3 maanden daten en nu?

16-08-2021 19:47 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wist even niet goed een titel te verzinnen.

Ik ben sinds half mei aan het daten met een man. Ik ben nog nooit zo verliefd geweest. Ik heb echt mijn portie mannen/relaties wel gehad maar dit gevoel kende ik nog niet.
Maar nu komt het. We daten (exclusief) nu zo'n 3 maanden. Ik heb over hem verteld aan mijn vriendinnen maar ze kennen hem nog niet. Hij heeft nog niemand over mij verteld. Ja we komen bij elkaar thuis, er is geen ander. Hij heeft een dochter van 16 uit zijn vorige relatie (18 jaar samen). Ze zijn nu zo'n 2 jaar uit elkaar. Het lijkt mij niet dat ik een rebound ben. Hij verbergt me verder ook niet, lopen gewoon samen op straat, in onze beider woonplaatsen. Maar ik merk dat ik het toch wat lang vind duren voor we een volgende stap nemen. Dus het echt een relatie noemen en ook in elkaars leven wat meer gaan mengen. Ben ik nu gek of is 3 maanden daten lang genoeg om te weten of je verder wilt of niet?
Tuurlijk, er zal geen eenduidig antwoord voor zijn maar ik ben oprecht heel benieuwd naar jullie mening.
Ik zie hem morgen en mijn vriendinnen zeggen, vraag het hem, vraag duidelijkheid. Aan de ene kant wil ik dat heel graag, maar aan de andere kant, ik durf niet. Bang voor het antwoord. Bang om hem niet meer te zien. Bang dat hij mij niet zo leuk vindt als ik hem. Maar als dit nog langer door gaat is dat voor mijn gevoel (wat sterker wordt) natuurlijk ook niet handig...
Help?!
Ik ben het wel met je vriendinnen eens, vraag aan hem hoe hij het verloop van de relatie ziet en vertel hem hoe jij het graag zou zien en kijk of dat overeenkomt of dat je samen een middenweg kunt vinden, als je niet communiceert ga je van alles zelf invullen en dat is echt funest hoor.
Gewoon vragen, het ergste dat er kan gebeuren is dat hij aangeeft dat hij niet hetzelfde voelt, maar als hij nu nog niet hetzelfde voelt dan gaat dat ook echt niet meer gebeuren. Je kunt het dan dus maar beter nu weten, want hoe langer het duurt, hoe meer pijn het uiteindelijk gaat doen. Hoe je het beschrijft, lijkt mij de kans overigens een stuk groter dat hij gewoon positief gaat reageren.
Ik vind drie maanden echt helemaal niks en snap prima waarom het er nog niet van gekomen is. Maar praat er over met hem. Als dit ergens naar toe gaat moet dat kunnen.
Chocolade, altijd goed!
Ik zou het aan hemzelf laten wat hij in zijn omgeving wel of niet vertelt.

Maar ik zou wel willen weten waar ik sta, wat hij voelt en of dit kans heeft op slagen.

En met dat "mengen" kan je ook langs jouw kant beginnen.
Als je het graag wil ... neem hem dan mee naar afspraken met vriendinnen.
Of met je ouders.

Wie weet zet het de toon.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik vind 3 maanden behoorlijk lang voor een volgende stap. Zeker als je beiden (ruim) volwassen bent, met oudere kinderen en nog nooit zo verliefd bent geweest, zoals je zelf zegt. Is hij ook zo verliefd op jou? Wat zegt hij daar over?
Ik zou 'm gewoon vragen hoe hij de relatie ziet. Persoonlijk ben ik ook erg terughoudend in het informeren van mijn omgeving, merk altijd dat anderen daar sneller in gaan (vind ik niet altijd prettig ondanks intenties voor langere termijn).
Geen duidelijkheid vragen, duidelijkheid geven. Geef aan wat jij wil. Maak plannen met hem, verder in de toekomst dan een week of 2. Gooi eens een bal op over een vakantie in het najaar ofzo.
TheeMetChocolade schreef:
16-08-2021 20:09
Ik vind drie maanden echt helemaal niks en snap prima waarom het er nog niet van gekomen is. Maar praat er over met hem. Als dit ergens naar toe gaat moet dat kunnen.
+1

3 maanden gaat toch nergens over veel te kort. Je zal toch moeten praten als je meer duidelijkheid wil.
Je kan ook te horen krijgen ik wil het rustig aan doen. En dat snap ik wel want het is kort. Jij bent tot over je oren verliefd dus wil graag verder en bevestiging.
05-2019 wijzigde dit bericht op 16-08-2021 21:11
27.01% gewijzigd
Blijf in jezelf geloven !
Ik vind 3 maanden echt helemaal niks eerlijk gezegd. Snap het probleem niet zo. Als je echter duidelijkheid wilt, dan moet je het hem vragen.
Ik vind drie maanden ook erg kort en ik zou me er ongemakkelijk bij voelen als nu al aangedragen zou worden over ‘hoe nu verder’. Het zou voor mij dan dus minder leuk en onbevangen zijn.
Nodig hem inderdaad gewoon eens uit op een borrel met vriendinnen. Dat is minder zwaar dan er een gesprek van maken. Zie je vanzelf hoe hij hier op in gaat toch? Misschien is hij ook bang dat jij hem te snel vind gaan.
Na 3 maanden nemen de meeste mensen nog geen concrete stappen denk ik. Het leest of alles goed gaat. Als je iets meer officieels verwacht, kan jij de eerste move doen, waarschijnlijk reageert hij positief, zolang je niet in overdrive gaat. Dat hij relaxed met jou op stap gaat en je niet wegstopt voor zijn omgeving, zegt al veel. Vaak willen vrouwen al gauw de liefde concreet bezegeld zien. Dat kan fijn zijn, maar het zegt niets over de kwaliteit of het verdere verloop van de relatie.
Ik vind drie maanden in elk geval lang genoeg om jouw naam weleens te laten vallen. Waarom praat hij met niemand over je? Ik zou gewoon aangeven dat je graag een relatie wil en vragen wat hij wil.
Drie maanden exclusief daten is toch een relatie? Ik vind het maar apart dat iedereen drie maanden ‘veel te kort’ vindt.
Hebben jullie wel al seks?
Het klinkt scheef. Ik vind het ook te lang, en jij zelf ook, gezien dit topic. En bespreekbaar maken is helemaal niet gek, je bent toch verliefd op elkaar, is juist vreemd als het níet ter sprake komt. Het is zomer, hebben jullie plannen om weg te gaan samen? Een weekendje ofzo? Hoe vaak zien jullie elkaar?
Ik date ook sinds half mei….ben ook super verliefd, en hij ook. Dat weten we gewoon van elkaar. Maken ook al plannen voor de toekomst, willen samen op vakantie in het najaar, ik zou zeggen vraag aan hem hoe hij jullie relatie ziet. Je wilt toch weten hoe hij erin staat?
Niemand heeft zichzelf gemaakt of jij soms wel ?
Ik zou gewoon zelf het initiatief nemen om hem ergens mee naar toe te nemen en kijken hoe dat loopt. Op moment dat dit stagneert kun je het bespreekbaar maken. Voor de rest lekker meevaren op de flow. Een titel veranderd niks aan jullie samen zijn.
Anderlicht schreef:
16-08-2021 21:49
Ik zou gewoon zelf het initiatief nemen om hem ergens mee naar toe te nemen en kijken hoe dat loopt. Op moment dat dit stagneert kun je het bespreekbaar maken. Voor de rest lekker meevaren op de flow. Een titel veranderd niks aan jullie samen zijn.

Behalve als zijn intentie er helemaal niet is om die titel ooit te geven aan hun samenzijn.
LucindaWalsh schreef:
16-08-2021 23:16
Behalve als zijn intentie er helemaal niet is om die titel ooit te geven aan hun samenzijn.
Dan is dat meteen duidelijk.
In mijn ervaring was 3 maanden wel altijd een kantelpunt van 'casual dating' we hebben gewoon leuk samen naar we willen echt een relatie samen en willen daar ook ons best voor doen.

In de meeste gevallen hield het na 3 maanden op omdat ik (of hij, of samen) er toch geen langdurig relatie in zag.

Met mijn man voelde ik na 3 maanden ook zo'n kantelpunt, wij gingen toen samen op vakantie en hebben daar goed besproken dat we echt graag een toekomst samen zouden willen.
Na 3 maanden toen ook voor het eerst een foto van ons samen gedeeld op sociale media.

Dus ik zou gewoon het gesprek aangaan, goede en eerlijke communicatie is altijd belangrijk in een relatie :)
Moet een volgende stap per se het mengen van jullie levens zijn? Hij heeft een dochter, ik snap wel dat hij daar wat terughoudender in is. Zijn jullie wel eens een weekend weg geweest?
LucindaWalsh schreef:
16-08-2021 20:15
Ik vind 3 maanden behoorlijk lang voor een volgende stap. Zeker als je beiden (ruim) volwassen bent, met oudere kinderen en nog nooit zo verliefd bent geweest, zoals je zelf zegt. Is hij ook zo verliefd op jou? Wat zegt hij daar over?
Juist als je ruim volwassen bent, vind ik 3 maanden helemaal niks. Waarom zou ik als ik pak hem beet 45 jaar oud ben, mijn nieuwe date/vriend al binnen 3 maanden voor moeten stellen aan iemand. Zeker als er ook nog kinderen zijn. 16 is ook gewoon een kind. Voor een puber is een scheiding ook gewoon lastig en een nieuwe partner ook.
anoniem_6649a968afa5e wijzigde dit bericht op 17-08-2021 11:27
0.08% gewijzigd
Bedankt voor jullie reacties, echt heel erg fijn. Juist heel erg fijn om te lezen dat jullie er ook allemaal anders in staan.
Ik ben voornemens om hem morgen inderdaad een weekendje weg te vragen. Kijken hoe hij daarop reageert.
Met zijn dochter snap ik zeker hoor dat hij voorzichtig is. Zij was erg in shock destijds van de scheiding, zag het totaal niet aankomen. Ze hadden ook geen ruzie ofzo.
Vriendinnen van mij zeggen dan weer, ja het is een kind van 16 he, die kun je inmiddels echt wel vertellen dat je date.
Ik merk dat ik het maar lastig vind. Ik wil best op zijn tempo gaan mits de intenties dezelfde zijn.
Ik snap de behoefte aan een bepaald soort 'zekerheid' willen wel, maar ik denk dat je die nooit hebt. Ik vind gesprekken zoals 'waar gaat dit heen', 'hoe zie jij dit gaan', dan ook niet echt nuttig en eerder een beetje passief agressief: "Ik wil eigenlijk heel graag een relatie, maar dat zeg ik niet - eerst wil ik weten hoe jij erin staat."

Drie maanden is nog maar zo kort, zeker als er kinderen in het spel zijn. En zeker als dat tieners zijn. Hoe goed ken je elkaar nu helemaal? Ben jij echt wel klaar voor de volgende stap? Weet je waar je aan begint?

Ik zou denk ik nog even lekker blijven genieten van elkaars gezelschap, leuke dingen blijven doen en het nog niet te zwaar maken. Bedenk eerst voor jezelf hoe jij hierin staat. Je kan trouwens ook alvast een beetje mengen zonder het meteen een naam te geven, hij kan bijvoorbeeld wel al jou vriendinnen ontmoeten als jou dat leuk lijkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven