Date snurkt verschrikelijk

17-08-2021 22:44 108 berichten
Hallo allen!

Ok, geen verschrikkelijk zwaar relatieprobleem, maar wel vrij irritant.... :-?

Sinds een aantal maanden dat ik met een leuke man en blijven we in het weekend soms bij elkaar slapen. Heel leuk en gezellig maar.....hij snurkt verschrikkelijk. Het gaat bijna de hele nacht door en ik doe bijna geen oog dicht. Toen ik hem na de eerste nacht vertelde dat hij wel erg snurkte, ontkende hij dat een beetje. Hij zei dat hij dat nog nooit eerder van iemand gehoord had en dat het wel meeviel. Ik hoopte dat hij gelijk had en dat het gewoon een "slechte" nacht was maar helaas...de volgende nacht ging de zaagmachine weer vrolijk aan. Ik heb het laatst, met zijn medeweten, opgenomen en het hem laten horen. Hij was wel wat verbaasd dat hij inderdaad snurkte, maar volgens hem was het niet zo heel erg.
Ik ben het echter behoorlijk zat, ik slaap praktisch niet en ben de volgende dag brak en moet alle slaap overdag weer inhalen. Daarom heb ik gevraagd of we misschien samen een oplossing kunnen vinden. Oordopjes werken niet dus misschien kan hij er zelf iets aan doen? Hij had het wel over een neusspray die hij weleens gebruikt omdat zijn neus vaak vol zit, maar hij neemt geen enkel initiatief om die uit te proberen of mee te nemen.
Ik stelde op Whatsapp voor dat hij misschien speciale neuspleisters kon gebruiken die ik na wat research op internet had gevonden, maar dan reageert hij alleen maar met "ik weet niet of dat werkt".
Ik sta nu op het punt om die zelf maar te kopen voor hem voor aankomend weekend, maar aan de andere kant irriteert het me dat hij zelf geen enkele moeite doet. Misschien moet ik gewoon maar zeggen dat ik niet meer met hem in 1 kamer slaap zolang hij geen actie onderneemt? Of is dat te rigoureus? Ben benieuwd naar jullie mening over deze zaagmachine ;).

(Oh ja, in een andere kamer slapen is geen optie, we hebben allebei een eenkamerappartement :biggrin: ).
BTW: het moet natuurlijk "'verschrikkelijk"' zijn i.p.v. verschrikelijk. Sorry, maar kan de titel niet meer veranderen.....
Alle reacties Link kopieren
Aantikken en vragen of hij op z’n zij wil slapen helpt niet?
Lekker zo'n type die voor jou bepaald dat niet zo erg is.
Stradit schreef:
17-08-2021 22:51
Aantikken en vragen of hij op z’n zij wil slapen helpt niet?
Nee helaas, dat heb ik al meerdere keren geprobeerd. Dan gaat het 30 seconden goed en dan begint het feest weer🤪
Lijkt me sterk dat hij niet wist dat hij snurkt, of heeft hij voor jou nooit een vriendin gehad?

Als hij er niets aan wilt doen heb je wel echt een probleem... Enige wat je dan kunt doen is apart slapen. Je hebt ook wel van die neus "spreiders", die soms helpen.

Ik zou er zelf niet mee kunnen dealen, ik word lichtelijk agressief van snurkende mensen die er ook nog eens niets aan willen doen onder het mom van "Maar dan heb IK er last van!" maar mij vervolgens wel de hele nacht wakker houden, dat is prima. :roll:
Ik zou hem naar zijn eigen huis laten gaan, kan jij wel goed slapen.
kijken hoe snel hij je wel serieus neemt. :roll:
Mijn man snurkt ook heel erg. Tijdens het daten vond ik het echt vreselijk. Ik sliep uiteindelijk op bed en hij op de bank. We kunnen nog steeds niet samen slapen door het gesnurk, dus we slapen eigenlijk altijd apart. Aantikken en duwen werkt hier ook niet. Sterkte.
Xena schreef:
17-08-2021 22:44
Misschien moet ik gewoon maar zeggen dat ik niet meer met hem in 1 kamer slaap zolang hij geen actie onderneemt? Of is dat te rigoureus?

Dat kan je prima zeggen, dat is immers al die tijd al de situatie. Alleen blijf je nu niet meer naast hem liggen.
Ik vrees dat jullie ermee moeten leren leven.

Op de camping snurkt een man ook heel erg. Zo erg dat ik me afvroeg of er in de buurt een grote hond lag te grommen. Toch al 20 jaar getrouwd, misschien gebruikt zijn vrouw oordopjes?
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
FeeLucifer01 schreef:
17-08-2021 22:54
Lekker zo'n type die voor jou bepaald dat niet zo erg is.
Daar zit ook precies mijn irritatie. Dat hij snurkt kan gebeuren, maar probeer dan wel een oplossing te zoeken, denk ik dan
Het is ook niet zo makkelijk opgelost. Heb je al overwogen om zelf dan maar oordoppen te laten aanmeten? Mijn siliconen op maat werken perfect als vriend weer eens ronkt.
Doet hij dit altijd of alleen als hij/jullie alcohol hebben gedronken?
Hij klinkt niet echt leuk dus ik zou al klaar mee zijn maar als hij wel echt leuk zou zijn, is samen slapen sowieso niet de heilige graal binnen een relatie en ook niet de enige mogelijkheid.
Apart slapen of groot deel apart slapen is gewoon een optie hoor.
Een tennisbal in zijn t-shirt naaien, op de rug. Dan draait hij vanzelf op zijn zij.
Xena schreef:
17-08-2021 22:58
Daar zit ook precies mijn irritatie. Dat hij snurkt kan gebeuren, maar probeer dan wel een oplossing te zoeken, denk ik dan

Of te erkennen dat het voor jou wel een probleem is en dat slaap gewoon heel belangrijk is. Dat is al teveel gevraagd blijkbaar.
Date adviseren naar de huisarts te gaan. Zulke snurkproblemen duiden vaak op gezondheidsproblemen. 3 mensen uit mijn vriendenkring bleken bijna slaapapneu te hebben.
Xena schreef:
17-08-2021 22:56
Nee helaas, dat heb ik al meerdere keren geprobeerd. Dan gaat het 30 seconden goed en dan begint het feest weer🤪
Bij mijn man werkt aanstompen ook niet, ik slaap bijna altijd met oordopjes. Dat helpt genoeg, al hoor ik met oordopjes soms ook nog wel wat. Ik begrijp alleen niet dat ze zelf niet wakker worden van die herrie.
Snoesje666 schreef:
Ik vrees dat jullie ermee moeten leren leven.

Op de camping snurkt een man ook heel erg. Zo erg dat ik me afvroeg of er in de buurt een grote hond lag te grommen. Toch al 20 jaar getrouwd, misschien gebruikt zijn vrouw oordopjes?
Misschien is het wel de vrouw die snurkt. Kan ook.
Maris_90 schreef:
17-08-2021 22:56
Lijkt me sterk dat hij niet wist dat hij snurkt, of heeft hij voor jou nooit een vriendin gehad?

Als hij er niets aan wilt doen heb je wel echt een probleem... Enige wat je dan kunt doen is apart slapen. Je hebt ook wel van die neus "spreiders", die soms helpen.

Ik zou er zelf niet mee kunnen dealen, ik word lichtelijk agressief van snurkende mensen die er ook nog eens niets aan willen doen onder het mom van "Maar dan heb IK er last van!" maar mij vervolgens wel de hele nacht wakker houden, dat is prima. :roll:

Precies, dat kon ik me ook al niet voorstellen. Daarom heb ik het ook opgenomen als bewijs.

Ik merk inderdaad dat ik er ook lichtelijk agressief van wordt. Dan is het even stil......en dan slaap je bijna en hupsakee daar gaan we weer🤪
Hier slapen wij al jaren apart. Het is niet anders. Dat gaat waarschijnlijk pas weer lukken als dat snurken drastisch gaat minderen. Hij is wel bezig met onderzoeken. Dus kijken wat daar uit komt. Dat we apart slapen wil niet zeggen dat de intimiteit niet goed is. Dat is wat veel mensen wel denken. Je kan voor het slapen genoeg samen doen 😏.
Dat hij er niks aan wil doen lijkt me het meest irritant, maar goed.

Als hij zegt dat zijn neus altijd vol zit, zou hij ook een allergie kunnen hebben. Voor het dekbed, stof in de kamer, huisstofmijt?
Er zijn verschillende manieren die kunnen helpen om snurken en het geluid te dempen. Maar als je date het probleem zelf niet ziet, wordt het wel erg lastig. Probeer samen met hem te zoeken naar oplossingen. Wil hij niet meewerken dan kun je ervoor kiezen om niet meer bij elkaar te slapen totdat hij actie onderneemt. Dan spreken jullie dus alleen nog maar voor dagjes af, totdat er wel een oplossing is voor het snurkgeluid. Er bestaat overigens ook snurkapp. Dat kan je vriend helpen om niet alleen in te zien hoe hard hij snurkt maar ook om te kijken wat al dan niet helpt
Mensch durf te leven
puntillita schreef:
Het is ook niet zo makkelijk opgelost. Heb je al overwogen om zelf dan maar oordoppen te laten aanmeten? Mijn siliconen op maat werken perfect als vriend weer eens ronkt.
Ik heb wel silicone oordoppen, maar niet op maat. Wel een goede tip. Maar ik wil eigenlijk dat hij eerst zelf wat moeite doet 😬
Mijn date snurkt ook, en niet zon beetje ook.
Het is best ernstig, hij heeft erg veel ademstops ook.
Hij weet gelukkig van zichzelf wel dat hij snurkt.
En wil hier ook wat mee gaan doen.
Ik vermoed slaap-apneu..gezien de lange en vele ademstops.

Oordopjes al dan niet aangepast helpen niet.
Het decibel is te groot en indringend.

Dat jouw date het ontkent en zegt dat het meevalt, kan hij niet beoordelen.
Maar slecht is het wel, ud naar de huisarts zou een optie zijn, maar dan met hij dat wel willen.
En anders maar thuis slapen.
Mijn nachtrust is mij heilig, en ik ga niet wakker liggen omdat mijn partner 2 boomzagerijen omver zaagt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven