te noemen dus

zaterdag 14 augustus 2021 om 00:20
Ok... maar dan zou het geluid altijd slechter moeten zijn en niet alleen als ik hem bel... Hij hoort bij hem ook verschil als ik bel of als hij belt...
We zitten overigens niet bij dezelfde provider. Ik heb Budget (dus KPN netwerk) en hij Ben (dus T-Mobile netwerk).