Bezoek El Teide Tenerife

23-08-2021 15:40 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hello,

Iemand ervaring met een rondleiding bij de vulkaan El Teide?

En dan vooral ben ik benieuwd naar de by night variant.

Iemand geweest/gedaan?
MsQueenP schreef:
23-08-2021 15:40
Hello,

Iemand ervaring met een rondleiding bij de vulkaan El Teide?

En dan vooral ben ik benieuwd naar de by night variant.

Iemand geweest/gedaan?
Ja, wij hebben El Teide by night gedaan! Was heel leuk!
Met een groep in de bus de berg op, rondleiding, eten in een restaurant, sterren kijken in het pikkedonker.
Wij hadden een leuke gids.

Tip: neem een vest mee. Het is ijskoud bovenop de El Teide.
Wij hebben het ook gedaan 2 jaar geleden. Aanrader! Super interessante uitleg over de sterrenhemel.
Neem niet alleen een vest mee maar een serieuze jas. Het is echt heel koud ‘s nachts! Man heeft zelfs nog een muts gekocht vanwege de kou (met El Teide erop :proud: )
The owls are not what they seem
Ik heb een trui ingepakt en heb sowieso een vest aan morgen in t vliegtuig.

Het is echt de moeite waard begrijp ik! Ik denk dat ik het alleen ga doen!.
Een van de mooiste dingen die ik gezien heb! Wij hadden geen rondleiding maar zijn s avonds zelf de Teide opgereden.
Inderdaad vest/trui/jas aan. Ik had ook een broek (tot op de enkels aan) en sneakers.
Mooie schone lucht, sterren en de Melkweg zijn prachtig!
Vutje schreef:
23-08-2021 18:10
Een van de mooiste dingen die ik gezien heb! Wij hadden geen rondleiding maar zijn s avonds zelf de Teide opgereden.
Inderdaad vest/trui/jas aan. Ik had ook een broek (tot op de enkels aan) en sneakers.
Mooie schone lucht, sterren en de Melkweg zijn prachtig!
Ik ben ook zelf gereden en heb gereserveerd in dat enige hooggelegen restaurant. Prima gegeten daar en daarna de zonsondergang gekeken en idd mooie sterrenlucht met Melkweg.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Paar jaar terug ook gedaan, maar dan overdag. Was erg leuk.
Moekiemilo schreef:
23-08-2021 19:08
Paar jaar terug ook gedaan, maar dan overdag. Was erg leuk.
Overdag ga je voor de vulkaan. In de avond/nacht voor de sterren :-)
boannan schreef:
23-08-2021 18:37
Ik ben ook zelf gereden en heb gereserveerd in dat enige hooggelegen restaurant. Prima gegeten daar en daarna de zonsondergang gekeken en idd mooie sterrenlucht met Melkweg.
Ja daar hebben wij ook gegeten. Kun je prima eten.

De Melkweg zie je volgens mij niet altijd.
Op een bepaald punt zit je boven de wolken. Dan zie je dus een heel wolkendek. Echt waanzinnig mooi.
Wij zaten daar rond zonsondergang. Echt bizar.
Bedankt allemaal! Ik ga denk ik in de avond! Toch een ervaring om mee te maken!
MsQueenP schreef:
23-08-2021 21:32
Bedankt allemaal! Ik ga denk ik in de avond! Toch een ervaring om mee te maken!
Je kunt ook allebei doen. Erheen als het nog licht is aan het einde van de middag - dan is het licht sowieso prachtig - en dan blijven tot het donker is.

Als je tijd over hebt (en een huurauto) rijd dan ook door de Masca kloof. Dat waren mijn 2 hoogtepunten op Tenerife. Ik was er overigens maar 3 nachten op weg naar La Gomera. Ook zo mooi!
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Ik zou ook beide doen.

Masca kloof is inderdaad prachtig!
Ik heb de Teide te voet beklommen. Voor het bovenste stuk heb je een gratis vergunning (permit) nodig, maar dat is alleen mogelijk tussen zonsopgang en zonsondergang. Daarbij zijn de permits vaak al ver van tevoren op. Dus houd er rekening mee dat je met zo'n avondtour niet aan de top gaat komen.

Mijn absolute aanrader voor Tenerife is trouwens een boottocht om dolfijnen en walvissen te spotten. Whale Watch Tenerife is mijn favoriete organisator: je gaat met een kleine boot, in klein gezelschap op pad met een marien bioloog. (https://whalewatchtenerife.org)
The birds are the keepers of our secret, as they saw us where we lay
De boottocht is idd heel leuk. Dit hebben we 3 jaar geleden gedaan waarvan zoon en ik niks hebben gezien alleen de zwarte zak :mrgreen: dochter vond het prachtig!

Dochter en ik gaan zo boeken voor een excursie van 9 uur. Zonsondergang en in de avond sterren kijken!

Bedankt voor de tips!
MsQueenP schreef:
25-08-2021 12:48
De boottocht is idd heel leuk. Dit hebben we 3 jaar geleden gedaan waarvan zoon en ik niks hebben gezien alleen de zwarte zak :mrgreen: dochter vond het prachtig!

Dochter en ik gaan zo boeken voor een excursie van 9 uur. Zonsondergang en in de avond sterren kijken!

Bedankt voor de tips!
Oeps :nut: Wat voor een boot hadden jullie? Ik heb onderzoek gedaan naar walvissen en dolfijnen, we gingen gewoon met die grote toeristenboten mee. Daar ging mijn maag ook niet zo lekker op. Een paar jaar later op vakantie dit kleine bootje ontdekt, toen had ik nergens last van gelukkig.

Veel plezier met de excursie! :)
_Vogeltje_ schreef:
25-08-2021 17:49
Oeps :nut: Wat voor een boot hadden jullie? Ik heb onderzoek gedaan naar walvissen en dolfijnen, we gingen gewoon met die grote toeristenboten mee. Daar ging mijn maag ook niet zo lekker op. Een paar jaar later op vakantie dit kleine bootje ontdekt, toen had ik nergens last van gelukkig.

Veel plezier met de excursie! :)
Idd zo’n hele grote boot!

De excursie gaat helaas niet door want deze zit vol. Volgend jaar gaan we terug en dan zal ik eens kijken naar dit kleine bootje! Super idee!
MsQueenP schreef:
25-08-2021 19:47
Idd zo’n hele grote boot!

De excursie gaat helaas niet door want deze zit vol. Volgend jaar gaan we terug en dan zal ik eens kijken naar dit kleine bootje! Super idee!
Ahhh jammer dat ie al vol was! Ik weet niet hoe lang je nog blijft en of je een huurauto hebt, maar je kunt met de auto best een stukje de vulkaan op. Dat is echt wel de moeite waard :) Mocht je nog gerichte tips nodig hebben mag je me altijd pb'en!
_Vogeltje_ schreef:
25-08-2021 20:58
Ahhh jammer dat ie al vol was! Ik weet niet hoe lang je nog blijft en of je een huurauto hebt, maar je kunt met de auto best een stukje de vulkaan op. Dat is echt wel de moeite waard :) Mocht je nog gerichte tips nodig hebben mag je me altijd pb'en!
Zeker goed te doen en de moeite waard met je huurauto! Hele mooie tocht, niet druk en goed te doen qua rijden. Dit zou ik nou juist niet met een excursie doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven