Madeira ervaringen/weer
vrijdag 13 augustus 2021 om 21:44
Goedenavond,
Ik vroeg me af of er forummers op het eiland Madeira zijn geweest en of jullie aanraders hebben betreffende hikes/uitzichten maar ook of er mensen zijn die ervaring hebben met het weer in de winter. Regent het er soms ook een hele dagen /dagen of zijn het meer tropische regenbuien?
Ik vroeg me af of er forummers op het eiland Madeira zijn geweest en of jullie aanraders hebben betreffende hikes/uitzichten maar ook of er mensen zijn die ervaring hebben met het weer in de winter. Regent het er soms ook een hele dagen /dagen of zijn het meer tropische regenbuien?
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
vrijdag 13 augustus 2021 om 21:51
Ik ben er in februari geweest. We hadden 18 graden en weinig regen. Hikes zijn daar heel veel om te doen, ook uitdagende!
https://www.columbusmagazine.nl/index.p ... ste-puntje
https://www.mountainreporters.com/gebie ... t-madeira/
https://www.columbusmagazine.nl/index.p ... ste-puntje
https://www.mountainreporters.com/gebie ... t-madeira/

vrijdag 13 augustus 2021 om 22:18
Ja, die hebben wij ook gedaan, met die spannende richels....
Wij hebben trouwens hier geslapen
Echt super schattig, kleine huisjes in een oude boomgaard.
Wij houden niet van de stad en flitsende hotels. Misschien ook een tip voor jullie?
https://www.tui.nl/casas-valleparaizo-50946070/

vrijdag 13 augustus 2021 om 23:26
Mijn ouders zijn daar jaren geleden eens op vakantie geweest. Mooi weer in de nazomer. Het enige probleem was de wind want dat vliegveld heeft een korte landingsbaan met een klif. Als het te hard waait is het dus te gevaarlijk en kun je niet opstijgen of landen. Het vliegtuig van mijn ouders vertrok dus last minute wat eerder voordat het te hard ging waaien. En een ander koppel die een dag later zou vliegen kon gewoon niet weg en hebben een dag vast gezeten voordat ze met een boot mee konden om via een ander vliegveld naar huis te vliegen.

vrijdag 13 augustus 2021 om 23:40
Toen ik 'Madeira en weer' las, moest ik meteen denken aan een verloren vakantiedag op het vliegveld voor vertrek. Omdat daar niet kon worden geland, steeg het vliegtuig hier niet eens op. Onvoorziene omstandigheden en dus geen compensatie. Als je eenmaal geland bent, het paradijs. Een unieke plek. Qua verblijf zou ik een Quinta aanraden. Charme, sfeer en van alle gemakken voorzien.
En wandelen in de regen kan prima!
En wandelen in de regen kan prima!
anoniem_405370 wijzigde dit bericht op 13-08-2021 23:47
2.68% gewijzigd

vrijdag 13 augustus 2021 om 23:40
TsumTsum schreef: ↑13-08-2021 23:26Mijn ouders zijn daar jaren geleden eens op vakantie geweest. Mooi weer in de nazomer. Het enige probleem was de wind want dat vliegveld heeft een korte landingsbaan met een klif. Als het te hard waait is het dus te gevaarlijk en kun je niet opstijgen of landen. Het vliegtuig van mijn ouders vertrok dus last minute wat eerder voordat het te hard ging waaien. En een ander koppel die een dag later zou vliegen kon gewoon niet weg en hebben een dag vast gezeten voordat ze met een boot mee konden om via een ander vliegveld naar huis te vliegen.
De landingsbaan is zelfs al verlengd, was vroeger nóg erger.
Maar klopt idd. Wij hebben ook een keer een doorstart gehad bij landen.
En ook een terugvlucht die erom liep of het kon of niet...zat alsnog niet heel gerust toen we toch gingen

zaterdag 14 augustus 2021 om 08:40
Wandelen in de regen kan inderdaad prima, maar een paar dagen bijna de hele dag door regen zoals het hier kan zijn zou ik wel jammer vinden, maar gezien het klimaat vroeg ik me af of het dan misschien vaker in 1x hard regent en dan weer droog is of vergis ik me daar in?
Bedankt voor jullie reacties
Bedankt voor jullie reacties
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.

zaterdag 14 augustus 2021 om 10:08
Madeira was onze huwelijksreis
Wij waren er in oktober / november. Erg mooi weer gehad, zelfs kunnen zwemmen. Wel af en toe een bui gehad, maar zeker geen dagenlange regen.
De levada’s zijn erg mooi, rondreis over het eiland erg aan te bevelen, maar je kunt ook op de traditionele manier van de berg naar beneden: soort slee, gaat best hard!
Restaurants goed, veel visgerechten. Erg lekker!

Wij waren er in oktober / november. Erg mooi weer gehad, zelfs kunnen zwemmen. Wel af en toe een bui gehad, maar zeker geen dagenlange regen.
De levada’s zijn erg mooi, rondreis over het eiland erg aan te bevelen, maar je kunt ook op de traditionele manier van de berg naar beneden: soort slee, gaat best hard!
Restaurants goed, veel visgerechten. Erg lekker!
zaterdag 14 augustus 2021 om 10:09
donderdag 26 augustus 2021 om 14:06
Wij zijn onlangs naar Madeira geweest en hebben het hele eiland verkent met een huurauto. Die heb je er echt nodig, anders ben je erg beperkt.
Het eiland is echt prachtig en wij hadden heelijk weer, overdag rond de 25 graden.
Er zijn heel veel wandelmogelijkheden en mooie viewpoints, echt een aanrader!
Het eiland is echt prachtig en wij hadden heelijk weer, overdag rond de 25 graden.
Er zijn heel veel wandelmogelijkheden en mooie viewpoints, echt een aanrader!