Samenwonen?

vrijdag 13 augustus 2021 om 11:35
Mijn vriend en ik staan op het punt van samenwonen. We hebben een jaar een relatie, en aangezien we bijna elke dag samen zijn, leek ons de logische stap om samen te gaan wonen. Toch speelt er iets bij mij: hij heeft nog nooit tegen mij gezegd dat hij van me houdt. We hebben hier in het begin van onze relatie eens over gehad. Hij vertelde toen dat hij dat zelden tegen iemand zegt, alleen als hij echt niet meer zonder diegene kan. Ik weet dat hij het tegen zijn twee exen wel heeft gezegd. Ik maak me zorgen. Het is niet zo dat hij me dat niet toont, want hij is super lief en zorgzaam voor mij, en het feit dat hij met me wil samenwonen, zegt me ook wel dat hij wel degelijk van me houdt. Hij zegt het alleen niet.. moet ik me zorgen maken?

vrijdag 13 augustus 2021 om 11:38
Man en ik zeggen het ook nooit tegen elkaar.
Maar we zijn al 10 jaar bij elkaar en hebben 2 kinderen.
Toen ik na een jaar voorzichtig vroeg wanneer we misschien ooit eens zouden kunnen gaan samenwonen, zei hij: gisteren.
Hij en ik tonen onze liefde door kleine dingetjes voor elkaar te doen die het leven van de ander nét even wat gemakkelijker maakt. De vaatwasser uitruimen, zodat de ander dat niet hoeft maar ik/hij stond er toch. Even het dekbed terugslaan als de een eerder naar bed gaat, koffie zetten als je even iets bent gaan halen. Zulke dingetjes, die erg gewaardeerd worden maar geen enkele moeite kost voor de ander.
Lees even liefdestalen. Er zijn meer manieren om je liefde naar elkaar te uiten.
Maar we zijn al 10 jaar bij elkaar en hebben 2 kinderen.
Toen ik na een jaar voorzichtig vroeg wanneer we misschien ooit eens zouden kunnen gaan samenwonen, zei hij: gisteren.

Hij en ik tonen onze liefde door kleine dingetjes voor elkaar te doen die het leven van de ander nét even wat gemakkelijker maakt. De vaatwasser uitruimen, zodat de ander dat niet hoeft maar ik/hij stond er toch. Even het dekbed terugslaan als de een eerder naar bed gaat, koffie zetten als je even iets bent gaan halen. Zulke dingetjes, die erg gewaardeerd worden maar geen enkele moeite kost voor de ander.
Lees even liefdestalen. Er zijn meer manieren om je liefde naar elkaar te uiten.

vrijdag 13 augustus 2021 om 11:49
vrijdag 13 augustus 2021 om 11:59
Omdat niet iederen gewend is om gevoelens ook uit te spreken.FeeLucifer01 schreef: ↑13-08-2021 11:41Ow, die vreselijke liefdestalen weer.![]()
Praat er gewoon over, hou je van mij en bij een ja ( mag ik hopen als je gaat samenwonen) waarom kan je dat niet zeggen uit jezelf?
Gewoon een gesprek aangaan.
Dus dan kan je daar over praten maar dat zal weinig veranderen.
Dan is het wel handig om te weten dat iemand ook op andere manieren zijn liefde voor jou kan laten zien.
Dan is het wel zo handig als je van de verschillende liefdestaleb hebt gehoord.
Zodat je niet onnodig ongelukkig loopt te zijn of onnodig een goede relatie verbreekt omdat een man niet in woorden tegen je zegt dat hij van je houdt maar hij wel andere dingen doet waaruit wel degelijk de liefde voor zijn vrouw blijkt.
Net zoals je ook mannen hebt die wel heel vaak zeggen ik hou zoveel van je maar ondertussen wel vreemd gaan. Of mannen die hun vrouwen mishandelen en achteraf zeggen ik heb spijt , je moet me vergeven want ik hou zoveel van je. Tot de volgende mishandeling.
Daden zeggen meer dan woorden.
Het kan zijn dat hij minder van to houdt dan van zijn exen.
Maar dat kan alleen to zelf beoordelen.

vrijdag 13 augustus 2021 om 12:22
Ja, ik wil heel graag met hem samenwonen!boekenlegger0 schreef: ↑13-08-2021 12:19Wil je echt met hem samenwonen of vind het alleen maar verstandelijk logisch om die stap te zetten?

vrijdag 13 augustus 2021 om 19:25
Ik ben al 20 jaar getrouwd en zeg het ook nooit. Misschien heel sporadisch tegen mijn kinderen, maar het zit gewoon niet in me om het te zeggen.
Heeft absoluut niets te maken met je gevoel niet kunnen uiten, alles met een andere persoonlijkheid en niet geloven in dooddoeners.
Heeft absoluut niets te maken met je gevoel niet kunnen uiten, alles met een andere persoonlijkheid en niet geloven in dooddoeners.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge

zaterdag 14 augustus 2021 om 22:38
zondag 15 augustus 2021 om 18:10
Ik begrijp niet zo goed waarom iemand niet kan zeggen dat hij/zij van de ander houd. Ik zeg het zelf bijna iedere dag, tegen mijn partner of mijn kinderen.
Niet omdat ze erom vragen of die bevestiging nodig hebben, soms loopt mijn hart gewoon over van liefde en rolt het over mijn lippen.
Als ik honger heb, zeg ik dat ik honger heb, als het koud is zeg ik dat ik het koud heb, en als ik van iemand hou, zeg ik dat gewoon.
Waarom die terughoudendheid?
Angst om gevoel te tonen?
Ik heb het nooit begrepen...
Niet omdat ze erom vragen of die bevestiging nodig hebben, soms loopt mijn hart gewoon over van liefde en rolt het over mijn lippen.
Als ik honger heb, zeg ik dat ik honger heb, als het koud is zeg ik dat ik het koud heb, en als ik van iemand hou, zeg ik dat gewoon.

zondag 15 augustus 2021 om 18:16
Ik zeg het meerdere keren per dag tegen mijn man, hij zegt het uit zichzelf enkele keren per maand tegen mij. Ik zou er niet te zwaar aan tillen. Sterker nog, hoe langer hij het niet zegt, hoe groter de drempel wordt om het wel te zeggen.
Ik zeg bijvoorbeeld nooit ‘ik hou van je’ tegen mijn ouders. Ik hou heel veel van ze en dat weten ze, maar doordat ik het nooit zeg, voelt het super awkward om dat nu wel ineens te doen. Een partner is natuurlijk anders, maar wie weet is het gevoel vergelijkbaar.
Ik zeg bijvoorbeeld nooit ‘ik hou van je’ tegen mijn ouders. Ik hou heel veel van ze en dat weten ze, maar doordat ik het nooit zeg, voelt het super awkward om dat nu wel ineens te doen. Een partner is natuurlijk anders, maar wie weet is het gevoel vergelijkbaar.

zondag 15 augustus 2021 om 18:17
Toch komt het heel vaak voor. Mijn man en ik komen allebei uit een gezin waar dat nooit uitgesproken werd. Ik ben er zelf makkelijker in dan mijn ouders, maar ik strooi er ook niet mee in het rond. Mijn man is er ook niet heel makkelijk in.pigdog schreef: ↑15-08-2021 18:10Ik begrijp niet zo goed waarom iemand niet kan zeggen dat hij/zij van de ander houd. Ik zeg het zelf bijna iedere dag, tegen mijn partner of mijn kinderen.

zondag 15 augustus 2021 om 18:57
Misschien vindt hij dat hij het niet meer moet zeggen, omdat hij de ervaring heeft dat 'houden van' over kan gaan en is hij daar nu een beetje bijgelovig over. Ik verzin maar wat.
anoniem_64d8b3a64b8a0 wijzigde dit bericht op 15-08-2021 21:17
0.51% gewijzigd