Hoe creëer ik lijst online waar men zichzelf toevoegt?

21-08-2021 09:35 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn werk wil ik af en toe (kleinschalig) iets organiseren tegen een kleine vergoeding om het eten en drinken te organiseren. Iedereen is welkom om mensen uit te nodigen. Voor de organisatie is het handig om vantevoren te weten wie er komt, en dat zij vooruit betalen. Nu wil ik daar graag een lijst van bijhouden. Uiteraard kan ik dat zelf doen per keer maar ik heb ook wel eens gezien dat mensen zichzelf aan de lijst kunnen toevoegen. Wat is hier de handigste manier voor?
Een excel lijst ´in the cloud´ (dropbox, Google docs...)

Je kan mensen via mail uitnodigen voor het document of het zo instellen dat iedereen die de link heeft, het document kan editeren.
Of doodle. Normaal dient dit om met een groep een datum te prikken maar als je slechts 1 datum instelt moet dat ook werken denk ik.
Google forms.

Zelf vragenlijst laten invullen en zij zien niet welke gegevens door anderen zijn ingevoerd. (Ivm privacy).

En jij krijgt een mooi lijstje.
Moeten mensen hiervoor ook hun e-mail adres opgeven of op de website inloggen of een google account hebben?
Voor google forms hoeven mensen geen google account te hebben of een email adres achter te laten - tenzij jij zo'n invulveld op je formulier zet en dat verplicht.
Probeer het gewoon uit, het wijst zichzelf.
Geef mensen geen informatie waar ze niet mee om kunnen gaan.
Super dat Google Forms is idd precies wat ik zocht. Heel erg bedankt!
Hebben jullie geen Onedrive of Sharepoint op het werk waar je het kan neerzetten?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven