Efteling

15-08-2021 09:35 48 berichten
Is iemand onlangs nog in de Efteling geweest? Zijn de wachtrijen nu erg veel langer dan normaal?

Normaalgesproken ga ik buiten de zomervakantie, op een doordeweekse dag maar dat is nu niet mogelijk. Het moet in het weekend.

Als ik naar de drukte kalender van de efteling kijk, zie ik dat de weekenden buiten de zomervakantie net zo druk zijn als in de zomervakantie.
Ik overweeg om nu in de zomervakantie te gaan omdat je dan tot 22 uur de tijd hebt ipv tot 19 uur. Is dat een goed idee of is dat echt niet te doen?
Als je de app downloadt kan je de actuele wachttijden zien. Ik ben er recent geweest en bij sommige attracties, de achtbanen vooral, zijn de wachttijden lang. Bij de andere attracties wat minder. Ik vond het wel goed te doen.
Alle reacties Link kopieren
Reken op gemiddeld een uur wachttijd per attractie, dan zit je redelijk goed. Sommige zijn langer, sommige aanzienlijk korter.

Vind het zelf te lang, maar ben verziekt met mijn abonnement.
Such a beautiful place to be with Friends.
Afgelopen week geweest. Let goed op dat je ook een tijdslot reserveert!! Voor ons stonden mensen met entreekaartje maar zonder tijdslot en dan kom je er niet in.
Had reviews gelezen en vreesde het ergste maar is mij echt meegevallen. Voor ingang lange rij om aan te sluiten maar het gaat vrij snel vond ik. Bij attracties 30 minuten tot uur wachttijd volgens de app maar voor mijn gevoel ging het overal sneller. Hebben er ook 2 dagen gegeten, wel gereserveerd en ook dat was prima geregeld. Over het algemeen werd redelijk afstand gehouden, in de wachtrijen rode en witte zone's waar de meeste mensen zich ook aan hielden.
*Sally* schreef:
15-08-2021 09:38
Als je de app downloadt kan je de actuele wachttijden zien. Ik ben er recent geweest en bij sommige attracties, de achtbanen vooral, zijn de wachttijden lang. Bij de andere attracties wat minder. Ik vond het wel goed te doen.
Zo heb ik het ook ervaren afgelopen week.
Ja het was druk. De wachttijd was overal drie kwartier tot een uur bij ons. De rij bij de ingang was je wel zo doorheen. Wij waren op een zaterdag in de vakantie.
Wij gaan er ook nog naartoe, maar dan in de herfstvakantie voor een paar dagen. Ik ben laatst ook in Hellendoorn en Slagharen geweest, en daar moesten we ook soms wel een uur wachten. Een uur wachten voor een paar minuten plezier in een attractie. Het is dat ik het voor de kinderen doe, maar anders ging ik er nooit naartoe. Al vind ik de Efteling wel prachtig qua sfeer. :)
Voor iedereen een groene tuin
Oef, een half uur wachttijd vind ik al erg lang. Doordeweeks buiten de vakantie kun je altijd overal zo doorlopen, als je al eens ergens moest wachten dan was dat hooguit 15 minuten, en bij de achtbanen kon je vaak blijven zitten om meteen nog een rondje te maken.
Nou ja, we zullen maar een dag reserveren en er het beste van hopen.
We hebben geen kinderen dus misschien toch maar doordeweeks een dag vrij vragen. Op vakantie gaan we dit jaar toch niet.
AbsoFabso schreef:
15-08-2021 10:10
Oef, een half uur wachttijd vind ik al erg lang. Doordeweeks buiten de vakantie kun je altijd overal zo doorlopen, als je al eens ergens moest wachten dan was dat hooguit 15 minuten, en bij de achtbanen kon je vaak blijven zitten om meteen nog een rondje te maken.
Nou ja, we zullen maar een dag reserveren en er het beste van hopen.
Lijkt mij heerlijk als je kan boeken wanneer er geen vakanties zijn :). Helaas hier leerplicht wegens kleine kinderen maar anders wist ik het wel :)
Ik woon er zo ongeveer langs. Het is er in ieder geval heel druk. De parkeerplaatsen waren gisteren overvol. Ook de parkeerplaatsen verder weg.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
GroenTuintje schreef:
15-08-2021 10:12
Lijkt mij heerlijk als je kan boeken wanneer er geen vakanties zijn :). Helaas hier leerplicht wegens kleine kinderen maar anders wist ik het wel :)
Ik ben de afgelopen jaren twee keer met de kinderen op een studiedag gegaan. Dat is prima bevallen. Daar moest ik dan zelf natuurlijk wel een dag vrij voor nemen.

Wij zijn er deze week geweest, drie dagen incl. overnachting. Bij de populairste attracties sta je zo een uur te wachten, we hebben een paar keer 70 min. in de app zien staan en één keer zelfs 80. De rijen zijn wat ruimer van opzet, bijna niemand houdt echt 1,5 meter afstand maar wel meer dan normaal. Maar omdat er ook minder mensen in de karretjes kunnen (geen single rider bijvoorbeeld) verliezen ze ook weer capaciteit en is de wachttijd effectief net zo lang als anders.
lariba wijzigde dit bericht op 15-08-2021 10:24
2.22% gewijzigd
Ik ben er in de eerste vakantieweek van Noord geweest en het was loeidruk. Bij sommige attracties moest je wel bijna 2 uur wachten. De kortste wachttijd was rond de 20 minuten bij de minder spectaculaire attracties. Was op een vrijdag trouwens.
Na 5 september gaan reserveren dus
Dan hebben alle regio's weer school en hebben de grote mensen het rijk voor zich alleen :mrgreen:
AbsoFabso schreef:
15-08-2021 10:26
Na 5 september gaan reserveren dus
Dan hebben alle regio's weer school en hebben de grote mensen het rijk voor zich alleen :mrgreen:
Als je de mogelijkheid hebt om in september op een doordeweekse dag te gaan, zou ik daar zéker voor kiezen.
AbsoFabso schreef:
15-08-2021 10:11
We hebben geen kinderen dus misschien toch maar doordeweeks een dag vrij vragen. Op vakantie gaan we dit jaar toch niet.
Ja dat zou ik doen hoor, een keertje buiten de vakanties. Zeker als je voor de achtbanen komt zou ik een bezoek uitstellen.
Bij veel attracties hadden wij overigens maar een kwartiertje wachttijd, anderen een half uur en het langste dat we gewacht hebben is zo’n drie kwartier. Door de coronamaatregelen zijn de wachttijden bij met name de achtbanen gewoon aanzienlijk langer.
Ik ben kortgeleden in de Efteling geweest. Als je er van 10 tot 22 bent in de zomervakantie dan kun je (bijna) alles doen wat je wil doen in mijn ervaring. Als het park tot 18u open was geweest dan was ik nog niet klaar geweest. De wachttijd was lang, maar ik heb het ook echt wel drukker meegemaakt. Het was niet frustrerend druk met rijen van 60-90 minuten.
Voor het avondeten wilden we in een restaurant gaan zitten, alleen was alles vol. Het ging mij echt te ver om daar ook nog eens een reservering voor te maken en had er ook gewoon niet aan gedacht. Gewoon ergens een bakje patat gehaald en weer door ;)
En ik zou Loopings gebruiken om de wachttijden te bekijken.

Dit was voor mij een extra dagje Efteling en niet DE dag van het jaar. Anders zou ik als het even kan toch een rustigere dag uitzoeken. Na 5 september dus 😃
Het park zit al maanden volgeboekt tot aan de herfst. Vandaar dat we ook dan pas gaan.
Overdag is het in de zomervakantie inderdaad redelijk druk. Alhoewel er best wel verschil per attractie zit en het ook nogal varieert per tijdstip. Mijn ervaring is wel dat het 's avonds een stuk rustiger is (tussen 20.00 en 22.00 uur) en je dan geen wachtrij hebt of een korte wachtrij.
Het beste kan je op een dinsdag gaan, na de vakantie.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
GroenTuintje schreef:
15-08-2021 10:40
Het park zit al maanden volgeboekt tot aan de herfst. Vandaar dat we ook dan pas gaan.
Nee joh hoe kom je daar nu bij. Ik heb een paar weken terug nog geboekt voor deze zomer.
Na 6 uur vond ik het overal al veel rustiger worden. We zijn op doordeweekse dagen geweest.
Miek_ schreef:
15-08-2021 10:44
Nee joh hoe kom je daar nu bij. Ik heb een paar weken terug nog geboekt voor deze zomer.
Inderdaad. Wij hebben een paar weken voor de zomervakantie nog geboekt en konden gewoon op de dag die we wilden (tweede weekend van de vakantie).

Vond het wel vrij druk, als je de kans hebt na de zomervakantie te gaan zou ik dat doen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
GroenTuintje schreef:
15-08-2021 10:40
Welnee. Wij zijn vorige week geweest en hadden een week van tevoren gereserveerd. Zat toen ik ging reserveren tot een paar dagen vooruit volgeboekt, zeker geen weken.
Susan schreef:
15-08-2021 10:48
Inderdaad. Wij hebben een paar weken voor de zomervakantie nog geboekt en konden gewoon op de dag die we wilden (tweede weekend van de vakantie).

Vond het wel vrij druk, als je de kans hebt na de zomervakantie te gaan zou ik dat doen.
Hangt misschien van het aantal personen af? De kinderen wilden graag naar een pretpark en met 6 personen was Toverland het enige park waar we nog terecht konden binnen twee weken. Daar was het overigens erg druk. Maar goed, ik doe het ook echt alleen maar voor de kinderen (voor mij hoeft het echt niet) en die hadden een leuke dag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven