Verraden?

zondag 22 augustus 2021 om 10:32
Hallo allemaal,
Ik heb jullie raad nodig
Dus…
Een goeie vriendin van mij is vrijgezel maar sinds een paar maanden heeft ze fwb met een jongen die ze voor die tijd een keer heeft gezien. Zei is 19 en die jongen is 28, alleen het probleem is dat die jongen een vriendin heeft.
Nu ben ik me aan het bedenken om iets tegen die vriendin van hem te zeggen. Want ik vind vindt deze hele situatie niet kunnen, en ook al ken ik die 2 niet vindt ik wel dat ze recht heeft op de waarheid voordat ze hun toekomstplannen waarheid gaan maken.
Maar aan de andere kant ga ik me bemoeien met iets wat totaal niet mijn zaak is en voelt t op de andere manier ook niet goed om het de doen.
Dus mijn vraag aan jullie is,
Wat zouden jullie doen in deze situatie?
Xxx
Ik heb jullie raad nodig
Dus…
Een goeie vriendin van mij is vrijgezel maar sinds een paar maanden heeft ze fwb met een jongen die ze voor die tijd een keer heeft gezien. Zei is 19 en die jongen is 28, alleen het probleem is dat die jongen een vriendin heeft.
Nu ben ik me aan het bedenken om iets tegen die vriendin van hem te zeggen. Want ik vind vindt deze hele situatie niet kunnen, en ook al ken ik die 2 niet vindt ik wel dat ze recht heeft op de waarheid voordat ze hun toekomstplannen waarheid gaan maken.
Maar aan de andere kant ga ik me bemoeien met iets wat totaal niet mijn zaak is en voelt t op de andere manier ook niet goed om het de doen.
Dus mijn vraag aan jullie is,
Wat zouden jullie doen in deze situatie?
Xxx
maandag 23 augustus 2021 om 09:51
@Sugarmiss, ook onwetendheid kan dus een keuze zijn. Zodra je je erin mengt ga je uit van je eigen denkkader, je eigen normen en waarden. Die van de betrokken personen kunnen heel anders zijn. Uiteindelijk doe je het dan voor jezelf, en niet voor die ander, want je weet helemaal niet of die er van gediend is, tenzij dat uitgesproken is.
Toen ik een jonkie was, rond de 19, ben ik ooit het bed in geluld door een vent. Hij was zooooo ongelukkig, zijn relatie was zo goed als over, hij had ook een hele moeilijke jeugd gehad, eindelijk was er iemand die hem begreep.. je kent de riedel wel. Ik was jong, naïef, en trapte erin. Achteraf blijkt hij ook tegen zijn vrienden te hebben opgeschept dat hij mij zo in bed kon krijgen, omdat ik zijn verhaaltjes allemaal geloofde. Enfin, het kwam uit (studie) en ineens was ik de slet en hij voelde zich zoooooo schuldig naar zijn vriendin toe. Uiteindelijk koos hij ervoor om het haar op te biechten. Niet omdat dat het beste was, maar omdat teveel mensen het inmiddels wisten en zij het uiteindelijk te weten zou komen. Hij zal zich misschien wel enigszins schuldig hebben gevoeld achteraf, maar verplaatste dit kutgevoel nu lekker naar zijn vriendin. Ik vond dat allemaal weer een klootzakken actie van hem. Een eenmalige misstap, die verder geen invloed had op hun relatie, werd nu een bron van veel ellende. Daar heb ik ook een rol in, absoluut, ik had niet naar hem moeten luisteren en niet met hem naar bed moeten gaan. Het vertellen heeft alleen helemaal niets positiefs opgeleverd. Ze zijn bij elkaar gebleven trouwens, maar later heeft ze het alsnog uitgemaakt. Niet vanwege mij of de situatie, maar omdat het dus een klootzakje was.
Toen ik een jonkie was, rond de 19, ben ik ooit het bed in geluld door een vent. Hij was zooooo ongelukkig, zijn relatie was zo goed als over, hij had ook een hele moeilijke jeugd gehad, eindelijk was er iemand die hem begreep.. je kent de riedel wel. Ik was jong, naïef, en trapte erin. Achteraf blijkt hij ook tegen zijn vrienden te hebben opgeschept dat hij mij zo in bed kon krijgen, omdat ik zijn verhaaltjes allemaal geloofde. Enfin, het kwam uit (studie) en ineens was ik de slet en hij voelde zich zoooooo schuldig naar zijn vriendin toe. Uiteindelijk koos hij ervoor om het haar op te biechten. Niet omdat dat het beste was, maar omdat teveel mensen het inmiddels wisten en zij het uiteindelijk te weten zou komen. Hij zal zich misschien wel enigszins schuldig hebben gevoeld achteraf, maar verplaatste dit kutgevoel nu lekker naar zijn vriendin. Ik vond dat allemaal weer een klootzakken actie van hem. Een eenmalige misstap, die verder geen invloed had op hun relatie, werd nu een bron van veel ellende. Daar heb ik ook een rol in, absoluut, ik had niet naar hem moeten luisteren en niet met hem naar bed moeten gaan. Het vertellen heeft alleen helemaal niets positiefs opgeleverd. Ze zijn bij elkaar gebleven trouwens, maar later heeft ze het alsnog uitgemaakt. Niet vanwege mij of de situatie, maar omdat het dus een klootzakje was.

maandag 23 augustus 2021 om 11:40
Ik wil het niet weten, omdat ik enerzijds niet van mijn partner verwacht dat hij het tot zijn dood alleen maar met mij doet, maar ik hoef er niet mee geconfronteerd te worden. Heeft niets te maken met geen ruggengraat, ik heb juist een groot hart en gun mijn man een eventuele seksuele connectie met iemand anders.

maandag 23 augustus 2021 om 12:08
[quote=PlayingTheAngel post_id=33221407 time=1629705073 user_id=
Enfin, het kwam uit (studie) en ineens was ik de slet en hij voelde zich zoooooo schuldig naar zijn vriendin toe. Uiteindelijk koos hij ervoor om het haar op te biechten. Niet omdat dat het beste was, maar omdat teveel mensen het inmiddels wisten en zij het uiteindelijk te weten zou komen. Hij zal zich misschien wel enigszins schuldig hebben gevoeld achteraf, maar verplaatste dit kutgevoel nu lekker naar zijn vriendin.
[/quote]
De ik heb het toch eerlijk opgebiecht dus je moet niet zo moeilijk doen en mij nu maar weer vertrouwen houding en ie is ook erg onrechtvaardig richting de bedrogen.
Enfin, het kwam uit (studie) en ineens was ik de slet en hij voelde zich zoooooo schuldig naar zijn vriendin toe. Uiteindelijk koos hij ervoor om het haar op te biechten. Niet omdat dat het beste was, maar omdat teveel mensen het inmiddels wisten en zij het uiteindelijk te weten zou komen. Hij zal zich misschien wel enigszins schuldig hebben gevoeld achteraf, maar verplaatste dit kutgevoel nu lekker naar zijn vriendin.
[/quote]
De ik heb het toch eerlijk opgebiecht dus je moet niet zo moeilijk doen en mij nu maar weer vertrouwen houding en ie is ook erg onrechtvaardig richting de bedrogen.
maandag 23 augustus 2021 om 12:13
Wat een misselijke opmerking over iemand die jij niet kent en ik wel. Blijkbaar is het voor jou moeilijk te geloven dat bedrog en verraad traumatisch is en dat mensen eraan onderdoor kunnen gaan. Wentel je maar in die droomwereld want niets is minder waar.FeeLucifer01 schreef: ↑23-08-2021 08:57Dat had die wel anders was hij nu niet dood geweest.
En die problemen hebben, daar is niets mis mee, zat mensen hebben die nu eenmaal. Ja ook zat mensen waar je verder als buitenstaander niets van weet.
Iedere dag is gehaktdag
maandag 23 augustus 2021 om 12:44
@deslager. Natuurlijk kan dit traumatisch zijn. Hierop reageren door zelfmoord te plegen is echter wel een hele extreme en ongezonde reactie. Dan is er mentaal dus iets verkeerd gegaan, waardoor deze persoon niet op een goede manier met dit trauma om kon gaan. Zelfmoord is een keuze waarmee je iedereen om je heen keihard raakt. Die persoon had natuurlijk ook hulp kunnen zoeken. Zeggen dat hij niet mentaal niets mankeerde kan overkomen als zeggen dat zijn keuze een normale reactie is op vreemdgaan, dat ís het natuurlijk niet.
Puur cijfermatig gezien, stel dat je vroeger 20 was als je trouwde. Je werd toen misschien na een leven hard werken een jaar of 60. Dus een huwelijk duurde 40 jaar. Nu wordt je makkelijk 80.. ruim 60 jaar met die ene persoon dus. In een wereld die totaal anders is, we veel langer jong en vitaal blijven, meer vrije tijd hebben en als mannen en vrouwen meer contact hebben dan vroeger. Vreemdgaan is van alle tijden, maar nu makkelijker dan ooit. Wat moeten we hiermee? Keihard volhouden dat je 60 jaar alleen met 1 persoon naar bed gaat? Na een tijdje scheiden, een gezin opbreken en een nieuwe relatie aangaan? Of samen blijven met ruimte voor uitstapjes van beide kanten, zonder dat die iets af doet aan liefds voor elkaar? Ik denk dat dat laatste het beste is.
Puur cijfermatig gezien, stel dat je vroeger 20 was als je trouwde. Je werd toen misschien na een leven hard werken een jaar of 60. Dus een huwelijk duurde 40 jaar. Nu wordt je makkelijk 80.. ruim 60 jaar met die ene persoon dus. In een wereld die totaal anders is, we veel langer jong en vitaal blijven, meer vrije tijd hebben en als mannen en vrouwen meer contact hebben dan vroeger. Vreemdgaan is van alle tijden, maar nu makkelijker dan ooit. Wat moeten we hiermee? Keihard volhouden dat je 60 jaar alleen met 1 persoon naar bed gaat? Na een tijdje scheiden, een gezin opbreken en een nieuwe relatie aangaan? Of samen blijven met ruimte voor uitstapjes van beide kanten, zonder dat die iets af doet aan liefds voor elkaar? Ik denk dat dat laatste het beste is.
maandag 23 augustus 2021 om 13:23
Vreemdgaan achter iemands rug om is natuurlijk totaal niet te vergelijken met een open relatie waar bij je daar vooraf afspraken over hebt gemaakt.PlayingTheAngel schreef: ↑23-08-2021 12:44@deslager. Natuurlijk kan dit traumatisch zijn. Hierop reageren door zelfmoord te plegen is echter wel een hele extreme en ongezonde reactie. Dan is er mentaal dus iets verkeerd gegaan, waardoor deze persoon niet op een goede manier met dit trauma om kon gaan. Zelfmoord is een keuze waarmee je iedereen om je heen keihard raakt. Die persoon had natuurlijk ook hulp kunnen zoeken. Zeggen dat hij niet mentaal niets mankeerde kan overkomen als zeggen dat zijn keuze een normale reactie is op vreemdgaan, dat ís het natuurlijk niet.
Zie je dat verschil nou echt niet.
En waarom zou je niet 60 jaar lang alleen maar seks kunnen hebben met dezelfde persoon?
Het feit dat ik mijn partner verdriet zou doen en mijn partner mij minder zou vertrouwen weegt voor mij veel zwaarder dan antwoord krijgen op de vraag hoe het zou zijn om met persoon x seks te

maandag 23 augustus 2021 om 13:32
PlayingTheAngel schreef: ↑23-08-2021 11:40Ik wil het niet weten, omdat ik enerzijds niet van mijn partner verwacht dat hij het tot zijn dood alleen maar met mij doet, maar ik hoef er niet mee geconfronteerd te worden. Heeft niets te maken met geen ruggengraat, ik heb juist een groot hart en gun mijn man een eventuele seksuele connectie met iemand anders.
Maar je gunt het hem niet écht, want je wilt er niets over weten. Moet hij het alsnog stiekem doen.
maandag 23 augustus 2021 om 13:39
Leg je nu de schuld bij mijn kennis? Hij is niet degene geweest die keihard is bedonderd. Zijn vrouw heeft hem dit aangedaan. En eigenlijk ook de mensen die het zagen en die uit het raam keken. Jij kent hem niet dus door te zeggen dat hij ook hulp had kunnen zoeken ga je echt ver over mijn tolerantiegrens. Wat een aanmatigende reactie. Bah. Ben je zelf soms een vreemdganger?PlayingTheAngel schreef: ↑23-08-2021 12:44@deslager. Natuurlijk kan dit traumatisch zijn. Hierop reageren door zelfmoord te plegen is echter wel een hele extreme en ongezonde reactie. Dan is er mentaal dus iets verkeerd gegaan, waardoor deze persoon niet op een goede manier met dit trauma om kon gaan. Zelfmoord is een keuze waarmee je iedereen om je heen keihard raakt. Die persoon had natuurlijk ook hulp kunnen zoeken. Zeggen dat hij niet mentaal niets mankeerde kan overkomen als zeggen dat zijn keuze een normale reactie is op vreemdgaan, dat ís het natuurlijk niet.
Iedere dag is gehaktdag
maandag 23 augustus 2021 om 13:40
Je gunt je man helemaal niets want hij mag er niets over vertellen. Je struisvogelt en je denkt ook nog dat je dit doet uit goedhartigheid.PlayingTheAngel schreef: ↑23-08-2021 11:40Ik wil het niet weten, omdat ik enerzijds niet van mijn partner verwacht dat hij het tot zijn dood alleen maar met mij doet, maar ik hoef er niet mee geconfronteerd te worden. Heeft niets te maken met geen ruggengraat, ik heb juist een groot hart en gun mijn man een eventuele seksuele connectie met iemand anders.
Iedere dag is gehaktdag
maandag 23 augustus 2021 om 14:03
Ik zou geen behoefte hebben aan informatie, dat mag hij dan gewoon privé houden. Hij kan dan gewoon zeggen dat hij met iemand af wil spreken, maar wat daar gebeurt hoef ik niet te weten. Jaloezie is een natuurlijke emotie, open relaties of polygamie werken daarom ook heel vaak niet. Het is erg complex en ik heb de waarheid zeker niet in pacht, want wat werkt verschilt ook per persoon en weer per relatie.
Om antwoord te geven op een aantal vragen. Ik ben geen vreemdganger, maar vind monogamie niet makkelijk. Dat komt door wie ík ben. De ene persoon kan makkelijk 60 jaar met 1 persoon seks hebben, voor de ander is seks belangrijker dan voor de ander. In mijn relatie is mijn man van nature monogamer aangelegd dan ik, al ben ik het nu 10+ jaar. Ik zou een open relatie wel zien zitten, hij niet, dus gebeurt het niet. Tegelijkertijd weten we van elkaar dat vreemdgaan niet het einde van onze relatie zou zijn.
Wbt de zelfmoord, dat is natuurlijk ontzettend tragisch voor iedereen die erbij betrokken is. Ik wil helemaal geen schuld bij iemand plaatsen, niet bij de vrouw bij vreemdging en ook niet bij de man die zelfmoord pleegde. Daarvoor weet ik ook niet genoeg van de situatie.
Om antwoord te geven op een aantal vragen. Ik ben geen vreemdganger, maar vind monogamie niet makkelijk. Dat komt door wie ík ben. De ene persoon kan makkelijk 60 jaar met 1 persoon seks hebben, voor de ander is seks belangrijker dan voor de ander. In mijn relatie is mijn man van nature monogamer aangelegd dan ik, al ben ik het nu 10+ jaar. Ik zou een open relatie wel zien zitten, hij niet, dus gebeurt het niet. Tegelijkertijd weten we van elkaar dat vreemdgaan niet het einde van onze relatie zou zijn.
Wbt de zelfmoord, dat is natuurlijk ontzettend tragisch voor iedereen die erbij betrokken is. Ik wil helemaal geen schuld bij iemand plaatsen, niet bij de vrouw bij vreemdging en ook niet bij de man die zelfmoord pleegde. Daarvoor weet ik ook niet genoeg van de situatie.
maandag 23 augustus 2021 om 16:35
Jij wil dus wel een open relatie hij niet. Jij houdt je in zeg je.
Denk je dan echt dat als jij van iemand te horen krijgt dat je man al een jaar een minnares er bij heeft Jij alsnog kan zeggen.
Ik gun hem dat want ik geloof niet in monogamie.
Ik denk het niet.
En als jij je dan boos en gekwetst voelt dan kan je man dus zeggen ja hoor eens jij wilde het toch niet weten als ik 'm vreemd ging.. dus daarom heb ik niets verteld.
Denk je dan echt dat als jij van iemand te horen krijgt dat je man al een jaar een minnares er bij heeft Jij alsnog kan zeggen.
Ik gun hem dat want ik geloof niet in monogamie.
Ik denk het niet.
En als jij je dan boos en gekwetst voelt dan kan je man dus zeggen ja hoor eens jij wilde het toch niet weten als ik 'm vreemd ging.. dus daarom heb ik niets verteld.
maandag 23 augustus 2021 om 18:13
@Sugarmiss, zo'n situatie is altijd een test voor je relatie denk ik. Als iemand me met zulke informatie zou benaderen dan zouden we vast een aantal crisis gesprekken hebben. Het is heel ingewikkelde materie.
Mijn man heeft een heel goede vriendin, waarmee hij ook samenwerkt. Zij appen veel en zien elkaar 1 op 1. Zij heeft ook een vaste relatie en is een erg leuke vrouw, met wie ik het ook goed kan vinden. Toch schiet het weleens door mijn hoofd, wat als er meer is tussen hen? Dat vind ik ook ingewikkeld hoor, want rationeel denk ik dat het niet uit hoeft te maken. Tussen hem en mij is het heel goed en in ons gezin ook. Dus wat zou het dan eigenlijk uitmaken? Hij heeft veel minder ervaring opgedaan dan ik, dus een midlifecrisis zou me niet verbazen
in de praktijk zou ik vast toch wel even moeten slikken. Gevoelsmatig kun je dan het gevoel hebben niet genoeg te zijn, jaloezie voelen etcetc. Juist daarom wil ik het dus liever niet weten als er iets zou gebeuren, met haar of wie dan ook. Als hij verliefd wordt op een ander, of twijfels heeft onze relatie en er daardoor iets verandert tussen ons dan zou ik het wél willen weten.
Mijn man heeft een heel goede vriendin, waarmee hij ook samenwerkt. Zij appen veel en zien elkaar 1 op 1. Zij heeft ook een vaste relatie en is een erg leuke vrouw, met wie ik het ook goed kan vinden. Toch schiet het weleens door mijn hoofd, wat als er meer is tussen hen? Dat vind ik ook ingewikkeld hoor, want rationeel denk ik dat het niet uit hoeft te maken. Tussen hem en mij is het heel goed en in ons gezin ook. Dus wat zou het dan eigenlijk uitmaken? Hij heeft veel minder ervaring opgedaan dan ik, dus een midlifecrisis zou me niet verbazen

maandag 23 augustus 2021 om 19:34
De horror. Collectief niet als volwaardig behandeld worden. Je bent niet alleen belazerd maar je kunt ook meteen afscheid nemen van die "vrienden".
De reveal-party ontbreekt nog net.
maandag 23 augustus 2021 om 20:35
Als je zelfmoord pleegt omdat iemand vreemd is gegaan en je hebt kinderen… dat kan ik niet begrijpen. Maar zelfmoord plegen is natuurlijk een ideale manier om de vreemdganger en iedereen die het wist te straffen. Het is in feite een enorm aggressieve daad. Tenzij je al mentale problemen had. Als er niks aan de hand met hem was, zoals jij beweert, dan is het een daad van agressie geweest tegen zijn partner die nu haar leven lang kapotte kinderen moet op zien te vangen en de schuld krijgt van mensen zoals jij. Zo kan ze nooit gelukkig worden, en dat is waarschijnlijk precies wat hij voor ogen had. Niemand beweert hier dat bedrog niet verschrikkelijk veel pijn doet. Maar het zou wat zijn als ieder die dat overkomt zelfmoord pleegt. Waanzin om te stellen dat die vrouw en mensen om hem heen daar schuld aan hebben.
maandag 23 augustus 2021 om 20:49
Ik denk dat je niet kan oordelen over deze situatie omdat je het simpelweg niet hebt meegemaakt. Ontzettend lullig om hier degene die zelfmoord heeft gepleegd weg te zetten als dader. Suïcide is vaak een wanhoopsdaad en geen wraakactie, hoe krijg je het uit je vingers.Wickedwitch schreef: ↑23-08-2021 20:35Als je zelfmoord pleegt omdat iemand vreemd is gegaan en je hebt kinderen… dat kan ik niet begrijpen. Maar zelfmoord plegen is natuurlijk een ideale manier om de vreemdganger en iedereen die het wist te straffen. Het is in feite een enorm aggressieve daad. Tenzij je al mentale problemen had. Als er niks aan de hand met hem was, zoals jij beweert, dan is het een daad van agressie geweest tegen zijn partner die nu haar leven lang kapotte kinderen moet op zien te vangen en de schuld krijgt van mensen zoals jij. Zo kan ze nooit gelukkig worden, en dat is waarschijnlijk precies wat hij voor ogen had. Niemand beweert hier dat bedrog niet verschrikkelijk veel pijn doet. Maar het zou wat zijn als ieder die dat overkomt zelfmoord pleegt. Waanzin om te stellen dat die vrouw en mensen om hem heen daar schuld aan hebben.
Iedere dag is gehaktdag

maandag 23 augustus 2021 om 21:12
Wat een bizarre en kortzichtige reactie. Durf je dit soort dingen ook in real life aan de lunchtafel te opperen, of bewaar je ze voor een anoniem forum? Bizar wat sommigen uit hun toetsenbord krijgenWickedwitch schreef: ↑23-08-2021 20:35Als je zelfmoord pleegt omdat iemand vreemd is gegaan en je hebt kinderen… dat kan ik niet begrijpen. Maar zelfmoord plegen is natuurlijk een ideale manier om de vreemdganger en iedereen die het wist te straffen. Het is in feite een enorm aggressieve daad. Tenzij je al mentale problemen had. Als er niks aan de hand met hem was, zoals jij beweert, dan is het een daad van agressie geweest tegen zijn partner die nu haar leven lang kapotte kinderen moet op zien te vangen en de schuld krijgt van mensen zoals jij. Zo kan ze nooit gelukkig worden, en dat is waarschijnlijk precies wat hij voor ogen had. Niemand beweert hier dat bedrog niet verschrikkelijk veel pijn doet. Maar het zou wat zijn als ieder die dat overkomt zelfmoord pleegt. Waanzin om te stellen dat die vrouw en mensen om hem heen daar schuld aan hebben.
maandag 23 augustus 2021 om 22:15
sugarmiss schreef: ↑23-08-2021 07:54Niets meten met 2 maten.
Als die man niet was vreemd gegaan, had x niets hoeven melden en had de partner geen zelfmoord gepleegd.
De man die vreemd is gegaan heeft er voor gezorgd dat diegene die zelfmoord pleegde zich zo bedrogen voelde dat ze zelfmoord nog als enige uitweg zag.
En als een wildvreemde zich daar buiten had gehouden, was er misschien niets aan de hand geweest.
sugarmiss schreef: ↑23-08-2021 08:34j
De persoon zelf werd gedreven tot deze keuze door de vreemdganger.
Mensen zouden eens wat minder op een ikke ikke en de rest kan stikken manier moeten handelen. Al 's mense n zich eens wat meer om elkaar zouden bekommeren dan zouden er veel minder depressieve mensen zijn.
Of juist niet, wanneer er in allemaal relaties een beerput open gaat.
Mensen bemoeien zich al teveel met anderen, zijn plaatsvervangend gekwetst en weet ik veel wat nog meer.
Ieder huisje heeft zijn kruisje. Focus je lekker op die van jezelf in plaats van anderen ongevraagd te vertellen hoe en wat.
sugarmiss schreef: ↑23-08-2021 09:03De reden dat ik de vrouw zou inlichten is niet dat ik die man zo nodig aan de schandpaal wil nagelen.
De reden dat ik de vrouw zou inlichten is dat zij op deze manier de keuze heeft of ze wel of niet verder wil met iemand die haar niet respecteert. In plaats van onwetendheid te zijn.
De afweging is dus hoeveel impact heeft wat hij gedaan heeft op zijn vrouw.
Reist de man elke ochtend zwart met de trein dan vind ik dat ook immoreel gedrag. De boete die hij moet betalen als hij een keer gesnapt wordt zal het leven van zijn vrouw niet overhoop halen.
Dus hoewel immoreel gedrag zou ik dat dus niet vertellen aan zijn vrouw
Waar jij dus totaal geen weet van hebt, want wildvreemde mensen.
Nou, nee dus. Niet iedereen wil dat weten. Als mensen nou eens stoppen altijd maat de Gutmensch uit te willen hangen..
maandag 23 augustus 2021 om 22:25
Ik vind het een zeer extreme reactie om zelfmoord te plegen als je partner is vreemd gegaan. Helemaal als je kinderen hebt zoals deze man. Het is helemaal niet ondenkbaar om zelfmoord als daad van agressie te plegen. Soms nemen de zelfmoordenaars ook de kinderen mee, om zo de partner onherstelbaar te treffen en dus te straffen. Veel van de familiedrama’s die zich voltrekken zijn hier op gestoeld. Meestal is er bij een familie drama een familie lid dat overblijft. Maar heel zelden sterft een hele familie. Degene die overblijft is degene die gestraft moest worden, volgens de zelfmoordenaar.
maandag 23 augustus 2021 om 22:33
Ja hoor doet er nog even een schepje bovenop, mafklapper.Wickedwitch schreef: ↑23-08-2021 22:25Ik vind het een zeer extreme reactie om zelfmoord te plegen als je partner is vreemd gegaan. Helemaal als je kinderen hebt zoals deze man. Het is helemaal niet ondenkbaar om zelfmoord als daad van agressie te plegen. Soms nemen de zelfmoordenaars ook de kinderen mee, om zo de partner onherstelbaar te treffen en dus te straffen. Veel van de familiedrama’s die zich voltrekken zijn hier op gestoeld. Meestal is er bij een familie drama een familie lid dat overblijft. Maar heel zelden sterft een hele familie. Degene die overblijft is degene die gestraft moest worden, volgens de zelfmoordenaar.
Iedere dag is gehaktdag
maandag 23 augustus 2021 om 22:45
Ik vind het dan weer behoorlijk maf dat jij de partner van de zelfmoordenaar en de mensen daar om heen de schuld geeft. Maar het is wel een bekend fenomeen dat als iemand zelfmoord pleegt, er een schuldige aangewezen wordt. Hoe onterecht ook. Mensen hebben daar behoefte aan schijnt. De pijn van iemand op zo een gruwelijke manier verliezen kan een beetje gedempt worden door haatgevoelens te hebben ten op zichte
van een zogenaamde schuldige.
maandag 23 augustus 2021 om 23:08
DeSlager heeft een bepaalde mening, wellicht gekleurd door iets, dat in zijn omgeving plaats heeft gevonden. Sommige mensen delen die mening, zonder iets dergelijks van dichtbij te hebben meegemaakt. Jij hebt een andere mening. Maar laten we ophouden met naar aanleiding van een daadwerkelijk plaatsgevonden drama die mening te verdedigen. Ja zoiets kan een wraakactie zijn, of iemand wordt overspoeld door gevoelens van schaamte, of verraad en ziet niet hoe die daarmee nog verder kan leven. We weten het niet..... Het is natuurlijk niet helemaal fair m iemand op die manier volledig verantwoordelijk te houden voor de wanhoopsdaad van een ander. Maar doen alsof diegene daar helemaal geen deel aan heeft, misschien ook wel niet. Maar misschien ophouden over dit daadwerkelijk gebeurde drama.... My 2 cents.....Wickedwitch schreef: ↑23-08-2021 22:45Ik vind het dan weer behoorlijk maf dat jij de partner van de zelfmoordenaar en de mensen daar om heen de schuld geeft. Maar het is wel een bekend fenomeen dat als iemand zelfmoord pleegt, er een schuldige aangewezen wordt. Hoe onterecht ook. Mensen hebben daar behoefte aan schijnt. De pijn van iemand op zo een gruwelijke manier verliezen kan een beetje gedempt worden door haatgevoelens te hebben ten op zichte
What would Patsy do?