Welke browser gebruik je?

23-08-2021 14:47 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds jaar en dag gebruik ik al Firefox als browser, maar ik merk dat bepaalde (overheids)websites daar niet altijd goed mee werken. Ik heb ook geen idee maar waarom ik ooit op Firefox overstapte. Toen m'n man en ik op dezelfde computer werkten, was het wel handig een andere browser te gebruiken dan hij.

Vorige week schafte ik een nieuwe laptop aan en nu zit ik te twijfelen welke browser ik zal gebruiken. De standaard Microsoft Edge, Google Chrome of toch weer Firefox.

En nee, het is geen wereldprobleem, ik kan ook zo switchen van één naar ander, maar ik vroeg me af waar jullie het prettigst in/mee werken.

Welke browser gebruik jij het liefst?

Totaal aantal stemmen: 70

Microsoft Edge (1%)
Google Chrome (71%)
Firefox (16%)
Anders, namelijk... (11%)
Later is nu
alles door elkaar, en daar zit geen plan achter
Firefox verbruikt veel teveel gieg en daardoor liep alles vast. heb wel het dubbele geheugen nu, maar ben toch overgestapt op Chrome
De meeste websites lopen gewoon lekkerder op Chrome.
Qua privacy is het misschien allemaal minder goed geregeld, maar Google weet toch alles al.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Usage_s ... b_browsers

Firefox is al jaren beter wat betreft privacy, maar op mijn mobiel loopt die eerder vol/vast. Daarom vanalles door elkaar, afhankelijk van wat ik wil.
Chrome is juist een RAM vreter. Maar daardoor draait hij wel heel fijn. Kies Firefox als je privacy wil, Chrome als je een fijn werkende en snelle browser wil en Edge als je een digibeet bent die niet weet hoe je een ander browser moet installeren. (nee geintje, Edge ken ik niet, maar zijn voorganger Internet Explorer was rampzalig).

Ik gebruik al jaren Chrome.
Op m'n laptop/computer/iPhone gebruik ik Chrome, op m'n MacBook gebruik ik Safari omdat ik te lui ben om Chrome te installeren. :rofl:
¡Apagando las luces!
Chrome werkt mijns inziens t beste voor de meeste websites.
De applicatie die wij voor mn werk maken draait ook t lekkerste op Chrome.
Soms krijgen we klachten van mensen met edge/firefox, helaas, ondersteunen we niet :-)
Brave om reclamevrij youtube te kijken, Chrome voor de rest.
Grant me the serenity to accept the things I cannot change, courage to change the things I can and wisdom to know the difference.
Ik wissel ook wel van browser als dat zo uitkomt. Het hoeft toch niet zo’n enorme beslissing te zijn? Kijk gewoon wat je bevalt. Werkt een bepaalde website niet lekker, pak je de andere browser.
Thuis:
Google Chrome en Firefox

Op werk:
Microsoft Edge, Firefox en Chrome

Op mijn werk werkt Chrome meestal voor geen meter.
En zijn bepaalde zaken enkel te openen in Edge.
Andere zaken werken dan weer alleen in Vuurvos.

Edge vind ik overigens eigenlijk rotzooi met zijn verplichte / automatische Bing-zoek-ding :-).
(Ik wil Google!)
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Op laptop van werk vooral Firefox en Chrome.
Mijn prive dingen doe ik in firefox, werkgerelateerd allemaal in Chrome.

Op mijn iPhone gebruik ik zowel Safari, als Firefox en Chrome.
Echte logica zit daar niet in.
Wel altijd bepaalde vaste sites die ik bezoek altijd in dezelfde browser (daar zit ook de favorite of ik laat de site open staan).
Brave en voor sites die het daar niet doen Firefox.
Safari en als een site niet goed werkt dan Chrome.
Ik ben best wel positief over (de nieuwe) Edge Chromium. Dus die gebruik ik en Chrome. Wellicht dat ik uiteindelijk wel helemaal stop met Chrome.

Als zoekmachines gebruik ik DuckDuckGo en Google.
zerorose wijzigde dit bericht op 23-08-2021 19:03
17.96% gewijzigd
Wissewis schreef:
23-08-2021 16:50

Edge vind ik overigens eigenlijk rotzooi met zijn verplichte / automatische Bing-zoek-ding :-).
(Ik wil Google!)
Je kunt Google ook gebruiken bij Edge als zoekmachine/instellen als startpagina.
Brave is een chromium gebaseerde browser (zoals Chrome) maar dan zonder advertenties.

Je kan daar dan ook alle Chrome add-ons op installeren.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Hij heeft ook zijn eigen zoekmachine: https://search.brave.com/
de ontwikkelaar daarvan werkte bij firefox (staflid) maar daar is hij de deur uit gezet wegens opvattingen en toen is hij voor zichzelf begonnen.
retrostar wijzigde dit bericht op 23-08-2021 20:16
3.57% gewijzigd
Edge heb ik op mijn werk. Net als Windows. Wat een drama.

Ik werk thuis met Safari en Chrome.
novaviva schreef:
23-08-2021 16:42
Ik wissel ook wel van browser als dat zo uitkomt. Het hoeft toch niet zo’n enorme beslissing te zijn? Kijk gewoon wat je bevalt. Werkt een bepaalde website niet lekker, pak je de andere browser.

nee, het is geen grote beslissing. Ik vroeg het me gewoon af :)
Later is nu
Bedankt voor al jullie reacties! :-]

Op het werk gebruik ik inderdaad ook bovenstaande 3 browsers door elkaar. Thuis vind ik het prettig bij 1 te houden, omdat daar dan ook alle wachtwoorden in opgeslagen zijn. (niet zo veilig, waarschijnlijk)
Later is nu
.
TOR-browser
Niet geschoten is altijd mis
Oh die is volledig nieuw voor me :)
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven