Welke E-reader

18-08-2021 19:06 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wellicht meerdere topics herover geopend, maar ik vind alleen maar oudere topics.

Graag wil ik een e-reader.
Incl verlichting, dat is de voornamelijkste vereiste.
Ik lees veel over de kobo.
Verder geen idee welke nou goed is, ik lees zoveel reviews..dus dan hier ook nog maar wat advies vragen hierover.
Iemand tips/advies/raad whatever..
Met kobo heb zelf een jaar of 5 geleden vervelende ervaringen gehad. De ereader hield er zonder enige aanleiding ineens mee op, amper 3 maanden oud. Terug naar de winkel, waar ze niet erg vriendelijk waren. Klantenservice van kobo ook niet. Misschien gevalletje pech, maar voor mij geen kobo meer. Ik koop ook geen ebooks meer via kobo, want ook een keer een heel onplezierige ervaring mee gehad.

Paar maanden geleden een pocketbook gekocht, heel fijn ding.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Je kan een ipad gebruiken als e-reader.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
retrostar schreef:
18-08-2021 19:21
Dat vind ik dus echt 10x niks.

iPad is een stuk zwaarder, leest minder prettig qua scherm en batterij is zo op.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik gebruik zelf met heel veel plezier een Kobo Libra H2O!

Echt heel fijn, lange batterij duur, makkelijk in het gebruik, fijn formaat, houdt fijn vast.. ik ben er alleen maar positief over, haha.
Ik heb een kindle van Amazon. Gaat al meerdere jaren mee zonder problemen. Voordeel: Amazon heeft echt alle boeken in alle talen (daar maak ik veel gebruik van) en het werkt gewoon goed.
Nadeel: als je e-books van een andere plek haalt (bijv bol of van de bibliotheek of iets dergelijks) moet je ze converteren want kindle e-books zijn een ander formaat.

Boeken kopen via Amazon is dus hoe het het beste werkt. Boeken overnemen/kopiëren van anderen is net iets lastiger ivm het converteren, maar dat mag natuurlijk sowieso niet, dus het houdt je op het rechte pad 😉
retrostar schreef:
Dat is echt niet hetzelfde.

Ik heb een Kobo Libra. Hiervoor had ik een Kobo Aura, liep steeds helemaal vast maar de Libra is fantastisch.
fryskefaam wijzigde dit bericht op 18-08-2021 19:53
10.34% gewijzigd
Team Kobo! Incl abo van bol.com :) (kun je delen met familie/vrienden)
Ook team Kobo heb de aura h2o omdat die waterdicht is. Inmiddels 3 jaar oud en wordt elke dag gebruikt nog geen klachten gehad.
Ik ben ook heel tevreden met de Kobo! Ik vind het heel fijn dat je direct naar de shop kan en direct kan lezen, het abonnement is ook makkelijk stop te zetten als je een periode even wat minder leest, en de batterij gaat heel lang mee.
Ik heb een pocketbook ben er heel blij mee. Na een half jaar was hij stuk, kreeg zonder gezeur een nieuwe opgestuurd. Die gaat al 2,5 jaar probleemloos mee
where ever you go, go with your heart
Irish_Wasser_Woman schreef:
18-08-2021 19:53
Team Kobo! Incl abo van bol.com :) (kun je delen met familie/vrienden)

En dit inderdaad ja! Is die €10 ècht waard!
Hier ook een pocketbook. Kan er boeken naartoe mailen en dan staan ze er op, dat is erg prettig en makkelijk.
Maar verder ben ik toch weer over op gewone boeken. Ik kan niet wennen aan een ereader. Lees er geen boek meer op uit. Dus op vakantie gaat er weer een gewone stapel mee, vind dat fijner :)
Kobo Clara hier. Heerlijk ding, heb em altijd bij me.
retrostar schreef:
Het kan, maar is totaal kudt.
Leest het echt veel fijner dan op je tablet of telefoon? Ik overweeg wel eens om er eentje aan te schaffen, dus elke keer als ik het overweeg denk ik: ik blijf toch nog maar mijn telefoon gebruiken, scheelt me weer 179,95.

Heb vroeger wel een e-reader gehad, maar die was zo verschrikkelijk traag dat het sowieso geen doen was om erop te lezen. Dat is wel een jaar of tien geleden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Malbec78 schreef:
18-08-2021 19:34
Ik gebruik zelf met heel veel plezier een Kobo Libra H2O!

Echt heel fijn, lange batterij duur, makkelijk in het gebruik, fijn formaat, houdt fijn vast.. ik ben er alleen maar positief over, haha.
Deze heb ik ook, ik sluit mij hier helemaal bij aan. Hele fijne reader.
Susan schreef:
18-08-2021 20:33
Leest het echt veel fijner dan op je tablet of telefoon? Ik overweeg wel eens om er eentje aan te schaffen, dus elke keer als ik het overweeg denk ik: ik blijf toch nog maar mijn telefoon gebruiken, scheelt me weer 179,95.

Heb vroeger wel een e-reader gehad, maar die was zo verschrikkelijk traag dat het sowieso geen doen was om erop te lezen. Dat is wel een jaar of tien geleden.
Ja, vind ik wel. Ik vind het veel prettiger lezen en daarnaast is de ereader ontzettend licht wat ook heel fijn is. Ik lees zelf niet op de tablet, althans geen boeken, vind dat ook echt niet prettig maar de ereader wel. Ik vind het elke cent waard. Maar blijft persoonlijk natuurlijk. En ook ooit een oude trage versie gehad, dat was alleen maar frustratie. Maar ze zijn echt wel een stuk beter geworden de afgelopen jaren.
Susan schreef:
18-08-2021 20:33

Als je er eentje hebt dan wil je niet meer op je smartphone lezen, denk ik.

Mijn e-reader van nu (jaar oud, ongeveer) is een stuk fijner dan mijn eerste (ook ongeveer tien jaar geleden).
Is dit misschien iets, Susan? Een jaar lang de Varagids en dan krijg je er gratis een Kobo bij. Je betaalt minder voor de e-reader en gids dan los voor de e-reader.

https://www.bnnvara.nl/varagids-reader
Cookielover schreef:
18-08-2021 20:38

Mijn e-reader van nu (jaar oud, ongeveer) is een stuk fijner dan mijn eerste (ook ongeveer tien jaar geleden).
Klopt! Het licht is echt heel anders.
Ik ben zo blij met m'n Kobo Clara.
Ik heb een Kobo h2O glow, heel fijn. Mijn zus heeft ook een Kobo (een wat oudere denk ik) maar die is een stuk zwaarder. Dus ik zou ook echt op het gewicht letten.

Ja het leest veel fijner. Ik heb ook een iPad mini voor de krant en artikelen lezen enzo, maar met boeken is een ereader veel fijner.
Vind het ook fijn dat ik met de e-reader niet meer kan dan gewoon het boek lezen. Op de iPad kan ik mailen, twitteren, forummen, de kranten lezen etc en ik merk dat ik dan veel sneller andere dingen ga doen.
Cookielover schreef:
18-08-2021 20:41
Is dit misschien iets, Susan? Een jaar lang de Varagids en dan krijg je er gratis een Kobo bij. Je betaalt minder voor de e-reader en gids dan los voor de e-reader.

https://www.bnnvara.nl/varagids-reader
Thanks! Ik wilde het eigenlijk nog niet nu doen (veel andere kosten in het vooruitzicht) maar misschien binnenkort als ik weer wat meer ruimte heb voor dat soort aanschaffen. Het is inderdaad wel een goede deal, denk er even over na.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Cookielover schreef:
18-08-2021 20:38

Mag ik vragen wat er dan precies verbeterd is? Hier dus een hele oude ereader....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven