Welke E-reader
woensdag 18 augustus 2021 om 19:06
Wellicht meerdere topics herover geopend, maar ik vind alleen maar oudere topics.
Graag wil ik een e-reader.
Incl verlichting, dat is de voornamelijkste vereiste.
Ik lees veel over de kobo.
Verder geen idee welke nou goed is, ik lees zoveel reviews..dus dan hier ook nog maar wat advies vragen hierover.
Iemand tips/advies/raad whatever..
Graag wil ik een e-reader.
Incl verlichting, dat is de voornamelijkste vereiste.
Ik lees veel over de kobo.
Verder geen idee welke nou goed is, ik lees zoveel reviews..dus dan hier ook nog maar wat advies vragen hierover.
Iemand tips/advies/raad whatever..

donderdag 19 augustus 2021 om 10:42
Team Pocketbook.
Ik heb een HD3 gekregen van de kerstman, en wil nooit meer zonder. De afgeronde vorm zorgt dat het vasthouden heel comfortabel is. Past previes in je handpalm!
Het mailen van boeken werkt ook erg goed.
En opladen hoeft zelden!
Ik las jaren via mijn telefoon, maar was enorm snel afgeleid. Nu word ik weer ouderwets in mijn boek gezogen.
Hij is wel extreem krasgevoelig aan de achterkant, dus een hoesje is wel aan te raden.
Ik heb een HD3 gekregen van de kerstman, en wil nooit meer zonder. De afgeronde vorm zorgt dat het vasthouden heel comfortabel is. Past previes in je handpalm!
En opladen hoeft zelden!
Ik las jaren via mijn telefoon, maar was enorm snel afgeleid. Nu word ik weer ouderwets in mijn boek gezogen.
Hij is wel extreem krasgevoelig aan de achterkant, dus een hoesje is wel aan te raden.
donderdag 19 augustus 2021 om 10:48
donderdag 19 augustus 2021 om 11:09
-Lucille- schreef: ↑19-08-2021 10:42Team Pocketbook.
En opladen hoeft zelden!
Ik moet 'm wel vaker opladen dan m'n Sony, maar ik ga ervan uit dat dat door de verlichting komt. Was alleen de eerste keer even lastig, omdat ik er geen rekening mee gehouden had.
Later is nu
donderdag 19 augustus 2021 om 11:18
Ik lees met een klein lettertype op een kleine e-reader en heb een keer vergeleken hoeveel er op 1 scherm van de e-reader paste en vergeleken met de papieren versie van het boek. 1 e-reader pagina waren er 2 in het boek.grenada schreef: ↑19-08-2021 10:48Ik hou er van dat een ereader aanvoelt als een boek. En ik heb daarom een ereader met een groot scherm , 9 inch, genomen. en dara ben ik erg blij mee. die gewone ereader als kobo zijn allemaal zo klein en ik blijf maar omslaan elke paar seconden.
dus voor mij alleen een grote ereader.
Moet je wel van kleine lettertjes houden natuurlijk.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
donderdag 19 augustus 2021 om 13:53
ik lees met een klein lettertype opeen grote ereader, en dan kan er twee keer zo veel op als op een kleine....tonkje schreef: ↑19-08-2021 11:18Ik lees met een klein lettertype op een kleine e-reader en heb een keer vergeleken hoeveel er op 1 scherm van de e-reader paste en vergeleken met de papieren versie van het boek. 1 e-reader pagina waren er 2 in het boek.
Moet je wel van kleine lettertjes houden natuurlijk.

donderdag 19 augustus 2021 om 14:42
Met mijn libra kan dat wel hoor! Zowel horizontaal als verticaal, of boven naar beneden. Dus ik kan op mijn zij liggen lezen en dan omdraaien en de e-reader in m'n andere hand pakken.
donderdag 19 augustus 2021 om 19:20
Team Kobo Libra!
Heb er ook de sleepcover bij. Zonder handen kunnen lezen totdat je een pagina verder moet. Heerlijk!
Bij de sleepcover is het zo dat als je die dichtklapt de reader automatisch in slaapstand gaat.
Het is m'n eerste e-reader en ik lees meer dan ik in jaren heb gedaan. Notities maken, woordenboek raadplegen door op een woord te blijven hangen met je vinger. De toekomst is nu.
Heb er ook de sleepcover bij. Zonder handen kunnen lezen totdat je een pagina verder moet. Heerlijk!
Bij de sleepcover is het zo dat als je die dichtklapt de reader automatisch in slaapstand gaat.
Het is m'n eerste e-reader en ik lees meer dan ik in jaren heb gedaan. Notities maken, woordenboek raadplegen door op een woord te blijven hangen met je vinger. De toekomst is nu.
donderdag 19 augustus 2021 om 19:22
Ja dat is wel een nadeel, het lijkt me ook vooral fijn om te gebruiken voor mijn schrijfwerk. Normaal print ik alles en maak aantekeningen in de kantlijn of streep dingen door, dat scheelt veel papierwerk.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
donderdag 19 augustus 2021 om 19:24
Die heb ik ook en vooral de fysieke knopjes die erop zitten zijn fijn.
donderdag 19 augustus 2021 om 19:42
Zo’n grote e-reader is minder handig als je hem vaak meeneemt in je handtas.grenada schreef: ↑19-08-2021 10:48Ik hou er van dat een ereader aanvoelt als een boek. En ik heb daarom een ereader met een groot scherm , 9 inch, genomen. en dara ben ik erg blij mee. die gewone ereader als kobo zijn allemaal zo klein en ik blijf maar omslaan elke paar seconden.
dus voor mij alleen een grote ereader.
donderdag 19 augustus 2021 om 20:38
Ik vond de keuzehulp van Coolblue heel handig om te bepalen welke e-reader het beste bij je past. O.a. ook een vraag over het formaat dat je wil, gelinkt aan wel/niet meenemen. De keuzehulp van bol.com vond ik minder behulpzaam.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
donderdag 19 augustus 2021 om 21:34
Heb nog even gecheckt op Coolblue, maar daar staat 383 gram. Ik denk dat het een foutje is op Bol.com. Mijn laptop weegt nog niet eens 1,8 kilo en ik heb geen lichtgewichtmodelletje.
donderdag 19 augustus 2021 om 21:52
vrijdag 20 augustus 2021 om 09:36
Overigens denk ik bij elektronica tegenwoordig vaak aan de woorden van mijn leraar fotografie over camera's "in feite zijn alle apparaten goed tegenwoordig, je moet gewoon nemen wat bij je past" (nouja, geen exacte quote maar zoiets)
Voor mij is het even vast kunnen houden dus erg belangrijk.
Later is nu
vrijdag 20 augustus 2021 om 16:17
Ik heb een Note, dat is min of meer hetzelfde. Fijn voor werk en voor het lezen van pdf's, maar in ieder geval op de mijne zit geen backlight en voor e-readen zou ik die toch echt wel missen.
Edit: Ik zie dat die Elipsa wel erg op de Remarkable en de Note begint te lijken. Mét backlight. Afgezien van die 400 euro zou dat een mooie tussenoplossing kunnen zijn. Maar in ieder geval mijn Note zou ik voor lezen in bed (ook op je zij en zo) toch wel net te groot vinden. Ik heb nu een Glo, en het zou wel iets groter mogen maar niet zó groot. Heb overigens nog niet nagekeken wat de schermmaat van de Elipsa is.
vrijdag 20 augustus 2021 om 16:26
Klopt helemaal. Maar wat ik dan wel irritant vind is dat ik voor mijn Glo, die ik verder nog helemaal niet zou willen vervangen, inmiddels geen (specifieke) hoes meer kan krijgen.Dreamer schreef: ↑20-08-2021 09:36Overigens denk ik bij elektronica tegenwoordig vaak aan de woorden van mijn leraar fotografie over camera's "in feite zijn alle apparaten goed tegenwoordig, je moet gewoon nemen wat bij je past" (nouja, geen exacte quote maar zoiets)
vrijdag 20 augustus 2021 om 16:29
Ik ben echt een fan van de website van Coolblue qua keuzeadvies. En de wachttherapie natuurlijk!
vrijdag 20 augustus 2021 om 17:40
Misschien ga ik er wel voor sparen, want ik vind het toch wel heel erg handig, ook voor werk. Wordt wel een spaardoel voor de lange termijn, of er moet een heel goede aanbieding voorbij komen.Irish_Wasser_Woman schreef: ↑19-08-2021 21:52Ah, het leek me al heel sterk!!! Bedankt voor de opheldering![]()
vrijdag 20 augustus 2021 om 21:37