Rome in coronatijd: tips gezocht!

18-08-2021 11:15 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Volgend weekend ga ik naar Rome voor een paar dagen. Heel veel zin in!! Vroeger (pré corona) was het handig om alvast tickets te kopen voor van alles. Weet iemand hoe het nu met de drukte is bij bijvoorbeeld het Vaticaan en het Colosseum? Ik vind het zelf niet fijn om overal al aan vast te zitten. Heb daarentegen al helemaal geen zin om in de bloedhitte uren in de rij te staan... die uurtjes ben ik liever in een bezienswaardigheid.

En kent iemand een goede betrouwbare en voordelige site om alvast een ticket te kopen?

Weet iemand ook een fijn hotel met zwembad waar ik eventueel een ochtend/namiddag kan zonnen?

Alvast bedankt!
Ik ben begin augustus geweest. Tickets voor Vatican Museums gewoon via site zelf gekocht:

https://m.museivaticani.va/content/muse ... le/en.html

Kon daar zo doorlopen trouwens. Voor de Sint Pieter stond wel een gigantische rij, maar is gratis en hoef je geen kaartjes voor te kopen dus je kan gewoon beslissen of je wel of niet in de rij gaan staan.

Hotel met zwembad: https://www.grandhotelgianicolo.it/
Beetje gedateerd hotel en ik raad zeker aan een Uber terug naar boven te nemen want het ligt op een berg, maar het zwembad is heerlijk!
Familielid van mij was er vorige maand en die zeiden dat het heerlijk was, alles goed te zien.

Ik zou wel vast in NL de Romapass aanschaffen als ik jou was. Die geeft gratis toegang of kortingen bij bijna alle populaire attracties en bezienswaardigheden in Rome. En met die pas kun je ook onbeperkt gebruik maken van het openbaar vervoer.

https://www.romapass.it/
Wij zaten 3 jaar geleden hier: https://www.booking.com/hotel/it/b-amp- ... #hotelTmpl

Fantastisch!! En (bijna) midden in het centrum.
(maar geen zwembad)
anoniem_404887 wijzigde dit bericht op 18-08-2021 12:21
1.99% gewijzigd
Je moet nog een hotel boeken? Of verblijf je ergens waar geen zwembad is?
Birdie schreef:
18-08-2021 11:25
Wij zaten 3 jaar geleden hier: https://www.booking.com/hotel/it/b-amp- ... #hotelTmpl

Fantastisch!! En (bijna) midden in het centrum.
(maar geen zwembad)
Maar TO vraagt dus expliciet om een zwembad :nut:
Ik volg even, wij gaan over 4 weken! Als je er bent geweest en nog goede tips hebt, hoor ik het graag :)
Veel plezier!
Ik ga naar een klein hotel waar geen zwembad is helaas. Voor een middag of ochtend zou ik het wel lekker vinden om te zonnen. Vind het alleen zonde van mijn korte tijd daar om naar een strand buiten de stad te gaan.
Ik ga de rome pas bekijken. Heb een keer in New York ook zo'n pas gebruikt en dat was inderdaad erg voordelig.
Lieve020 schreef:
18-08-2021 14:02
Ik ga naar een klein hotel waar geen zwembad is helaas. Voor een middag of ochtend zou ik het wel lekker vinden om te zonnen. Vind het alleen zonde van mijn korte tijd daar om naar een strand buiten de stad te gaan.
Ik heb geen idee hoe het in Italië is, maar in bijvoorbeeld Griekenland is het nu in coronatijd bij veel hotels verboden om als niet-gast gebruik te maken van het zwembad.
Lieve020 schreef:
Tikte net ff snel in op google, maar zie vrij weinig hotels in Rome met een zwembad. Bij TUI 3 stuks, maar zul je bij dat hotel moeten overnachten verwacht ik.

Hebben ze geen badhuis waar je heen kan of heeft het hotel een buiten terras? Park in Rome waar je kan zonnen? Of wil je ook perse zwemmen?

Zou ook vrij uniek zijn denk ik zelf in Rome hotel met (buiten) zwembad. De meeste mensen gaan naar Rome om bezienswaardigheden te bezoeken. Niet om te zonnen of zwemmen, ja op het terras zitten in de zon.
anoniem_6505e2960a66b wijzigde dit bericht op 18-08-2021 14:15
15.82% gewijzigd
Ik was vorige week in Rome, bloedjeheet :) Zeker van te voren online alles boeken, want anders heb je pech. Ik wilde 3 dagen voor vertrek boeken en had totaal geen keus meer qua tijd en dag voor het Vaticaan museum en voor het Coliseo. Alles zat vol.

Ook met de van te voren gekochte kaartjes voor het Coliseo was er echt een enorme rij, ook al had je een vaste tijd stond je alsnog een dik uur in de rij omdat bij iedereen de green pass moet worden gecheckt.

Vaticaan museum was gelukkig zonder rij en liep snel door. Het was er wel enorm druk. Voor de basilica stond wel een rij maar liep lekker door, 10 minuten hooguit voor je binnen was.

Verder niks gedaan waar je kaartjes voor zou moeten kopen. Had de entreebewijzen direct bij het vaticaanmuseum en coliseo gekocht, niet via een tussenbureau.

Qua vervoer gewoon een weekkaart voor de metro en bus gekocht. Al zijn de afstanden vaak niet zo groot, met de hitte van 38+ graden is zelfs een kilometer lopen vaak al niet echt fijn en neem je vaker de bus voor kleine stukjes.
Lieve020 schreef:
Dat hotel waar ik naar linkte kan je ook, betaald, zwemmen als niet gast.
Airesopure schreef:
18-08-2021 13:38

Jee, vreselijk van mij.

Misschien zijn er meer mensen die meelezen op een forum 🤔
anoniem_404887 wijzigde dit bericht op 18-08-2021 14:25
2.35% gewijzigd
.
anoniem_404887 wijzigde dit bericht op 18-08-2021 14:25
Reden: dubbel
98.77% gewijzigd
Airesopure schreef:
18-08-2021 13:38
En jouw on topic tip is...?
Ik was er 3 weken terug.
Wij dachten “geen rij, geen drukte, dan hoeven we dus geen skiptheline-kaartje.
Maar in praktijk zijn dus alle kaartjes voor de komende …. uur opgekocht door die skiptheline-kaartverkopers.

Dus: gewoon een skiptheline kaartje gekocht en met een gids na vijf minuten naar binnen gegaan. Helemaal niet wachten of greencard, gewoon met zo’n machine je voorhoofd laten scannen op temperatuur.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Lieve020 schreef:
18-08-2021 14:03
Ik ga de rome pas bekijken. Heb een keer in New York ook zo'n pas gebruikt en dat was inderdaad erg voordelig.

https://www.reisroutes.nl/blog/rome/rom ... ass-kopen/
Bedankt voor alle handige tips alvast. Ik heb het hotel gemaild alvast met de vraag of ik gebruik mag maken van het zwembad.

Fijn om ieder geval als optie te hebben.

Oei, het klinkt alsof het dus hartstikke druk is overal! Ik ga snel reserveren. Skip the line en dan alsnog een uur wachten is ook balen zeg!
Ik was eind juli in Rome en het was er toen heerlijk rustig. Maar nog moesten alle bezienswaardigheden online geboekt worden. Mocht je los gaan boeken, zorg dan dat je bij de Italiaanse site boekt, dan betaal je ook niet teveel.
Over zwembaden weet ik helaas niets.
Heel veel plezier. Ik vind het een prachtige stad!
Find people who will make you better (M. Obama)
Lieve020 schreef:
18-08-2021 16:27
Bedankt voor alle handige tips alvast. Ik heb het hotel gemaild alvast met de vraag of ik gebruik mag maken van het zwembad.

Fijn om ieder geval als optie te hebben.

Oei, het klinkt alsof het dus hartstikke druk is overal! Ik ga snel reserveren. Skip the line en dan alsnog een uur wachten is ook balen zeg!
Nee sorry, ik was niet duidelijk.
Omdat alle kaartjes opgekocht waren zou je heel lang moeten wachten, maar als je dan ‘gewoon’ zo’n skipthelinekaartje koopt ben je na 5 minuten binnen. En het is heerlijk rustig. Alles is open en je bent heus niet alleen, maar het is niet superdruk en je hoeft nergens heel lang te dringen en/of wachten.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Ga zeker eten bij Alfredo e Ada, alsof je bij je Italiaanse opa en oma gaat eten! Weet niet of je nu moet reserveren, het is vrij klein van opzet, er is geen kaart, je krijgt een paar opties gewoon genoemd. De rekening schrijven ze nadien op het tafelkleed ;-D

Als je meer van het a la carte bent; Naumachia is erg goed! En voor voortreffelijke koffie (en wat lekkers) tussen de Romeinse forenzen is Bar Trani een aanrader. Krijg je mooie plaatjes op je cappuccino :)
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
Ik ben vorig jaar geweest! Ik heb alleen erg last minute besloten te gaan (dag van tevoren :biggrin: ) en hoewel het rustig was, was ik heel blij dat ik idd de kaartjes voor toegang gelijk geregeld had toen ik mijn vliegtuig boekte. Vooral bij Forum romanum en collosseum stond een rij en ik kon lekker doorlopen. Maar zo rustig als vorig jaar zal het nu vast niet meer zijn (ik was toen met nog 4 mensen bij de trevi fontein haha)

Wbt verblijf, ik had een airbnb in Trastevere, van waaruit ik alles te voet heb gedaan. Is een heerlijke buurt, veilig, maar ook heel knus! Met leuke barretjes en restaurantjes. Een gedeelte van de film La Grande Bellezza is daar opgenomen. Absoluut aan te raden (al zul je daar geen zwembad vinden). Ga ook bij supplì eten als je daar bent. Super lekker streetfood (soort gefrituurde risottoballetjes met mozzarella erin, echt een local dingetje).
viamia schreef:
19-08-2021 07:49
Maar zo rustig als vorig jaar zal het nu vast niet meer zijn (ik was toen met nog 4 mensen bij de trevi fontein haha)
Wow, dat was zeker rustig. Nu echt totaal niet het geval. Het was er echt zo stervensdruk vorige week. Kan me niet voorstellen dat in het in niet corona tijd nog drukker zou zijn. Het was echt een geduw van mensen, niks aan.

Enige plek waar het iets rustiger was was het Forum Romano, maar het was dan ook 38 graden en niet echt lekker om daar rond te hobbelen in de brandende zon.
Ik zou juni een jaar geleden gaan... een jaar uitgesteld en ook deze juni werd het weer gecancelled....
Veel plezier!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven