tweedehands tablet kopen voor kind zonder IOS13?

13-08-2021 11:49 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van 7 wil van zijn eigen geld zijn eerste ipad kopen. Ik ben nu op zoek met hem naar een tweedehands exemplaar. We vonden er een die geschikt lijkt (refurbished), maar die ondersteunt geen iOS13 en hoger.
In hoeverre is dat een probleem, als hij de ipad de komende jaren (liefst nog 5 jaar) zou willen gebruiken om spelletjes te doen?
Waar moet ik verder op letten bij aanschaf van een tweedehands ipad? Ik werk zelf met een tablet, dus dit is nieuw voor mij.
Ik heb niet veel verstand van het iOs.
Maar een refurbished voor de komende 5 jaar is denk ik niet heel realistisch..... Bij een nieuwe is 5 jaar gebruik al heel erg veel als hij dat haalt.
Sowieso checken dat de Apple ID en/of wachtwoord er niet meer op staat. Veel mensen (ook verkopers) vergeten dat nog wel eens.

Is het een optie om een nieuwe te kopen en dat je het verschil bijlegt? De modellen van vorig jaar kosten uit m'n hoofd iets van €350.
Lellebel81 schreef:
13-08-2021 12:42
Ik heb niet veel verstand van het iOs.
Maar een refurbished voor de komende 5 jaar is denk ik niet heel realistisch..... Bij een nieuwe is 5 jaar gebruik al heel erg veel als hij dat haalt.
Mijn ouders hebben hun Ipad 6 jaar geleden nieuw gekocht, hij doet het nog steeds.

Voor TO, waarom wil kind perse een Ipad en geen tablet. Mijn 9 jarige kreeg op zijn 7de een nieuwe Samsung tablet en hij kan daar prima mee uit de voeten. Net zo goed als zijn vriendje die wel een Ipad heeft. Ze kunnen in ieder geval wel samen verschillende spelletjes spelen (brawl stars en roblox zijn het populairst)
Een tablet word door een 7 jarige wel anders gebruikt dan mensen die al wat ouder zijn. Apps erop, apps eraf. Veel spelletjes vraagt behoorlijk wat van een tablet.

Wij hebben altijd goed materiaal voor onze kinderen. Maar 5 jaar redden ze echt niet.
Zo’n iPad is dus 7 tot 8 jaar oud. En moet nog vijf jaar mee. Lijkt mij een slecht plan.
wilma36 schreef:
13-08-2021 12:56
Mijn ouders hebben hun Ipad 6 jaar geleden nieuw gekocht, hij doet het nog steeds.

Voor TO, waarom wil kind perse een Ipad en geen tablet. Mijn 9 jarige kreeg op zijn 7de een nieuwe Samsung tablet en hij kan daar prima mee uit de voeten. Net zo goed als zijn vriendje die wel een Ipad heeft. Ze kunnen in ieder geval wel samen verschillende spelletjes spelen (brawl stars en roblox zijn het populairst)
Nieuw ja. TO wil een iPad kopen die NU al niet meer ondersteund wordt.

Welke iPad is het, hoe duur is hij en wat is je budget? Als hij onder de 100 euro is zou ik het doen, anders niet.
Vervelende is dat spelletjes steeds geupdate moeten worden. Wanneer de IOS de max heeft bereikt zou dat, zeker bij papulaire spelletjes problemen kunnen geven.
Ik zou het niet doen. Ik heb hier ook nog een oudere iPad liggen waar onderhand zo goed als niets meer op draait. Je kunt best refurbished kopen maar koop dan wel eentje die nog aardig recent is.
Nee, dat is niet realistisch als hij er spelletjes op wil spelen en ook steeds nieuwe/andere spellen zal willen. Dan wil hij spel A omdat vriendje B dat heeft en kan hij dat niet spelen omdat dat spel niet te downloaden is uit de appstore door zijn oude iOS.
Mijn eerste iPad is na 7 jaar met pensioen gegaan, heb begin dit jaar de nieuwste iPad Air gekocht. M’n moeder had dezelfde, die was na 6 jaar overigens helemaal niet meer te gebruiken. Ik gebruik mijn oude nog wel om bij koor m’n bladmuziek van te lezen of ik zet ik nog wel eens Netflix aan oid, maar hij werd ook gewoon wel irritant traag met browsen bijv. Zou jammer zijn voor je zoon als hij de spelletjes die hij wil spelen niet kan downloaden/updaten, of dat blijkt dat het apparaat het hardwarematig eigenlijk ook niet zo goed aan kan. Je kan best 5 jaar doen met een iPad denk ik, maar om daar redelijk zeker van te zijn moet je wel eigenlijk (nagenoeg) het nieuwste model kopen.
dank allemaal voor de zinnige tips! We willen het liefst een ipad, omdat die langer meegaan dan andere tablets (ik begreeep van een verkoper dat android maar 2 jaar meegaat. ). Ik wil het liefst zo duurzaam mogelijk, daarom ook tweedehands. Maar dan moet ie natuurlijk nog wel even meegaan. Budget is 175, denk dat dat wat te weinig is?
wilma36 schreef:
13-08-2021 12:56

Hier kwamen we er net voor de zomer achter dat de ipad van 6 jaar oud het nognop en top doet... MAAR totaal geen apps meer ondersteund en niet meer update. We kunnen hem nu dus enkel nog voor internet gebruiken war best jammer is. En ook zonde want het is een prima tablet maar omdat hij dus niet meer update eigenlijk waardeloos.
Ik heb even gekeken op o.a Rebuy, voor dat budget kan je alleen een iPad 3, 4, air 2 krijgen. Die zijn echt te oud vind ik persoonlijk. Voor 100 euro meer heb je een mini, die worden nu nog verkocht.

Ik zou zelf kijken of je een iPad 7, iPad 8, iPad Air 3 (of 4) of een mini kan kopen.
Als je er lang mee wilt doen koop je het beste een nieuwe.
Mijn iPad is nu 10 jaar oud, draait iOS 9 en kan bijna niks meer. Ik gebruik m nu enkel nog als scherm voor een set beveiligingscamera's, maar als ze daaraan wat aanpassen aan de server ben ik bang dat mijn verouderde app het ook niet meer doet.

Een iPad die iPadOS 13 aan kan, kan ook 14 EN straks 15 draaien is de verwachting, dus dat is een veel betere investering.
lulletjerozenwater schreef:
14-08-2021 08:33
Als je er lang mee wilt doen koop je het beste een nieuwe.
Mijn iPad is nu 10 jaar oud, draait iOS 9 en kan bijna niks meer. Ik gebruik m nu enkel nog als scherm voor een set beveiligingscamera's, maar als ze daaraan wat aanpassen aan de server ben ik bang dat mijn verouderde app het ook niet meer doet.

Een iPad die iPadOS 13 aan kan, kan ook 14 EN straks 15 draaien is de verwachting, dus dat is een veel betere investering.
Die iPad kan maar tot iOS 13 en we zitten al in 14, hij is dus nu al outdated. Daar ga je echt niet lang mee kunnen doen.
xylo schreef:
13-08-2021 19:41
dank allemaal voor de zinnige tips! We willen het liefst een ipad, omdat die langer meegaan dan andere tablets (ik begreeep van een verkoper dat android maar 2 jaar meegaat. ). Ik wil het liefst zo duurzaam mogelijk, daarom ook tweedehands. Maar dan moet ie natuurlijk nog wel even meegaan. Budget is 175, denk dat dat wat te weinig is?
Dat ligt eraan wat je erop doet. Dochter (6 jaar) kan nog prima vooruit op onze Android tablet van zo'n 5 jaar oud. Maar ze speelt alleen spelletjes zoals hayday en barbie, playmobil, een tekenprogramma enz.
duizel wijzigde dit bericht op 18-08-2021 21:37
Reden: 6 tussen haakjes werd een duiveltje
0.41% gewijzigd
xylo schreef:
13-08-2021 19:41
Voor een tablet geld natuurlijk dat op het moment dat je ermee de winkel uitloopt dat ding verouderd is. Bovendien weet je met 2ehands niet wat er mee gebeurd is. Voor dat soort dingen koop ik toch liever nieuw. Mijn eerste Samsung smartphone heb ik 4 jaar mee gedaan. Toen was ie op en qua geheugen te klein. Op dit moment heb ik 2 SamsungA6 tablets in gebruik en die zijn van 2016. Heeft android versie 8.1 De apps die zoon en ik gebruiken draaien er nog prima op en worden ook gewoon geupdate. Zoon gebruikt met name brawl stars en roblox en dat draait prima.
Maar ik zou dus nu geen A6 meer kopen. Dan zou ik voor de A7 gaan, die heb je nieuw voor rond de 200 euro. Wij hebben onze eerste A6 denk ik eind 2016, begin 2017 gekocht. En die wordt dus nu nog steeds gebruikt, ook door de kinderen. We hebben ze zeker al langer dan 2 jaar in gebruik (beide tablets). Onze eerste Samsung tablet was na 2,5 jaar kapot, viel steeds uit. Maar dat was dus gewoon pech.

Dus waar je op moet letten werkgeheugen, opslag en versie van het besturingssysteem.
Persoonlijk zou ik een Android tablet kopen. Apple is mi zwaar gehypet, de kwaliteit/prijs verhouding is niet echt fantastisch.
Nogmaals, dat is mijn mening.
Ik heb pas een Samsung tablet gekocht voor mijn kleinzoon, de tablet was 2 jaar oud, doet het nog fantastisch.
Zelf heb ik Samsung tablet van inmiddels ook al weer 3 jaar, nooit problemen.
Zo'n verkoper die roept dat een iPad langer meegaat en dat een Android maar 2 jaar meegaat, nou ja, het is een verkoper.
Hier altijd Android tablets gehad en die gaan stukken langer mee dan de iPads die mijn man heeft gehad. Ik zou dus een Android kopen, voor dat bedrag ook prima te doen en anders leg je wat bij.
Ugli schreef:
14-08-2021 12:35
Die iPad kan maar tot iOS 13 en we zitten al in 14, hij is dus nu al outdated. Daar ga je echt niet lang mee kunnen doen.
Je hebt gelijk, ik vergiste me.
Ik zou ook voor Android gaan. Mijn dochter heeft een Lenovo, kostte iets meer dan honderd euro, werkt prima. Er zijn zoveel leuke spelletjes en apps voor Android.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
F1823 schreef:
18-08-2021 08:44
Persoonlijk zou ik een Android tablet kopen. Apple is mi zwaar gehypet, de kwaliteit/prijs verhouding is niet echt fantastisch.
Nogmaals, dat is mijn mening.
Ik heb pas een Samsung tablet gekocht voor mijn kleinzoon, de tablet was 2 jaar oud, doet het nog fantastisch.
Zelf heb ik Samsung tablet van inmiddels ook al weer 3 jaar, nooit problemen.
Zo'n verkoper die roept dat een iPad langer meegaat en dat een Android maar 2 jaar meegaat, nou ja, het is een verkoper.
Mijn zus heeft een aantal Samsung tablets gehad die echt maar kort meegingen.
Onze oudste Ipad hebben we dit jaar vervangen, die was inmiddels ruim 7 jaar.
Het is ook maar net waar je hem voor gebruikt en hoe intensief.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven