Verraden?

zondag 22 augustus 2021 om 10:32
Hallo allemaal,
Ik heb jullie raad nodig
Dus…
Een goeie vriendin van mij is vrijgezel maar sinds een paar maanden heeft ze fwb met een jongen die ze voor die tijd een keer heeft gezien. Zei is 19 en die jongen is 28, alleen het probleem is dat die jongen een vriendin heeft.
Nu ben ik me aan het bedenken om iets tegen die vriendin van hem te zeggen. Want ik vind vindt deze hele situatie niet kunnen, en ook al ken ik die 2 niet vindt ik wel dat ze recht heeft op de waarheid voordat ze hun toekomstplannen waarheid gaan maken.
Maar aan de andere kant ga ik me bemoeien met iets wat totaal niet mijn zaak is en voelt t op de andere manier ook niet goed om het de doen.
Dus mijn vraag aan jullie is,
Wat zouden jullie doen in deze situatie?
Xxx
Ik heb jullie raad nodig
Dus…
Een goeie vriendin van mij is vrijgezel maar sinds een paar maanden heeft ze fwb met een jongen die ze voor die tijd een keer heeft gezien. Zei is 19 en die jongen is 28, alleen het probleem is dat die jongen een vriendin heeft.
Nu ben ik me aan het bedenken om iets tegen die vriendin van hem te zeggen. Want ik vind vindt deze hele situatie niet kunnen, en ook al ken ik die 2 niet vindt ik wel dat ze recht heeft op de waarheid voordat ze hun toekomstplannen waarheid gaan maken.
Maar aan de andere kant ga ik me bemoeien met iets wat totaal niet mijn zaak is en voelt t op de andere manier ook niet goed om het de doen.
Dus mijn vraag aan jullie is,
Wat zouden jullie doen in deze situatie?
Xxx
maandag 23 augustus 2021 om 23:29
Je kent de situatie helemaal niet. Ik heb er spijt van dat ik het verhaal heb gedeeld. Jij spuugt op zijn graf en praat je eigen misselijke gedrag in veel woorden goed. Wat een nare arrogante pedante houding. Bah.Wickedwitch schreef: ↑23-08-2021 22:45Ik vind het dan weer behoorlijk maf dat jij de partner van de zelfmoordenaar en de mensen daar om heen de schuld geeft. Maar het is wel een bekend fenomeen dat als iemand zelfmoord pleegt, er een schuldige aangewezen wordt. Hoe onterecht ook. Mensen hebben daar behoefte aan schijnt. De pijn van iemand op zo een gruwelijke manier verliezen kan een beetje gedempt worden door haatgevoelens te hebben ten op zichte
van een zogenaamde schuldige.
Iedere dag is gehaktdag
dinsdag 24 augustus 2021 om 21:45
dinsdag 24 augustus 2021 om 22:32
Volgens mij is flamingo het met mij eens en niet met jou, Deslager. Maar het is nogal off topic en het heeft niet zo’n zin om hier op door te gaan. Ik zie het anders dan jij. Ik ken de situatie inderdaad niet. Misschien moet je zoiets heftigs dan ook niet opschrijven hier. Wel vreemd dat je volkomen snapt dat iemand zelfmoord heeft gepleegd door vreemdgaan en in een ander topic je niet schroomt om de gevoelens van zwaar depressieve mensen te bagataliseren. Maar goed, daar ben je door die mensen dan ook flink op aangesproken.
woensdag 25 augustus 2021 om 10:07
Nee, ik ben het niet met je eens. Mensen kunnen zoiets doen uit plotselinge complete wanhoop omdat er iets ergs gebeurd is.Wickedwitch schreef: ↑24-08-2021 22:32Volgens mij is flamingo het met mij eens en niet met jou, Deslager. Maar het is nogal off topic en het heeft niet zo’n zin om hier op door te gaan. Ik zie het anders dan jij. Ik ken de situatie inderdaad niet. Misschien moet je zoiets heftigs dan ook niet opschrijven hier. Wel vreemd dat je volkomen snapt dat iemand zelfmoord heeft gepleegd door vreemdgaan en in een ander topic je niet schroomt om de gevoelens van zwaar depressieve mensen te bagataliseren. Maar goed, daar ben je door die mensen dan ook flink op aangesproken.
Daar hoef je geen depressie voor te hebben.
woensdag 25 augustus 2021 om 12:06
Excuses dan dat ik dacht dat je t met mij eens was. Ik snap dat zelfmoord kan gebeuren bij iemand zonder depressieve klachten nadat iets verschrikkelijks is voorgevallen. Vreemdgaan en bedrog zijn ontzettend nare ervaringen, ik begrijp alleen echt niet dat je daar suïcide om pleegt. Zeker als je kinderen hebt. Hoe ontzettend akelig ook, komen meeste mensen een liefdesbreuk en bedrog te boven na een tijd. Al kan het erg lang duren, weet ik uit ervaring.
zaterdag 28 augustus 2021 om 17:00
Zo met je eens, ik wist niet wat ik hier las.Wickedwitch schreef: ↑24-08-2021 22:32Volgens mij is flamingo het met mij eens en niet met jou, Deslager. Maar het is nogal off topic en het heeft niet zo’n zin om hier op door te gaan. Ik zie het anders dan jij. Ik ken de situatie inderdaad niet. Misschien moet je zoiets heftigs dan ook niet opschrijven hier. Wel vreemd dat je volkomen snapt dat iemand zelfmoord heeft gepleegd door vreemdgaan en in een ander topic je niet schroomt om de gevoelens van zwaar depressieve mensen te bagataliseren. Maar goed, daar ben je door die mensen dan ook flink op aangesproken.
Triest als iemand zelfmoord pleegt, maar zoals een psychiater mij ooit duidelijk aan mijn verstand peuterde toen ik hem in paniek belde over een vriend die ook zo diep in de put zat: een ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen daden en niemand anders!
Live Life to the fullest

zaterdag 28 augustus 2021 om 17:02
Keek je in de spiegel toen je dit je toetsenbord uitmepte/verzon?

zaterdag 4 september 2021 om 18:01
FeeLucifer01 schreef: ↑28-08-2021 17:02Keek je in de spiegel toen je dit je toetsenbord uitmepte/verzon?

Live Life to the fullest