Efteling

15-08-2021 09:35 48 berichten
Is iemand onlangs nog in de Efteling geweest? Zijn de wachtrijen nu erg veel langer dan normaal?

Normaalgesproken ga ik buiten de zomervakantie, op een doordeweekse dag maar dat is nu niet mogelijk. Het moet in het weekend.

Als ik naar de drukte kalender van de efteling kijk, zie ik dat de weekenden buiten de zomervakantie net zo druk zijn als in de zomervakantie.
Ik overweeg om nu in de zomervakantie te gaan omdat je dan tot 22 uur de tijd hebt ipv tot 19 uur. Is dat een goed idee of is dat echt niet te doen?
Alecta schreef:
15-08-2021 11:11
Hangt misschien van het aantal personen af? De kinderen wilden graag naar een pretpark en met 6 personen was Toverland het enige park waar we nog terecht konden binnen twee weken. Daar was het overigens erg druk. Maar goed, ik doe het ook echt alleen maar voor de kinderen (voor mij hoeft het echt niet) en die hadden een leuke dag.
Nee hoor klopt echt niet. Dan heb je niet goed gekeken. Wij waren ook met zijn zessen en hadden een week van tevoren nog volop keuze. Echt maar voor een paar dagen vooruit volgeboekt.
*Sally* schreef:
15-08-2021 11:17
Nee hoor klopt echt niet. Dan heb je niet goed gekeken. Wij waren ook met zijn zessen en hadden een week van tevoren nog volop keuze. Echt maar voor een paar dagen vooruit volgeboekt.
Gewoon op de website gekeken. Misschien verandert het per dag? Nu vind ik Efteling te duur en te ver weg, dus ik was al blij dat die afviel ;-).
Alecta schreef:
15-08-2021 11:24
Gewoon op de website gekeken. Misschien verandert het per dag? Nu vind ik Efteling te duur en te ver weg, dus ik was al blij dat die afviel ;-).
Nee echt niet. En er zijn meerderen hier die het zeggen dus denk dat je niet goed hebt gekeken.
Edit: net even gekeken en zit nu de komende week volgeboekt. Vanaf volgende week maandag zou het gewoon kunnen. Zit dus absoluut niet maanden vooruit volgeboekt.
*Sally* schreef:
15-08-2021 11:28
Nee echt niet. En er zijn meerderen hier die het zeggen dus denk dat je niet goed hebt gekeken.
Ik heb nog even gekeken, maar het eerste vrije slot is op volgende maandag (als onze vakantie over is). Dat was een paar dagen geleden ook zo. In de avonden kun je nog wel de komende dagen terecht. Wij zijn altijd nogal van de last minute beslissingen, dus parken waar je pas een paar dagen lager terecht kan vallen sowieso af.
Alle reacties Link kopieren
Ixia_ schreef:
15-08-2021 10:38
Ik ben kortgeleden in de Efteling geweest. Als je er van 10 tot 22 bent in de zomervakantie dan kun je (bijna) alles doen wat je wil doen in mijn ervaring. Als het park tot 18u open was geweest dan was ik nog niet klaar geweest. De wachttijd was lang, maar ik heb het ook echt wel drukker meegemaakt. Het was niet frustrerend druk met rijen van 60-90 minuten.
Voor het avondeten wilden we in een restaurant gaan zitten, alleen was alles vol. Het ging mij echt te ver om daar ook nog eens een reservering voor te maken en had er ook gewoon niet aan gedacht. Gewoon ergens een bakje patat gehaald en weer door ;)
En ik zou Loopings gebruiken om de wachttijden te bekijken.

Dit was voor mij een extra dagje Efteling en niet DE dag van het jaar. Anders zou ik als het even kan toch een rustigere dag uitzoeken. Na 5 september dus 😃
Looopings ;) maar die halen gewoon de wachttijden uit de app, dus komen overeen.
Ik volg het al vanaf ongeveer half juli en het blijft steeds een week van te voren al volgeboekt.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Ik zou dan het voordeel pakken dat het park tot 22u open is als je gaat met kinderen die dat redden of zonder kinderen. Instaleer de app en ga vroeg indien mogelijk, eerder dan je tijdslot want ook van de parkeerplaats naar de entree staat een rij dus dat kost extra tijd. Doe dan vroeg in de ochtend de 2 grote attracties die je graag wil doen waar je lange rijen verwacht (achtbanen en wildwaterbaan bv) want dan valt het nog mee. Ook aan het einde van de dag worden de rijen weer korter. Door de app kan je de wachttijden zien en kan je kiezen voor dingen waarbij het op dat moment mee valt. Wij gingen net voordat ze doordeweeks tot 22u open bleven helaas, maar hebben toch alles kunnen doen dat de kinderen wilde en nergens langer dan 45 min in de rij hoeven staan. Al hebben wij jonge kinderen en is de oudste niet zo van achtbanen dus stond er daar maar 1 van op het lijstje en de wildwaterbaan, bij het zien van de achtbaan wilde dochter toch niet dus hebben we die uiteindelijk niet gedaan en wel de wildwaterbaan. Ik zag wel in de app dat de tijden voor achtbanen over het uur heen gingen in de middag vandaar mijn advies in de ochtend gelijk door te lopen daar heen en die als eerste te doen als je die graag wilt.
Of je nog kan reserveren hangt volgens mij ook af van of je al een kaartje (zonder datum) hebt. Dan kan je binnen enkele dagen terecht, als je nog een ticket moet kopen heb je minder mogelijkheden. Wij gaan volgende week, best zin in!
Miek_ schreef:
15-08-2021 10:44
Nee joh hoe kom je daar nu bij. Ik heb een paar weken terug nog geboekt voor deze zomer.
Omdat wij dat niet konden. We willen een paar dagen, maar alles zat vol. Misschien is het nu weer anders?

We zijn idd met een grote groep familie.
groentuintje wijzigde dit bericht op 15-08-2021 13:30
7.50% gewijzigd
Voor iedereen een groene tuin
Irregular_Choice schreef:
15-08-2021 11:37
Looopings ;) maar die halen gewoon de wachttijden uit de app, dus komen overeen.
Oh die ene O ;)
Ik vind het vervelend om nog een app te downloaden dus Loopings vind ik prima werken. Gewoon als extra optie
GroenTuintje schreef:
15-08-2021 13:28
Omdat wij dat niet konden. We willen een paar dagen, maar alles zat vol. Misschien is het nu weer anders?

Wij zijn ook met zijn elven inclusief kinderen :P Dus aan een grote groep ligt het niet.
GroenTuintje schreef:

Als je overnachting erbij wil moet je er inderdaad vroeg bij zijn.
GroenTuintje schreef:

Wij zijn ook paar dagen geweest. Niet in een Eftelingaccomodatie maar een hotel in de buurt. Inclusief ontbijt en voor 2 dagen Eftelingkaartjes. Was een aanbieding.
Als je een half uur wachten al lang vind, zou ik nu niet gaan inderdaad. Beter buiten de vakanties gaan.
Overigens zijn die dagen ook lang niet zo rustig meer als een aantal jaar geleden. Dat je inderdaad kon blijven zitten in een attractie.
Kijk wel goed als je ook daar wil eten, en reserveer dat ook.
Toen wij er waren kon dat nergens meer en hebben we voor een frietje ook een uur in de rij gestaan. Dat is echt niet grappig meer.
JSS - just survive somehow
Van de zomer geweest en dit jaar voor het eerst in de rij gestaan voor Carnaval Festival. Zo'n 40 minuten. Nog nooit eerder meegemaakt.
reckless schreef:
15-08-2021 13:07
Of je nog kan reserveren hangt volgens mij ook af van of je al een kaartje (zonder datum) hebt. Dan kan je binnen enkele dagen terecht, als je nog een ticket moet kopen heb je minder mogelijkheden. Wij gaan volgende week, best zin in!
Ik heb net gekeken en dat maakt niets uit.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Voor abonneehouders, heb nog een tijdslot voor a.S. Woensdag in de aanbieding, 2 personen 10.00-10.45. Moet zelf werken.
Such a beautiful place to be with Friends.
Milaviva1 schreef:
15-08-2021 14:13
Als je een half uur wachten al lang vind, zou ik nu niet gaan inderdaad. Beter buiten de vakanties gaan.
Overigens zijn die dagen ook lang niet zo rustig meer als een aantal jaar geleden. Dat je inderdaad kon blijven zitten in een attractie.
Kijk wel goed als je ook daar wil eten, en reserveer dat ook.
Toen wij er waren kon dat nergens meer en hebben we voor een frietje ook een uur in de rij gestaan. Dat is echt niet grappig meer.
Dit klopt niet. Ik ben dit jaar nog geweest naar de winterefteling. We konden heel vaak blijven zitten.

TO: neem een vrije dag, heb je veel meer aan dan nu gaan.
Laatst geweest. 80 minuten gemiddeld per grote attractie. Ik ga normaal nooit in vakantie maar had gratis kaarten. Was best nog druk
poldervrouw schreef:
15-08-2021 20:11
Laatst geweest. 80 minuten gemiddeld per grote attractie. Ik ga normaal nooit in vakantie maar had gratis kaarten. Was best nog druk
Oef, dan ben je alleen maar aan het wachten eigenlijk. Plus je zou dan maar in een paar attracties kunnen op een hele dag :-?
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
15-08-2021 20:22
Oef, dan ben je alleen maar aan het wachten eigenlijk. Plus je zou dan maar in een paar attracties kunnen op een hele dag :-?
Ja maar dat is niet bij alle attracties zo lang hoor. Zoals ik eerder schreef: als je voor de populaire achtbanen komt zou ik echt buiten de schoolvakanties gaan (doordeweeks). Maar veel attracties liepen prima door; denk dat wij 15-20 keer in een attractie zijn geweest (sommige meerdere keren).
GroenTuintje schreef:
15-08-2021 20:22
Voornamelijk de achtbanen
Wij zijn vorig weekend geweest, gemiddelde wachttijd 45 minuten. De achtbanen niet meegeteld, want die waren 70 tot 100 minuten.
We zaten er 3 dagen, dus hebben bijna alles kunnen doen, je merkte inderdaad dat het 's avonds rustiger was.

Wat ik eigenlijk jammer vind is dat ze alleen in de zomervakantie tot 22uur open zijn en niet heel de zomer, we waren namelijk met een klein groepje zonder kinderen en waren anders buiten de vakanties gegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven