Verraden?

zondag 22 augustus 2021 om 10:32
Hallo allemaal,
Ik heb jullie raad nodig
Dus…
Een goeie vriendin van mij is vrijgezel maar sinds een paar maanden heeft ze fwb met een jongen die ze voor die tijd een keer heeft gezien. Zei is 19 en die jongen is 28, alleen het probleem is dat die jongen een vriendin heeft.
Nu ben ik me aan het bedenken om iets tegen die vriendin van hem te zeggen. Want ik vind vindt deze hele situatie niet kunnen, en ook al ken ik die 2 niet vindt ik wel dat ze recht heeft op de waarheid voordat ze hun toekomstplannen waarheid gaan maken.
Maar aan de andere kant ga ik me bemoeien met iets wat totaal niet mijn zaak is en voelt t op de andere manier ook niet goed om het de doen.
Dus mijn vraag aan jullie is,
Wat zouden jullie doen in deze situatie?
Xxx
Ik heb jullie raad nodig
Dus…
Een goeie vriendin van mij is vrijgezel maar sinds een paar maanden heeft ze fwb met een jongen die ze voor die tijd een keer heeft gezien. Zei is 19 en die jongen is 28, alleen het probleem is dat die jongen een vriendin heeft.
Nu ben ik me aan het bedenken om iets tegen die vriendin van hem te zeggen. Want ik vind vindt deze hele situatie niet kunnen, en ook al ken ik die 2 niet vindt ik wel dat ze recht heeft op de waarheid voordat ze hun toekomstplannen waarheid gaan maken.
Maar aan de andere kant ga ik me bemoeien met iets wat totaal niet mijn zaak is en voelt t op de andere manier ook niet goed om het de doen.
Dus mijn vraag aan jullie is,
Wat zouden jullie doen in deze situatie?
Xxx
zondag 22 augustus 2021 om 17:01
Weer een aanname hoor...... Maar ik neem toch aan, dat als de man in, een open relatie zit, dat degene met wie hij dan dus niet vreemdgaat, daar ook wel van op de hoogte is? (alhoewel een man of vrouw zoiets natuurlijk kan beweren, zonder dat dat zo is) En als die er van op de hoogte is, dan zou TO er toch ook wel van op de hoogte zijn? Maar zoals gezegd... Aannames....
What would Patsy do?
zondag 22 augustus 2021 om 17:01
zondag 22 augustus 2021 om 17:05
Dan is dat niet haar verantwoordelijkheid maar de verantwoordelijkheid van die man en ook enigzins van de vrouw die meedoet aan het bedrog. Zoals je hebt kunnen lezen was het pijnpunt bij mijn kennis juist dat iedereen het wist en niemand de moeite had genomen hem dat te vertellen.
Iedere dag is gehaktdag
zondag 22 augustus 2021 om 17:06
Het staat er niet letterlijk maar TO zou de moeite niet doen als er geen sprake was van bedrog. Bovendien zal haar vriendinnetje het wel weten.
Iedere dag is gehaktdag
zondag 22 augustus 2021 om 17:09
Theoretisch niet haar verantwoordelijkheid inderdaad. Maar ik weet niet of je er zo over denkt mocht je dat meemaken.DeSlager schreef: ↑22-08-2021 17:05Dan is dat niet haar verantwoordelijkheid maar de verantwoordelijkheid van die man en ook enigzins van de vrouw die meedoet aan het bedrog. Zoals je hebt kunnen lezen was het pijnpunt bij mijn kennis juist dat iedereen het wist en niemand de moeite had genomen hem dat te vertellen.
Erg voor die kennis van je.
zondag 22 augustus 2021 om 17:11
Tuurlijk is het bedrog, maar ergens vraag ik me dan ook weer af waar to zich zo druk om maakt. Ze kent het vriendinnetje, maar niet de meneer met wie het vriendinnetje het doet, en de mevrouw die eraan vast hangt kent ze ook niet..
Waarom zou je als totaal onbekende je nek uitsteken?
Maar goed, lastig. Dat wel ja.
There is always something happening, and it's usually right now
zondag 22 augustus 2021 om 17:22
Dit heb ik persoonlijk meegemaakt, een ex-scharrel die weer contact met me opnam ( and all that jazz...) en ik erachter kwam dat hij een vriendin had die helemaal all over hem was en op haar facebook ( ja ik werd nieuwsgierigDeSlager schreef: ↑22-08-2021 15:01Ja en dat bij voorkeur aan zijn vriendin die misschien wel uitkijkt naar een verloving of bruiloft. Dat veel mensen vinden dat je maar weg moet kijken vind ik vreemd. Dat doe je toch ook niet als iemand op straat in elkaar geslagen wordt? Heb je in principe ook niks mee te maken maar ik hoop toch dat jullie in de bres springen voor het slachtoffer.

En ineens op een dag was ik door beiden geblokkeerd, dus hij is me voor geweest ( niet dat ik van plan was haar in te lichten ) door me waarschijnlijk onder de bus te gooien.
Moraal van het verhaal, als je het verklikt of niet, je kunt alsnog de lul zijn. Gun ze elkaar.
zondag 22 augustus 2021 om 17:25
zondag 22 augustus 2021 om 17:27
Omdat het je raakt? Omdat je begaan bent met anderen? Omdat je weet hoe het is om bedrogen te worden? Omdat je iemand kent die helemaal kapot is gemaakt door dit soort dingen? Omdat je goed wilt doen?Grobbekuiken_ schreef: ↑22-08-2021 17:11Tuurlijk is het bedrog, maar ergens vraag ik me dan ook weer af waar to zich zo druk om maakt. Ze kent het vriendinnetje, maar niet de meneer met wie het vriendinnetje het doet, en de mevrouw die eraan vast hangt kent ze ook niet..
Waarom zou je als totaal onbekende je nek uitsteken?
Maar goed, lastig. Dat wel ja.
Er kunnen zoveel redenen zijn.
Iedere dag is gehaktdag
zondag 22 augustus 2021 om 17:38
Met 19 jaar al deze redenen? Ik betwijfel het eerlijk gezegd.
Ik denk dat to best geschokt zal zijn, dat geloof ik meteen. Maar of ze hier zelf 'slachtoffer' van zou zijn, op haar leeftijd? Dat betwijfel ik dus. Eerlijk gezegd denk ik dat ze het allemaal erg interessant vindt. Ook daar ken ik er genoeg van, juist de pubers.
There is always something happening, and it's usually right now
zondag 22 augustus 2021 om 17:48
Ik denk dat je 19 jarigen onderschat.Grobbekuiken_ schreef: ↑22-08-2021 17:38Met 19 jaar al deze redenen? Ik betwijfel het eerlijk gezegd.
Ik denk dat to best geschokt zal zijn, dat geloof ik meteen. Maar of ze hier zelf 'slachtoffer' van zou zijn, op haar leeftijd? Dat betwijfel ik dus. Eerlijk gezegd denk ik dat ze het allemaal erg interessant vindt. Ook daar ken ik er genoeg van, juist de pubers.
Iedere dag is gehaktdag
zondag 22 augustus 2021 om 17:51

zondag 22 augustus 2021 om 18:43
Dus de enige reden die je kan bedenken is dat TO handelt uit ramptoerisme? Ik ken heel veel adolescenten die principieel zijn en een goed hart hebben.Grobbekuiken_ schreef: ↑22-08-2021 17:51Ja? Blijkbaar dan.
Ik heb een 21 jarige zoon, werk op een vmbo en heb ook ooit die leeftijd gehad......tsjah....
Iedere dag is gehaktdag
zondag 22 augustus 2021 om 19:11
Ik denk dat je niet genoeg informatie hebt over deze situatie. Ik weet niet of je hem persoonlijk kent, maar zijn vriendin zo te lezen niet.
Je weet dus niet wat hun onderlinge afspraken zijn, of hoe hun relatie is. Ook weet je niet of ze dit wel wíl weten en hoe ze reageert op een vreemde die met zo'n verhaal komt. Belangrijker nog is de vraag wat joú motivatie precies is, want in veel gevallen vertelt iemand zoiets puur uit eigenbelang, omdat hij/zij zich er beter bij voelt om de informatie te delen. De vraag is alleen of het dus beter ís.
Puur naar mezelf gekeken hoef ik het niet te weten als mijn man vreemdgaan. We zijn al 10+ jaar samen en ik geloof niet dat monogamie natuurlijk is. Tegelijkertijd zou ik niet staan te springen als hij vreemdgaat (en andersom), want jaloezie is natuurlijk en begrijpelijk in zo'n situatie. Maar rationeel bekeken denk ik, als hij goed is en blijft voor mij en onze kinderen en onze relatie er dus niet onder leidt, dat het geen dealbreaker voor onze relatie zou zijn. Ik hoef er alleen echt niet meer geconfronteerd te worden.
Vraag jezelf dus af hoe zeker jij kunt weten dat het goed voor hen is dat jij beslist dat deze verhouding moet komen. Je speelt dan echt een dubieuze rol in hun relatie, én zet je vriendschap met je vriendin op het spel.
Je weet dus niet wat hun onderlinge afspraken zijn, of hoe hun relatie is. Ook weet je niet of ze dit wel wíl weten en hoe ze reageert op een vreemde die met zo'n verhaal komt. Belangrijker nog is de vraag wat joú motivatie precies is, want in veel gevallen vertelt iemand zoiets puur uit eigenbelang, omdat hij/zij zich er beter bij voelt om de informatie te delen. De vraag is alleen of het dus beter ís.
Puur naar mezelf gekeken hoef ik het niet te weten als mijn man vreemdgaan. We zijn al 10+ jaar samen en ik geloof niet dat monogamie natuurlijk is. Tegelijkertijd zou ik niet staan te springen als hij vreemdgaat (en andersom), want jaloezie is natuurlijk en begrijpelijk in zo'n situatie. Maar rationeel bekeken denk ik, als hij goed is en blijft voor mij en onze kinderen en onze relatie er dus niet onder leidt, dat het geen dealbreaker voor onze relatie zou zijn. Ik hoef er alleen echt niet meer geconfronteerd te worden.
Vraag jezelf dus af hoe zeker jij kunt weten dat het goed voor hen is dat jij beslist dat deze verhouding moet komen. Je speelt dan echt een dubieuze rol in hun relatie, én zet je vriendschap met je vriendin op het spel.
zondag 22 augustus 2021 om 22:24
Precies dit als iedereen zijn mond houdt kan het voor de bedrogenen jaren duren en veel schade brengen.AnnaCara schreef: ↑22-08-2021 14:39Naomi, super fijn dat je zo denkt!
Doen
Doen
Doen
Ik ben de vrouw van zo'n man. En ik wou dat iemand mij had geïnformeerd. Al was het anoniem. Bij mij wisten ook enkele vrienden en vriendinnen het. Dat is nogal vernederend en onbegrijpelijk hoor. Ook mensen die ik niet ken of niet goed kende. Toen ik nadien vroeg waarom niks gezeg d was vaak het antwoord had ik het maar gedaan. Of dat anderen zeiden niet doen. Echt heel erg, het had lang geleden al kunnen stoppen. Ik kijk nu ook anders naar iedereen die zijn bek hield.
Ik kan je vertellen, hoe langer de affaire duurt hoe erger het effect op de bedrogen partner.
En ik durf te wedden dat niemand die hier roept dat je het niet moet doen, ervaring heeft met bedrogen worden. Een aantal zijn wellicht zelf minnares.
Ik vind het top van je. Enne degene die het uiteindelijk mij vertelde kon ik wel zoenen. En nog steeds!
zondag 22 augustus 2021 om 22:25
Gebruikt? Want?
Ik ken iemand, genaamd X, die dacht goed te doen door anoniem een wildvreemde te vertellen dat haar vent een ander neukt.
De partner van die vent heeft zichzelf omgebracht omdat haar vent vreemd ging.
X is nu depressief. Voelt zich schuldig en medeplichtig aan een zelfmoord.
Dit dus. Je was me voor.
DeSlager schreef: ↑22-08-2021 17:05Dan is dat niet haar verantwoordelijkheid maar de verantwoordelijkheid van die man en ook enigzins van de vrouw die meedoet aan het bedrog. Zoals je hebt kunnen lezen was het pijnpunt bij mijn kennis juist dat iedereen het wist en niemand de moeite had genomen hem dat te vertellen.
Wacht even. Dus.. Ze mag zich wel bemoeien met de relatie van, voor haar, totaal wildvreemde mensen. Maar wanneer er vervolgens door haar bemoeienis iets heel erg fout gaat is het niet haar verantwoordelijkheid?
Iets met meten en twee maten..
maninvrouwenwereld wijzigde dit bericht op 22-08-2021 22:31
34.90% gewijzigd

zondag 22 augustus 2021 om 22:33
Eens. De vriendschap tussen to en haar vriendin zal dit waarschijnlijk niet overleven. Is het je de vriendschap waard om een jou totaal onbekende te vertellen dat haar vriend vreemdgaat? Misschien weten haar eigen kennissen het ook wel en hoort ze het op die manier. En zo niet, nou ja, dan niet. Ik begrijp echt het dilemma, maar ik zou het er zelf niet voor over hebben. Niet als het een mij compleet onbekend stel mensen betreft.Bosrozen schreef: ↑22-08-2021 15:35Even een heel andere kijk.
Als ik een vriendin in vertrouwen zou nemen met zo’n geheim en deze vriendin zou achter mijn rug om zo’n actie uitvoeren zou ik echt klaar zijn met de vriendschap.
Ik weet geheimen van mijn 2 beste vriendinnen welke ik echt totaal immoreel vind. Ik heb mijn zegje daar over gedaan en daar blijft het dan bij wat ze daar mee doen is aan hun. Ik ben wel blij dat ik zorgeloos mijn geheimen kwijt aan ze kan. Ik krijg echt wel eens een weerwoord maar ze zullen altijd aan mijn kant staan, wat er ook gebeurd.
zondag 22 augustus 2021 om 22:36
Ik kan me heus wel voorstellen dat het heel naar is als iedereen het weet behalve jij als partner, zoal bij Ana Cara. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat je je mond houdt als buitenstaander om de redenen die Playing the angel noemt. Echt niet elke vrouw of man wil het weten. En soms zijn er afspraken waar jij niks van af weet, ook niet als goede vriendin. Hoe dan ook, als iets niet jouw zaak is, zeker niet vertellen.
zondag 22 augustus 2021 om 22:38
Eens. Ik persoonlijk kan me vinden in beide kampen.
Niet mee bemoeien want ‘ver van je bed’ show.
Maar op het moment dat het wél dichtbij-mijn-bed-show zou zijn sta ik er toch anders in.
maandag 23 augustus 2021 om 07:22
AnnaCara schreef: ↑22-08-2021 14:39Naomi, super fijn dat je zo denkt!
Doen
Doen
Doen
Ik ben de vrouw van zo'n man. En ik wou dat iemand mij had geïnformeerd. Al was het anoniem. Bij mij wisten ook enkele vrienden en vriendinnen het. Dat is nogal vernederend en onbegrijpelijk hoor. Ook mensen die ik niet ken of niet goed kende. Toen ik nadien vroeg waarom niks gezegd was vaak het antwoord had ik het maar gedaan. Of dat anderen zeiden niet doen. Echt heel erg, het had lang geleden al kunnen stoppen. Ik kijk nu ook anders naar iedereen die zijn bek hield.
Ik kan je vertellen, hoe langer de affaire duurt hoe erger het effect op de bedrogen partner.
En ik durf te wedden dat niemand die hier roept dat je het niet moet doen, ervaring heeft met bedrogen worden. Een aantal zijn wellicht zelf minnares.
Ik vind het top van je. Enne degene die het uiteindelijk mij vertelde kon ik wel zoenen. En nog steeds!
Gelukkig steunen velen mijn post: vertel het alsjeblieft!
En, ik zou inderdaad als ik de gegevens ontvang actie nemen.
Liefs,
Anna