Dit is toch afwijkend gedrag?

vrijdag 13 augustus 2021 om 18:21
Hoi allemaal,
ik heb nu 3 dates gehad met een (dacht ik) leuke man. Hij was 2 weekjes op vakantie naar het buitenland en heeft daar een 'souvenir' voor mij meegenomen. Maar, een souvenir waar ik niet echt blij van word.. Hij wist dat ik vogels houdt (beetje raar misschien, maar goed) Op zijn weg door een soort achterbuurt (in zijn woorden) zag hij een huis waar een vogelbeeldje op de veranda stond. zijn inschatting was dat er waarschijnlijk niemand in het huis woonde, maar dat wist hij niet zeker. In ieder geval zei hij dat er allemaal 'krotten' in die wijk stonden, wat ik ook nogal een denigrerende benaming vindt voor huizen van mensen met minder geld.
Maar jullie raden het misschien al: hij heeft dat vogelbeeldje voor mij meegepakt. Dus eigenlijk gewoon van de veranda van een huis ontvreemd. Sowieso vind ik het heel bedenkelijk dat iemand van zijn leeftijd (39!) nog de neiging heeft dingen mee te jatten, maar dan daar bovenop ook nog eens van een huis in zo'n arme wijk! wie weet woonde daar gewoon iemand, die speciale band met het beeldje heeft of voor wie het waardevol was en dan schept hij mij op met dat ding. Ik reageerde niet zo blij als hij waarschijnlijk gehoopt had en toen ging hij het allemaal wat bagatelliseren. 'Ja, het zag er echt uit als een verlaten krot, dus maak je geen zorgen etc'. Ik voel me er echter zo raar bij dat ik overweeg te stoppen met hem daten. Het lijkt of zijn morele kompas stuk is als je dit doet op volwassen leeftijd, toch?
ik heb nu 3 dates gehad met een (dacht ik) leuke man. Hij was 2 weekjes op vakantie naar het buitenland en heeft daar een 'souvenir' voor mij meegenomen. Maar, een souvenir waar ik niet echt blij van word.. Hij wist dat ik vogels houdt (beetje raar misschien, maar goed) Op zijn weg door een soort achterbuurt (in zijn woorden) zag hij een huis waar een vogelbeeldje op de veranda stond. zijn inschatting was dat er waarschijnlijk niemand in het huis woonde, maar dat wist hij niet zeker. In ieder geval zei hij dat er allemaal 'krotten' in die wijk stonden, wat ik ook nogal een denigrerende benaming vindt voor huizen van mensen met minder geld.
Maar jullie raden het misschien al: hij heeft dat vogelbeeldje voor mij meegepakt. Dus eigenlijk gewoon van de veranda van een huis ontvreemd. Sowieso vind ik het heel bedenkelijk dat iemand van zijn leeftijd (39!) nog de neiging heeft dingen mee te jatten, maar dan daar bovenop ook nog eens van een huis in zo'n arme wijk! wie weet woonde daar gewoon iemand, die speciale band met het beeldje heeft of voor wie het waardevol was en dan schept hij mij op met dat ding. Ik reageerde niet zo blij als hij waarschijnlijk gehoopt had en toen ging hij het allemaal wat bagatelliseren. 'Ja, het zag er echt uit als een verlaten krot, dus maak je geen zorgen etc'. Ik voel me er echter zo raar bij dat ik overweeg te stoppen met hem daten. Het lijkt of zijn morele kompas stuk is als je dit doet op volwassen leeftijd, toch?
vrijdag 13 augustus 2021 om 23:08
Lady_Day schreef: ↑13-08-2021 18:44Wat een kleuter. Nee, hier zou ik ook niet van onder de indruk zijn.
Mijn ex kwam een keer met een bos bloemen thuis voor mij. Dat deed hij nooit. Bleek dat hij met zijn dronken kop die bos gejat had bij een bloemist waar ik vaak bloemen kocht. Gênant. En een afknapper.
Altijd nog beter dan van een kerkhof (dat schijnt nl. ook te gebeuren)

vrijdag 13 augustus 2021 om 23:18
Beeldje terug geven en dan zeggen dat je van verder contact afziet.
Het beeldje niet houden want dan zit jij steeds met die nare gedachte.
Doet me denken aan vorig jaar toen iemand een bloem uit mijn voortuin had geplukt. Nieuwe plant neergezet, einde van de zomer eindelijk drie bloemen, en ineens nog maar twee. Netjes afgesneden steeltje zat nog aan de plant.
Het beeldje niet houden want dan zit jij steeds met die nare gedachte.
Doet me denken aan vorig jaar toen iemand een bloem uit mijn voortuin had geplukt. Nieuwe plant neergezet, einde van de zomer eindelijk drie bloemen, en ineens nog maar twee. Netjes afgesneden steeltje zat nog aan de plant.

zaterdag 14 augustus 2021 om 00:41
Hoezo? Lees mijn posts nog eens, ik weet niets meer of minder..
zaterdag 14 augustus 2021 om 06:09
Je geeft die man dus gewoon gelijk?? Dat beeldje stond niet op de openbare weg maar op die mensen hun eigendom en ook al is het waardeloos in onze ogen kan het een grote emotionele waarde hebben. Trouwens wonen die mensen in een krot en was dat volgertje een van de weinige mooie dingen die ze hebben.
Dit is een no brainer. Ik denk dat ik het al was afgetrapt toen hij vertelde hoe hij er aankwam.
Wat een waardeloze vent.
zaterdag 14 augustus 2021 om 07:51
Verliefde mensen kunnen heel raar doen; misschien is het een normaal keurige man die vlot en origineel wou doen (dus precies het tegenovergestelde van wat hij is) voor zijn nieuwe date. Zoals je in de film Nottinghill ook ziet dat het verliefde stelletje over een schutting klimt om in andermans tuin te gaan wandelen, en niemand vindt dat dan raar. Dus misschien ziet hij teveel films. Je weet het niet.
Als je zegt dat je je met gestolen waar niet op je gemak voelt, wat zegt hij dan? En als je aandringt dat hij het terugbrengt?
Als je zegt dat je je met gestolen waar niet op je gemak voelt, wat zegt hij dan? En als je aandringt dat hij het terugbrengt?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

zondag 15 augustus 2021 om 15:08
Even een updateje (en bedankt voor al julie reacties!): ik heb besloten te stoppen met daten met deze man. Heb het er nog eens over gehad met hem en hij zei dat het "zijn ding" is op toeristische plekken of hotels dingen mee te nemen. Dus hij heeft wel vaker pennetjes gejat op hotelkamers, zakjes thee of bv een vorkje in restaurants waar hij het eten lekker vond. Was blijkbaar een flink probleem voor hem, waar ik geen zin in heb.

zondag 15 augustus 2021 om 15:45
Ja, zo leuk! Op een tweedehands markt van een schattig oud vrouwtje.36andpregnant schreef: ↑13-08-2021 19:46Als hij slim was geweest had hij verteld dat hij het gekocht had.

zondag 15 augustus 2021 om 15:46
Annavanderwerff schreef: ↑15-08-2021 15:08Even een updateje (en bedankt voor al julie reacties!): ik heb besloten te stoppen met daten met deze man. Heb het er nog eens over gehad met hem en hij zei dat het "zijn ding" is op toeristische plekken of hotels dingen mee te nemen. Dus hij heeft wel vaker pennetjes gejat op hotelkamers, zakjes thee of bv een vorkje in restaurants waar hij het eten lekker vond. Was blijkbaar een flink probleem voor hem, waar ik geen zin in heb.
Een pen op een hotelkamer jat je niet, die ligt dat om meegenomen te worden als reclame. Zakjes thee of vorkjes zijn bedrijfjsgoederen waar zo'n bedrijf wel voor betaald heeft maar niemand aan gehecht is. Met dat vogeltje ging hij voor mij echt een grens te ver over, dat was van een particulier en mogelijk was iemand er gehecht aan.
Maar goed dat je er mee stopt! Ik zou in zoiets ook geen zin hebben.

zondag 15 augustus 2021 om 16:01
natuurlijk heb het cadeau geweigerd! ik kan het onmogelijk leuk vinden of een plek geven in mijn tuin met die achtergrond. Opmerkelijk was trouwens ook dat hij een klein beetje geïrriteerd leek te zijn. Hij benadrukte telkens "het huis zag er verlaten en verrot uit, waarschijnlijk woonde er niemand meer". Maar dan nog is het een kansloze actie.
zondag 15 augustus 2021 om 19:52
En je hebt hem ook verteld dat jullie klaar zijn met elkaar?Annavanderwerff schreef: ↑15-08-2021 16:01natuurlijk heb het cadeau geweigerd! ik kan het onmogelijk leuk vinden of een plek geven in mijn tuin met die achtergrond. Opmerkelijk was trouwens ook dat hij een klein beetje geïrriteerd leek te zijn. Hij benadrukte telkens "het huis zag er verlaten en verrot uit, waarschijnlijk woonde er niemand meer". Maar dan nog is het een kansloze actie.
Iedere dag is gehaktdag
zondag 15 augustus 2021 om 19:57
zondag 15 augustus 2021 om 21:41
Het is een flink probleem voor hem?Annavanderwerff schreef: ↑15-08-2021 15:08Even een updateje (en bedankt voor al julie reacties!): ik heb besloten te stoppen met daten met deze man. Heb het er nog eens over gehad met hem en hij zei dat het "zijn ding" is op toeristische plekken of hotels dingen mee te nemen. Dus hij heeft wel vaker pennetjes gejat op hotelkamers, zakjes thee of bv een vorkje in restaurants waar hij het eten lekker vond. Was blijkbaar een flink probleem voor hem, waar ik geen zin in heb.
Dus hij lijdt er zelf onder dat hij dingen steelt?
maandag 16 augustus 2021 om 11:03
Dit is inderdaad nog een mogelijkheid.retrostar schreef: ↑14-08-2021 07:51Verliefde mensen kunnen heel raar doen; misschien is het een normaal keurige man die vlot en origineel wou doen (dus precies het tegenovergestelde van wat hij is) voor zijn nieuwe date. Zoals je in de film Nottinghill ook ziet dat het verliefde stelletje over een schutting klimt om in andermans tuin te gaan wandelen, en niemand vindt dat dan raar. Dus misschien ziet hij teveel films. Je weet het niet.
maandag 16 augustus 2021 om 13:46
Ten eerste: waarom zet je tussen haakjes dat het misschien een beetje suf is dat je van vogels houdt? Haal jezelf niet zo naar beneden zeg! Je bent wie je bent, en als jij vogels leuk vindt, dan is dat hartstikke goed dat je daar plezier uit haalt.
Ik vraag me echt af wat hier achter zit.
Ik vind vogels ook erg leuk, en toen ik destijds een date had met een man die vogels ook leuk vond (bleek tijdens het daten), werden we een soort van quasi grappig bedoeld belachelijk gemaakt waarbij de vergelijking met saai/suf gemaakt werd. Ik kreeg met mijn verjaardag op een lullige manier een vogelhuisje, oh wat grappig. Zal vast niet rot bedoeld zijn, maar ik ben het nooit vergeten, en het opende mijn ogen: ja, ik hou van vogels en natuur en gruwel van festivals en radio 538 die altijd staat te blèren. Ik ben niet zo’n partypeople persoon, en hoewel ik lang dacht (toen ik jonger was), dat dit hoorde ofzo, wist ik later da ik daar niet in tussenpas. Ik heb andere interesses, en die zijn NIET suf of saai. Het zijn andere interesses, minder veelvoorkomend.
Dus alsjeblieft, wees jezelf en wees daar trost op. Haal jezelf nooit naar beneden omdat je iets leuk vindt wat niet zo gebruikelijk is bij de massa.
Ik vraag me echt af wat hier achter zit.
Ik vind vogels ook erg leuk, en toen ik destijds een date had met een man die vogels ook leuk vond (bleek tijdens het daten), werden we een soort van quasi grappig bedoeld belachelijk gemaakt waarbij de vergelijking met saai/suf gemaakt werd. Ik kreeg met mijn verjaardag op een lullige manier een vogelhuisje, oh wat grappig. Zal vast niet rot bedoeld zijn, maar ik ben het nooit vergeten, en het opende mijn ogen: ja, ik hou van vogels en natuur en gruwel van festivals en radio 538 die altijd staat te blèren. Ik ben niet zo’n partypeople persoon, en hoewel ik lang dacht (toen ik jonger was), dat dit hoorde ofzo, wist ik later da ik daar niet in tussenpas. Ik heb andere interesses, en die zijn NIET suf of saai. Het zijn andere interesses, minder veelvoorkomend.
Dus alsjeblieft, wees jezelf en wees daar trost op. Haal jezelf nooit naar beneden omdat je iets leuk vindt wat niet zo gebruikelijk is bij de massa.
Geloof niet alles wat je denkt.
maandag 16 augustus 2021 om 13:48
En verder, lijkt me een behoorlijke no-brainer dat je met dit heerschap niet verder moet daten. Ik vind het ronduit asociaal.
Mijn tip: ga jezelf nog beter leren kennen en respecteren (zie mijn vorige post), en vanuit daar, vanuit jouw waarden en normen, daten.
PS. Ik ben ondertussen getrouwd met mijn vogeldate!
Mijn tip: ga jezelf nog beter leren kennen en respecteren (zie mijn vorige post), en vanuit daar, vanuit jouw waarden en normen, daten.
PS. Ik ben ondertussen getrouwd met mijn vogeldate!
Geloof niet alles wat je denkt.

maandag 16 augustus 2021 om 13:58
Zou je denken, die denkwijze als uitleg ook. En dan laat je het daarbij? En moet je komen vragen of het afwijkend gedrag is. Heb je dan echt geen zicht op een normaal iemand als partner?Annavanderwerff schreef: ↑15-08-2021 16:01natuurlijk heb het cadeau geweigerd! ik kan het onmogelijk leuk vinden of een plek geven in mijn tuin met die achtergrond. Opmerkelijk was trouwens ook dat hij een klein beetje geïrriteerd leek te zijn. Hij benadrukte telkens "het huis zag er verlaten en verrot uit, waarschijnlijk woonde er niemand meer". Maar dan nog is het een kansloze actie.