ik vind de liefde niet leuk meer.. :(

10-08-2021 21:22 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
.. en dat komt omdat ik al vanaf jongs af aan het patroon lijk te hebben dat ik niet echt hoteldebotel verliefd word op de mannen die knettergek op mij zijn, maar andersom nemen de mannen waarop ik hoteldebotel ben me voor lief, of vinden me hartstikke aantrekkelijk maar willen alleen het 'fysieke' of hebben een naar karakter of zijn bezet of players. Dit heeft er toe geleid dat ik een aantal relaties 'geprobeerd' heb (ik weet dat dit naar klinkt maar zo bedoel ik het niet) met lieve mannen die geweldig voor me waren maar waarbij ik de aantrekkingskracht miste. Anderzijds heb ik ook relaties geprobeerd met mannen waar ik smoorverliefd op was, maar daar werd ik niet tof behandeld. Ook een aantal flings gehad met mannen die ik heel aantrekkelijk vond, maar om de 1 of andere reden waren ze (voor mij in ieder geval) emotioneel onbeschikbaar.

Waarom ben ik nog niet iemand tegengekomen waarbij ik beide vindt? of bestaat dat gewoon niet? wat doe ik fout? ik ben er klaar mee en moe van. Merk dat ik geen relatie meer wil, geen zin meer heb om me open te stellen. Ik ben cynisch aan het worden en dat wil ik liever niet. Er zijn hele periodes (maanden tot jaren) waarin ik niet date. Maar telkens als ik besluit het toch weer te proberen vind ik geen fijne, duurzame relatie. En ik ben liever alleen dan samen met iemand met wie ik "het" niet echt voel..
Hi wel herkenbaar uit het verleden. Evt mag je wel een pb sturen.
AgirlnamedSue schreef:
10-08-2021 23:36
Ik heb gekozen voor een man waarvan ik me kon voorstellen dat ik het er een leven, of iig lang mee vol kan houden.
En ik ben erg graag alleen dus dat zei wat ;)

Hij is intelligent, belezen, verstandig, grappig, mooi lief en inderdaad ook een leuke vader.
Ik kan oprecht zeggen dat ik hem bewonder als mens. :)

Dit woog voor mij zwaarder dan de emotionele aspecten zoals verliefdheid.
Ik ben wel eens verliefd geweest en een dag later was het voorbij.

Ik vind emotionele aspecten erg vluchtig, ik kies daarom vrijwel alles in mijn leven vanuit mijn ratio.
Zelfs ergens van genieten of een gevoel toelaten tot diep, dit is is het gevolg van een keuze. :)
Maar vind je hem dan wel aantrekkelijk? Ik vind het op zich niet erg om met 'minder' genoegen te nemen. Maar als ik na 2 dates er niet aan moet denken om met een man te zoenen, dan houdt het voor mij wel op. Ookal hebben we een leuke klik en is hij erg lief. Het is altijd die fysieke aantrekking die bij mij ontbreekt bij de mannen die mij wel leuk vinden.
DontYouHatePants schreef:
10-08-2021 22:55
Heel herkenbaar ja.
Ik moet altijd kiezen.
Een leuke en lieve man waarbij ik op mijn gemak ben en het vooral fijn en gezellig is.
Of een man waarbij ik vlinders in mijn buik krijg en een enorme aantrekkingskracht voel, maar die eigenlijk in het dagelijks leven helemaal niet zo leuk en aardig is of goed bij me past.

Ik heb beide soorten relaties gehad en ben op mijn 42e in een fase aanbeland waarbij ik erg tevreden ben met mijn vriend en relatie waarin het vooral fijn en gezellig is en met een man die ik misschien niet zo heel spannend vind, maar wel heel leuk vind en gewoon ook heel graag zie.
De seks is okee met soms een uitschieter naar prima en als ik blijkbaar moet kiezen (omdat het bij mij altijd zo gaat), dan kies ik voor een man waarmee ik het leuk heb zonder drama enzo en dan maar minder orgasmes ;)

Ik vraag mezelf al jaren af waarom ik met een klootzak betere seks lijk te hebben :rofl:

Hier precies zo! Dus TO, herkenbaar. En het heeft misschien ook wel wat met mijn leeftijd (39) te maken dat ik nu bewust voor dit type man kies en niet meer voor die spannende mannen ga.
Who wants to clear the fog and all the smog in your mirrors When you could just fall back and wait? ~Doechii~
Ik denk dat het gevoel van verliefdheid en verlangen en daardoor stomende sex juist wordt versterkt als iemand je slecht behandelt of emotioneel onbereikbaar is. En dat die enorme pieken en dalen worden verward met echte verliefdheid. Voor mij voelt echt verliefdheid veel rustiger. Iemand helemaal leuk vinden en het gevoel dat je altijd op diegene kan bouwen.

Ik ben in de 40 en heb inmiddels een super leuke relatie met een man die mij net zo leuk vind als ik hem. Sinds 3 jaar. Daarvoor ook veel ellende gehad. In het begin was ik hevig verliefd maar dat gevoel is wel veranderd na 3 jaar. Het is nu een heel fijn rustig gevoel en ik zou hem echt niet meer willen missen. O en de sex is goed maar daar heb je zelf ook een aandeel in natuurlijk.

Verliefdheid gaat over. Maar ik zou geen relatie kunnen hebben met iemand die ik alleen maar gewoon aardig vindt. Ik moet toch wel een beetje vlinders krijgen van mijn partner... anders kan ik mezelf net zo goed uit laten huwelijken aan de eerste de beste.
AgirlnamedSue schreef:
10-08-2021 22:08
Ik vond vooral de ratrace van het vrouw zijn en een kinderwens hebben benauwend, mannen hebben veel meer tijd om te lamballen, zichzelf uit te vinden en mogelijk relatiemateriaal. Ik had het gevoel dat ik met een stoelendans bezig was en dat ik op moest schieten want anders bleef ik over... brr
Klopt. En daarnaast krijgen vrouwen gelijk een predikaat opgeplakt ouwe vrijster en mannen niet. En ik vind oprecht dat er gewoon meer leuke vrouwen rondlopen dan leuke mannen. Dus mannen hebben veel meer keuze.

Zelf ben ik vrijwel alleen verliefd geworden op mannen die ik al enige tijd kende, en waarvan ik aanvankelijk nooit verwacht had dat ik daarop zou vallen. Ik ga iemand pas werkelijk zien als ik hem ken. En dan ga je ook voorbij uiterlijkheden, en ga je aantrekkelijke eigenschappen zien als humor en intelligentie of gespreksstof.
AgirlnamedSue schreef:
10-08-2021 23:36
Ik heb gekozen voor een man waarvan ik me kon voorstellen dat ik het er een leven, of iig lang mee vol kan houden.
En ik ben erg graag alleen dus dat zei wat ;)

Hij is intelligent, belezen, verstandig, grappig, mooi lief en inderdaad ook een leuke vader.
Ik kan oprecht zeggen dat ik hem bewonder als mens. :)

Dit woog voor mij zwaarder dan de emotionele aspecten zoals verliefdheid.
Ik ben wel eens verliefd geweest en een dag later was het voorbij.

Ik vind emotionele aspecten erg vluchtig, ik kies daarom vrijwel alles in mijn leven vanuit mijn ratio.
Zelfs ergens van genieten of een gevoel toelaten tot diep, dit is is het gevolg van een keuze. :)
Wat erg dat je met iemand samen bent omdat het rationeel klopt. Gelukkig ben ik met iemand samen waarbij het rationeel klopt maar ook de liefde en verliefdheid klopt. Ik ken ook wel mensen met wie het rationeel zou kloppen en waarbij ik het 'prima' zou hebben maar daar zou ik geen relatie mee willen hebben. Weet jouw partner dit ook en geldt voor hem hetzelfde?
EHV1981 schreef:
11-08-2021 20:21
Wat erg dat je met iemand samen bent omdat het rationeel klopt. Gelukkig ben ik met iemand samen waarbij het rationeel klopt maar ook de liefde en verliefdheid klopt. Ik ken ook wel mensen met wie het rationeel zou kloppen en waarbij ik het 'prima' zou hebben maar daar zou ik geen relatie mee willen hebben. Weet jouw partner dit ook en geldt voor hem hetzelfde?
Sommige mensen hebben mazzel, die krijgen alles. Anderen moeten genoegen nemen met minder.
EHV1981 schreef:
Waarom erg? Daar mag iemand toch voor kiezen en er zelfs nog gelukkig mee zijn ook?
Lijkt mij veel ‘erger’ dat je je leven lang tegen je wil alleen blijft, terwijl je dat heel anders had gewenst en daar elke dag ontzettend van baalt.

Mooi als je alles, het hele pakket kunt hebben. Maar het is niet ‘erg’ als iemand genoegen neemt met iets anders.
Dat klinkt ook best wel veroordelend.
Wel herkenbaar TO. Ik heb nu een relatie met een hele lieve, leuke en slimme man. Maar ik voel het niet helemaal. Ik voel me echt continu schuldig daarover en twijfel enorm. Dit is me niet eerder gebeurd. Ik voel normaal juist heel intens verliefdheid. Maar ik viel voorheen ook op vrij afstandelijke types. En mijn huidige vriend is alles behalve. Alles is zo leuk met hem! Zelfs boodschappen doen, waar ik echt een hekel aan heb, is met hem een uitje. En toch telkens dat gevoel dat ik de boel voor de gek aan het houden ben. We hebben samenwoon plannen. Ik weet ook echt niet meer wat ik moet doen. Goed is ook gewoon goed genoeg, en je kan niet alles hebben enzo, maar behoor je niet gewoon vlinders van je partner te krijgen én je veilig te voelen bij diegene?
Saivash schreef:
10-08-2021 23:51
Voor mij werkt het ook :)
En hij is de liefde van mijn leven, al heel veel jaren.

Aww :heart:
Ellerlilalinne schreef:
11-08-2021 00:51
Mensen schrijven eerder een lied/boek over verdriet dan over vreugde.

Als jij jezelf echt zo super leuk vindt, ben je niet bezig met of hij jou ook net zo super leuk vindt. Het is niet eens iets waarbij je stilstaat.

Als je foute gasten je liefde geeft vind je jezelf juist niet zo super leuk.

Het is, denk ik, jouw aanname dat er eerder over verdriet geschreven word dan over vreugde? Prima als dat jouw mening is natuurlijk maar als het geen feit is dan geeft het weinig onderbouwing voor wat je zegt.

En de rest van wat je zegt heeft niks te maken met of de kans op iemand die je leuk vind jou even leuk vind, groot of klein is..?
Kit_Kat schreef:
11-08-2021 10:55
Maar vind je hem dan wel aantrekkelijk? Ik vind het op zich niet erg om met 'minder' genoegen te nemen. Maar als ik na 2 dates er niet aan moet denken om met een man te zoenen, dan houdt het voor mij wel op. Ookal hebben we een leuke klik en is hij erg lief. Het is altijd die fysieke aantrekking die bij mij ontbreekt bij de mannen die mij wel leuk vinden.

Ja hoor, zoals ik al zei vind ik hem een mooie man. :)

Ik begrijp je heel goed in bovenstaande en in die situatie zou ik er ook niet voor gaan.

Ik vind gewoon een hoop zaken belangrijker dan verliefdheid omdat ik verliefdheid heel vluchtig vind en het weinig zegt over of een relatie lang stand zal houden.

Aantrekkingskracht is een van die zaken die wat mij betreft wel veel zegt daarover.
Verliefdheid gaat inderdaad over. Daar hoef je dus eigenlijk niet voor te gaan.
EHV1981 schreef:

Wauw wat een veroordelende en niet zo snuggere reactie.

Ik vind het jammer dat je in plaats van iets proberen te begrijpen je iets zelf invult en dan negatief over jouw eigen verzinsel oordeelt alsof ik het gezegd heb. Zie je dat je dit doet?
En dat dan ook nog gebruiken om jouw eigen relatie op te hemelen: triest dat je dat nodig hebt. Maakte zeker wat fijne emoties los bij je? ;)

Ik vind ratio belangrijker dan emotionele zaken als verliefdheid. Nergens zeg ik dat deze emotionele zaken ontbreken.

En jouw vraag over mijn partner: wij zijn beiden rationeel en minder emotioneel. Voor ons is deze wijze van denken en handelen juist heel logisch.

Dus je hoeft niet te insinueren dat ik mijn partner iets aandoe, omdat ik rationeel voor hem koos eerder dan emotioneel. Daar is niks "erg"s aan.
iones schreef:
11-08-2021 20:03
Klopt. En daarnaast krijgen vrouwen gelijk een predikaat opgeplakt ouwe vrijster en mannen niet. En ik vind oprecht dat er gewoon meer leuke vrouwen rondlopen dan leuke mannen. Dus mannen hebben veel meer keuze.

Ik ben het hier zoo mee eens :redrose:
Aardvarkentje schreef:
11-08-2021 21:18
Wel herkenbaar TO. Ik heb nu een relatie met een hele lieve, leuke en slimme man. Maar ik voel het niet helemaal. Ik voel me echt continu schuldig daarover en twijfel enorm. Dit is me niet eerder gebeurd. Ik voel normaal juist heel intens verliefdheid. Maar ik viel voorheen ook op vrij afstandelijke types. En mijn huidige vriend is alles behalve. Alles is zo leuk met hem! Zelfs boodschappen doen, waar ik echt een hekel aan heb, is met hem een uitje. En toch telkens dat gevoel dat ik de boel voor de gek aan het houden ben. We hebben samenwoon plannen. Ik weet ook echt niet meer wat ik moet doen. Goed is ook gewoon goed genoeg, en je kan niet alles hebben enzo, maar behoor je niet gewoon vlinders van je partner te krijgen én je veilig te voelen bij diegene?
Je veilig voelen is wel belangrijk, voel je dat niet? Vlinders is mijn ervaring is maar voor even en niet voor het leven.
@agirlnamedsue
Je schrijft liefdevol over je man. Erg mooi om te lezen. Ik vraag me af wat je nu eigenlijk mist bij je man. Het klinkt als een heel compleet pakket. Wat is het verschil tussen aantrekkingskracht voelen en verliefd zijn? Bedoel je dat je geen hele heftige verliefdheid hebt gehad? Dat hoeft toch helemaal niet. Ik heb niet de indruk dat je alleen rationeel gekozen hebt voor deze partner. Ik zie een glijdende schaal met aan de ene kant een verstandshuwelijk en aan de andere kant knetterverliefdheid. Jij zit volgens mij niet helemaal aan de kant van het verstandshuwelijk, ook niet aan de kant van de hevige verliefdheid, maar jij zit op deze schaal misschien wel meer richting verstandshuwelijk dan veel andere mensen. Klopt mijn indruk een beetje?
boekenlegger0 schreef:
11-08-2021 22:26
@agirlnamedsue
Je schrijft liefdevol over je man. Erg mooi om te lezen. Ik vraag me af wat je nu eigenlijk mist bij je man. Het klinkt als een heel compleet pakket. Wat is het verschil tussen aantrekkingskracht voelen en verliefd zijn? Bedoel je dat je geen hele heftige verliefdheid hebt gehad? Dat hoeft toch helemaal niet. Ik heb niet de indruk dat je alleen rationeel gekozen hebt voor deze partner. Ik zie een glijdende schaal met aan de ene kant een verstandshuwelijk en aan de andere kant knetterverliefdheid. Jij zit volgens mij niet helemaal aan de kant van het verstandshuwelijk, ook niet aan de kant van de hevige verliefdheid, maar jij zit op deze schaal misschien wel meer richting verstandshuwelijk dan veel andere mensen. Klopt mijn indruk een beetje?
Dankjewel!

Ik mis niks bij mijn man, mijn bericht bevat geen conflict.
Ik leg alleen uit dat ik vind dat verliefdheid wat mij betreft weinig zegt over de slagingskans van een relatie.
Rationele zaken wegen zwaarder voor mijn man en mij.

Ik hoopte middels mijn bericht to een beeld te geven van wat ook mogelijk kan werken voor haar.

En ik vind aantrekkingskracht (mening over uiterlijk, voorkomen, levenskeuzes) een veel bewuster proces dan puur verliefdheid. Dat zijn stofjes in jouw hersenen waar je weinig invloed op hebt. En dus weinig zeggend.
Ik denk dat als je ouder wordt je ratio ook een steeds belangrijkere rol gaat spelen in je keuzes in de liefde. In die zin dat je op een gegeven moment geen gevoelens meer kunt krijgen voor iemand waarvan je weet dat het waarschijnlijk niet zal werken met jou. Dus die verliefdheid die je ooit snel bij een bepaald type vrouw voelde, voel je nu gewoon niet meer. Je ratio gaat je gevoel uiteindelijk sturen.
spell68 schreef:
10-08-2021 21:31
Ben je onveilig gehecht?
Ik ben even nieuwsgierig.. wat bedoel je hiermee?

@TO: ik lees mee want ook ik heb precies hetzelfde. Mannen die oprecht interesse in mij hebben zijn ‘t gewoon nooit lijkt wel. Al zijn ze zo lief en zouden ze alles voor me doen, de aantrekkingskracht is er (tot nu toe) gewoon niet bij geen een. Terwijl als ik iemand wel aantrekkelijk vind, ze ‘t bij mij alleen willen voor een ding.. en vervolgens hoor ik dat ze even later een vriendin hebben 🤡
Zeer herkenbaar!
Geweldige sex met de grootste klootzakken en de mannen die mij leuk vonden, vond ik niet leuk.
Ik heb in mijn twenties ook een paar keer iets gehad met mannen waar ik niet verliefd op was. Vooral omdat ze mij leuk vonden en ik ook wel wilde weten wat "verkering" was. Dat weet ik dus nog niet echt. Want het werd nooit serieus. Alleen in het begin deden ze aardig, daarna gingen ze vaak mijn minpunten benoemen. Ik vond hen ook nogal betweterig. Dat waren kalverliefdes die ik snel heb uitgemaakt (een na 3 maanden en de ander na 5 weken). Daarna een fwb gehad waarmee ik al jaren bevriend was. We wilden verder geen koppel zijn, maar waren nieuwsgierig. Dat viel helaas tegen. Waarschijnlijk omdat ik te weinig voor hem voelde en we beiden onervaren waren. Op mijn verzoek zijn we ermee gestopt na een aantal keren. We hadden behalve onze humor, weinig gezamelijke interesses. En een heel verschillend dagritme. Hij een ochtenmens en ik een avond/nachtmens. Dus ook verschillende etenstijden. Tijdens een weekendje logeren bij mij kwam dat duidelijk naar boven. We moesten steeds water bij de wijn doen. Ik heb me nog nooit zo akelig gevoeld thuis als dat weekend. Overal zo bij moeten nadenken, het gevoel hem te moeten entertainen. Dat was tot nu toe mijn enige logeerpartij met een man.

Nu zit ik op een datingsite en 2 mannen daar zijn wel gecharmeerd van me. Ik niet van hen. Voel geen aantrekkingskracht. Zowel fysiek als mentaal. Eentje heeft ook seksfantasieën over mij. Ik moet daar niet aan denken met hem.
Op de een of andere manier trek ik elke keer types aan die ik niet wil.
Paardje4paardje schreef:
11-08-2021 22:17
Je veilig voelen is wel belangrijk, voel je dat niet? Vlinders is mijn ervaring is maar voor even en niet voor het leven.
Jazeker voel ik me veilig bij hem! Maar ik voel niet echt vlinders. En ik vorige relaties juist andersom. Wel vlinders niet 100% veilig voelen. Altijd bang diegene kwijt te raken, niet goed genoeg te zijn, nooit echt helemaal jezelf kunnen zijn etc.

Vandaar ook mijn vraag. Zijn verwachtingen te hoog als je beiden zou willen dus én vlinders én 100% veilig.

Ik denk dat in de basis ook is waar TO mee worstelt als ik het goed begrijp.
Mustang25 schreef:
11-08-2021 23:49
Ik ben even nieuwsgierig.. wat bedoel je hiermee?

@TO: ik lees mee want ook ik heb precies hetzelfde. Mannen die oprecht interesse in mij hebben zijn ‘t gewoon nooit lijkt wel. Al zijn ze zo lief en zouden ze alles voor me doen, de aantrekkingskracht is er (tot nu toe) gewoon niet bij geen een. Terwijl als ik iemand wel aantrekkelijk vind, ze ‘t bij mij alleen willen voor een ding.. en vervolgens hoor ik dat ze even later een vriendin hebben 🤡
Ik heb zo maar even een site genomen, waar er nader op ingegaan wordt.

https://holistik.nl/hechtingsstijl/
Antoon69 schreef:
11-08-2021 23:45
Ik denk dat als je ouder wordt je ratio ook een steeds belangrijkere rol gaat spelen in je keuzes in de liefde. In die zin dat je op een gegeven moment geen gevoelens meer kunt krijgen voor iemand waarvan je weet dat het waarschijnlijk niet zal werken met jou. Dus die verliefdheid die je ooit snel bij een bepaald type vrouw voelde, voel je nu gewoon niet meer. Je ratio gaat je gevoel uiteindelijk sturen.

Ja ik denk dat je daar gelijk in hebt!

Terwijl ik best jong was toen ik mijn man leerde kennen (student)..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven