Lissabon

18-08-2021 12:24 14 berichten
Ik ga half september naar Lissabon voor zo'n 4/5 dagen. Het wordt m'n eerste keer in Portugal. Ik heb al een hotel geboekt in het oude centrum en ik ben van plan om één dag naar Boca de Inferno bij Cascais te gaan.

Hebben jullie nog andere must-sees en vooral tips? Ik las wat over zo'n Lisboa Card en dat je daarmee ook gratis de trein naar Cascais kan nemen. Maar die is maar voor max 3 dagen las ik. Is dat de moeite waard? Of kan ik beter een Viva Viagem kaart kopen en die af en toe opladen?

Hoor het graag!
Alle reacties Link kopieren
Cascaïs is een prachtig vissersplaatsje, veel mozaiek werk met name in het park Parque Marechal Carmona ik ben er twee jaar geleden geweest, toen was een los treinkaartje 2,5o euro. Als je tijd genoeg hebt is Sintra ook fantastisch meerdere mooie paleizen. Veel plezier
Viva Viagem was voor ons prima, we liepen het meeste. Alleen Cascais, Belem, heen de berg op naar Sao Jorge en een ritje met lijn 28 hebben we met ov gedaan dacht ik. Maar ze hebben ook dagkaarten.

Taxi (Uber) is sowieso veel prettiger naar het vliegveld en kost weinig.

Is alweer wat jaren geleden, maar wat mij bijstaat is een restaurant vlakbij Restauradores: Casa do Alentejo. Prachtig pand en lekker eten!

Veel plezier alvast.
anoniem_655bb3a5270cd wijzigde dit bericht op 18-08-2021 14:04
0.58% gewijzigd
Wat heerlijk dat je daar naartoe gaat. Echt een hele fijne stad. Volgens mij is de mondkapjes plicht daar nog wel erg strikt dus houdt dat goed in de gaten

Zo'n kaart zou ik niet kopen. Je ontdekt Lissabon het beste door te lopen. Platte schoenen zijn een must. Ga gewoon aan de wandel en ontdek. Verdwaal door de mooie wijk van Alfama, ontdekt Chiado en Baixa en breng zeker een bezoekje aan de LX factory. Loop langs het water naar Belem. Is een flinke wandeling, maar heerlijk.
Geniet van een pastel de nata en de koffie en de fijne mensen.

Cascais is met de trein super goed te doen en helemaal niet duur. Je betaald in Lissabon en de regio voor de trein en het maakt dan niet uit hoe ver je gaat. 2 haltes kost hetzelfde als van Lissabon naar Cascais. Zorg dat je links bij het raam zit. Dan zie je het water. BIj Cascais raad ik je aan ook langs het water te wandelen.

Heel erg veel plezier
Sowieso Sintra, vond ik heel mooi! En makkelijk met de trein te bereiken, kostte ook niet veel geld maar hoe veel weet ik niet meer.
Net uit het centrum heb je ook LX Factory, een marktje, is ook heel leuk! Onder de brug. Goed te combineren met Belem.
En als je toch naar Cascais gaat zou ik overwegen om daar een avond te eten en pas later terug te gaan naar Lissabon. Je bent er zo met de trein en ze gaan vaak genoeg.
Restaurantjes aan de rivier.
Sintra is prachtig.
Trammetje 28.
Mercado da Ribeira.
Pasta de Nata met een galão bestellen bij een van de vele koffie tentjes.
Neem de pont naar de overkant van de rivier en kom
In authentiekere delen.
Als je in het centrum wilt eten kun je bij sommige restaurants naar boven lopen en de daghap bestellen voor weinig. Goed en goedkoper dan van de kaart iets echt portugees
Ja wat!? Pannekoek! Doei! ©
Ik vond Cascais niet fantastisch, veel te toeristisch maar misschien zag ik iets over het hoofd. Sintra was geweldig. Verder inderdaad Belem, het klooster (ligt er tegenover), Indiaas eten (ze hebben fantastische indiase restaurants en het eten is waanzinnig goedkoop), Castelo de Sao Jorge, hardlopen of wandelen over de boulevard. En winkelen, winkelen winkelen tot je er dood bij neervalt :) Je hebt er ook veel mooie kerken. En verder veel lopen en ik heb zelf veel gebruik gemaakt van de metro. Er is ook een goede verbinding vanaf het vliegveld met het centrum, ik vond het zelf niet nodig een taxi te nemen. Is zo'n 25 minuten.
Veel plezier!
Top! Dat zijn alvast goede tips.

Niet nodig om zo'n dure Lisboa Card te nemen dus. Ik ben sowieso wel van het wandelen en goed om te weten dat de trein verder niet duur is.
GelaarsdeKat schreef:
18-08-2021 13:24
Ik vond Cascais niet fantastisch, veel te toeristisch maar misschien zag ik iets over het hoofd. Sintra was geweldig. Verder inderdaad Belem, het klooster (ligt er tegenover), Indiaas eten (ze hebben fantastische indiase restaurants en het eten is waanzinnig goedkoop), Castelo de Sao Jorge, hardlopen of wandelen over de boulevard. En winkelen, winkelen winkelen tot je er dood bij neervalt :) Je hebt er ook veel mooie kerken. En verder veel lopen en ik heb zelf veel gebruik gemaakt van de metro. Er is ook een goede verbinding vanaf het vliegveld met het centrum, ik vond het zelf niet nodig een taxi te nemen. Is zo'n 25 minuten.
Veel plezier!

Die Boca de Inferno lijkt me wel mooi. Maar ik zag op tv pas ook iets van Cabo da Roca. Maar dat is weer verder weg.
MarvelousMrsMaisel schreef:
18-08-2021 13:40
Die Boca de Inferno lijkt me wel mooi. Maar ik zag op tv pas ook iets van Cabo da Roca. Maar dat is weer verder weg.

Ah ik zie nu dat het 45 minuten vanaf Sintra met de bus is naar Cabo da Roca en vanaf daar weer 45 minuten met de bus naar Cascais. Dus dat is misschien wel een leuke dagtrip: Sintra - Cabo da Roca - Cascais - Terug.
Lissabon is echt een heerlijke stad! Alvast veel plezier.

Ik vond naast Lissabon vooral Sintra heel leuk, echt sprookjesachtig, weer eens iets heel anders. De metro verbinding met het vliegveld is goed en in Lissabon is verder alles goed lopend te doen (mits met goede schoenen en soms eens een lekkere stop tussendoor).

Wat ik mij nog kan herinneren van Cabo da Roca, is dat het heel hard waaide. Was wel leuk om eens gezien te hebben, niet heel bijzonder. Als het op de route ligt, zou ik er zeker stoppen, maar anders niet.
MarvelousMrsMaisel schreef:
18-08-2021 13:43
Ah ik zie nu dat het 45 minuten vanaf Sintra met de bus is naar Cabo da Roca en vanaf daar weer 45 minuten met de bus naar Cascais. Dus dat is misschien wel een leuke dagtrip: Sintra - Cabo da Roca - Cascais - Terug.
Dat is wel veel in één dag, hoor! Als je in Sintra iets wilt bezoeken (en dat raad ik aan, het Palacio de Peña is echt fantastisch!) dan ben je daar wel een dagje druk. Je kunt in Sintra ook heerlijk op een terrasje uitkijken over de omgeving.

Cabo da Roca is gaaf om te zien, maar daar ben je dan wél weer snel uitgekeken. Ik vind dat meer zo’n foto-stopmomentje voor tijdens een roadtrip.

Wat ik zou doen:
- dagje Sintra (met de trein ernaar toe)
- ochtend of middag Cascais (bij middag: daar blijven eten)
- in ieder geval een ochtend of middag naar de wijk Belem in Lissabon, mijn favoriet! Je kijkt daar prachtig over het water. Niet vergeten om een pastel de nata te gaan eten bij dé winkel, Pastel de Belem
Ah oké. Ja ik ben wel een snelle jelle qua reizen. Vooral omdat ik alleen ga, heb ik iets al snel 'gezien'.

Maar ik kan van Sintra ook een dagje maken (desnoods met dan alleen Cabo da Roca op het einde). En dan een andere dag naar Belem lopen 's ochtends, daar winkeltjes bekijken en dan eindigen in Cascais.

Een aantal van jullie heeft het over shoppen. Wat shop je precies in Lissabon? Want ik gok dat ik met mijn maat 44/46 niet veel kleding ga passen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven