Welke smartwatch
dinsdag 10 augustus 2021 om 22:22
Hoi!
Ik ben steeds meer aan het wandelen geslagen voor conditie opbouw en ben me aan het oriënteren op een smartwatch. Op diverse websites word ik helemaal gek van alle info en zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik heb een android telefoon dus een apple watch is geen optie.
Nou ben ik benieuwd wat jullie aanbevelingen zijn.
Budget, lastig te zeggen, ik zie veel online van meer dan de 200€ maar dat vind ik echt wel erg veel eigenlijk. Maar wellicht is dat wel noodzakelijk met mijn wensen.
Wat wil ik?
Goede stappenteller / mogelijkheden om andere sporten of trainingen in te stellen zoals bijv fietsen.
GPS
Goede connectie met telefoon
Eventueel waterdicht ivm zwemmen wat ik van plan ben op te pakken.
Ik hoor graag naar jullie ervaringen! Bedankt!
Ik ben steeds meer aan het wandelen geslagen voor conditie opbouw en ben me aan het oriënteren op een smartwatch. Op diverse websites word ik helemaal gek van alle info en zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik heb een android telefoon dus een apple watch is geen optie.
Nou ben ik benieuwd wat jullie aanbevelingen zijn.
Budget, lastig te zeggen, ik zie veel online van meer dan de 200€ maar dat vind ik echt wel erg veel eigenlijk. Maar wellicht is dat wel noodzakelijk met mijn wensen.
Wat wil ik?
Goede stappenteller / mogelijkheden om andere sporten of trainingen in te stellen zoals bijv fietsen.
GPS
Goede connectie met telefoon
Eventueel waterdicht ivm zwemmen wat ik van plan ben op te pakken.
Ik hoor graag naar jullie ervaringen! Bedankt!

dinsdag 10 augustus 2021 om 22:31
Ik heb sinds een paar dagen de Fitbit Inspire 2 en ben er heel blij mee!
Kost nieuw €85, maar ik heb hem via Marktplaats voor €45 en die is eigenlijk gewoon nog nieuw.
Hij heeft geen GPS, want dat gaat via de app op je telefoon. De rest van de punten die je opnoemt zijn aanwezig. Batterij gaat ook idioot lang mee (ik heb hem nu een dag of 4, 1x opgeladen en batterij is nog 69%!) Ik heb voorheen een Apple Watch gehad en die moest echt iedere dag aan de oplader. Omdat je dat dan vaak ‘s nachts doet kun je niks met de functie die je slaap monitort.
Op de Fitbit werkt dit heel goed. Geeft een goed beeld van de nacht, hoe vaak heb je wakker gelegen en hoe diep heb je geslapen.
Aanrader dus (zeker voor die prijs)!
Kost nieuw €85, maar ik heb hem via Marktplaats voor €45 en die is eigenlijk gewoon nog nieuw.
Hij heeft geen GPS, want dat gaat via de app op je telefoon. De rest van de punten die je opnoemt zijn aanwezig. Batterij gaat ook idioot lang mee (ik heb hem nu een dag of 4, 1x opgeladen en batterij is nog 69%!) Ik heb voorheen een Apple Watch gehad en die moest echt iedere dag aan de oplader. Omdat je dat dan vaak ‘s nachts doet kun je niks met de functie die je slaap monitort.
Op de Fitbit werkt dit heel goed. Geeft een goed beeld van de nacht, hoe vaak heb je wakker gelegen en hoe diep heb je geslapen.
Aanrader dus (zeker voor die prijs)!
dinsdag 10 augustus 2021 om 23:13
Ik had een epistel geschreven een tijdje terug:
Garmin kan ik ook aanraden, die heeft eerlijk gezegd een fijnere app dan Samsung en is meer fitness based dan Samsung, schijnt ook betere sensoren te hebben. Maar Garmin watches zijn meer activity trackers dan echte smart watches, ze missen (voor zover ik weet) wat extra smart functionaliteiten die echte smart watches wel hebben (bellen, mailen, agenda bewerken en bekijken, reminders zetten, etc).
De Samsung Active 2 is waterdicht (ik ben levend bewijs, ik zwem met de mijne), heeft GPS, goede verbinding met zowel iPhone als Android (als je een Samsung telefoon hebt kun je bloeddruk meten en ECG, anders niet) en is ergens tussen de €100 en €160 euro voor de aluminium versie, iets duurder voor de stainless steel versie. Binnenkort komt de Samsung Active 4 uit, maar die wordt waarschijnlijk rond de 300 euro dus gaat buiten je budget vallen. Misschien dat de Active 2 dan nog iets goedkoper wordt (en nee, Active 3 bestaat niet, die hebben ze overgeslagen).Ugli schreef: ↑05-03-2021 13:44Ben je een hardcore iPhone gebruiker of wissel je nog weleens naar Android? Als je nooit wisselt, zou ik je een Applewatch SE aanraden. Applewatches zijn simpelweg de beste smartwatches op dit moment, qua technologie. Ze tikken al je wensen aan (inclusief prijs). Ze werken enkel met iPhones, dus als je wil kunnen wisselen moet je hem niet nemen. Neem niet de Applewatch S3, die wordt niet goed meer ondersteund. De bandjes zijn speciale Apple bandjes maar er zijn vele soorten en materialen los verkrijgbaar, zowel overpriced van Apple zelf als op sites als Ali en Amazon.
Een alternatief voor de Applewatch en de smartwatch die er het dichtste in de buurt komt qua specs is de Samsung Galaxy 3 of de Samsung Galaxy Active 2. Ik heb zelf de stainless steel Active 2 en ben er heel blij mee. Deze tikt wederom al je wensen en is goedkoper dan de Applewatch, zelfs de luxere stainless steel variant is goedkoper (ik zelf ben groot fan van stainless steel). De Galaxy 3 gebruikt 22mm bandjes en de Active 20mm, dus alle quickrelease horlogebandjes van deze afmeting kunnen er op.
Garmin Vivoactive 4s is ook een goed alternatief. Garmin staat bekend om haar hoge kwaliteit sensoren en richt zich echt op fitness en activity tracking. Hij is dus minder smart dan een Applewatch of Samsung Galaxy (Active 2). Op deze kan je dus geen mails beantwoorden of op Whatsappjes of Smsjes reageren of bellen. Ik heb de Garmin Vivosmart 3 gehad, deze had ook geen agenda, reminders en dat soort dingen maar ik weet niet of de Vivoactive dat ook niet heeft. Als je dat niet uit maakt is dit een goede koop, ik had de Viboactive 4s gekocht als ik niet voor de Samsung was gegaan, ik wilde uiteindelijk toch graag de extra smart functionaliteiten. En ik heb een Samsung telefoon dus ik kan ook mijn bloeddruk en ECG meten ermee, dat kun je niet met een iPhone verbonden.
Ik ben zelf geen fan van Fitbit. Ze zijn overkocht door Google, ik weet niet wat die ermee gaat doen, en ze slijten een betaald abonnement aan je om alle functies te kunnen gebruiken.
Ik ben ook geen fan van WearOS watches zoals Huawei. Dit besturingssysteem is relatief traag en wordt niet meer verder ontwikkeld door de maker, Google. Met het overkopen van Fitbit lijkt het nog duidelijker dat Google geen heil meer in WearOS ziet en verder met Fitbit wil.
Voor de lange termijn: Er gaan geruchten dat Samsung aan een echte Android watch aan het werken is (hun huidige modellen draaien niet op Android maar op Tizen, een besturingssysteem van Samsung zelf). Misschien interessant om daar op te wachten als je een android fan bent.
Garmin kan ik ook aanraden, die heeft eerlijk gezegd een fijnere app dan Samsung en is meer fitness based dan Samsung, schijnt ook betere sensoren te hebben. Maar Garmin watches zijn meer activity trackers dan echte smart watches, ze missen (voor zover ik weet) wat extra smart functionaliteiten die echte smart watches wel hebben (bellen, mailen, agenda bewerken en bekijken, reminders zetten, etc).

woensdag 11 augustus 2021 om 10:55
Ik ben blij met m'n Fitbit Versa2. Het enige nadeel vind ik, dat je het scherm niet kan laten vervangen. Dus ik heb flink wat krassen op het scherm en de enige oplossing zou dan zijn 'een nieuwe kopen'. Maar goed, is puur esthetisch want hij is prima af te lezen en de krassen zie je alleen als het licht erop valt. Misschien dat je bij de Versa3 wel een schermbeschermer erbij kunt kopen? Dan zeker doen.
Ik heb 'm nu ruim een jaar. Volgens mij iets van 180 euro voor betaald. Hij houdt m'n stappen bij, calorieën en hartslag. Kan ook je slaap bijhouden, maar dat vind ik niet fijn. Het bandje is wel kapot gegaan nu naar een jaar, maar heb online bij een ander bedrijf voor 11 euro een nieuw bandje besteld. Ik had zo'n rubber bandje, en nu weer. Eigenlijk wel leuk om nu een andere kleur te hebben.
Kan tegen water en je kunt verschillende 'trainingen' erop aan zetten. Maar hij herkent ook vanzelf als je gezwommen hebt, of gefietst, of gewandeld. Misschien nog wel meer, maar meer dingen doe ik niet
.
Ik heb 'm nu ruim een jaar. Volgens mij iets van 180 euro voor betaald. Hij houdt m'n stappen bij, calorieën en hartslag. Kan ook je slaap bijhouden, maar dat vind ik niet fijn. Het bandje is wel kapot gegaan nu naar een jaar, maar heb online bij een ander bedrijf voor 11 euro een nieuw bandje besteld. Ik had zo'n rubber bandje, en nu weer. Eigenlijk wel leuk om nu een andere kleur te hebben.
Kan tegen water en je kunt verschillende 'trainingen' erop aan zetten. Maar hij herkent ook vanzelf als je gezwommen hebt, of gefietst, of gewandeld. Misschien nog wel meer, maar meer dingen doe ik niet

vrijdag 13 augustus 2021 om 12:19