Camping Frankrijk niet massaal met visvijver en gaaf zwembad

22-08-2021 20:46 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké, ik zoek voor volgend jaar iets wat ik zelf nog niet heb kunnen vinden, en ik kan best goed zoeken volgens mij ;-)

Wij zoeken voor hoogseizoen 2022 een camping in de warmere delen van Frankrijk met een leuk zwembad met meerdere glijbanen (leuk voor tieners) én een visvijver op de camping én niet een al te grote camping.

Wij staan nu op zo’n camping in de Dordogne maar ik vind hem zelf eigenlijk al te groot (400 plaatsen) en vooral enorm duur. Als we hier volgende zomer 2 weken heen willen dan betalen we 3000 euro voor een huurtent. Dat vind ik nogal aan de prijs. Daarbij ga ik graag elk jaar naar een ander plekje.

Dus kom maar door met die tips!
Wij zijn een jaar of 5 terug in Trept geweest. Camping heet: 3 lac du soleil.
Heeft een visvijver, een zwemvijver, een zwembad en een grote glijbaan.
Leuke gemoedelijke camping. Onze kinderen waren toen beginnend puber en vonden het geweldig en hadden veel contact met andere kinderen. En er werd veel georganiseerd.
In de omgeving vrij weinig te doen. Dus daarom voor ons niet voor herhaling vatbaar.
Hoeveel plaatsen weet ik niet, ik heb het niet als een massale camping ervaren. Wij zaten aan de rand van de camping met uitzicht op een meer (stacaravan), een prachtige rustige plek.
tsja.....
Douce Provence in Niozelles.
Le Moulin de la Pique in Belvès, Dordogne heeft wat je opsomt. Alleen geen idee meer van de prijzen. Volgens mij iets meer dan 220 plaatsen?
Les Peneyrals in de Dordogne.

Of Les Alicourts in de Loire? Maar of je daar kunt vissen weet ik niet zeker.
Domaine de la noguiere, van RCN. Een relatief kleine camping, in de buurt van Fréjus, met een zwembad met glijbanen en een visvijver. Jaartje of 7 geleden geweest en was zeker een aanrader!
mamaonbekend schreef:
22-08-2021 21:13
Les Peneyrals in de Dordogne.

Of Les Alicourts in de Loire? Maar of je daar kunt vissen weet ik niet zeker.
Bij Les alicourts kun je vissen. Op zich is het een grote camping, echter had ik dat gevoel niet toen we daar stonden.
Domaine d’Essendieras (Dordogne). Visvijver, twee zwembaden, zwemmeertje, golfbaan (9 holes), twee kastelen op het domein, tennisbaan.

Er zijn huizen met privé-zwembad, chalets (vrijstaand met eigen veranda), B&B in een van de kastelen, hotelkamers in het andere kasteel en een kleinschalige camping met voor iedere standplaats een eigen toilet.

Met pubers kun je gaan suppen, kajakken, enz. in de directe omgeving.
Le Domaine de Louvarel is misschien een leuk. Mijn kinderen hebben een hele leuke tijd alleen die zijn geen tieners. Naast de camping ligt een visvijver en een apart zwemmeer. Op de camping zelf is er een zwembad met glijbanen. Er wordt ook af en toe voor de ouderen kinderen iets apart georganiseerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven