Uitgerekend april 2022

10-08-2021 18:53 203 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic voor degenen die willen aansluiten en ook zijn uitgerekend in april '22.

Wij (man 35jr, vrouw 30jr) zijn in blije verwachting van ons tweede kindje. We hebben al een zoontje geboren in nov '18. 😊 Volgens mijn berekening ben ik rond 9 april uitgerekend, misschien ietsjes eerder. De vorige keer ben ik bevallen met 36+2, dus het zou mij niets verbazen als het kleintje zich al ergens in maart laat zien. 🤭 Ik zou het leuk vinden in contact te komen met andere (aanstaande) mama's!
NaamLeeftijdKindjeUDGeslachtEchoBijzonderheden
Kim47874330/352e9 aprilx24-08 (echo)
Alpinismoes ±301ebegin aprilxdatum
Kruispunt 391e?xwk 2133 (echo)
Briluiltje29/281e16 aprilx30-08 (echo)2 vroege miskramen
FiddlyDiddlyDoo 27/321e8 aprilx30-08
Kaleidoscope 322e7 aprilx18-08 (echo)2 miskramen, baarmoederafwijking
kleinvosje 33/371e1 april:heart:
Poes30 30/302e16 aprilxdatumPCOS & fertiliteitstraject
Rozengeur10 35/421e10 aprilxdatum
dame91 30/332e15 aprilx03-09 (echo)
knoflook 38/381e20 aprilxdatumMA met 11 wk
navy-blue ?2e12 aprilxdatum
Fietsertje89 31/522e11 aprilx:heart: 03-09 (echo) 1ste dochter verloren met 19 wk
lavender 34/342e18 aprilxdatum
kim478743 wijzigde dit bericht op 25-08-2021 13:57
63.21% gewijzigd
@fietsertje, wat heftig zeg om mee te maken. Fijn dat je een goede gyn en vk hebt en dat je veel controles kunt krijgen. Ik snap dat de nipt heel spannend voor je is.

@13 weken echo, wil ik ook wel :) Ik zat op internet de te kijken naar vk praktijken en die van mijn voorkeur doet ook een gratis geslachtsbepalingsecho. Bij mijn eerste niet gedaan, maar lijkt me nu misschien wel leuk. Naja, eerst maar afwachten of alles goed gaat.

@Claire, geen keizersnede gehad de vorige keer. Was overigens wel gepland maar kwam spontaan op gang en ging zo snel dat het een vaginale bevalling werd (stuit). Lijkt me best heftig een keizersnede en snap dat je liever vaginaal wil.

@tabel. Zou ik ook leuk vinden, maar ik ben niet goed in het maken ervan.
@dame91 dat is al mooi snel die vroege echo! Heb je er reden toe dat je al zo vroeg mag of is het gewoon omdat het kan?

Ik heb voor vandaag een afspraak bij de HA ivm mijn medische achtergrond. Waarschijnlijk zal ik de verloskundige overslaan en doorverwezen worden naar de gyn. Wie weet laat ik me later nog uit over hoe en waarom
@Kim, wat vind jij van het tabel idee? Zou je eentje kunnen/willen maken? Ik denk dat het handig is als hij in de OP komt. Anders moeten we een andere oplossing vinden.
@clairesophie; ik kreeg niet spontaan weeen, maar iets bloedverlies en vooral wat vocht (bleek vruchtwater), toen nog gewone harttonen maar een dag later niet meer. Toen is nog een dag later de bevalling opgewekt.
Ik hoop voor jou mee op een weer vaginale bevalling! Die kans is opzich aanwezig na 1KS toch?

@dame91; ik weet heel zeker dat je woorden ontzettend goed bedoeld zijn. Maar waar ik juist tegenaan loop is dat ik er niet voor kan kiezen om vertrouwen te hebben. Dat is niet te sturen in dit geval, en tja het is er gewoon nog niet. Liefde al wel vanaf moment 1 gelukkig dus daar doe ik het ook voor ;)

Wat KDV betreft; vorige keer hadden wij inschrijvingen gedaan rond week 10 en een rondleiding gehad in week 16 ofzo. Toen geen enorme verwachte problemen met een plekje.
Nu wachten we wat langer. Deels door er nog niet aan toe zijn, maar ook is mijn man aan het nadenken of hij niet liever thuispapa wordt. Zou ook prima optie zijn als jij dat graag wil, dus even de tijd nemen voor die keuze lijkt me goed.

Een tabel lijkt me top, weet alleen niet hoeveel werk dit is?
Heb lief, houd moed. Komt goed.
Goedemorgen!

Wat leuk dat we al met zoveel zijn! Sorry voor de radiostilte aan mijn kant, de week is echt omgevlogen. 😆

Ik vind de tabel een heel goed idee, zou ik ook fijn vinden. Ik zet er straks een in elkaar en ik zal ook nog even reageren op iedereen.😊
@Rozengeur, hoe was de afspraak bij de huisarts? Kan je meteen door naar de gyn?

Ik heb wat bruinverlies sinds gister. Hebben anderen dit ook? Herken het nog van mijn vorige zwangerschap, maar het is niet erg geruststellend. Geen krampen gelukkig.

@kim, fijn als je een tabel wil maken. Dank je.
@navy-blue, ik mag beginnen bij de vk, en die zal er verder naar kijken. Wel heeft de huisarts alvast een deel van mn medicatie aangepast. Daarmee kunnen we hopelijk een paar maand vooruit.
Mn bevalling zal hoe dan ook medisch zijn. Maar dat vind ik persoonlijk wel prettig. In het ziekenhuis hebben ze alles bij de hand..
Ik kom zelf ivm werk wel eens op de verloskamers op cruciale momenten, dat wil ik thuis niet meemaken.
Wat veel geschreven!

@kleinvosje, jij had al je eerste afspraak. Heb je ook een kloppend hartje gezien?
@Fietsertje89 &@kruispunt, wanneer zijn jullie echo's gepland deze week? Wij gaan duimen!
@Alpinismoes, krijg je geen echo bij je intake? Bij onze praktijk krijg je met ~ 8 wk de eerste echo om te zien of het hartje klopt en hoeveel kindjes je verwacht.
@navy-blue, is het bruinverlies gestopt? Ik heb hier geen ervaring mee, maar las dat het onschuldig kan zijn

Zijn er inmiddels meerdere afspraken ingepland? Ik wacht tot wk 6, dan plan ik iets in.
Wat de kwaaltjes betreft, behalve wat steken in mij onderbuik heb ik nog nergens last van. Vorige keer begon het in wk 7 pas, de misselijkheid.
knoflook wijzigde dit bericht op 17-08-2021 09:26
0.82% gewijzigd
tabel verwijderd want verplaatst naar OP
knoflook wijzigde dit bericht op 19-08-2021 09:35
Reden: nvt
97.16% gewijzigd
bericht niet meer relevant want tabel verplaatst naar OP
knoflook wijzigde dit bericht op 19-08-2021 09:35
Reden: niet meer nodig
80.98% gewijzigd
Oehh, wat een reacties al! Leuk!

Ik heb woensdag de eerste echo gepland staan bij de gynaecoloog, ik ben dan 7 weken zwanger. Door eerdere miskramen en een baarmoederafwijking heb ik de echo wat eerder. Als alles goed is, dan vertellen we het ook gelijk onze families.

Ik vind het wel spannend, de vorige keer ging het tussen 6 en 7 weken mis (die keer ervoor bij 10 weken) en bij ieder toiletbezoek ben ik toch bang bloed te vinden. Ik voel me wel goed, heb last van mijn borsten en van bandenpijn, ik heb zelf al het idee dat ik echt dikker word. Ik hoop maar dat het goede tekens zijn, maar goed, ik wist bij de eerste miskraam al dat het mis was en de zwangerschapskwaaltjes bleven toenemen totdat het vruchtje daadwerkelijk was afgestoten, dus hoeveel dat nu weer zegt...

Vanaf september krijgt iedere zwangere een 13 weken echo.

@fietsertje: wat erg van je kindje dat je hebt verloren bij 19 weken. Heel heftig, snap dat deze zwangerschap spannend is/blijft. Was de NIPT toentertijd afwijkend? Ik had bij de eerste zwangerschap een vals-positieve NIPT, heel veel onderzoek gehad en uiteindelijk bleek er niets aan de hand. Wat een spanning was dat.

Ik hoop nu dat als de echo goed is, dat ik dan terug mag naar de verloskundige. Bij de eerste zwangerschap was ik onder controle van een ongeïnteresseerde gynaecoloog en daar heb ik nu echt geen zin meer in.
Oja, wat betreft KDV: bij ons oudste hebben het eerste jaar de grootouders opgepast. Ik hoop dat ze dat dit jaar ook weer willen en anders hebben we ook niet zo'n haast, want wij wonen in het oosten van het land en het opvangprobleem is hier gelukkig niet zo urgent.
@kaleidoscoop; vorige keer geen nipt laten doen, juist vanwege de kans op fout-positieven en dat ik dan geen puncties etc gewild had gezien de kleine kans op miskraam daarvan. Toen heel blij geweest met die keuze want eerder weten had ons niet perse geholpen, en de zwangerschap afbreken zou ik niet gedaan hebben.
Deze keer willen we het juist wel graag omdat we anders die zorg niet zullen kunnen loslaten en bij een goede nipt vervalt toch een deel van de zorgen.

Stel dat het voor jou toch medisch blijft qua controles; vraag gerust of je een andere gyn mag als het niet erg klikte! Er zijn ook hele fijne betrokken types bij, die niet perse onderdoen voor een fijne VK (die van mij is bijvoorbeeld echt goud...)

Vanochtend de eerste echo gehad en er klopt een hartje! Op de juiste plek :) hoewel het me niet echt rust en vertrouwen geeft merk ik, groeit de hoop wel. Prima :)

Wauw mooi werk Knoflook met die tabel!
Fietsertje, gefeliciteerd! Wat een mooi bericht. Kon het niet laten en heb dit in het tabel gezet :hyper: Ik probeer hem up to date te houden tot hij in de OP komt. Jullie kunnen via de link altijd bij de tabel
Blijft de UD voor nu zo staan? Wanneer is de volgende afspraak? Krijg je dan de termijnecho?
knoflook wijzigde dit bericht op 16-08-2021 14:05
18.85% gewijzigd
Wat een mooi bericht @fietsertje! Hoop dat er nog veel meer mooie berichtjes als deze volgen!
Fietsertje89 schreef:
16-08-2021 12:35
@kaleidoscoop; vorige keer geen nipt laten doen, juist vanwege de kans op fout-positieven en dat ik dan geen puncties etc gewild had gezien de kleine kans op miskraam daarvan. Toen heel blij geweest met die keuze want eerder weten had ons niet perse geholpen, en de zwangerschap afbreken zou ik niet gedaan hebben.
Deze keer willen we het juist wel graag omdat we anders die zorg niet zullen kunnen loslaten en bij een goede nipt vervalt toch een deel van de zorgen.

Stel dat het voor jou toch medisch blijft qua controles; vraag gerust of je een andere gyn mag als het niet erg klikte! Er zijn ook hele fijne betrokken types bij, die niet perse onderdoen voor een fijne VK (die van mij is bijvoorbeeld echt goud...)

Ja, die vals-positieven bij de NIPT zijn hoger dan ze doen voorspiegelen, merkte ik toen al. Dat was erg vervelend. Ik heb toen ook een vruchtwaterpunctie moeten doen.

Wat mooi dat je al een hartje hebt gezien! Ben heel benieuwd of wij dat woensdag ook zien, ik hoop het zo.

En ik ben nu al naar een ander ziekenhuis, heb al een aantal gynaecologen gezien vanwege de afwijking aan mijn baarmoeder en zij waren zoveel leuker dan de gynaecoloog van toen, dus op zich wel goede vertrouwen erin, maar ik wil gewoon graag een zorgeloze zwangerschap mee maken. Woensdag afwachten..
Kaleidoscope; succes woensdag! Ik duim mee

Knoflook; termijn is niet perse duidelijker geworden (omdat het zo klein is is de meetfout best ruim zegmaar), de gyn schatte ietsie vroeger dan ik ingeschat had maar zal nog wel een keer wat duidelijker worden.

Termijnecho (is altijd bij 10-12wk) is misschien wel te combineren met NIPT afname, maar voor die tijd (3 sept) is nog een extra echo gepland, gewoon om te kijken of het groeit en ter geruststelling (word echt een beetje verwend :))
@knoflook bedankt voor het maken van de tabel! Echt fijn! Mijn UD is trouwens 1 april (ja, ik weet het een mooie datum, haha :P).

Mijn eerste echo was op 10-08 met 6w4d en alles zag er tot nu toe goed uit en er klopt een hartje! Was heel duidelijk te zien en best ontroerend ook :')

@fietsertje, wat fijn om te lezen dat jullie ook al een kloppend hartje hebben waargenomen!
Fietsertje en kleinvosje, wat een goed bericht!

Bedankt knoflook voor het maken van de tabel.
Wauw, wat zijn er een hoop reacties bijgekomen. En fijn voor alle meiden die al een echo gehad hebben met een kloppend hartje!
Bedankt ook knoflook voor het maken van de tabel, fijn dat overzicht.

Ik durfde het gisteren aan, en heb een afspraak ingepland voor 30 augustus. De eerste keer ging het rond die tijd mis, dus fijn dat ik dan meteen kan checken of alles ok is :)
Lekker nieuws fietsertje en Kleinvosje!

Hier vanmorgen al even een uur baantjes gezwommen en het plaatselijke, verwarmde, buitenbad. Iets wat ik al vanaf april wekelijks doe. Heerlijk ff, soms wel wat vlaagjes van misselijkheid, maar had mn ontbijt nog niet zo heel gek lang op.

Doen jullie nog iets om een beetje conditie te houden?
@kleinvosje: fijn ook een mooi kloppend hartje!

Mooie tabel! Leeftijd 30/33 en 2e kindje (staat 1e). Geslacht willen wij (weer) weten!

@rozengeur: ik wandel nog veel en tennis, soms hardlopen. Voorlopig gewoon fit en geen klachten, dus ga gewoon door met mijn activiteiten.
@Kim, wat fijn, een tabel in de OP. Bedankt!

@Kaleidoscope, succes vandaag!
knoflook wijzigde dit bericht op 18-08-2021 09:10
0.00% gewijzigd
Rozengeur; fijn dat het zwemmen zo bevalt! Ik doe dit normaal ook regelmatig (1-3x wk), maar momenteel ben ik er echt te misselijk voor (is in korte tijd enorm toegenomen, en daarmee de moeheid ook, gelukkig zonder spugen), en wil ik eigenlijk sowieso niks doen. Wandelen doe ik dan nog wel, voor frisse lucht. Hoop dat er binnenkort weer wat meer lukt want mijn conditie wat uitstekend en dat wil ik niet zomaar kwijt natuurlijk.

Kaleidoscope: Succes vandaag :)
@knoflook en kim, bedankt voor de tabel!

@kleinsvosje en fietsertje: wat een fijn nieuws, super hoor!

@knoflook: onze verloskundige doet de intake bij 8 weken (komende week :)) en dan de echo bij 10 wk. Ik schat begin september, kijk er wel naar uit! Fijn dat sommigen van jullie hem al eerder hebben.

@rozengeur: Ik doe een sport waarbij vallen/klappen opvangen gebruikelijk is (iets als kitesurfen). Heb mezelf voorgenomen nu maar onder mijn niveau te sporten en vallen zo veel mogelijk te voorkomen. Wel lastig hoor, opeens voorzichtig doen zodra het enigszins spannend wordt! De meningen verschillen erover of het nu al nodig is, maar toch maar zekere voor het onzekere. Zwemmen klinkt ook goed, lijkt me een fijn alternatief als die buik in de weg gaat zitten tzt ;)

Hebben jullie het al aan mensen verteld? Wij zijn er vrij open over, vertellen het aan iedereen met wie we het ook willen delen mocht het toch mis gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven