Welke E-reader
woensdag 18 augustus 2021 om 19:06
Wellicht meerdere topics herover geopend, maar ik vind alleen maar oudere topics.
Graag wil ik een e-reader.
Incl verlichting, dat is de voornamelijkste vereiste.
Ik lees veel over de kobo.
Verder geen idee welke nou goed is, ik lees zoveel reviews..dus dan hier ook nog maar wat advies vragen hierover.
Iemand tips/advies/raad whatever..
Graag wil ik een e-reader.
Incl verlichting, dat is de voornamelijkste vereiste.
Ik lees veel over de kobo.
Verder geen idee welke nou goed is, ik lees zoveel reviews..dus dan hier ook nog maar wat advies vragen hierover.
Iemand tips/advies/raad whatever..
woensdag 18 augustus 2021 om 19:16
Met kobo heb zelf een jaar of 5 geleden vervelende ervaringen gehad. De ereader hield er zonder enige aanleiding ineens mee op, amper 3 maanden oud. Terug naar de winkel, waar ze niet erg vriendelijk waren. Klantenservice van kobo ook niet. Misschien gevalletje pech, maar voor mij geen kobo meer. Ik koop ook geen ebooks meer via kobo, want ook een keer een heel onplezierige ervaring mee gehad.
Paar maanden geleden een pocketbook gekocht, heel fijn ding.
Paar maanden geleden een pocketbook gekocht, heel fijn ding.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
woensdag 18 augustus 2021 om 19:35
Ik heb een kindle van Amazon. Gaat al meerdere jaren mee zonder problemen. Voordeel: Amazon heeft echt alle boeken in alle talen (daar maak ik veel gebruik van) en het werkt gewoon goed.
Nadeel: als je e-books van een andere plek haalt (bijv bol of van de bibliotheek of iets dergelijks) moet je ze converteren want kindle e-books zijn een ander formaat.
Boeken kopen via Amazon is dus hoe het het beste werkt. Boeken overnemen/kopiëren van anderen is net iets lastiger ivm het converteren, maar dat mag natuurlijk sowieso niet, dus het houdt je op het rechte pad
Nadeel: als je e-books van een andere plek haalt (bijv bol of van de bibliotheek of iets dergelijks) moet je ze converteren want kindle e-books zijn een ander formaat.
Boeken kopen via Amazon is dus hoe het het beste werkt. Boeken overnemen/kopiëren van anderen is net iets lastiger ivm het converteren, maar dat mag natuurlijk sowieso niet, dus het houdt je op het rechte pad
woensdag 18 augustus 2021 om 19:38
woensdag 18 augustus 2021 om 20:19
Irish_Wasser_Woman schreef: ↑18-08-2021 19:53Team Kobo! Incl abo van bol.com(kun je delen met familie/vrienden)
En dit inderdaad ja! Is die €10 ècht waard!
woensdag 18 augustus 2021 om 20:29
woensdag 18 augustus 2021 om 20:33
Leest het echt veel fijner dan op je tablet of telefoon? Ik overweeg wel eens om er eentje aan te schaffen, dus elke keer als ik het overweeg denk ik: ik blijf toch nog maar mijn telefoon gebruiken, scheelt me weer 179,95.
Heb vroeger wel een e-reader gehad, maar die was zo verschrikkelijk traag dat het sowieso geen doen was om erop te lezen. Dat is wel een jaar of tien geleden.
Heb vroeger wel een e-reader gehad, maar die was zo verschrikkelijk traag dat het sowieso geen doen was om erop te lezen. Dat is wel een jaar of tien geleden.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 18 augustus 2021 om 20:35
Deze heb ik ook, ik sluit mij hier helemaal bij aan. Hele fijne reader.
woensdag 18 augustus 2021 om 20:37
Ja, vind ik wel. Ik vind het veel prettiger lezen en daarnaast is de ereader ontzettend licht wat ook heel fijn is. Ik lees zelf niet op de tablet, althans geen boeken, vind dat ook echt niet prettig maar de ereader wel. Ik vind het elke cent waard. Maar blijft persoonlijk natuurlijk. En ook ooit een oude trage versie gehad, dat was alleen maar frustratie. Maar ze zijn echt wel een stuk beter geworden de afgelopen jaren.Susan schreef: ↑18-08-2021 20:33Leest het echt veel fijner dan op je tablet of telefoon? Ik overweeg wel eens om er eentje aan te schaffen, dus elke keer als ik het overweeg denk ik: ik blijf toch nog maar mijn telefoon gebruiken, scheelt me weer 179,95.
woensdag 18 augustus 2021 om 20:38
Als je er eentje hebt dan wil je niet meer op je smartphone lezen, denk ik.Susan schreef: ↑18-08-2021 20:33Leest het echt veel fijner dan op je tablet of telefoon? Ik overweeg wel eens om er eentje aan te schaffen, dus elke keer als ik het overweeg denk ik: ik blijf toch nog maar mijn telefoon gebruiken, scheelt me weer 179,95.
Mijn e-reader van nu (jaar oud, ongeveer) is een stuk fijner dan mijn eerste (ook ongeveer tien jaar geleden).
woensdag 18 augustus 2021 om 20:41
Is dit misschien iets, Susan? Een jaar lang de Varagids en dan krijg je er gratis een Kobo bij. Je betaalt minder voor de e-reader en gids dan los voor de e-reader.
https://www.bnnvara.nl/varagids-reader
woensdag 18 augustus 2021 om 20:41
Klopt! Het licht is echt heel anders.Cookielover schreef: ↑18-08-2021 20:38Als je er eentje hebt dan wil je niet meer op je smartphone lezen, denk ik.
Mijn e-reader van nu (jaar oud, ongeveer) is een stuk fijner dan mijn eerste (ook ongeveer tien jaar geleden).
Ik ben zo blij met m'n Kobo Clara.
woensdag 18 augustus 2021 om 20:43
woensdag 18 augustus 2021 om 20:46
Thanks! Ik wilde het eigenlijk nog niet nu doen (veel andere kosten in het vooruitzicht) maar misschien binnenkort als ik weer wat meer ruimte heb voor dat soort aanschaffen. Het is inderdaad wel een goede deal, denk er even over na.Cookielover schreef: ↑18-08-2021 20:41Is dit misschien iets, Susan? Een jaar lang de Varagids en dan krijg je er gratis een Kobo bij. Je betaalt minder voor de e-reader en gids dan los voor de e-reader.
Don't waste your time on jealousy,
woensdag 18 augustus 2021 om 20:54
Mag ik vragen wat er dan precies verbeterd is? Hier dus een hele oude ereader....Cookielover schreef: ↑18-08-2021 20:38Als je er eentje hebt dan wil je niet meer op je smartphone lezen, denk ik.