Minderjarigen op 1 hotelkamer

19-08-2021 09:50 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik willen dit weekend 1 overnachting doen in een hotel samen met onze kinderen van 12 en 14.

Ik heb gekeken op booking.com, maar familiekamers zijn niet beschikbaar. Kunnen mijn kinderen met zn 2 in 1 kamer of wordt dat niet toegestaan? Bv de kamer naast ons? Of moet er echt een volwassene op de kamer?

Iemand ervaring of tips?
Dat gaan ze toch niet controleren?

Ik heb mijn basisschoolkinderen een paar x met hun nichtje van 17 samen op een kamer laten slapen. Nog nooit een vraag over gekregen
poeszie wijzigde dit bericht op 19-08-2021 09:55
13.51% gewijzigd
Waarom zou dat niet mogen? Kijk, als er een meisje en jongen van die leeftijd met z'n tweetjes een kamer willen boeken, vermoed ik dat ze wel een wenkbrauw optrekken in het hotel. Maar in jullie geval lijkt me dat dit geen probleem zou moeten zijn.

De vraag is alleen: krijg je nog twee kamers naast elkaar.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik boek altijd twee kamers of appartementen. De juiste indeling geef ik niet op. De kinderen hebben altijd een eigen kamer/appartement.
Daar kijkt in het hotel niemand naar.
Huh, je krijgt toch gewoon twee kamers als jullie met het gezin inchecken. Niemand die komt controleren wie in welke kamer slaapt hoor.
Ik sliep vroeger volgens mij ook vanaf mijn 8e of 10e ofzo met mijn zus op de kamer, op een keer is het klaar met telkens opsplitsen als ouders.
Tuurlijk kan dat. De hoofdboeker boekt gewoon twee kamers en krijgt bij inchecken de sleutels. Hoe je dat verdeelt kan het hotel echt geen bal schelen. Zolang er maar een volwassene met credit card de checkin doet vinden ze alles best.

Bovendien is er niet eens controle.

Tip: geef bij opmerkingen bij het boeken even op dat je graag twee kamers naast of tegenover elkaar wil hebben.
Wij doen dat al jaren, sinds mijn oudste stiefkinderen een jaar of 12 waren. Nog nooit problemen mee gehad.
Gezinnen met meerdere kinderen boeken toch gewoon 2 of 3 kamers? Je kunt vragen om kamers op dezelfde verdieping. Veel 12 - 14 jarige vinden een eigen kamer juist 'cool' ipv met pa, moe of oma.
Alles sal reg kom
Superbedankt voor de reacties!
Ik heb in hotels gewerkt en mijn take is: they don’t care. Het boeit echt niemand hoe je in een familie-setting de kamers verdeelt.
Gaan ze echt niet controleren hoor en mocht dat wel zo zijn, dan is 1 nachtje ieder ouder met 1 kind toch ook geen probleem lijkt mij.
Kan prima hoor.

Overigens hebben veel hotels ook wel kamers met een tussendeur. Die boeken wij vaak met onze kinderen. Dan moet je wel even bellen, want in de standaard formulieren via internet vind je deze vaak niet terug.
Kan prima, zolang ze maar niet gaan keten de hele nacht zodat anderen er last van hebben.
Als wij met school ergens naar toe gaan liggen die kinderen allemaal zonder volwassene op een kamer.
Toen ik bij de receptie van een hotel werkte, boekten we gezinnen meestal in kamers naast elkaar. Collega's boekten we juist in kamers die wat meer van elkaar af lagen, of met een verdieping er tussen.
Wat eten we vanavond?
Wij hebben dat vroeger als gezin heel vaak gedaan.
Het zal officieel niet mogen in een aantal hotels maar niemand die dat controleert. Gewoon 2 kamers boeken en als je een kamerindeling moet opgeven, dan geef je 1 volwassene per kamer op.
TO, het klopt dat je op veel sites bij de boeking moet opgeven wie in welke kamer slaapt. Dan kan je vaak geen 2 kinderen bij elkaar zetten. Dat heef took te maken met kortingen die automatisch berekend worden etc. Dus gewoon in het boekingsformulier invullen wat kan, en dan gaan slapen zoals je wilt.
Wat vaak niet kan is als je met een volwassene reist en twee kinderen, twee kamers boeken. Formeel moet er dus wel een volwassene op de kamer liggen.
KamilleT schreef:
19-08-2021 14:56
Wat vaak niet kan is als je met een volwassene reist en twee kinderen, twee kamers boeken. Formeel moet er dus wel een volwassene op de kamer liggen.
Met buitenlandse schoolexcursies is er ook geen volwassene per minderjarige ‘beschikbaar’. De enige eis die ik tegen ben gekomen is dat er minimaal één volwassene van de begeleiding op dezelfde verdieping aanwezig is. En dan gaat het over tientallen pubers.
lemoos2 schreef:
19-08-2021 14:59
Met buitenlandse schoolexcursies is er ook geen volwassene per minderjarige ‘beschikbaar’. De enige eis die ik tegen ben gekomen is dat er minimaal één volwassene van de begeleiding op dezelfde verdieping aanwezig is. En dan gaat het over tientallen pubers.
Dat zullen dan misschien eerder hostels zijn. Ik heb het in het verleden wel geprobeerd maar kreeg het er niet door (Duitsland).
Het hotel waar ik werk moet je per kamer minimaal 1 volwassene registreren bij het boeken, dus per kamer 1 volwassene + 1 kind. Maar als je vervolgens anders slaapt moet je dat lekker zelf weten. Qua verzekering mogen we geen kamers registreren met alleen kinderen. Maar echt niet dat iemand gaat controleren of wel op elke kamer 1 kind ligt of niet.
makreel schreef:
19-08-2021 11:28
Toen ik bij de receptie van een hotel werkte, boekten we gezinnen meestal in kamers naast elkaar. Collega's boekten we juist in kamers die wat meer van elkaar af lagen, of met een verdieping er tussen.
Ik ben nieuwsgierig, wat was de reden om collega's bij elkaar weg te zetten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven