ik vind de liefde niet leuk meer.. :(

10-08-2021 21:22 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
.. en dat komt omdat ik al vanaf jongs af aan het patroon lijk te hebben dat ik niet echt hoteldebotel verliefd word op de mannen die knettergek op mij zijn, maar andersom nemen de mannen waarop ik hoteldebotel ben me voor lief, of vinden me hartstikke aantrekkelijk maar willen alleen het 'fysieke' of hebben een naar karakter of zijn bezet of players. Dit heeft er toe geleid dat ik een aantal relaties 'geprobeerd' heb (ik weet dat dit naar klinkt maar zo bedoel ik het niet) met lieve mannen die geweldig voor me waren maar waarbij ik de aantrekkingskracht miste. Anderzijds heb ik ook relaties geprobeerd met mannen waar ik smoorverliefd op was, maar daar werd ik niet tof behandeld. Ook een aantal flings gehad met mannen die ik heel aantrekkelijk vond, maar om de 1 of andere reden waren ze (voor mij in ieder geval) emotioneel onbeschikbaar.

Waarom ben ik nog niet iemand tegengekomen waarbij ik beide vindt? of bestaat dat gewoon niet? wat doe ik fout? ik ben er klaar mee en moe van. Merk dat ik geen relatie meer wil, geen zin meer heb om me open te stellen. Ik ben cynisch aan het worden en dat wil ik liever niet. Er zijn hele periodes (maanden tot jaren) waarin ik niet date. Maar telkens als ik besluit het toch weer te proberen vind ik geen fijne, duurzame relatie. En ik ben liever alleen dan samen met iemand met wie ik "het" niet echt voel..
De kans dat een individu een ander individu heel erg leuk vind en visa versa is gewoon niet heel groot. En dat is zuur maar ook herkenbaar voor heel veel mensen.

Gelukkig hoeft het maar 1 keer wel zo te zijn.
Sterkte! Komt goed.

En als je water bij de wijn besluit te doen dan komt het ook wel goed met je hoor.
Een relatie is niet het allerbelangrijkste in het leven.
En als je het gewoon een tijdje helemaal los laat?
Ben je onveilig gehecht?
AgirlnamedSue schreef:
10-08-2021 21:28
De kans dat een individu een ander individu heel erg leuk vind en visa versa is gewoon niet heel groot. En dat is zuur maar ook herkenbaar voor heel veel mensen.

Gelukkig hoeft het maar 1 keer wel zo te zijn.
Sterkte! Komt goed.

En als je water bij de wijn besluit te doen dan komt het ook wel goed met je hoor.
Een relatie is niet het allerbelangrijkste in het leven.

Niet groot? Volgens mij is die kans juist wel groot.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Dat heb ik nou ook gehad, precies hetzelfde! De jongens waar ik verliefd op was, die moesten mij niet. En vice versa. Ook al waren het leuke jongens, daar werd ik dan weer net niet verliefd op. Het is natuurlijk ook wel heel toevallig dat als je op iemand verliefd wordt, dat die persoon dan ook net verliefd op jou wordt. Het leek mij onmogelijk, terwijl er om me heen volop relaties ontstonden en ik alleen bleef. In mijn eentje naar bruiloften, naar feestjes etc. Ik bleef vrijgezel.

Maar het tij keerde en dat was ook nog voor mijn dertigste. Dus ik denk dat het voor jou ook wel goed komt. Het is namelijk chemie he. En die chemie die doet het. En die komt wel een keer.
AgirlnamedSue schreef:
10-08-2021 21:28
Herken me ook in het verhaal van TO. Ik vind het maar een slecht ontworpen systeem van moeder natuur... helaas
Ik herken het heel erg wat je schrijft. En daardoor heb ik helemaal geen zin meer in relaties.
En dan die vragen van mensen: 'hoe komt het dat zo'n leuke meid als jij nog geen vriend heeft?"

En als je moeilijk verliefd wordt, is het ook niet eenvoudig. Ik vind ook niet veel materiaal rondlopen voor jonge vrouwen om verliefd op te worden.

Maar het komt goed!
Oh ja, jouw naam kwam mij bekend voor en ik heb even geloept. Misschien is dat een tip voor jou, ik denk dat je je kapot schrikt... Ik denk dat het voor jou tijd wordt om je eens op jezelf te fixeren en de mannen te laten voor wat ze zijn :bonk:

Boekentip: "Als hij maar gelukkig is"
Ellerlilalinne schreef:
10-08-2021 21:49
Niet groot? Volgens mij is die kans juist wel groot.

Oke dat mag! ;)

Maar als de kans zo groot is dat je iemand treft die je net zo super leuk vind als jijzelf waarom is er dan over vele generaties in alle wereldliteratuur geschreven over het leed dat onbeantwoorde liefde heet?

En ook vraag ik me af of jij, en iedereen om je heen volkomen gelukkig is met een eerste liefde... Dat zou wel filmisch zijn! :flirting:
Kit_Kat schreef:
10-08-2021 21:52
Herken me ook in het verhaal van TO. Ik vind het maar een slecht ontworpen systeem van moeder natuur... helaas

Ik vond vooral de ratrace van het vrouw zijn en een kinderwens hebben benauwend, mannen hebben veel meer tijd om te lamballen, zichzelf uit te vinden en mogelijk relatiemateriaal. Ik had het gevoel dat ik met een stoelendans bezig was en dat ik op moest schieten want anders bleef ik over... brr
Gelukkig ben ik erg rationeel.

De ratrace heb ik super nuchter beëindigd.
Heeft z'n voor en nadelen..
AgirlnamedSue schreef:
10-08-2021 22:30
Gelukkig ben ik erg rationeel.

De ratrace heb ik super nuchter beëindigd.
Heeft z'n voor en nadelen..
Hoe heb je de ratrace beëindigd?
Hoe oud ben je TO?
Don't worry be happy
Heel herkenbaar ja.
Ik moet altijd kiezen.
Een leuke en lieve man waarbij ik op mijn gemak ben en het vooral fijn en gezellig is.
Of een man waarbij ik vlinders in mijn buik krijg en een enorme aantrekkingskracht voel, maar die eigenlijk in het dagelijks leven helemaal niet zo leuk en aardig is of goed bij me past.

Ik heb beide soorten relaties gehad en ben op mijn 42e in een fase aanbeland waarbij ik erg tevreden ben met mijn vriend en relatie waarin het vooral fijn en gezellig is en met een man die ik misschien niet zo heel spannend vind, maar wel heel leuk vind en gewoon ook heel graag zie.
De seks is okee met soms een uitschieter naar prima en als ik blijkbaar moet kiezen (omdat het bij mij altijd zo gaat), dan kies ik voor een man waarmee ik het leuk heb zonder drama enzo en dan maar minder orgasmes ;)

Ik vraag mezelf al jaren af waarom ik met een klootzak betere seks lijk te hebben :rofl:
boekenlegger0 schreef:
10-08-2021 22:38
Hoe heb je de ratrace beëindigd?

Ik heb op voornamelijk ratio voor een partner gekozen, het dartelen was voor mij ondergeschikt aan het rationele plaatje.

Ik heb er geen spijt van op enkele vluchtige momenten na.
Lastig.
Mijn zusje heeft dit ook. Heeft altijd de grote wens gehad van huisje boompje beestje. Maar is nooit gelukt vanwege de dingen waar jij ook tegenaan loopt. Een relatie beginnen met iemand waar ze ‘het’ echt bij voelt, heeft haar keer op keer kopje onder geduwd, tot therapie aan toe. En de (in mijn ogen) geweldige mannen die haar op handen zouden dragen, daar hoeft ze niks van.

Ze heeft besloten dat ze stopt met zoeken.
Ze is nu 32, heeft een prachtig appartement in hartje Amsterdam gekocht en een heerlijke kat in huis genomen.
En volgens mij is ze best gelukkig.
AgirlnamedSue schreef:
10-08-2021 22:58
Ik heb op voornamelijk ratio voor een partner gekozen, het dartelen was voor mij ondergeschikt aan het rationele plaatje.

Ik heb er geen spijt van op enkele vluchtige momenten na.
Betekent dit dat je gekozen hebt voor een man waar je een gezin mee kon stichten ipv een man waar je hevig verliefd op was?
Kit_Kat schreef:
10-08-2021 21:52

De biologische reden van dit systeem snap ik wel. Iedere vrouw heeft een aangeboren drang om zo goed mogelijk genetisch materiaal te verzamelen voor het nageslacht. Als dat allemaal te makkelijk gaat, kan dat materiaal nooit niet veel soeps zijn. :D
boekenlegger0 schreef:
10-08-2021 23:11
Betekent dit dat je gekozen hebt voor een man waar je een gezin mee kon stichten ipv een man waar je hevig verliefd op was?

Ik heb gekozen voor een man waarvan ik me kon voorstellen dat ik het er een leven, of iig lang mee vol kan houden.
En ik ben erg graag alleen dus dat zei wat ;)

Hij is intelligent, belezen, verstandig, grappig, mooi lief en inderdaad ook een leuke vader.
Ik kan oprecht zeggen dat ik hem bewonder als mens. :)

Dit woog voor mij zwaarder dan de emotionele aspecten zoals verliefdheid.
Ik ben wel eens verliefd geweest en een dag later was het voorbij.

Ik vind emotionele aspecten erg vluchtig, ik kies daarom vrijwel alles in mijn leven vanuit mijn ratio.
Zelfs ergens van genieten of een gevoel toelaten tot diep, dit is is het gevolg van een keuze. :)
Maar hee ik ben dan ook iemand die niet geloofd in een ziel maar in het brein. :)

Misschien is mijn visie ook wel wat voor jou to?
Dat je het emotionele segment iets minder belangrijk laat zijn in de keuze van een partner.
Voor mij werkt het.
AgirlnamedSue schreef:
10-08-2021 23:39
Maar hee ik ben dan ook iemand die niet geloofd in een ziel maar in het brein. :)

Misschien is mijn visie ook wel wat voor jou to?
Dat je het emotionele segment iets minder belangrijk laat zijn in de keuze van een partner.
Voor mij werkt het.
Voor mij werkt het ook :)
En hij is de liefde van mijn leven, al heel veel jaren.
AgirlnamedSue schreef:
10-08-2021 22:03
Oke dat mag! ;)

Maar als de kans zo groot is dat je iemand treft die je net zo super leuk vind als jijzelf waarom is er dan over vele generaties in alle wereldliteratuur geschreven over het leed dat onbeantwoorde liefde heet?

En ook vraag ik me af of jij, en iedereen om je heen volkomen gelukkig is met een eerste liefde... Dat zou wel filmisch zijn! :flirting:
Mensen schrijven eerder een lied/boek over verdriet dan over vreugde.

Als jij jezelf echt zo super leuk vindt, ben je niet bezig met of hij jou ook net zo super leuk vindt. Het is niet eens iets waarbij je stilstaat.

Als je foute gasten je liefde geeft vind je jezelf juist niet zo super leuk.
They call me the Wild Rose, but my name was Elisa Day
Why they call me it I do not know, for my name was Elisa Day
Meestal zoekt iemand in een ander eigenschappen die hij zelf niet heeft. Dus dat lijkt mij bij jou te spelen: jij ziet een boeiende, populaire vent maar hij zoekt alleen iemand die lief is en hem begrijpt, en die hoeft niet net zo populair als hijzelf te zijn: hij wil alleen maar fijn thuiskomen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven