Hoeveel vrienden?
zaterdag 21 augustus 2021 om 13:36
Puur uit nieuwsgierigheid: stel, je wilt NU, met dit mooie weer, op een terras zitten, of een wandeling maken of zoiets. En je wilt met iemand samen. Hoeveel mensen ken je dan die je kunt uitnodigen gezellig mee te gaan? (Partner telt niet.)
Ik ken best veel mensen, maar kwam met enige moeite tot 3. En die namen niet op.
Ben ik zo’n einzelgänger dan?
Ik ken best veel mensen, maar kwam met enige moeite tot 3. En die namen niet op.
Ben ik zo’n einzelgänger dan?
zaterdag 21 augustus 2021 om 13:40
zaterdag 21 augustus 2021 om 13:49
Kennissen mag ook. Heb niet lang nagedacht over de titel van dit topic.Attraverso schreef: ↑21-08-2021 13:40Ik kan een hoop mensen uitnodigen om een terrasje te gaan doen op dit moment maar dat zijn geen vrienden. Gewoon kennissen.
Maar als ik dat wil zit ik straks met enkele mensen op een terras.
Wat mij betreft houd dat geen enkel verband met hoeveel vrienden ik heb.
zaterdag 21 augustus 2021 om 13:50
Ik niet in elk geval.mybestfriend schreef: ↑21-08-2021 13:45Vinden mensen nooit gek hoor (of misschien wel, weet ik eigenlijk niet).
zaterdag 21 augustus 2021 om 13:52
Nieuwsgierigheid naar het leven van anderen.
zaterdag 21 augustus 2021 om 14:02
Ik denk niemand spontaan, tenzij ik echt geluk heb, iedereen heeft een gezin en/of druk leven en/of woont niet in de buurt. Maar ik vind dat op zich oké, voor mij is het niet pas een leuke vriendschap als mensen op afroep beschikbaar zijn.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zaterdag 21 augustus 2021 om 14:10
Dit ligt echt zo veel aan je leeftijd en verplichtingen.
Toen ik 25 was had ik een grote vriendengroep dus makkelijk wel 20 man waarvan er ook altijd wel een paar beschikbaar waren om iets leuks mee te gaan doen.
Nu ben ik begin 30 met kleine kinderen dus spontaan naar het terras 's avonds zit er echt nauwelijks meer in....
Ik ga er vanuit dat wanneer de kinderen ouder zijn we die vrijheid weer terug krijgen en daarmee ook weer een grotere vriendenkring. (Zo zie ik dat bij mijn ouders teminste)
Toen ik 25 was had ik een grote vriendengroep dus makkelijk wel 20 man waarvan er ook altijd wel een paar beschikbaar waren om iets leuks mee te gaan doen.
Nu ben ik begin 30 met kleine kinderen dus spontaan naar het terras 's avonds zit er echt nauwelijks meer in....
Ik ga er vanuit dat wanneer de kinderen ouder zijn we die vrijheid weer terug krijgen en daarmee ook weer een grotere vriendenkring. (Zo zie ik dat bij mijn ouders teminste)
zaterdag 21 augustus 2021 om 14:19
O sowieso wel een stuk of 30 denk ik. Maar dat zijn niet allemaal vrienden hoor. Collega's, familie, kennissen en een paar vrienden.
Echte vriendinnen heb ik er ook maar 3. Maar ik vind dat wel genoeg. Met 3 mensen lief en leed delen en er altijd voor iemand zijn als er iets is dat gaat goed. Maar met meer dan 3 wordt me dat echt te veel.
Echte vriendinnen heb ik er ook maar 3. Maar ik vind dat wel genoeg. Met 3 mensen lief en leed delen en er altijd voor iemand zijn als er iets is dat gaat goed. Maar met meer dan 3 wordt me dat echt te veel.
zaterdag 21 augustus 2021 om 14:41
30!abracadabra schreef: ↑21-08-2021 14:19O sowieso wel een stuk of 30 denk ik. Maar dat zijn niet allemaal vrienden hoor. Collega's, familie, kennissen en een paar vrienden.
Kunnen we meteen de stelling van Sunny testen: ben jij jong?
zaterdag 21 augustus 2021 om 14:51
Heel weinig, omdat iedereen te ver weg woont om even een terrasje mee te pakken. Ik denk dat ik er dan echt maar 1 heb en dan nog een paar kennissen die misschien zouden kunnen. Ik heb een stuk of 6 echt goede vrienden, waarvan er dus 5 ver weg wonen, en dan nog een aantal kennissen, vrienden van mijn man en mijn schoonzusje en zo, maar ook die wonen veelal niet in de buurt.
zaterdag 21 augustus 2021 om 14:53
zaterdag 21 augustus 2021 om 15:24
Ehh…
Even zien. 2 stellen hier in de buurt met kinderen, dan een stuk of 4 vriendinnen. Misschien wel 5. Waarvan maar 1 met kinderen.
Mijn zusje en moeder, mijn tante en de buren.
Dus in totaal kom je dan op een stuk of 14?
Ik 31, man 35, gezin met 2 jonge kinderen, onlangs ver weg verhuisd.
Ik gok er trouwens zomaar op dat 13 van de 14 andere plannen zouden hebben. Nouja, behalve dat de buren zo komen borrelen
dus die hebben plannen met ons.
Even zien. 2 stellen hier in de buurt met kinderen, dan een stuk of 4 vriendinnen. Misschien wel 5. Waarvan maar 1 met kinderen.
Mijn zusje en moeder, mijn tante en de buren.
Dus in totaal kom je dan op een stuk of 14?
Ik 31, man 35, gezin met 2 jonge kinderen, onlangs ver weg verhuisd.
Ik gok er trouwens zomaar op dat 13 van de 14 andere plannen zouden hebben. Nouja, behalve dat de buren zo komen borrelen
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.