Ex (nu vriend) doet raar

13-08-2021 12:07 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ben benieuwd wat jullie hier van vinden.

Ik heb een tijd iets gehad met een man, maar op een gegeven moment hebben we samen besloten niet verder te gaan. Niet omdat de liefde er niet was, maar door externe factoren (bijv: andere levensfase) die het voor ons op dat moment moeilijk maakte een relatie te hebben.

We zijn wel goede vrienden gebleven, wilden elkaar graag in onze levens houden. Dat ging (en gaat) alleen niet zonder slag of stoot, omdat er altijd veel aantrekkingskracht en liefde is gebleven. Ik heb toen op een gegeven moment aangegeven hem even een tijdje niet te willen zien. Dat was voor ons allebei wel lastig, maar uit zijn mailtjes en appjes had ik het idee dat hij het er soms wat zwaarder mee had dan ik.

Nu zijn we sinds twee maanden weer wat aan het appen en soms afspreken, heel duidelijk onder het mom van vrienden, althans dat heb ik benadrukt (en voel ik ook echt zo) en hij was het er mee eens. Toch merkte ik de eerste keer toch veel gevoel aan zijn kant, dat kwam ook naar voren uit bepaalde appjes als zomaar 'ik wou dat ik nu daar was', 'ik denk aan je' etc. Ook kwam hij laatst eerder terug van vakantie speciaal voor mij, om bij mijn verjaardag te zijn. En toen we later afspraken wat te drinken en afscheid namen, zei hij dat hij me zo had gemist en zoende hij me ineens, en wilde hij mee naar huis.

Ondanks dat hij daar zijn excuses voor aanbood, was ik toch ontzettend geïrriteerd, aangezien ik dit nu gewoon echt niet meer wil. Toen ik hem erop aansprak, gaf hij toe dat het zoenen verkeerd was, maar deed hij alsof hij van niets wist van die appjes (''oh wat zei ik dan?''). Ik voel me daardoor een beetje voor de gek genomen, en ben eigenlijk qua vriendschap ook een beetje op hem afgeknapt.

Wat denken jullie, waar is hij nou eigenlijk mee bezig?
Waar ben jij mee bezig?

Misschien kan jij beter afstand houden als jij echt geen relatie meer wil, wel zo aardig en bedachtzaam voor zijn gevoel.
Dit is geen basis voor een vriendschap, hij zit enkel te wachten totdat jij overstag gaat. Het zou mij ook irriteren, hij neemt je namelijk niet serieus en denkt alleen aan zijn eigen belang, niet bepaald vriendschappelijk. Ik zou deze 'vriendschap' afkappen, jij gaat namelijk echt niet krijgen wat jij wilt en hij ook niet. Gaat je niets goeds brengen.

Edit: je weet wat hij voelt voor jou, neem afstand want hij kan dat niet gezien zijn gevoelens.
whateffa wijzigde dit bericht op 13-08-2021 12:13
12.05% gewijzigd
Dit lijkt me duidelijk: hij wil nog een relatie met je. Vrienden zijn met exen werkt vaak niet. Ik zou kappen met de vriendschap.
uitdelucht schreef:
13-08-2021 12:07
Hallo,

Ben benieuwd wat jullie hier van vinden.

Ik heb een tijd iets gehad met een man, maar op een gegeven moment hebben we samen besloten niet verder te gaan. Niet omdat de liefde er niet was, maar door externe factoren (bijv: andere levensfase) die het voor ons op dat moment moeilijk maakte een relatie te hebben.

We zijn wel goede vrienden gebleven, wilden elkaar graag in onze levens houden. Dat ging (en gaat) alleen niet zonder slag of stoot, omdat er altijd veel aantrekkingskracht en liefde is gebleven. Ik heb toen op een gegeven moment aangegeven hem even een tijdje niet te willen zien. Dat was voor ons allebei wel lastig, maar uit zijn mailtjes en appjes had ik het idee dat hij het er soms wat zwaarder mee had dan ik
Jullie zijn helemaal geen goede vrienden gebleven.
Zulke gevoelens horen niet thuis in een vriendschap dus jullie houden elkaar voor de gek.
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
FeeLucifer01 schreef:
13-08-2021 12:09
Waar ben jij mee bezig?

Misschien kan jij beter afstand houden als jij echt geen relatie meer wil, wel zo aardig en bedachtzaam voor zijn gevoel.
Hij wil dat ook heel duidelijk niet. Althans, zegt dat hij het niet kan en wil (wat ik goed begrijp gezien de situatie, waar ik verder even niet teveel in detail over treed :))
Als zijn niet willen van de omstandigheden afhangt (hij zit al in een relatie gok ik) dan wil dat niet zeggen dat hij opeens alleen vriendschappelijke gevoelens voor je heeft. Het is sowieso niet gelijkwaardig, omdat hij je natuurlijk erg veel aandacht geeft, een type en mate van aandacht die je in een normale vriendschap meestal niet krijgt. Dus jij staat hier niet geheel zuiver in, gok ik.
Hij wil gewoon meer, onder het mom van vrienden gaat hij door hopen en dus ook pushen tot zoenen aan toe tot hij zijn zin heeft.
Zo te lezen wil hij nog wel een keertje met je...... (vul maar in).

Maar jij bent afgeknapt op hem, ook als vriend, dus er is maar 1 manier en dat is alles met hem verbreken.
Whateffa schreef:
13-08-2021 12:15
Als zijn niet willen van de omstandigheden afhangt (hij zit al in een relatie gok ik) dan wil dat niet zeggen dat hij opeens alleen vriendschappelijke gevoelens voor je heeft. Het is sowieso niet gelijkwaardig, omdat hij je natuurlijk erg veel aandacht geeft, een type en mate van aandacht die je in een normale vriendschap meestal niet krijgt. Dus jij staat hier niet geheel zuiver in, gok ik.
Nee dat is absoluut niet de situatie, dan had ik er namelijk nooit aan begonnen.
Wat Ladida1981 zegt: Vrienden zijn met exen werkt vaak niet.

Hij wou gewoon nog een keer over je heen, gezien hij 'met je mee naar huis wilde'.
Lekker afkappen. Het brengt je nu toch niks dan ergernis en stress.
uitdelucht schreef:
13-08-2021 12:13
Hij wil dat ook heel duidelijk niet. Althans, zegt dat hij het niet kan en wil (wat ik goed begrijp gezien de situatie, waar ik verder even niet teveel in detail over treed :))
Alles om je maar in zijn leven te houden.

Jullie houden elkaar gevangen in gevoelens op deze manier. Stop daarmee. Verbreek het contact zodat jullie gevoelens weer kunnen normaliseren naar elkaar toe.
"he harry, volgens mij hebben wij andere verwachtingen van onze vriendschap. Lijkt me beter als we het op een zacht pitje zetten, en elkaar in ieder geval even een tijd niet zien/spreken".
Bedankt voor de reacties. Ik weet zelf ook dat het beter is geen contact meer te hebben.

Vroeg me ook vooral af waarom hij zou ontkennen dat de berichtjes die hij stuurt en het gedrag dat hij vertoont, niet bij een vriendschap hoort en voor mij raar overkomt. Het geeft mij nu een beetje het gevoel dat ik gek ben.
uitdelucht schreef:
13-08-2021 13:26
Bedankt voor de reacties. Ik weet zelf ook dat het beter is geen contact meer te hebben.

Vroeg me ook vooral af waarom hij zou ontkennen dat de berichtjes die hij stuurt en het gedrag dat hij vertoont, niet bij een vriendschap hoort en voor mij raar overkomt. Het geeft mij nu een beetje het gevoel dat ik gek ben.

Omdat jij onzeker bent/geen vertrouwen in jezelf hebt. Laat hem los, laat los te willen raden waarom hij zus of zo doet. Ga uit van jezelf. Jij bent toch op hem afgeknapt, of niet? Nou klaar. Huppetee.
uitdelucht schreef:
13-08-2021 13:26

Omdat je heel goed ziet dat hij het ene zegt maar het andere bedoelt.
Alles om je maar in zijn leven te houden, zodat je misschien wel van gedachten verandert en weer iets met hem begint.
Daarom is het beter om helemaal te breken. Wel zo eerlijk naar iedereen.
S-Groot schreef:
13-08-2021 13:34
Omdat jij onzeker bent/geen vertrouwen in jezelf hebt. Laat hem los, laat los te willen raden waarom hij zus of zo doet. Ga uit van jezelf. Jij bent toch op hem afgeknapt, of niet? Nou klaar. Huppetee.
Fijn verwoord als mijn moeder ;)

Thanks.
Ladida1981 schreef:
13-08-2021 12:12
Dit lijkt me duidelijk: hij wil nog een relatie seks met je. Vrienden zijn met exen werkt vaak niet. Ik zou kappen met de vriendschap.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
uitdelucht schreef:
13-08-2021 13:48
Fijn verwoord als mijn moeder ;)

Thanks.

:biggrin:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven