Verraden?

zondag 22 augustus 2021 om 10:32
Hallo allemaal,
Ik heb jullie raad nodig
Dus…
Een goeie vriendin van mij is vrijgezel maar sinds een paar maanden heeft ze fwb met een jongen die ze voor die tijd een keer heeft gezien. Zei is 19 en die jongen is 28, alleen het probleem is dat die jongen een vriendin heeft.
Nu ben ik me aan het bedenken om iets tegen die vriendin van hem te zeggen. Want ik vind vindt deze hele situatie niet kunnen, en ook al ken ik die 2 niet vindt ik wel dat ze recht heeft op de waarheid voordat ze hun toekomstplannen waarheid gaan maken.
Maar aan de andere kant ga ik me bemoeien met iets wat totaal niet mijn zaak is en voelt t op de andere manier ook niet goed om het de doen.
Dus mijn vraag aan jullie is,
Wat zouden jullie doen in deze situatie?
Xxx
Ik heb jullie raad nodig
Dus…
Een goeie vriendin van mij is vrijgezel maar sinds een paar maanden heeft ze fwb met een jongen die ze voor die tijd een keer heeft gezien. Zei is 19 en die jongen is 28, alleen het probleem is dat die jongen een vriendin heeft.
Nu ben ik me aan het bedenken om iets tegen die vriendin van hem te zeggen. Want ik vind vindt deze hele situatie niet kunnen, en ook al ken ik die 2 niet vindt ik wel dat ze recht heeft op de waarheid voordat ze hun toekomstplannen waarheid gaan maken.
Maar aan de andere kant ga ik me bemoeien met iets wat totaal niet mijn zaak is en voelt t op de andere manier ook niet goed om het de doen.
Dus mijn vraag aan jullie is,
Wat zouden jullie doen in deze situatie?
Xxx

maandag 23 augustus 2021 om 07:43
Daar is die vriendin van die FWB dan mee gezegend. Jee, al ben je 19…..dergelijk gedrag wordt niet gewaardeerd. Oud zat om zich te realiseren dat wat ze doet onacceptabel is.
Ja, die FWB is fout, maar die vriendin is aan zet om voor zichzelf te bepalen of ze zichzelf in een spiegel durft aan te kijken.

maandag 23 augustus 2021 om 07:53
Bedoel je in theorie of ook in deze situatie? Dus to geeft jou het telefoonnummer van de dame in kwestie en jij regelt het wel?
Heb je geen bewijs nodig dat er werkelijk iets speelt? Het is een anoniem topic op een forum!
(Dat zou dus lekker lullig zijn, dan blijkt dat je het niet kan bewijzen, hij ontkent, zij over de zeik omdat ze niet weet wat ze hiermee moet ...Wat heb je dan gered?)
maandag 23 augustus 2021 om 07:54
Niets meten met 2 maten.ManInVrouwenWereld schreef: ↑22-08-2021 22:25
Ik ken iemand, genaamd X, die dacht goed te doen door anoniem een wildvreemde te vertellen dat haar vent een ander neukt.
De partner van die vent heeft zichzelf omgebracht omdat haar vent vreemd ging.
X is nu depressief. Voelt zich schuldig en medeplichtig aan een zelfmoord.
Dit dus. Je was me voor.
Wacht even. Dus.. Ze mag zich wel bemoeien met de relatie van, voor haar, totaal wildvreemde mensen. Maar wanneer er vervolgens door haar bemoeienis iets heel erg fout gaat is het niet haar verantwoordelijkheid?
Iets met meten en twee maten..
Als die man niet was vreemd gegaan, had x niets hoeven melden en had de partner geen zelfmoord gepleegd.
De man die vreemd is gegaan heeft er voor gezorgd dat diegene die zelfmoord pleegde zich zo bedrogen voelde dat ze zelfmoord nog als enige uitweg zag.

maandag 23 augustus 2021 om 07:57
Nee! Ook niet waar!sugarmiss schreef: ↑23-08-2021 07:54Niets meten met 2 maten.
Als die man niet was vreemd gegaan, had x niets hoeven melden en had de partner geen zelfmoord gepleegd.
De man die vreemd is gegaan heeft er voor gezorgd dat diegene die zelfmoord pleegde zich zo bedrogen voelde dat ze zelfmoord nog als enige uitweg zag.
Die persoon heeft zélf zelfmoord gepleegd. Daar is de beller noch de vreemdganger verantwoordelijk voor, alleen de persoon zelf.

maandag 23 augustus 2021 om 07:59
Dan accepteer jij ook de mening van mensen die dit gedrag niet ok vinden en daar actie op ondernemen.Bosrozen schreef: ↑22-08-2021 16:17Ik vind jou raar. En nu?
Wellicht is het een optie om te accepteren dat er veel verschillende meningen op deze aarde zijn. Ipv veroordelend te zijn over anderen en hun zienswijze.
In een ideale wereld is iedereen ten alle tijden open en eerlijk. Helaas leven we in de realiteit.
Waar in het verhaal lees jij trouwens dat de partner van deze vrouw liegt?
Jij keurt de reactie van deslager af, en zelf start je met een reactie met een vet uitroepteken.
Hoezo dubbele moraal he?
maandag 23 augustus 2021 om 08:16
Dit zijn altijd dilemma vragen.
Vertel je het wel of niet aan die vriendin die je eigenlijk niet kent.
Je kunt je vriendschap er mee verliezen
Of die vriending gelooft jou niet.Of ze hebben daarover afspraken.
Natuurlijk zou ik het ook fijn vinden om te weten. Maar ik denk niet dat ik iemand die ik persoonlijk niet ken zou informeren. Ik zou het wel doen als het een goede vriendin van me zou zijn.
Vertel je het wel of niet aan die vriendin die je eigenlijk niet kent.
Je kunt je vriendschap er mee verliezen
Of die vriending gelooft jou niet.Of ze hebben daarover afspraken.
Natuurlijk zou ik het ook fijn vinden om te weten. Maar ik denk niet dat ik iemand die ik persoonlijk niet ken zou informeren. Ik zou het wel doen als het een goede vriendin van me zou zijn.
maandag 23 augustus 2021 om 08:25
Ik accepteer dat mensen bepaald gedrag afkeuren. Dat je dan vervolgens actie gaat ondernemen op het gedrag van een volwassen mens die je niet kent daar vind ik wel wat van ja.Ttroeteltje schreef: ↑23-08-2021 07:59Dan accepteer jij ook de mening van mensen die dit gedrag niet ok vinden en daar actie op ondernemen.
Jij keurt de reactie van deslager af, en zelf start je met een reactie met een vet uitroepteken.
Hoezo dubbele moraal he?
Ik had sommige dingen die mijn ex heeft gedaan liever niet geweten. De relatie is niet daar op stukgelopen.
Ik weet dingen over mensen in een verder goed en gelukkig huwelijk. Zijn ze dan beter af om “de waarheid” te weten, ik denk het niet en vind het ook niet aan mij om die beslissing te maken.
Maar goed, ik heb geen invloed op wat TO gaat doen. Laat alleen een tegengeluid horen.
maandag 23 augustus 2021 om 08:28
Ja. Blijkbaar is dat normaal.Ttroeteltje schreef: ↑23-08-2021 07:59Dan accepteer jij ook de mening van mensen die dit gedrag niet ok vinden en daar actie op ondernemen.
Hoezo dubbele moraal he?
Iedere dag is gehaktdag
maandag 23 augustus 2021 om 08:31
Nee. Dit is te makkelijk. Mijn kennis (een man) had geen psychische problemen. Hij is uit het leven gestapt nadat hij zijn vrouw betrapte en er achter kwam dat meer mensen op de hoogte waren van de affaire en hij niet. Het was wellicht een opwelling maar het heeft onherroepelijk geleid tot zijn dood en de aanleiding was het gedrag van zijn vrouw.
Iedere dag is gehaktdag
maandag 23 augustus 2021 om 08:33
Oprechte vraag, omdat ik mij echt weinig kan voorstellen bij sommige meningen hier.
Als dit niet om een seks buiten een relatie om ging maar om iets anders “in jullie ogen immoreels” wat iemand doet.
Zouden jullie dan ook je nek uitsteken om “de waarheid” aan het licht te brengen.
Ik kan helaas even geen goed voorbeeld bedenken.
Als dit niet om een seks buiten een relatie om ging maar om iets anders “in jullie ogen immoreels” wat iemand doet.
Zouden jullie dan ook je nek uitsteken om “de waarheid” aan het licht te brengen.
maandag 23 augustus 2021 om 08:34
j
De persoon zelf werd gedreven tot deze keuze door de vreemdganger.
Mensen zouden eens wat minder op een ikke ikke en de rest kan stikken manier moeten handelen. Al 's mense n zich eens wat meer om elkaar zouden bekommeren dan zouden er veel minder depressieve mensen zijn.
maandag 23 augustus 2021 om 08:53
Ik vraag mij ook af, was de uitkomst dan anders geweest als er gewoon een scheiding was aangevraagd.PlayingTheAngel schreef: ↑23-08-2021 08:46Dus je zadelt nu een vrouw voor de rest van haar leven op met de schuld van de dood van haar man.. wow, dat is me nogal een oordeel. Een oordeel, zonder verder deze mensen te kennen, behalve die ene forummer..
Je leest ook regelmatig dat mensen na een relatiebreuk zelfmoord plegen, ben je dan verantwoordelijkheid als ex. Dat is dan ook “een direct gevolg” van je keuze om te scheiden.
bosrozen wijzigde dit bericht op 23-08-2021 09:00
Reden: Iets Niet goed gelezen
Reden: Iets Niet goed gelezen
3.13% gewijzigd

maandag 23 augustus 2021 om 08:57
Dat had die wel anders was hij nu niet dood geweest.DeSlager schreef: ↑23-08-2021 08:31Nee. Dit is te makkelijk. Mijn kennis (een man) had geen psychische problemen. Hij is uit het leven gestapt nadat hij zijn vrouw betrapte en er achter kwam dat meer mensen op de hoogte waren van de affaire en hij niet. Het was wellicht een opwelling maar het heeft onherroepelijk geleid tot zijn dood en de aanleiding was het gedrag van zijn vrouw.
En die problemen hebben, daar is niets mis mee, zat mensen hebben die nu eenmaal. Ja ook zat mensen waar je verder als buitenstaander niets van weet.
maandag 23 augustus 2021 om 09:03
De reden dat ik de vrouw zou inlichten is niet dat ik die man zo nodig aan de schandpaal wil nagelen.Bosrozen schreef: ↑23-08-2021 08:33Oprechte vraag, omdat ik mij echt weinig kan voorstellen bij sommige meningen hier.
De reden dat ik de vrouw zou inlichten is dat zij op deze manier de keuze heeft of ze wel of niet verder wil met iemand die haar niet respecteert. In plaats van onwetendheid te zijn.
De afweging is dus hoeveel impact heeft wat hij gedaan heeft op zijn vrouw.
Reist de man elke ochtend zwart met de trein dan vind ik dat ook immoreel gedrag. De boete die hij moet betalen als hij een keer gesnapt wordt zal het leven van zijn vrouw niet overhoop halen.
Dus hoewel immoreel gedrag zou ik dat dus niet vertellen aan zijn vrouw

maandag 23 augustus 2021 om 09:08
De aanleiding inderdaad.DeSlager schreef: ↑23-08-2021 08:31Nee. Dit is te makkelijk. Mijn kennis (een man) had geen psychische problemen. Hij is uit het leven gestapt nadat hij zijn vrouw betrapte en er achter kwam dat meer mensen op de hoogte waren van de affaire en hij niet. Het was wellicht een opwelling maar het heeft onherroepelijk geleid tot zijn dood en de aanleiding was het gedrag van zijn vrouw.
Dat is niet hetzelfde als de schuld.
maandag 23 augustus 2021 om 09:14
Ik heb vrienden die allebei af en toe vreemd gaan maar dat niet willen weten van elkaar. En stilzwijgende open relatie zeg maar. Toen ze het nog wel tegen elkaar vertelde ging het telkens mis. Dat trokken ze toch niet, jaloezie en zo. Maar puur monogaam leven blijken ze ook niet voor geschapen. Nu hebben ze af en toe discreet een avontuurtje, en loopt hun relatie lekker. Zoals zij dat willen.
Zij zitten dus helemaal niet te wachten op mensen die hun de waarheid komen vertellen “omdat ze daar recht op hebben”.
Zij zitten dus helemaal niet te wachten op mensen die hun de waarheid komen vertellen “omdat ze daar recht op hebben”.
maandag 23 augustus 2021 om 09:15
Maar als je het jou blijkbaar niks boeit dat jouw man vreemd gaat dan haal je je schouders toch op, verscheur je de brief en klaar? Ik zie het probleem niet.Wickedwitch schreef: ↑22-08-2021 15:29Echt? Natuurlijk ga jij je er NIET mee bemoeien. Het zijn jouw normen en waarden die NIET universeel geldig zijn. Het gaat jou helemaal NIKS aan wat jouw vriendin doet. Als je het niet aankan dan moet je maar afstand van haar nemen. Echt ik zou woest zijn als een wildvreemde mij informeert dat mijn man vreemdgaat. Misschien hebben die twee wel afspraken over dingen of een open relatie, kom jij aan met je moralistisch gezever. Echt, bemoei je met je eigen zaken.
Ik zou het dus wél willen weten! Vind het zo ontzettend vernederend voor de partner in kwestie dat blijkbaar allerlei mensen weten dat ze besodemieterd wordt.
Daarnaast: misschien heeft ze wel een kinderwens. Mocht dat met deze man gebeuren dan geeft dat op den duur alleen maar schade voor het kind. Die man houdt blijkbaar onvoldoende van zijn vrouw.
En hoe zit het met SOA’s en dergelijke?
Ik heb van dichtbij meegemaakt dat iemand wél getipt werd (ze waren notabene een half jaar getrouwd terwijl die smeerlap al jaren vreemd ging!! Wat een schijnvertoning bleek die prachtige dag te zijn!)
Zij was in ieder geval heel blij dat ze getipt werd en hem eruit kon gooien!
maandag 23 augustus 2021 om 09:20
Hoe triest ook, het is natuurlijk niet de schuld van een vreemdgaander als haar/zijn partner zelfmoord pleegt. Iemand die zoiets niet aankan is sowieso erg labiel en heeft dan verder niks om voor te leven. Diegene had notabene kinderen. Hij had hulp moeten zoeken en iets moeten slikken desnoods. En hij was er dan achter gekomen dat na een tijd het leven gewoon doorgaat en had hij zelf een leuke vriendin gevonden en heus wel weer levensvreugde gevonden. Liefdesverdriet en verraad is afschuwelijk, maar het is het zeker niet waard om zelfmoord voor te plegen. Kom nou zeg.
maandag 23 augustus 2021 om 09:23
Dit. 100 procent mee eens.Mariejan schreef: ↑23-08-2021 09:14Ik heb vrienden die allebei af en toe vreemd gaan maar dat niet willen weten van elkaar. En stilzwijgende open relatie zeg maar. Toen ze het nog wel tegen elkaar vertelde ging het telkens mis. Dat trokken ze toch niet, jaloezie en zo. Maar puur monogaam leven blijken ze ook niet voor geschapen. Nu hebben ze af en toe discreet een avontuurtje, en loopt hun relatie lekker. Zoals zij dat willen.

maandag 23 augustus 2021 om 09:32
Zeker wel vertellen, ik ben het helemaal met AnnaCara eens. Je kunt vast ook een manier bedenken om dit anoniem te doen.
Dat meisje zit in een leeftijd waarin veel mensen keuzes maken over kinderen, trouwen etc. En dit is nogal essentiële informatie als je daar een keuze in wilt maken. Natuurlijk weet je niet hoe zij erop zal reageren, maar de kans dat ze dit wel graag wil weten, lijkt me vele malen groter dan dat ze toevallig zo'n open relatie hebben waarin ze het niet willen weten.
En dan de gedachte 'het zijn jouw zaken niet, dus bemoei je er niet mee', als iedereen zo in mijn omgeving denkt terwijl mijn man vreemdgaat, zou ik er dus ook nooit achter komen? Lekker dan... Soms heb je anderen gewoon nodig.
Dat meisje zit in een leeftijd waarin veel mensen keuzes maken over kinderen, trouwen etc. En dit is nogal essentiële informatie als je daar een keuze in wilt maken. Natuurlijk weet je niet hoe zij erop zal reageren, maar de kans dat ze dit wel graag wil weten, lijkt me vele malen groter dan dat ze toevallig zo'n open relatie hebben waarin ze het niet willen weten.
En dan de gedachte 'het zijn jouw zaken niet, dus bemoei je er niet mee', als iedereen zo in mijn omgeving denkt terwijl mijn man vreemdgaat, zou ik er dus ook nooit achter komen? Lekker dan... Soms heb je anderen gewoon nodig.

maandag 23 augustus 2021 om 09:38
In heel veel gevallen wel ja. Als een puber steelt van zijn ouders, zou ik de ouders daar ook over informeren. Als een partner een gokverslaving heeft en de gemeenschappelijke financiën van het stel in het geniep compleet om zeep helpt, zou ik het ook zeggen. Ik heb ook wel eens een melding bij de kinderbescherming gemaakt, omdat een klein kind tegen mij zei dat ze werd geslagen. Waren het mijn zaken? Nee. Maar als ik het niet doe, doet misschien niemand het.Bosrozen schreef: ↑23-08-2021 08:33Oprechte vraag, omdat ik mij echt weinig kan voorstellen bij sommige meningen hier.
Ik denk dat een voorwaarde is dat de andere persoon er aanzienlijk slechter van wordt of zo, en het zelf niet kan weten/erop kan handelen. Maar het is moeilijk de vinger op te leggen waar je dan de grens trekt. Voor mij persoonlijk is in elk geval deze situatie heel duidelijk. En het is (voor mij persoonlijk) nog duidelijker door de levensfase waarin de bedrogen vrouw zit.

maandag 23 augustus 2021 om 09:43
Ik vind de motivatie om het te vertellen niet zuiver. Want TO heeft helemaal niets met de situatie te maken. Als ze nou een vriendin van de bedrogen vriendin was, dan vond ik het een ander verhaal. Maar nu? Waarom wil ze dit vertellen? Puur uit de goedheid van haar hart? Daar geloof ik helemaal niks van.
Ik zou zelf wel helemaal niets met die scharrel te maken willen hebben en mocht ik 'm toch ooit voor m'n neus krijgen, dan zou ik zéker een opmerking maken over zijn vriendin die thuis zit.