Date met problemen
vrijdag 20 augustus 2021 om 22:16
Nooit wachten op iemand die twijfelt of diegene bij jou wil zijn. Dat gaat je alleen maar pijn opleveren. Dan kan je beter nu stoppen voordat je straks wel een besmetting hebt opgelopen (volgens mij ben je eenmaal besmet ook zonder klachten niet helemaal safe) en fysiek aan hem gehecht bent geraakt.
vrijdag 20 augustus 2021 om 22:30
Klopt, de HPV is altijd een risico. Heb een vriendin (huisarts) ff gevraagd. De meeste mensen hebben het virus al (ik zal het ook vast hebben, nooit een soa gehad maar wel meerdere sekspartners gehad) maar zonder klachten. Echter seks met iemand hebben die wel wratjes heeft, gaat krijgen of heeft gehad, vergroot het risico dat je zelf ook wratjes krijgt. Als zijn wratjes een tijd weg zijn is het in principe veilig.Orbifolia schreef: ↑20-08-2021 22:16Nooit wachten op iemand die twijfelt of diegene bij jou wil zijn. Dat gaat je alleen maar pijn opleveren. Dan kan je beter nu stoppen voordat je straks wel een besmetting hebt opgelopen (volgens mij ben je eenmaal besmet ook zonder klachten niet helemaal safe) en fysiek aan hem gehecht bent geraakt.
vrijdag 20 augustus 2021 om 22:46
Het gaat erom of jij hem waard vindt om wat tijd te geven. Als hij echt aan zichzelf gaat werken is het heus geen recept voor disaster. Een heleboel mensen zijn onveilig gehecht (including me), dat valt te helen. Heel goed van hem dat hij er wat aan wil doen. Hij gaat er heel serieus mee om zo klinkt het.

vrijdag 20 augustus 2021 om 22:55
Dat is zeker positief, maar het probleem is natuurlijk groter dan geen seks.Maloochem schreef: ↑20-08-2021 21:24Nou, wat een voorspelbare reacties weer.
Het is heel positief dat hij zoveel zelfinzicht heeft en de stap naar een psycholoog heeft gemaakt. Dat pleit al voor hem.
En wat is even geen seks? Als hij het waard is dan wacht je daar toch mee?
Het is aan jou, en je kan altijd wegwezen.
Maar dit lijkt een soort combinatie van bindingsangst en verlatingsangst, en dat kan serieuze problemen met zich meebrengen in een relatie. Dus ik zou in de schoenen van to zeer op mijn hoede zijn. Daar is niets mis mee. Ze kan zeker kijken hoe het loopt, ze hoeft hem niet meteen te dumpen. Maar een bepaalde reserve kan ik wel begrijpen. En ik zou ook kunnen begrijpen dat je je afvraagt of het je dit eigenlijk wel waard is.
Maar ook eens met je laatste zin, kijk het rustig aan.
vrijdag 20 augustus 2021 om 23:04
Jufjoke schreef: ↑20-08-2021 22:55Dat is zeker positief, maar het probleem is natuurlijk groter dan geen seks.
Maar dit lijkt een soort combinatie van bindingsangst en verlatingsangst, en dat kan serieuze problemen met zich meebrengen in een relatie. Dus ik zou in de schoenen van to zeer op mijn hoede zijn. Daar is niets mis mee. Ze kan zeker kijken hoe het loopt, ze hoeft hem niet meteen te dumpen. Maar een bepaalde reserve kan ik wel begrijpen. En ik zou ook kunnen begrijpen dat je je afvraagt of het je dit eigenlijk wel waard is.
Maar ook eens met je laatste zin, kijk het rustig aan.
Een bepaalde reserve zeker. Zou ook niet aanraden om gelijk te trouwen. Niet eens nu voor een relatie gaan. Maar ik vind dat er gelijk zo zwart wit wordt gedacht: dumpen, wegrennen, etc. Of gelijk voor een relatie gaan. Maar misschien ligt het aan mij, want ik ben niet een persoon die snel verliefd wordt. Maar als jij (to) dat wel bent kun je altijd verder kijken natuurlijk.
Mijn punt is: houd contact, en kijk het aan. Welke kant gaat het op? En dan kun je altijd nog beslissen.
vrijdag 20 augustus 2021 om 23:38
Denk eerlijk gezegd dat als hij dacht dat jij het voor hem was dat ie wel voor je ging, ondanks zn hechtingsproblemen. En als die echt zo erg zijn, gaat dat heel lang duren en heel veel gesprekjes met de psycholoog kosten. Denk niet dat je jezelf dat moet aandoen (om misschien daarna te horen dat je het toch niet bent voor ‘m).
streepjesbroek12 wijzigde dit bericht op 20-08-2021 23:45
Reden: -
Reden: -
4.31% gewijzigd
vrijdag 20 augustus 2021 om 23:41
Amensprankelend schreef: ↑20-08-2021 21:32Wanneer iemand zelf aangeeft dat hij je niet kan bieden wat je nodig hebt / verdient is het grootste plezier dat je jezelf kunt doen hem op zijn woord geloven. Dat scheelt je op de (middel)lange termijn een hoop ellende en hartzeer en zorgt ervoor dat jullie elkaar los kunnen laten zonder rafels of scherpe randjes. Mocht je elkaar later in het leven dan nog eens tegen het lijf lopen en de kaarten liggen anders dan heb je geen historie die onherroepelijk in de weg zit.
vrijdag 20 augustus 2021 om 23:48
Een goede vriendin is sinds 2 jaar weer aan het daten. Nu heeft ze een 3e relatie in 2 jaar met et de ware. Nummer 1 was dat ook. Ze zou nooit meer iemand vinden met wie het zo goed klikte. Het klikte alleen niet met zijn kinderen. In goed overleg einde relatie. Nieuwe relatie, totaal de ware! Alleen had hij issues die hij zelf moest oplossen. Uithuilen en opnieuw beginnen. Ze is weer happy én met de ware.
Moraal van het verhaal. Er lopen ontzettend veel leuke mannen rond, die de ware kunnen zijn. Om nu op je 26e te blijven met een man met zulke problemen. Stel het wordt serieus... Genitale wratten krijgen of nooit seks? Die wratten zijn (dacht ik) ook gevaarlijk voor kindjes bij de geboorte..
Exit date.
Moraal van het verhaal. Er lopen ontzettend veel leuke mannen rond, die de ware kunnen zijn. Om nu op je 26e te blijven met een man met zulke problemen. Stel het wordt serieus... Genitale wratten krijgen of nooit seks? Die wratten zijn (dacht ik) ook gevaarlijk voor kindjes bij de geboorte..
Exit date.
zaterdag 21 augustus 2021 om 06:23
Orbifolia schreef: ↑20-08-2021 22:16Nooit wachten op iemand die twijfelt of diegene bij jou wil zijn. Dat gaat je alleen maar pijn opleveren. Dan kan je beter nu stoppen voordat je straks wel een besmetting hebt opgelopen (volgens mij ben je eenmaal besmet ook zonder klachten niet helemaal safe) en fysiek aan hem gehecht bent geraakt.
Dit. Zelf ook ooit aan de hand gehad en uiteindelijk zet de twijfelaar er toch altijd een punt achter.
En jij maar je best doen om hem te houden in de relatie…
Je kunt beter de eer aan jezelf houden en er zèlf een punt achter zetten.
Als hij met zichzelf aan de slag is geweest en zeker weet wat hij wil (en zijn genitale wratten weg zijn brrrr…) kan hij evt. terugkomen.
(Als jij hem tegen die tijd dan nog wil hebben)
zaterdag 21 augustus 2021 om 06:45
Ik zou lekker verder daten.
Een halfslachtige relatie waarin hij niet durft en steeds tijd nodig heeft en geen seks en dan wel exclusiviteit afspreken. De lat ligt wel erg laag. Dit is een vriendschap en daar is niets mis mee, maar ik zou lekker verder daten.
Een halfslachtige relatie waarin hij niet durft en steeds tijd nodig heeft en geen seks en dan wel exclusiviteit afspreken. De lat ligt wel erg laag. Dit is een vriendschap en daar is niets mis mee, maar ik zou lekker verder daten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 21 augustus 2021 om 07:04
Sorry, ook ik denk dat dit niet de ware is. Hij twijfelt te lang. Al zijn er nog grotere problemen. Die twijfel hoort er niet te zijn. Hij had allang moeten weten dat jij het voor hem bent.
Je bent nog zo jong. Ga door met je leven. De volgende ware kom je vanzelf weer tegen. Even huilen en weer doorgaan. Ondertussen kan hij aan zichzelf werken voor de volgende ware die hij weer tegen gaat komen. Iets wat hij natuurlijk allang had moeten oppakken
Je bent nog zo jong. Ga door met je leven. De volgende ware kom je vanzelf weer tegen. Even huilen en weer doorgaan. Ondertussen kan hij aan zichzelf werken voor de volgende ware die hij weer tegen gaat komen. Iets wat hij natuurlijk allang had moeten oppakken
zaterdag 21 augustus 2021 om 07:06

zaterdag 21 augustus 2021 om 07:50
Wacht even, er is een heleboel seks die je wel kan hebben nu he. Namelijk alles waarbij jouw geslachtsdelen wel, en die van hem niet bij betrokken zijn.
Doen jullie dat ook niet?
Dat zegt dan ook wel iets over hoe hij voornamelijk op zichzelf gericht is - of dat hij het toch meer ziet als vriendschap en niet als relatiemateriaal.
Sowieso denk ik: hij geeft aan geen relatie te willen. Geloof hem.
Doen jullie dat ook niet?
Dat zegt dan ook wel iets over hoe hij voornamelijk op zichzelf gericht is - of dat hij het toch meer ziet als vriendschap en niet als relatiemateriaal.
Sowieso denk ik: hij geeft aan geen relatie te willen. Geloof hem.

zaterdag 21 augustus 2021 om 07:51
Van de website Thuisarts:
Genitale wratten zijn niet gevaarlijk. Ze gaan vanzelf weer weg: bijna altijd in 2 jaar.
Het grootste probleem is dat ze besmettelijk zijn. Ook als ze weer weg zijn, kan het virus nog in je vagina, penis of anus zitten. Je kunt dan nog steeds iemand anders besmetten.Ook kunnen de wratten terug komen.
Je kunt het virus hebben zonder dat je het weet. Van de 100 mensen met het virus, krijgt er maar 1 wratten. Maar ze kunnen alle 100 het virus aan anderen doorgeven.
Van dit virus (HPV-type 6 en 11) krijg je géén kanker. De naam HPV is ook bekend van baarmoederhalskanker, maar dat zijn andere types van het virus.
Genitale wratten zijn niet gevaarlijk. Ze gaan vanzelf weer weg: bijna altijd in 2 jaar.
Het grootste probleem is dat ze besmettelijk zijn. Ook als ze weer weg zijn, kan het virus nog in je vagina, penis of anus zitten. Je kunt dan nog steeds iemand anders besmetten.Ook kunnen de wratten terug komen.
Je kunt het virus hebben zonder dat je het weet. Van de 100 mensen met het virus, krijgt er maar 1 wratten. Maar ze kunnen alle 100 het virus aan anderen doorgeven.
Van dit virus (HPV-type 6 en 11) krijg je géén kanker. De naam HPV is ook bekend van baarmoederhalskanker, maar dat zijn andere types van het virus.
zaterdag 21 augustus 2021 om 09:52
Oke het is misschien niet gevaarlijk maar ik ken iemand die het heeft en t is echt naar hoor. Het doet ontzettend veel pijn aan je geslachtsdelen. Dat risico zou ik gewoon echt echt echt niet willen lopen. Straks is hij weg en zit jij voor altijd met die dingen opgescheept... brrr
En over de bindingsangst... sja ik lees dat vaak maar 9 van de 10 keer vind iemand je gewoon niet leuk genoeg. Hij zal vast bindingsangst hebben maar.op een dag komt er iemand die niet achter hem aan loopt en zegt dan niet! En dan opeens kan het wel.
Er zijn ook gewoon leuke mannen op de wereld he? Zonder enge besmettelijke pijnlijke ziekte aan zijn geslachtsdeel en die wel gewoon voor je gaat? Je kent hem pas en deze 2 enorme dingen zitten in de weg. Je gaat toch geen maanden op hem wachten joh. In die tijd heb je vast al een veel leuker frisser exemplaar om mee te daten.
En over de bindingsangst... sja ik lees dat vaak maar 9 van de 10 keer vind iemand je gewoon niet leuk genoeg. Hij zal vast bindingsangst hebben maar.op een dag komt er iemand die niet achter hem aan loopt en zegt dan niet! En dan opeens kan het wel.
Er zijn ook gewoon leuke mannen op de wereld he? Zonder enge besmettelijke pijnlijke ziekte aan zijn geslachtsdeel en die wel gewoon voor je gaat? Je kent hem pas en deze 2 enorme dingen zitten in de weg. Je gaat toch geen maanden op hem wachten joh. In die tijd heb je vast al een veel leuker frisser exemplaar om mee te daten.
zaterdag 21 augustus 2021 om 09:57
Ik snap dit soort uitspraken echt niet. Deze wratten doen echt ontzettend veel pijn. Ze gaan op je schaamlippen zitten en geven een onwijs branderig gevoel (ik heb ze zelf niet maar een bekende van me wel). En ze zien er nog goor uit ook. Condoom of niet je gaat toch geen sex hebben met iemand met zulke vieze dingen op zijn geslachtsdeel en zelf het risico nemen om ze ook te krijgen (een klein risico is ook een risico). Dit is gewoon echt een no go. Er zijn heel veel leuke mannen maar straks is dit exemplaar al weer geucht en zit zij met die wratten opgescheept. Gadver
zaterdag 21 augustus 2021 om 11:49
zaterdag 21 augustus 2021 om 11:50
zaterdag 21 augustus 2021 om 11:52
Je kan wel voor jezelf alleen de leuke kanten zien en zijn psychische en fysieke issues als een apart iets waar hij (misschien) iets aan wil of kan doen. Maar nu is dit wie hij is inclusief wratten en angsten die je relatie in de weg staan.xVivalaForum schreef: ↑20-08-2021 21:35Ergens denk ik dat je hier gelijk hebt. Ik merk wel dat ik hem zo leuk vind dat ik ook het geduld heb om te wachten. Niet dat ik op hem ga zitten wachten tot hij een keertje klaar is voor een relatie, maar ik zou ergens best rustig aan door willen daten om te kijken hoe het loopt. Maar daarbij ben ik ook wel bang dat het nog heel lang gaat duren oid.
Het is niet iets buiten hem waar hij zomaar van af kan komen. Hoe lang heeft hij deze issues en waarom zou hij daar nu wel succesvol iets aan kunnen doen? Hij kan zichzelf wijsmaken dat hij dat voor jou wel kan, maar waar hij nu voor kiest is afstand. Dit is ook wie hij is, niet alleen die leuke man.

zaterdag 21 augustus 2021 om 11:55
Seks is alleen leuk voor de man? Ok…Pikachu schreef: ↑21-08-2021 11:49Waarom zou je sex willen met iemand die niet weet of hij een relatie aan kan? Klinkt een beetje als wel de lusten maar niet de lasten voor hem.
Ik zou wachten met sex hebben totdat deze meneer zijn relatie-issues heeft opgelost en in de tussentijd ook met anderen gaan daten.

zaterdag 21 augustus 2021 om 12:07
Nee natuurlijk niet, maar zij wil een relatie met hem en hij niet met haar. Daarom wil zij sex hebben om te kijken of het klikt. Dat kan nu niet. Als zij enorm veel lust heeft naar hem en sex kan wel: helemaal prima, maar ik lees dat hier niet het geval is. In dit specifieke geval zou ik er dus voor kiezen de sex uit te stellen totdat meneer weet wat ie wil.
hoi
zaterdag 21 augustus 2021 om 12:14
wegviva-amber schreef: ↑21-08-2021 11:50Maar dan zit je nog met het aantrekken en afstoten en iemand die het steeds niet weet. Maar goed, wanneer dat jou aanspreekt dan zou ik zeggen ga ervoor.
xvivalaforum wijzigde dit bericht op 12-12-2022 23:27
44.52% gewijzigd